Alpská sedla 2002 - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Alpská sedla 2002

autor: katka4. 4. 2003Expedicekomentářů: 1přečteno: 52962 xfoto: 63známka: -

Po loňské expedici do Slovinska bylo rozhodnuto, že se letos pojede do Monaka přes různá alpská sedla. Stejně jako loni se měli všichni účastníci se svými skvělými stroji sejít ve výchozím bodě celé výpravy – u Vlasty v Jižné.
Do poslední chvíle jsem nevěděla, jestli na výlet pojedu kvůli případnému pohovoru ohledně práce. V pátek dopoledne jsem zjistila, že jet mohu a už to jelo… rychle někde uzavřít cestovní pojištění, sbalit věci a autobusem jsem se dostat do Jižné. Na místě byl zatím jen Luděk s Ninou, ostatní byli na cestě nebo ještě nevyrazili ze svých domovů. Jak se začalo stmívat, začali se sjíždět hadraplány a postupně se rovnaly u Vlasty na zahradě. Šlo se do hospody, kam za námi zbytek účastníků přišel (dorazili docela pozdě).

Den 1. – SOBOTA 10.8.

Počáteční stav tachometru, který jsem už dopředu koupila Vlastovi k Vánocům ?, je 27 km. V nádrži máme 3 l benzínu.
Posádky jednotlivých strojů tvoří: 1. Luděk Brož s Ninou Šindelářovou
2. Jindra Kynzl s Vlaďkou Novákovou
3. Tomáš Jaroň s Klárou Nožičkovou
4. Erda Tomáš Hanuš
5. Pepa Synovec
6. Petr Kment s Denisou Šimlovou
7. Vlasta a já

Po snídani nastaly poslední přípravy před odjezdem, rovnaly se poslední věci, svítilo sluníčko… sundávaly se střechy. Můžeme vyrazit. Přijíždíme do první vesnice,
do Pluhova Žďára, a přestává nám řadit Velouš. Na jedničku se vracíme zpět do Jižné (k babičce do garáže). Vlasta začal spravovat a hledat, kde je „zakopaný pes“. My, holky, jsme mezitím zajely do Jindřichova Hradce na nákup. Holky chtěly dokoupit poslední drobnosti, já neměla nakoupeno nic, protože jsem ještě včera nevěděla, jestli pojedu.
Po návratu jsme se dozvěděly, že byla špatná pružinka řazení. Druhý pokus… z Jižné vyráží kolona Velorexů ve 14,30. Stavíme v Jindřichově Hradci pro benzín. Dostala jsem od Vlasty důležitý úkol – zapisovat během cesty stav kilometrů
a množství načepovaného benzínu. Bereme 4,5 l. Jedeme dál. Projíždíme Třeboní okolo vody. Je to tady po povodních zatopené… to ještě netušíme, co se bude v Čechách dít, zatímco my budeme na cestách.
Stejně jako loni i letos tankujeme v Rožmberku, kde potkáváme Italy, kteří nemohou z Velorexu spustit oči a zajímají je všelijaké podrobnosti o tomto stroji. Ve Vyšším Brodě papáme smažáky a guláš v hospůdce „U hastrmana“. Hranice přejíždíme ve Studánkách. K noclehu stavíme za tmy.

Maximální rychlost: 104 km/h
Celková doba jízdy: cca 5 hod 50 min
Ujeto: 303 km

Den 2. – NEDĚLE 11.8.

V noci byl vítr a k ránu začalo pršet. Noc jsem strávila ve Velouškovi, protože jsme nezakolíkovali stan a tím větrem jsem měla pořád jednu stěnu stanu připláclou na sobě, což nebylo moc příjemné. Ve Velorexu se spalo skvěle. Místo nocování bylo asi 5 km od Frankenmarktu. Domluvili jsme se, že na první benzínce nabereme vodu a nasnídáme se. Stavíme u benzínky v Pöndorfu. Náhodou tady probíhá výstava veteránů. Pořadatelé si myslí, že jsme přijeli až z Čech na jejich sraz, dostáváme kupóny na jídlo. Měli bychom vyrazit dál… pořadatelé uspíšili přípravu jídla. Dostáváme tenké klobásky s houskami a se zelím. Jedeme přes: Esch, Salzburg, NĚMECKO směr Berchtesgaden, přes Lärchbergtunnel (směr Innsbruck), Kirchbichl, Kundl, Pill, Weer, Wattens, Volders, Mils, Hall im Tirol, Innsbruck, Mühlbachl, Steinech, Wolf, Brenner, ITÁLIE.
Pořád prší, máme promoklou střechu. Spíme za Brennerem pod dálnicí.

