Cesta století (Dalekonosný hadraplán) II - Velorex a já VI - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Cesta století (Dalekonosný hadraplán) II - Velorex a já VI

autor: Zdeněk Hrdlička21. 2. 2005Povídkykomentářů: 0přečteno: 13278 xfoto: 4známka: 1

"To snad není možné", vykřikl jsem, "vždyť je to nová pneumatika!" Důvod se ukázal, když jsem pneumatiku opět sundal. To, že mi nakonec pneumatika při prvním nandávání vklouzla na ráfek, bylo způsobeno tím, že se rozpojily sváry na okrajovém zpevňovacím drátu v pneumatice a ten pak vyhřezl ven a protrhl v délce několika desítek centimetrů duši. Duše se hodila akorát na přidání do táboráku. Rezignovaně jsem konstatoval, že nová pneumatika je pryč. Koukající dráty jsem bezmyšlenkovitě uštípl kleštěmi. Nacpal dovnitř další záložní duši a vypodložil tlustou gumou. Ty dráty jsem ovšem štípat neměl. Jak jsem je uštípl, malinko jsem je přitom ohnul. A jak se to kolo otáčelo, tahaly dráty těmi drápky za gumovou podložku tak dlouho, až ji odtáhly na stranu a opět duši roztrhly v délce několika desítek centimetrů. Duše to byla poslední. To jsme byli takových deset kilometrů před Komárnem v kapse ani forint. Nezbylo nám než Velorex nechat u cesty, stopnout si auto a dojet do Komárna, tam jsme pěšky přešli hranici, vysvělili celníkům, co se nám stalo a začali na naší straně shánět pneumatiku. Jenomže ona byla sobota, skoro noc a kde v sobotu v noci seženete pneumatiku. Nakonec jsme dospěli až na místní taxislužbu. Taxikáři, když vyslechli naši odysseu, rozhodli se nám za každou cenu pomoci. A tak za půldruhé hodiny jsme měli pohromadě pneumatiku i duši. Jenomže pneumatiku o číslo menší a duši o číslo větší. Věděl jsem, že tahle pneumatika jakžtakž na ten ráfek půjde, a proto jsem se rozhodl riskovat. Taxikářům jsem poděkoval a překročil opět hranice, Velorex opravil a dojel s ním na náš hraniční přechod.

Přesně na hraničním přechodu nám z kola opět utekl vzduch. Nechali jsme se odbavit a kousek za přechodem jsme duši zalepili. Tentokrát to byla malá dírka způsobená tím, že velká duše se skládala v těsné pneumatice a prodřela se. Byli jsme ovšem nuceni přespat kousek za Komárnem, neboť defekt se opakoval. Další den se mi podařilo po několika opravách defektů najít to správné modus vivendi s naší novou duší. Zjistil jsem, že když budu dodržovat rychlost 50 km za hodinu a nepojedu rychleji, duše si dá docela i říct. Duše si taky říct dala. Ovšem Velorex zřejmě usoudil, že by to pro nás bylo ještě příliš jednoduché. A tak postupně na cestě ku Bratislavě nám tam přestaly jít rychlosti. Poslední rychlost šla zařadit před Státnou bankou ve středu Bratislavy. A pak konec. Celá převodovka se zablokovala. Stroj se mi podařilo ještě rozhýbat a vjet s ním až na dálnici do Malacek, ale kus před Malackami převodovka vypověděla službu nadobro. Nešlo s ní vůbec hnout ani tam, ani zpátky. Musel jsem odpojit řetěz a stopovat. Zastavil nám nákladní vůz, který nás odtáhl alespoň do Břeclavi. Vypadalo to, že zbytek cesty takto dostopujeme.

Má choť si vlezla do kabiny náklaďáku, já usedl za volant, Velorex řádně přivázal a vyrazili jsme. Ovšem, co jsme zapomněli řidičovi náklaďáku říci bylo, že naše pneumatika vydrží maximální rychlost padesáti kilometrů. A to bylo podle mého tachometru. A to jsem netušil, že padesát kilometrů na mém tachometru je něco jiného, než padesát kilometrů na jeho tachometru. Za chvíli už můj tachometr ukazoval devadesát kilometrů. Začal jsem troubit a svítit. Jenomže řidič si mých signálů nevšiml, protože mě přes hluk svého motoru neslyšel a mé světlomety mu svítily pod kola. Věděl jsem, co bude následovat a v hrůze jsem to očekával, přitom jsem tomu nemohl nijak zabránit.
Velorex byl neúprosně tažen vpřed. A pak to začalo. Nejprve to bylo cítit jako drncání. To už jsem věděl, že uchází vzduch. Drncání se změnilo ve škubání do stran. Zuřivě jsem manipuloval s volantem, abych to nějak vyrovnal, ale stále jsem byl vlečen stejnou, neúprosnou rychlostí. Nakonec už jsem to nemohl ukočírovat. Velorex se postavil na pravé přední kolo a šel do kotoulu. Zařval jsem si, ale ještě jsem si stačil lehnout na sedadlo spolujezdce. V tu chvíli se naštěstí lano přetrhlo. Všechno bylo dílem okamžiku, ale pro mě to bylo jako zpomalený film. Myslel jsem, že je to můj konec. Velorex udělal boční přemet, opět se postavil na všechny tři a zastavil se jako by se nechumelilo.
Třesoucí jsem se vytáhl ven a ohledal škody. Mimo utržené zahrádky a prodřené střechy se mu nestalo vůbec nic. Mí dobrodinci si všimli, že jim chybím na provaze asi tak až po půl kilometru a přicouvali za mnou zpátky. Nechal jsem si s díky vrátit choť, poděkoval jim za laskavost a šel jsem si z dálníčního telefonu zavolat VB. Ti přijeli i s odtahovou službou, kroutili nad tím hlavou a nechali mi Velorex odvezt těch pár kilometrů do Malacek na jejich parkoviště. Udělali jsme si malý uzlíček na cestu a zcela vyčerpaní a utrmácení jsme se jali stopovat. Kupodivu z Malacek jsme dojeli do Prahy snad jenom na třikrát. Z Brna jsme chytli jedno nákladní auto až do Prahy na Sokolovskou. Domů jsme dorazili pozdě večer. Prospali jsme půl příštího dne. Byl jsem ovšem odhodlán Velorexem za každou cenu dojet do Prahy po vlastní ose. A zrovna následujícícho dne se můj otec chystal s matkou na dovolenou na Slovensko. Honem jsem posbíral všechny nutné součástky z těch několika trosek motorů, co jsem měl doma, vzal si veliký pytel nářadí, a to všechno jsem přibalil otci do auta. Přibalil jsem i svou choť, aby mi na zpáteční cestě nebylo tak smutno.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 3, Známka: 1


Související články:
Velorex a já IVelorex a já I
Velorex a já IIVelorex a já II
Velorex a já IIIVelorex a já III
Z Boží milosti Velorex II - Velorex a já IVZ Boží milosti Velorex II - Velorex a já IV
Cesta století (Dalekonosný hadraplán) - Velorex a já VCesta století (Dalekonosný hadraplán) - Velorex a já V
Cesta století (Dalekonosný hadraplán) II - Velorex a já VIICesta století (Dalekonosný hadraplán) II - Velorex a já VII
Jak se stát specialistou - Velorex a já VIIIJak se stát specialistou - Velorex a já VIII

Komentáře

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

K tomuto článku nebyly vloženy žádné komentáře.

Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

139XII. Film Fest Velor...
134Jarní Boskovice č 26...
105MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
78Převodovky ve Velore...
67Maďarsko 2010 aneb s...
66Zapalování a seřizov...
59Vrchní, prchní! Velo...
56XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...
56III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama