autor: 29. 5. 2005přečteno: 10614 xfoto: 52známka: 1.4 |
Moje účast na tomto sraze byla zprvu více než nejistá. Kvůli jistým pracovním povinnostem bylo zřejmé, že budu mít čas až od pozdního sobotního odpoledne a v neděli dopoledne budu muset být zpět v Praze. Podobně jako já na tom byl i Míla. Vzhledem k tomu, že můj stroj mám na jihu, rozhodli jsme se jet Mílovou třistapadesátkou.
V 17.00 jsme tedy s Mílou vyrazili z Prahy Stodůlek směr Domoušice, kde měl ustájeného svého hadráka. V 18.15 jsme z Domoušic vyrazili směr Horní Blatná, která byla vzdálená asi 95 km. Chod motoru ale nebyl úplně v pořádku. Jeho vynechávání podle mého názoru způsobovala vadná svíčka, kondenzátor, zaolejované kladívko, probitá fajfka či případně indukční svíčka. V Žatci na benzínové pumpě jsme tedy zastavili, abychom odstranili nedokonalosti v chodu motoru. Po ohledání motoru jsme na nic nepřišli. Pouze jsme vyměnili svíčky a jelo se dál. V tuto chvíli bylo hlavní prioritou dostat se na sraz.
Když jsme po silnici okolo Pernštejna najednou v motoru zarachotilo tak, že nám bylo hned jasné, že se stalo neco strašlivého. A taky že ano! Motor "sežral" pístní kroužek, který se ocitl v prostoru pod i nad pístem. Bylo nám jasné, že s tímto strojem se dnes už na sraz nedostaneme.
Díky obrovské pomoci Bleska, který nás dotáhl do Ostrova a nechal Mílova hadráka ve své garáži, jsme se asi v půl jedenácté konečně dostali na vytoužený sraz. Okamžitě jsme spláchli prach z cesty "douškem" piva a zapojili se do rozjetého večera. Spát se šlo až kolem čtvrté hodiny ráno.
Po spaní pod širákem bylo nedělní probuzení velmi příjemné. Přistihl jsem kamaráda Betona, jak vedle mě pokládá prázdné flašky od vína (které vypil pravděpodobně Me2d) aby vzbudil zdání, že jsem je všechny vypil já :-). I když se to netýká srazu musím zmínit, že mi Beton na sraz přivezl na sraz stahovák na bloky motoru, který pro mě udělal. Hned ten den večer jsem ho vyzkoušel a musím říct, že naprosto skvělé. Půlení motoru je od nynějška otázkou deseti minut.
Jsem si jist, že se brzy v Garáži objeví další reportáže z krušnohorských vršků od účastníků, kteří absolvovali i sobotní závod. Ten, podle toho co jsem slyšel, obsahoval velmi povedené stanoviště.
Velkou zajímavostí je, že srazu se zúčastnil i pan Mojmír Stránský, konstruktér vozítka Velorex a také syn zesnulého Františka Stránského. Ten mimochodem intenzivně shání hadráka v pojízdném stavu. Kdybyste tedy něčem věděli, ozvěte se třeba mně. Pan Stránský měl k dispozici během celého srazu taxi, takže byl naprosto u všeho.
V devět hodin vyrážejí velorexy z Horní Blatné do Karlových Varů na spanilou jízdu a vyhlášení výsledků. Já s Mílou jedu do Bleskovy garáže pro našeho hadráka. Měli jsme to velké štěstí, že jsme se vezli spolu v taxi spolu s panem Stránským. Celou cestu vykládal zajímavosti z historie a také mi zodpověděl několik mých dotazů ohledně "krátké střechy" (Os-kara 53). Před odjezdem z Horní Blatné jsem se s panem Stránským vyfotil.
V půl desáté nakládáme hadráka na odtahovku Mílova strýčka a uháníme směr Domoušice. Po příjezdu v rychlosti vyndaváme motor a odvážíme jej do Prahy do Honzovy půlírny, kde přijde během tohoto týdne na sál. Po ohledání škod se zjistilo, že motor bude přinejmenším potřebovat výbrus. Ovšem každopádně je nutné rozpůlit ho a z klikového prostoru odstranit zbytky pístních kroužků a rozlámaného pístu.
Já sám jsem na srazu přiliš dlouho nepobyl, ovšem podle atmosféry, která tam byla, podle připravenosti pořadatelů je jasné, že se prvotina karlovarského týmu povedla a osobně zařazuji tento sraz na soupisku svých "povinných" srazů pro další léta, kam věřím, že už dorazím hned v pátek :-)
|
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 5, Známka: 1.4
Související články:
| |
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | Krušnohorské vršky | |
| |
| |
|
| | krušnohorské vršky | |
| |
| |
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 842 | Celkem fotografií: | 9451 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|