Maximální rychlost: 103 km/h
Doba jízdy: cca 5 hod 15 min
Ujeto: cca 277 km
Celkem ujeto: 606 km

Den 3. – PONDĚLÍ 12.8.

Je osm, všechno už máme sbalené. Chvíli bylo na obloze modro, ale je vítr, takže se možná zase něco přižene.
Jedeme přes: Gasteig (Casateia), Calice (Kalch). Vyjeli jsme na Passo di Giovo (Jaufenpass) – 2 094 m.n.m. Je tu zima. Jen 9 oC. Začíná svítit sluníčko, pod kopcem u benzínky sundáváme střechy a necháváme pořádně proschnout stany. Projíždíme: St. Leonhard, Saltans (Saltusio), Riffian (Rifiano), Tirol (Tirolo), Merano (Meran), Algund (Lagundo), Töll (Tel), Rabland (Rabla). Stavíme na jídlo. Pepa mění prasklý buben. Naštěstí je po ruce náhradní. Jedeme dál: Naturno (Naturns), Stava (Staben), Tschars (Ciardes), Kastelbell, Schlanders, Eyrs (Oris), Spondining, Prad am Stilfserjoch, Gomagoi, Trafoi. Stoupáme na Stelvio a před námi tarasí cestu kráva. Naštěstí byla klidná a v protisměru nejelo žádné auto, tak jsme ji objeli po druhé straně silnice. Zdoláváme zatáčku a u krajnice pro změnu kráva. Pořád stoupáme. Ukazuji Vlastovi chaloupku vysoko v horách. Po chvíli hledám onu chaloupku, ta je však už dávno pod námi. Zdoláváme děsivé serpentýny. Vlasta se soustředí, abychom je vybrali a já sonduju dopředu, jestli za zatáčkou nejede žádné auto, abychom to vytočili v protisměru. A jsme nahoře v Bormiu… Passo dello Stelvio – 2 758 m.n.m. Po chvilce doráží Tomáš s Klárou, ostatní jedou pomaleji. Rychle na sebe oblékáme všechno možné oblečení, které máme po ruce. Pod Stelviem jsme jeli ve vedrech kolem 30 oC a tady se teplota pohybuje kolem jednoho dvou stupňů nad nulou. Všude sníh. Dali bychom si něco horkého. Opodál prodávají ve stánku klobásy. Míříme k nim. Záhy ale zjišťujeme, že stojí 4 €. Necháme si zajít chuť… obracíme se, že odejdeme. V tom se s námi prodavač začal bavit, odkud jsme a co to máme za stroje a že nám klobásy zadarmo, protože už stejně bude zavírat. Dostáváme tedy velikou housku s klobásou a zelím (ani jsem ji nedojedla). Nejlepší je, že byla horká a nebudeme muset vařit večeři. Prodavač Richard zjišťuje, kolik Velorexářů je ještě na cestě nahoru, že jim také udělá klobásu, než stánek zabalí (je okolo půl sedmé večer). Ostatní však dlouho nejedou, nakonec tedy Richard stánek sbalil a ostatní žádnou klobásu nedostali. Luděk měl v posledních zatáčkách stoupání nějaké problémy, proto vyložil Ninu, která zbytek kopce chtěla dojít. Kluci se ale domluvili vysílačkami a Pepa, který měl na zádi Velorexu sundané plachty
a jel až za Luďkem, Ninu nabral. Lépe řečeno… Nina si naskočila na zadek Velorexu a přijela zavěšená na kostře. Kupujeme samolepku jako důkaz zdolání Passo dello Stelvio (Grossglockner byl proti němu pohoda). Ještě vyfotit všechny Velorexy pohromadě na sněhu. Je cca 19,45 - Petr spravuje na parkovišti elektriku. Myslí, že je špatný křižák.
Dole v Bormiu jíme. Následuje cesta 8 km dlouhým tunelem, další tunely už jsou kratší. Asi v 22,45 Tomáš zjišťuje, že má prasklý buben a na benzínce ho vyměňuje. Teď už není žádný buben na výměnu, kdyby ještě někomu prasknul. Projíždíme dalším tunelem, dále Sernio, Tirano (je 23,37 a teplota je 17 oC). Ještě projíždíme město Tresanda.
Stanujeme asi 7 km od Sondria v San Giacomo.

