Expedice DOLOMITY NA JEDEN VÁLEC - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Expedice DOLOMITY NA JEDEN VÁLEC

autor: Vlasta18. 8. 2006Infokomentářů: 5přečteno: 35824 xfoto: 1známka: 1.3

Expedice DOLOMITY NA JEDEN VÁLEC aneb do Blanska přes Grossglockner

motto : "Na sraz do Blanska vyrazíme s víc než týdenním předstihem! Jeden nikdy neví, co se kdy podělá..."

Aktuality z přípravy:

18. 8. 2006

Je tu den odjezdu. Předcestovní napětí již u všech členů expedice dosáhlo závratných výšin. Dnes se budeme postupně sjíždět u mých rodičů v Jižné na jihu Čech. Budete pravidelně informování o průběhu expedice - Kačenka vám bude interpretovat zasílané SMS.

Vzhůru do Dolomit.

3. 8. 2006

V neděli 30. července proběhla schůzka všech členů expedice na lipnickém srazu. Ujasnili jsme si zejména kdo poveze jaké náhradní díly.

Další informace o přípravách na expedici můžete číst v Honzově a Vlastově garáži.

19. 7. 2006

Po více než devíti měsících přináším další informace z příprav expedice.

Všichni členové expedice tvrdě pracují (podle svých časových možností) na svých strojích. Dáváme nové řetězové sady, nové brzdové obložení...kompletujeme náhradní díly.

Na lipnickém srazu se uskuteční pracovní setkání, na kterém domluvíme poslední detaily.

3. 10. 2005 Dalším členem naší expedice se stává Jirka Ježek.
7. 4. 2005 Tomáš zpracoval Desatero pravidel pro skupinovou jízdu bez vysílačky.

  1. První jezdí vždy navigátor, který nesmí nikdy ostatním ujet z dohledu.
  2. Každý článek kolony dbá na to, aby měl vždy v dohledu jak stroj před sebou, tak i za sebou (neplatí pro poslední článek)
  3. Při plánovaných zastávkách dbá navigátor na to, aby bylo vždy místo pro všechny stroje.
  4. Pokud některý stroj neplánovaně zastaví (porucha) ostatní se neprodleně pokusí o totéž.
  5. Při výjezdech do horských sedel kde není pochyb o správnosti trasy, může stroj s "více dechem" vyrazit vzhůru. Při každé vhodné příležitosti (tam kde je prostor pro všechny), ale takový předvoj musí zastavit a počkat na ostatní. Pokud do 20 min nikdo nepřijede, je třeba poslat sms navigátorovi nebo jeho zástupci.
  6. Při sjezdech z horských sedel je třeba pravidelně stavět na chlazení brzd a to nejpozději po ujetých 5 km vždy tam, kde se vejdou všechny stroje.
  7. Při průjezdu větších měst se navigátor snaží jet tak, aby zelená vyšla všem. Dále platí pravidla 1, 2 , 3.
  8. Všichni sledují, zda stroje před nimi náhodou nemají aktivovánu směrovou šipku. Sami pečlivě šipky používají. V nutných případech je vhodné k vyjádření změny směru jízdy použít paže.
  9. Poslední v koloně jezdí stroj s nejmodernější koncepcí brzd. Všichni si vždy drží rozumné rozestupy.
  10. Všichni členové kolony jsou povinni dokonale si osvojit NORMOVANÉ POKYNY NAVIGÁTORA (proběhne školení)
    A) STARTUJEME, ODLET !
    B) ZASTAVIT !
    C) JEDEME BLBĚ, OTÁČÍME !
    D) PŘIŠLÁPNOUT PLYN, JEDEME VZHŮRU !
    E) ZVOLNIT, POMALÝ PRŮJEZD !
    F) STÁT, TADY SE UTÁBOŘÍME ! (c) Old Shatterhand, 1874
    G) NEJEDU, NEVÍM PROČ, ZASTAVIT
    - poslední pokyn používají všichni
    - jakmile řidič zaregistruje NPN pošle jej dál a tak to jde až na konec kolony
11. 1. 2005 Proběhla první přípravná schůze ve složení Vlasta, Tomáš, Honza v pivnici U Radegasta na Zahradním Městě v Praze. Schválili jsme trasu, řekli jsme si, co a kdy bude třeba řešit v rámci příprav a co nesmíme podcenit a na co se zaměřit.

Podrobná mapa expedice Dolomity 2006
Podrobná mapa expedice Dolomity 2006


Kdy?

Termín akce je naplánován na 18. - 27. 8. 2006.


Kdo a čím?

Náčelníkem výletu, který je zároveň duchovním otcem celé expedice a má za úkol vydávat pokyny účastníkům expedice, byl jednomyslně schválen Vlasta Vávrů, Velorex-Oskar 16, r.v. 1956
Tiskovým mluvčím výletu, který bude komunikovat s širokým laickým i odborným okolím a bude zastupovat zájmy expedice navenek ve všech světových jazycích, byl jmenován Tomáš Jaroň, Valník 16/250, r.v. 1957
Regenerátorem výletu, který bude jako jediný dvanáctivoltový stroj dobíjet mobily účastníkům a zároveň bude fungovat jako neoficiální lékař expedice byl ustanoven Honza Matl, Velorex 16/250, r.v. 1962
Proviantním důstojníkem výletu, který bude hlídat, abychom cestou nestrádali, abychom měli chuť k jídlu a nebyli večer vyprahlí a konečně který bude odpovědný náčelníkovi za přísun červeného, bíleho a bezbarvé, byl bez váhání určen Ivan Kotačka, Os-Kar 16, r.v. 1955
Dalším členem naší expedice se stává Jirka Ježek, Velorex 16/250, r.v. 1958


Proč?

V Alpách jsme s velorexy již byli. A ne jednou. Jenže nás zajímá, jak se taková delší cesta daleko od domova, přece jen náročnějším terénem, než máme v ČR, dá absolvovat v starších jednoválcových strojích. Budeme mít méně výkonu v motoru, technicky méně účinné brzdy (krom Honzových koutoučovek), veškerá zařízení jsou starší, ale i jednodušší. Dvěstěpadesátky se také více chvějí a vibrují, šestivoltová elektrika má rovněž svoje nevýhody. Ale přes to všechno si od celé akce slibujeme, že zažijeme něco zcela nového a dosud nepoznaného a posuneme tak hranici možností jedinečných tříkolek bratrů Stránských zase o kousek dále...


Další údaje a fakta:


Plánovaná délka trasy činí asi 1779 km a kilometry najeté první den a závěrečný víkend. Při odhadované průměrné spotřebě strojů 5l /100km a průměrné ceně litru PHM 35 Kč, činí náklady na pohonné hmoty přibližně 3100 Kč. K tomu je třeba přidat olej, potraviny a investice do předodjezdové přípravy. Při stanovování doby jízdy vycházíme z průměrné docílené rychlosti 40 km/h. V itineráři je aktivní den rozdělen na dvě základní části - přibližnou dobu jízdy a prostoje (přestávky na jídlo, opravy, údržbu, odpočinek, jiné pausy). Zeleně jsou označeny čísla silnic (312) a červeně dílčí vdálenosti v km (70). Vzhledem k náročnosti expedice a velké individuální míře osobní odpovědnosti kažedého z členů týmu, pojedeme s největší pravděpodobností bez spolujezdkyň.


Podrobný denní itinerář

Pátek 18.8. - setkání účastíků expedice ve staré dobré Jižné, příjezd z Prahy a Hluku individuálně do 23:59 - poslední teoretické soustředění před odjezdem, samozřejmě s občerstvením

Sobota 19.8.
Jižná - České Budějovice - Dolní Dvořiště 70 - CZ / A - Freistadt - Linz - Wels 75 - Lambach 1 - Schwannenstadt - Vöcklabruck - Strasswalchen - Salzburg 100 21- A / D - Bad Reichenhall 312 - D / A - Lofer - Ellman - Vörgl 171 - Rattenberg - Schwaz - Wattens 154 - Innsbruck - Telfs 30 - Stams - Haiming