Maximální rychlost: 110 km/h
Doba jízdy: cca 5 hod 34 min
Ujeto: 234 km

Den 4. – ÚTERÝ 13.8.

Tomáš s Pepou vstávají dřív a jedou shánět někoho, kdo svařuje hliník, abychom měli aspoň jeden rezervní buben. Ostatní zůstávají na místě. Kousek od nás teče řeka. Kluci se vrátili asi ve čtvrt na jednu. Kolo je svařené, i když to stálo 30 €. Je těsně před druhou a vydáváme se dál. Projíždíme: Chiuro (je tu 28 °C), Montania im Valencia, San Pietro, Piano, Ardenno, Morbegno, Piantedo, Sorico, Gera Lario, Dornaso, Gravedona (je tu 39 °C), Dongo. Přijíždíme k jezeru Lago di Como (Koňské jezero), jdeme se koupat a děláme si jídlo. Když jsem byla ve vodě, plaval okolo mě pod vodou had. Chvíli se vyhříváme na sluníčku. Dále jedeme přes: Pianello del Lario, tunel S. Nicolaeo, tunel Castellaccio, Aquaseria, tunel Sasoldo, Azzano, Sala Comacina, Colonno, Argegno, Moltrasio, San Fermo, Cavallasca, Gironico, Faloppio, Malnate, Varese, Lozza, Daverio, Mornago (ve 22,05 padala hvězda), Crugnola, Vergiate, Sesto Calende, Dormelletto (18 °C). Tomáš studoval mapu a nevšiml si, že sedí na stojanu naplněném vodou a ten praskl. Motali jsme se městem a nemohli najít ceduli se správným ukazatelem. Projíždíme městečkem Arona a začínáme hledat místo na spaní.

Maximální rychlost: 83 km/h
Doba jízdy: 4 hod 47 min
Ujeto: 223 km

Den 5. – STŘEDA 14.8.

Spali jsme na louce u městečka Gattinare, asi 4 km od Curavecchia. V noci nás otravovali komáři a po stanu lezli slimáci. Je 10 hodin, právě jsme dosnídali
a začínáme balit. Šli jsme se kousek projít, byl tam nějaký polorozpadlý zemědělský přístřešek a rezervace nějakých vzácných rostlin. Je docela hic, leze tu plno ještěrek. Musíme doplnit zásoby vody. Vyjíždíme a stavíme na první větší benzínce. Venku pod pergolou mají kelímky a můžeme si načepovat buď normální nebo perlivou vodu. Dáváme si zmrzlinu. Jedeme městem Lessona a Cossato. Italové si nás fotí z aut. Dále jedeme: Biella, Caglianico, Vergnasco, Dorzano, Cavaglia´, Viverone, Comena. Chceme se vykoupat v Lago di Viverone, hledáme vhodné místo na koupání. Když jsme ho konečně našli, místní nám oznámili, že je zákaz koupání kvůli bakteriím. Cestou jsem ukradla pár kiwi, které tu rostou na plantážích, ale jsou hrozně tvrdé. Borgo d´Ale, Cigliano, Rocca. Zastavujeme u říčky (Rattea ?)
a koupeme se. Casabianca, Chivasso. Stojíme na červené a Ital okolo nás jen prosviští. Luďka to nevyvedlo z míry, prohlásil: „Ty Italové se s tím moc neserou, co?“ a vyrazil taky. Galleni, Cimena (opět nás fotí z auta), Gassino. Tomáš spravuje zavzdušněnou spojku. Chieri, Cambiano, Villastelone, Salsasio, Bossola, Raccicionigi, Savigliano (je 18,15 a teplota je tu 38 °C), Genola, Levaldigi. Večeříme na velikánském parkovišti. Dali jsme si gulášovou polévku a těstoviny se sýrovou omáčkou. Je osm, pomalu balíme a pojedeme dál. Centallo, Cuneo (20,40
a je 26 °C), Borgo san Dalmazzo (20,45 teplota 24 °C), Roccavione (20,51 teplota 22 °C). Ve Vernante jsou nějaké slavnosti (karneval), plno lidí a počítají, kolik nás jede. Limone Piemente, Panice. Ve 22,10 překračujeme hranice s Francií na Colle di Tende. Tende, St. Dalmas de Tende.

Maximální rychlost: 94 km/h
Doba jízdy: 5 hod 53 min
Ujeto: 274 km

Den 6. – ČTVRTEK 15.8.

Spala jsem ve Velorexu, ostatní pod širákem. Jediný problém spaní ve Velorexu je, že mi Vlasta musí vždycky odpojit baterku. Tomáš nemá moc benzínu, tak jsme mu půjčili. Je jedenáct a my vyrážíme dobít Monako přes tunel Sud de Saorge, La Giandola de Breil. Je tu „Piňďa boom“... všude samej Peugeot 206. Vyjíždíme na Col de Brouis – 879 m.n.m. Ostatní se jdou projít k památníku, já jsem strážce Velorexů. Sospel, Tunel de Castillon, Monti, Menton. Ve 13,58 vjíždíme do Monaka. Přichází k nám bývalý Čech s BMW, zatímco čekáme na Luďka, kterého chytil místní policajt. Za chvíli Luděk přijíždí za námi. Chceme se vyfotit u kasina, ale je tu narváno a policajti nás ihned vyhazují, nemáme kde zastavit, tak jsme rozhodli, že pojedeme z Monaka pryč a žádná procházka po Monte Carlu se konat nebude. Jedeme tedy dál a Tomáš zjišťuje, že nemá ledvinku s doklady. Nechal ji v Monaku, když kupoval pohledy. Vrací se zpátky, ostatní zůstávají na capu Ferrat. Jdeme se vykoupat a vaříme si jídlo. Tomáš přijíždí s nepořízenou. Okolo nás jede Felicie s pražskou SPZ (v Monaku jsme potkali Slováky s Octavií). Je osm a vydáváme se dál. Villefranche sur Mer, noční Nice, Martin du Var, Plan du Var, Le Chaudan.

Maximální rychlost: 83 km/h
Doba jízdy: 3 hod 49 min
Ujeto: 131 km

Den 7. – PÁTEK 16.8.

Spali jsme za Nice u silnice. Je půl osmé a vyrážíme na cestu. Pod značkami bývá nápis Rappel, ale my nevíme, co to znamená. La Courbaisse, Roussillon, Pont de Clans (kupujeme si v malém obchůdku bagety), Baicairon, St. Sauver sur Tinée. Snídáme v městečku Isola na dětském hřišti. Le Cialancier, Le Bourguet, Saint Etienne. Ve 13,10 zdoláváme La Bonette – 2 802 m.n.m. Ještě pěšky vycházíme do kopce do výšky 2 862 m.n.m. Sjíždíme dolů
a stavíme, abychom se naobědvali. Na cestu se opět vydáváme ve tři čtvrtě na čtyři. Jausiers, La Condamine, St. Paul, Col de Vars. Na parkovišti přichází Francouz, který má doma Oskara z roku 1954. Vars, Guillestre (nakupujeme si v obchodě).

Maximální rychlost: 81 km/h
Doba jízdy: 4 hod 4 min
Ujeto: 166 km

Den 8. – SOBOTA 17.8.

Spali jsme nad říčkou pod skalním převisem. Vlasta včera piloval hlavy, protože
o ně dřelo chlazení. Vyjíždíme před jedenáctou. Stavíme na hradě Queyraz u řeky Guil – někteří jdou na prohlídku hradu. Ostatní zůstali u Veloušů. V půl druhé pokračujeme v cestě. Arvieux. Zdoláváme Col d´ Izolard – 2 360 m.n.m. Lélaus, Cervieres, Fontchristianne, Brianson (Briançon) – stavíme na nákup, Chantemerle, Villeneuve, Le Monetier les Bains, Le Casset.

Maximální rychlost: 80 km/h
Doba jízdy: cca 2 hod
Ujeto: 66 km

Den 9. – NEDĚLE 18.8.

Včera nám to moc nejelo. Ve Veloušovi pořád něco rachotilo. Vlasta večer sundal chlazení a zjistil, že písty tlučou do hlav. Ráno jsme se nasnídali a kolem čtvrt na dvanáct vyrazili Nina s Luďkem, Denisa s Petrem a Vlaďka s Jindrou na výlet, ostatní zůstali a spravovali a štelovali Velorexy. Na louce bylo plno karavanů. Přišel ke mně Francouz s dítětem v náručí a s foťákem. Myslela jsem, že mi dá foťák, abych je vyfotila s Velorexem, ale on mi strčil do ruky to dítě a fotil si nás u Velouše. Vlasta zpiloval hlavy, aby Veloušek nedrnčel a znovu nandal zadní kolo, abychom nenadskakovali. Byla totiž špatně nandaná pneumatika. Vlasta při „testovacích jízdách“ ujel asi 20 km. Odpoledne jsme se šli projít na kopec k salaši. V sandálech se mi šlo pěkně blbě, když jsme někam lezli, pořád mi to klouzalo.

Den 10. – PONDĚLÍ 19.8.

Po půl jedenácté vyjíždíme. Nemůžeme na zpáteční cestě jet přes Švýcarsko kvůli Tomášovu ztracenému pasu. Zdoláváme Col du Galibier – 2 556 m.n.m. Les Verneys, Valloire (32 °C). Luďkovi prasklo spojkové lanko, Erda s Jindrou mění velké rozety za malé. St. Michel de Maurienne, Épierre – byl velký protivítr a nám vypadlo do klína sklo, Auiguebelle, Randens, Aiton, Bonvillard – Petr spravuje, protože mu to nedrželo volnoběh. Ste Hélene sur Isere, Albertville – stavíme na nákup v supermarketu, Ugine, Marlens, Bout du Lac, Bredannaz – koupeme se, voda je hodně teplá. Duingt, Sevrier, Annecy – mávají nám hasiči, Pringy, Allonzier la Caille, Cruiseilles (21 °C), Velorex se nám pořád „uchcává“, Jussy (?), Charly, Vers, Bellossy, Chenex, Valleiry, Vulbens, Peron, St. Jean de Gonville, Thoiry, Sergy, Villeneuve, Crozet. Na místo nocování jsme dojeli kolem jedenácté.

Maximální rychlost: 97 km/h
Doba jízdy: 5 hod 26 min
Ujeto: 258 km

Den 11. – ÚTERÝ 20.8.

Spíme na lesní cestě mezi stromy. Vyjíždíme v 8,10. Naz – Dessous, Gex. Máme protrhlou střechu vzadu nad okénkem. Les Rousses, Morez, Bellefontaine, Chapelle des Bois, Chaux – Neuve, Petite – Chaux, Mouthe, St. Point – Lac, Les Grangettes, Oye et Pallet, Pontarlier, Doubs, Arçon, Maison du Bois, Montbenoit – jdeme se podívat na kostel, Ville du Pont, Morteau, Les Fins, La Chenalotte, Le Russey, Bonnétage, Lés Fontenelles. Obědváme na parkovišti se stoly. Frambouhans, Maiche, St. Hippolyte, Noirefontaine, Le Forneau, Bourguignon, Mathay, Mandeure, Cités Blanches, Audicourt, Exincourt, Etupes (16,11 teplota 24 °C), Dampierre des Bois, Badevel, Delle, Faverois, Suarce, Vellescot, Chavannes les Grands, Magny, Romagny, Manspach, Dannemarie, Gommersdorf, Hagenbach, Eglingen, Heidwiller, Illfurth. Podél silnice šel chlap a za ním kachna. On jí otevřel vrátka a kachna tam vběhla. Zillisheim, Brunstatt (17,55 teplota 26 °C a trochu sprchlo), Riedisheim (potkáváme Čechy ve Fabii z Budějovic), Mulhouse, Rixheim, Habsheim, Ottmarsheim, Bantzenheim. Ve tři čtvrtě na osm už jsme v Německu, jedeme po mostě přes Rýn. Müllheim, Badenweiter, Schweighof. Je 20,45 a dneska končíme. Máme docela málo benzínu, ale jsme na kopci, takže zítra sjedeme „samospádem“ a dole musíme natankovat. Je mlha. Udělali jsme si oheň na krytém ohništi. Za námi jsou nařezané klády.

Maximální rychlost: 99 km/h
Doba jízdy: 6 hod 53 min
Ujeto: 344 km

Den 12. – STŘEDA 21.8.

Je devět hodin – snídáme, za námi nakládají dřevo, krásně voní. Asi ve čtvrt na deset vyrážíme z kopce setrvačností. Jedeme přes Neuenweg, Wembach – tankujeme. Brand, Geschwend, Präg, Todtmoos, Mutterslehen, St. Blasien, Äule, Aha, Schluchsee. Jedeme kolem jezera, na kterém je plno plachetnic. Amertsfeld, Rothaus, Ebnet, Bonndorf, Münchingen, Ewattingen, Aselfingen, Achdorf, 15% stoupání, Blumberg, okolo Zollhaus – stojí tu stará lokomotiva, Leipferdingen, Watterdingen, Anselfingen, Engen, Aach, Nenzingen, Stockach, Ludwigshafen, Bodamské jezero, Sipplingen, Überlingen, Nüßdorf. V Unteruhlidingenu stavíme na jídlo a koupání v Bodamském jezeru. Dostali jsme se do bodu, který byl cílem Vlastovy expedice Bodamské jezero 1998. Na obloze se vznáší obrovská vzducholoď Zeppelin. Spotřeba strojů se snížila v průměru o 1,5 l na 100 km. V horách činila až 7 l/100 km. Je pět hodin, všichni už jsou najedení a vykoupaní. Brzy vyrazíme dál. Meersburg, Hagnau, Fischbach, Friedrichshafen. Za městem je zácpa. Popojíždíme po metrech. Eriskirch (potkáváme teréňák ze Vsetína), Lindau, Hörbranz, Lochau, Bregenz, Lauterac. Asi tu byl nějaký výběžek Rakouska, protože je tu na pár kilometrech levnější benzín (o pár šušlíků), stejná cena jako byla v Rakousku. Dornbirn, Oberfallenberg, Ammenegg, Schwarzenberg, Andelsbuch. Už se setmělo. Auta na nás blikají. Mysleli jsme si, že nás zdraví, ale že by jich bylo tolik? Čeká nás překvapení... pod kopcem jsou policajti. Zastavili nás. Už je nám jasné, proč na nás tolik aut blikalo. Kontrolují první dva Velorexy v koloně, pak to vzdávají a pouští nás. Bezau.

Maximální rychlost: 95 km/h
Doba jízdy: 6 hod 17 min
Ujeto: cca 291 km

Den 13. – ČTVRTEK 22.8.

Právě je půl deváté, máme sbaleno a za chvíli pojedeme. Na snídani se stavíme jinde, jsme totiž na parkovišti u lanovky, které je vyhrazeno pro „zákazníky“ lanovky. V Mellau stavíme u benzínky, kluci dotahují řetězy, sundávají kola. Ve čtvrt na dvanáct jedeme dál. Au, Schoppernau, Schröcken. Zdoláváme Hochtannbergpaß – 1 675 m.n.m. Warth, Steeg, Hägerau, Holzgau, Schönau, Stockach, Bach, Elbigenalp, Häselgehr, Bschlabs, Pfafflar. Vyjíždíme na Hahntenjoch – 1 884 m.n.m. Cestou z kopce stavíme na oběd u silnice. Imst (tankujeme), Tarrenz, Dollinger, Fernpaß, Heiterwang, Bad Kreckelmoos, okolo zeleného jezera, Am Plansee. Cesta je dál pro motorová vozidla zavřená. Je to sice zakreslené v mapě, ale Klára nás sem přesto zavedla. Budeme se vracet až k poslednímu tunelu. Od zpáteční trasy jsme se odklonili až v městečku Lermoos. Nad ním je vidět horu v mracích. Je to Zugspitze – jsou tu všude upoutávky. Německo, Rakousko, Německo, Griesen. Vlastovi shořela v ruce kontrolka dobíjení, zkoumá závadu. Nakonec mění relé a snad už to bude v pohodě. Grainau, Kaltenbrunn, Klais, Mittenwald.

Maximální rychlost: 90 km/h
Doba jízdy: 5 hod 24 min
Ujeto: 256 km

Den 14. – PÁTEK 23.8.

Teď jsme vstali, je 8,20. Ještě se tu nasnídáme. Dnes bychom měli jet přes Ga-Pa. Přichází k nám pan se dvěma psy (Rajka a Löwi). Na cestu se vydáváme ve tři čtvrtě na deset. Krün, Wallgau, Walchensee, Urfeld. Máme ujeto 19 km a stavíme u jezera. Kochel am See – Pepa brousí, potkáváme Čechy z Ostravy s dodávkou, Ried, Bad Heilbrunn, Bad Tölz – potkáváme další Čechy, Waarkirchen, Hauserdörfl, Finsterwald, Gmund, Ostin, Hausham, Schiersee, Neuhaus, Aurach, Stauden, Fischbachau, Marbach, Erbach, Dürnbach, Hungham. Obědváme a před čtvrtou pokračujeme v cestě. Bad Feilnbach (někteří nakupují), Derndorf, Litzdorf, Großholzhausen, Brannenburg, před řeku Inn, Nußdorf am Inn, Eßbaum, okolo Törnwang, Achenmühle, Frasdorf, Wildenwart, Prutdorf, Bachham, Siggenham, St. Salvator, Prien am Ch., Rimsting, Breitbrunn, Gstadt am Chiemsee, Gollenshausen, Seebruck, okolo jezera Chiemsee, Truchtlaching, Offling, Altenmarkt, Rabenden. Na obloze je 5 balónů a jeden ještě startuje. Obing. Luďkovi a Petrovi prokluzuje spojka. Frabertsham, Kirchen sur ?. Erdovi začaly prokluzovat lamely taky. Altdorf, Haag i. Ob, Sankt Wolfgang, Großschwindau, Armstorf, Dorfen, Taufkirchen, Aham, Granting, zadřeli jsme, Johanneskirchen, Trauterfing, Wolderding, Gerzen, Aham, Markt Frontenhausen, po zadření motor vychladnul a Veloušek jede líp, Marklkofen, Warth.

Maximální rychlost: 95 km/h
Doba jízdy: 6 hod 6 min
Ujeto: 312 km

Den 15. – SOBOTA 24.8.

Je čtvrt na devět a zatím jsem vzbuzená jen já a Luděk s Ninou. Postupně se probouzejí ostatní. Přišel Němec a ptal se, proč jsme to nenahlásili, že tu budeme nocovat a abychom co nejdřív odjeli, že potřebuje jet na pole. Je půl desáté
a vyrážíme na poslední etapu naší cesty. Altersberg, Mettenhausen, Reichersdorf, Wildthurn, Zeholfing, Poldering, Westerndorf, Ettling, Oberpöring, Niederpöring, Aholming, Plattling. Vlasta vjel jedním kolem do protisvahu a málem nás převrátil. Jsme u řeky, jsou tu Češi a sjíždějí vodu. Koupeme se. Těsně před dvanáctou pokračujeme dál. Natternberg, Deggendorf (přes Dunaj), Reinhartsmais, okolo Zwiesel Mitte, Ludwigsthal, Bayer Eisenstein. Přejíždíme hranice na přechodu v Železné Rudě. Alžbětín, Železná Ruda. Upadl nám výfuk. Začalo pršet. Jeli jsme do Kašperských Hor. Tomáš s Klárou, Jindra s Vlaďkou a Pepa se od nás oddělili
a šli na pěšárnu. Kluci šli v Kašperkách do muzea a holky do cukrárny. Když kluci přišli, dali jsme si jídlo a sjeli dolů do kempu, kde jsme šli do hospůdky a dali si další jídlo.

Maximální rychlost: 99 km/h
Doba jízdy: 3 hod
Ujeto: 152,5 km

Den 16. – NEDĚLE 25.8.

Vstáváme ve tři čtvrtě na osm. Odjíždíme my, Luděk s Ninou, Erda a Pepa. Platíme za kemp. Kluk, který od nás vybírá peníze, vidí Luďkovu SPZ. Ptá se ho, jestli jsme sem dojeli až z Ústí nad Orlicí. Na to mu Luděk vysvětlí, že jsme si udělali takový výlet a že jedeme přímo z Monaka.
Pepa jede na Prahu a loučí se s námi ve Strakonicích. Před Táborem potkáváme Ivoše Fajmana a 5 dalších hadráků, kteří absolvují Velorexčundr po jižních Čechách. V Táboře se rozjíždíme každý jinam. Erda jede za ségrou do Tábora, Luděk s Ninou směřují na Humpolec a my do Jižné. Za Košicemi nám podruhé upadl výfuk a to nejhorší nás teprve čekalo. Před Lipovkou (asi 7 km od Jižné) nevydržela zadní kyvka. Jedno oko se úplně urvalo. Kolo bylo nakřivo, jet se nedalo. Chtěla jsem Velorex tlačit, což se ukázalo jako pěkná blbost. Protože jsme stáli před kopcem, odtlačili jsme Velouše jen asi 3 metry. Vlasta se rozhodl, že zkusí přišroubovat kolo jen na zbytek oka. Začali jsme hledat něco, čím bychom Velorex podložili, aby Vlasta narovnal kolo. V lese jsme našli jednu cihlu a menší dřevo. Vlasta Velouše nadzvedl, já ho podložila a Vlasta začal „spravovat“. Podařilo se přidělat kolo na půlku oka a už jsme „svištěli“ dál. Jeli jsme pekelnou rychlostí, okolo 16 km/h a všechno rachotilo. Teď by nám asi těžko někdo uvěřil, že jedeme z Monaka a že jsme zdolávali alpská sedla.

Hospoda "U Hastrmana" ve Vyšším Brodě - poslední jídlo před hranicema - smažáky a gulášek.1. nocování - cca 5 km od Frankenmarktu.
Předexpediční řázení Veloušků v Jižné.Tankování v Rožmberku.
Monako - pohled na královský palác.Kasino v Monte Carlu.Kousek nad kasinem.
Pohled na hl. město Monako.Nocování ve Francii.Večeře mezi městy Levaldigi a Cuneo.
Koupání za městečkem Rocca. Do téhle ledárny jsem neměla odvahu se ponořit.Městečko Biella.Jezero Lago di Como - jdeme se koupat.
Vodopádek při klesání ze StelviaPasso dello Stelvio – 2 758 m.n.m.Silnice na Stelvio.
Passo dello StelvioRychle se obléknout...
Štědrý Richard a jeho klobásy.Stelvio
StelvioMerano v Itálii.Passo di Giovo.
Passo di Giovo.Passo di Giovo
Pöndorf - výstava veteránů.Do Pöndorfu jsme dorazili včas - dostáváme snídani.Innsbruck - v dálce je vidět skokanský můstek.
Kolečko se polámalo - naštěstí až v Čechách.PlattlingNocování za Warthem.
Chlupatí pocestní - Rajka a Löwi.Hahntenjoch – 1 884 m.n.m.
Parkoviště u lanovky v Bezau.Abbay de Montbenoit.
Bonvillard.Sjezd z Col du Galibier.Sjezd z Col du Galibier.
Le CassetLe CassetCol d´ Izolard – 2 360 m.n.m.
Hrad Queyraz.
La Bonette – 2 802 m.n.m.Pěšky vycházíme do kopce do výšky 2 862 m.n.m.2 862 m.n.m. a Vlasta smaží mobila.
Snídaně v městečku Isola na dětském hřišti.
Cap FerratCap Ferrat - dělíme se na 2 poloviny - jedna se koupe - druhá obědvá a pak se prohodíme.Cap Ferrat