  • délka etapy cca 429 km, doba jízdy cca 11 h, prostoje 3-4 h
  • nejdelší etapa z celé trasy, která nás velmi nabližuje do cílové lokality, plynule vpřed s co nejmenšími prostoji, první prověrka trvanlivosti a spolehlivosti techniky
  • nocleh na vodáckém parkovišti u řeky Inn
Neděle 20.8.
Haiming 186 - Ebene -Tumpen - Umhausen - Oberlangenfeld - Sölden - Zwieselstein - Angern 62 - Hochgurgl - Passo di Rombo (2497mnm, 13%) - A / I - Belprato 446 - Moso 19 - St. Leonardo in Pass 44 - S.Martino - Saltusio 20 - Merano - Naturno - Castelbello - Coldrano 48 - Spondigna - Gomagoi - Trafoi - Passo di Stelvio (2757mnm, 12%) 49 - Bormio
  • délka etapy cca 198 km, doba jízdy cca 7 h, prostoje 6 h
  • zdolání neznámého a dobře známého sedla, tady se uvidí, jak jdou jednoválce "odspodu" a jak se chovají v opravdových kopcích
  • improvizovaný nocleh v okolí Bormia
Pondělí 21.8.
Bormio 300 - St.Antonio - Sta.Caterina - Passo di Gavia (2621mnm, 16%) - Ponte di Legno 42 26 - Passo di Tonale (1833mnm, 10%) - Pizzano - Vermiglio - Fucine 37 - Dimaro - Male - Caldés - Bozzana - Revo - Cloz - Fondo - Passo di Mendola (1363mnm, 10%) - Appiano 71 - Bolzano - Cardano 241 - Ponte Nova 16 - Nova Levante - Passo di Costalunga (1753mnm, 16%) 10 - Vigo di Fasa - Pozza di Fassa 48 24 - Campitello di Fasa - Passo Pordoi (????mnm, ??%) - Arraba
  • délka etapy cca 224 km, doba jízdy cca 7 h, prostoje 6 h
  • pokud projedeme první sedlo, projedeme asi všechno, kochací jízda italskou přírodou
  • improvizovaný nocleh v okolí Arraby
Úterý 22.8.
Arraba 48 - Cernadoi - Passo di Falzaregoi (????mnm, ??%) - Cortina d´Ampezzo 638 47 - Passo di Giau (????mnm, ??%) - Selva di Cad - Pescul 251 25 - Mareson - Dont 21 - Langarone 22 - Erto - Cimolais 17 - Cellino - Arcola - Bárcis 19 - Piano di Cavab - Aviano 18 - S.Foca - Vivaro - Tésis - Arba - Sequals 35
  • délka etapy cca 203 km, doba jízdy cca 6 h, prostoje 7 h
  • průjezd srdcem italských Alp, z Aviana možnost dobýt moře (cca 80km)
  • improvizovaný nocleh v horském prostředí (případně u moře)
Středa 23.8.
Sequals - Travésio - Canzetto 15 - Pielungo 12 - S.Francesco - Verzéguis - Tolmezzo 52b 29 - Plöckenpass (1362mnm, 13%) - I / A 110 - Mauthen - Kötschach 47 - Oberdrauburg 14 - Lienz
  • délka etapy cca 138 km, doba jízdy cca 4 h, prostoje 8 h
  • volně vpřed, kilometrová rezerva pro případ cesty k moři či neplánovaného většího prostoje z dřívějška
  • nocleh na známém místě u řeky Drávy
Čtvrtek 24.8.
Lienz 107 - Winklern 16 - Mörtschach - Grosskirchhaim - Heiligenblutt 22 - Ledovec Franze Josefa - Hochtortunel (2507mnm, 12%) - Fusch 48 - Pichl 311 - Taxenbach 20 - Schwarzach - St.Johann 17 - Bischofshofen 9 - Werfen - Tenneck 22 - Golling 162 - Rossberg - Abtenau 21 - Schorn 166 - Gosauzwang - Ramsau - Bad Goirsen 145 - Bad Ischl 41 - Lahnstein - Ebensee 31 - Traunsee
  • délka etapy cca 247 km, doba jízdy cca 8 h, prostoje 6 h
  • užít si Grossglocknerhochalpenstrasse se vším všudy, foto nad ledovcem, pieta ve Fushi
  • nocleh na odpočívadle u jezera Traunsee (letos asi bez ohňostroje)
Pátek 25.8.
Traunsee 120 5 - Gmunden 11 - Scharnstein 10 - Pettenhach - Wasserhub - Voitsdorf - Ried i.Tr. - Kremsmunster 122 17 - Rohr - Bad Hall - Steyr 22 - Holz - Seitenstetten Markt - Krenstetten - Aschbach - Amstetten 37 - Neumarkt a.d.Ybbs - Erlauf - Melk 33 36 - Schönbuhel - Aggsbach - Arnosndorf - Rossatz - Mautern 35 - Krems 35 - Gedersdorf - Hadersdorf 13 - Strass - Elsarn - Muhlbach a.M. - Maissau 19 - Eggenburg 9 - Pulkau - Obernalb - Retz 19 - Spittelmais 4 - A / CZ - Hnanice - Nový Šaldorf - Znojmo - Suchohrdly - Těšetice - Prosiměřice - Vitonice - Hostěradice - Petrovice - Moravský Krumlov - Polánka - Ivančice - Neslovice - Tetčice - Ostrovačice - Veverská Bytýška - Čebín - Malhostovice - Lipůvka 103 - Černá Hora (Lysice)
  • délka etapy cca 340 km, doba jízdy cca 9 h, prostoje 3 h
  • rychlý přesun Rakouskem, vpřed kolem Dunaje, držíme kurs Morava
  • nocleh v naší hadroletí stáji v Černé Hoře, ochutnávka místního produktu...
Sobota 26.8.
VARIANTA A : - rekreace v Černé Hoře, návštěva Ivoše F. a Kostíků, přesun do Lysic - slavnostní ukončení expedice u Elišky na Labuti - nocleh v rezidenci presidenta Velorex týmu Praha - Lysice
VARIANTA B : - dojezd dle itineráře, doháňení případného manka kdekoli a kdykoli na trase vzniklého - slavnostní ukončení expedice u Elišky na Labuti - nocleh v rezidenci presidenta Velorex týmu Praha - Lysice

Neděle 27.8
- absolvování srazu v Blansku - návrat každý tam, odkud vyjel - radost, únava, dobrý pocit z uskutečněné akce

Program je možno upravit dle technických, klimatických, společensko-politických a jiných okolností.

Tomáš Jaroň

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 3, Známka: 1.33


Komentáře (5)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

itenerářitenerář
AUTOR ČLÁNKŮraticate324671481Osobní WWW stránkawww.hydrant-rock.com
musím říci, že přípravu na cestu máte opravdu precizní a mohli by vám závidět váš propracovaný itenerář cesty i jezdci rally, ať vše klapne s

Posláno 27.02.2005 v 20:05

Re: itenerářRe: itenerář
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
Jen Vám chci popřát šťastnou cestu, mnoho zážitků a příjemně ubíhající kilometry. :o))

Posláno 18.08.2006 v 14:20

A co sajdu.A co sajdu.
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirka Sajda
Nevzaly biste sebou jednu 250 se sidekarou. Na muj vkus je tato expedice dostatečně včas oznámena tak i příprava bude zřejmě ok.

Posláno 4.10.2005 v 09:45

mám náááápadmám náááápad
AUTOR ČLÁNKŮkatka152955546
tak mě napadá, že byste klidně mohli mít doprovodné vozidlo ... Myslím, že členy jsem už vymyslela. Já, Lenka a Simča.

Posláno 1.03.2005 v 09:00

Re: mám náááápadRe: mám náááápad
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
No..musim rici, ze napad je to naprosto skvely...

nejednalo by se o doprovodne vozidlo v tom pravem smyslu slova - to my totiz nepotrebujeme. Ale je prece bezne, ze s hokejisty a fotbalisty cestuji na zapasy jejich manzelky...tak tohle by bylo podobne...

Jeste jednou ale zopakuji fakta - jedna se o expdici dvestepadesatek, ktere ji absolvuji bez jakekoliv pomoci...

Necham o tom hlasovat mezi cleny expedice.

Posláno 1.03.2005 v 09:19


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

152Jarní Boskovice č 26...
101POTKALI SE U KOLÍNA
92MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
73Převodovky ve Velore...
72Zapalování a seřizov...
61Kampaň - stop zbyteč...
60Vrchní, prchní! Velo...
52Maďarsko 2010 aneb s...
51Přívěsný vozík Velor...
4825. Jarní sraz Velor...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama