Ložiska a gufera ve velorexech | |
autor: 3. 6. 2004přečteno: 22961 xfoto: 0známka: 1 |
Velorex 16/350 - ložiska a
gufera |
Místo
použití |
Označení |
Kusů |
Poznámka |
Kliková
hřídel |
6305 nebo
NJ 305 |
2 |
6305 jsou kuličková ložiska, doporučuji koupit
kvalitní ložiska (SKF, FAG) s vůlí C3. NJ 305 jsou válečková ložiska
s volně rozebíratelným vnitřním kroužkem. |
25-62-8 nebo
32-62-8 |
2 |
Pokud použijete válečková ložiska, měl by na
klikové hřídeli být distanční kroužek. Pak použijte gufera 32-62-10.
|
25-42-7
|
|
Gufero v levém deklu motoru. |
|
6306 |
1 |
Ložisko umístěné mezi setrvačníky. Opět doporučuji
kvalitní kuličkové ložisko SKF nebo FAG. |
Spojka |
6303 |
1 |
Kuličkové ložisko. |
Výstup
z motoru |
6205 |
1 |
Kuličkové ložisko. |
30-52-10 nebo
30-40-7 |
1 |
Gufero 30-40-7 mají motory 572-3. Je umístěno
v hlíkové pouzdru. |
6204 |
1 |
Kuličkové ložisko, které je umístěno v hliníkovém
odlitku, který je přišroubován na motory 572-3 |
Kola |
6302 |
6 |
Kuličkové ložisko. Doporučuju zakoupit typ 2RS
- zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku. |
Zadní rozeta |
6205 |
1 |
Kuličkové ložisko. Doporučuju zakoupit typ 2RS
- zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku. |
Chlazeni |
1301 |
2 |
Výklopná dvouřadá kuličková ložiska |
20-40-10 |
4 |
Pokud máte starší typ chlazení, jsou tam místo
gufer plechové misky a plstěná těsnění. |
|
Co se týče ložisek motoru doporučuju minimálně na klikovou hřídel nakoupit kvalitní
ložiska s vůlí C3 (s větší vůlí pro tepelně zatížené stroje). Mně se osvědčily
ložiska SKF. Jeden kus ložiska 6305 C3 od firmy SKF přijde asi na 200 Kč. Věčnou
otázkou je, zda na klikovou hřídel použít kuličková či válečková ložiska. Kuličková
ložiska mají menší součinitel tření, válečková ložiska zase mají větší trvanlivost.
Osobně preferuji kuličková ložiska. Zdá se mi, že válečková ložiska jsou v tomto
případě použita zbytečně - motor vydrží i s kuličkovými ložisky minimálně 50 000
kilometrů. Válečková ložiska vydrží přibližně 3x tolik, ale faktem je,
že 150 000 km najede na jedno půlení motoru málokdo. Snad ani nemusím připomínat,
že všechna ložiska v motoru vyjímáme i vkládáme při nahřátém karteru. Pokud byste
to udělali zastudena, hrozí, že se hliník vydrolí a ložisko začne mít po několika
najetých kilometrech v karteru vůli. Ta se velmi špatně odstraňuje - existují
sice tmely, které lze aplikovat na odmaštěný karter a ložisko, ale často se stává,
že ložisko se v karteru opět uvolní. Lepší je použití dvousložkových tmelů.
Gufera můžete použít obyčejná, silikonová (mají červenou barvu) nebo dvojbřitá.
Já mám dobrou zkušenost s obyčejnými jednobřitými guferami. Při montáži gufer
je nutné dát si pozor, aby se z drážky neuvolnila svírací pružinka. Do kol a
rozety je velmi vhodné použít zakrytovaná ložiska. Jsou dva druhy zakrytovaných
ložisek - zakrytovaná plechem a zakrytovaná těsnícími kroužky. Mám samozřejmě
na mysli druhý typ zakrytování - těsnícími kroužky.
U gufer chlazení je dobré odstranit pružinky. Jinak má ventilátor odpor, který
již není při jízdě zanedbatelný (až 1 k). V žádném případě nenahrazujte ložiska
ventilátoru 1301 obyčejnými jednořadými kuličkovými ložisky 6301. Tyto ložiska
neumožňují hřídeli chlazení příčné vychýlení, a tak přispívají k jejímu rozkmitání
a tím k rychlé destrukci vrtulí chlazení.
Velorex 16/250 - ložiska a
gufera |
Místo použití |
Označení |
Kusů |
Poznámka |
Kliková
hřídel |
6305 nebo
NJ 305 |
3 |
6305 jsou kuličková ložiska, doporučuji koupit
kvalitní ložiska (SKF, FAG) s vůlí C3. U pérácký a kývačkových motorů
jsou na klikové hřídeli tři ložiska (na straně spojky dvě a na straně
zapalování jedno). U panelky je pouze jedno ložisko z každé strany. |
25-62-8 |
1 |
Gufero 25-62-8. Na straně spojky se používal
pro utěsnění "labyrint". V současnosti jsem viděl prodávat hliníkové
futro, ve které je gufero. |
Spojka |
6303 |
1 |
Kuličkové ložisko. |
Výstup
z motoru |
6205 |
1 |
Kuličkové ložisko. |
30-52-10 |
1 |
Gufero 30-52-10. |
Kola |
6302 |
6 |
Kuličkové ložisko - pro celobubny. Doporučuju
zakoupit typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k
ložisku. |
6202 |
4 |
Kuličkové ložisko pro půlbubny. Doporučuju zakoupit
typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku. Tímto ložiskem si nejsem jit. Doplním. |
6203 |
2 |
Kuličkové ložisko do zadního kola.Doporučuju zakoupit
typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku. |
Rozetopůlbuben |
6205 |
1 |
Kuličkové ložisko. Doporučuju zakoupit typ 2RS
- zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku. |
Chlazení |
6301 |
2 |
Kuličkové ložisko. |
|
Co se týká ložisek kol, záleží, zda máte půlbubny nebo celobubny (stejná kola
jako u Velorexe 16/350). Celobubny se na Velorexy 16/250 montovaly zhruba od roku
1960. Předtím to byly půlbubny - buď pérácké nebo čezeťácké. V tabulce jsem uvedl
pouze ložiska do péráckých půlbubnů. |
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 1, Známka: 1
Související články:
| |
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | Ložisko | |
| |
| Ještě k tomu prvnímu ložisko, on je docela rozdíl jestli válečkové nebo kuličkové? Mě se to nějak nezdá ...
http://loziska-gufera.cz/?p=productsMore&iProduct=332955&sName=Lozisko-NJ-305-ECP-SKF
http://loziska-gufera.cz/?p=productsMore&iProduct=314718&sName=Lozisko-6305-SKFPosláno 25.02.2014 v 12:31 |
|
|
| | Re: Ložisko | |
| |
| a co se Ti nezdá? ono je to myslím cocela v té tabulce a textu pod ní (myšleno pod 350tkou) fundovaně popsáno.
Akorát je potřeba se nad tím zamyslet a následně to zkompletovat tak, jak má být, aby nebyly hned záhy problémy Posláno 25.02.2014 v 19:23 |
|
|
| | Re: Ložisko | |
| |
| nechci nikterak zpochybňovat tento článek,ale psát že 250 má na klice použita valečková loziska ? s tím jsem se opravdu ještě nesetkal. Následně psát že motor panelka má pouze dvě ložiska jsem před časem nevědomky vyvrátil zde http://www.velorexy.cz/garaz/beton/dzawasaki-250-typ-559/motor-panelka-dve-loziska-a-jedno-lozisko
Beru to spíše jako částečnou neinformovanost tvůrce článku.Posláno 25.02.2014 v 23:23 |
|
|
| | Re: Ložisko | |
| |
| |
|
| | Re: Ložisko | |
| |
| Z dnešního pohledu s odstupem deseti roků mohu svou pochvalu z roku 2004 brát jako mladickou nerozvážnost. I já snad mohu v průběhu roků pobrat nové zkušenosti. A Aby nedocházelo k nějakým zmatkům je dobré na nesrovnalosti v článku včas upozornit. Posláno 25.02.2014 v 23:46 |
|
|
| | Re: Ložisko | |
| |
| ahoj Betone, ale jsou panelky, které opravdu mají jen dvě ložiska na klice. První panelky měli 3 ložiska, pak asi v ránmci úspor byly jen dvě ložiska, a asi se to neosvědčilo, protože další panelky, měli opět zase 3 ložiska. Posláno 26.02.2014 v 07:46 |
|
|
| | Re: Ložisko | |
| |
| ano ano souhlasi vždyt jsem to popisoval jak je to s ložisky u 250 jaw zde http://www.velorexy.cz/garaz/beton/dzawasaki-250-typ-559/motor-panelka-dve-loziska-a-jedno-lozisko .dokonce i peracke motory meli zprvu jen jedno lozisko na strane u spojky.
spíše slo o to použití ložiska NJ 305 jak je popisovene u 250 motoruPosláno 26.02.2014 v 07:54 |
|
|
| | snizene hlavy => valeckova loziska na klice | |
| |
| Jsem sice vlastne veci neznalej, ale presto mam pocit ze jsou vsichni zajedno, ze na motor se snizenymi hlavami a taky vylestenymi sacimi kanaly patri valeckova loziska. Pokud tomu tak je, myslim ze by se o tom melo takto pojednavat i v clanku, kdyz uz je tam o tom zminka - komentar. diky. Posláno 29.11.2005 v 15:15 |
|
|
| | Pár poznámek | |
| |
| Pár poznámek k dané problematice:
http://www.cbox.cz/velorex.dily/tk_motor.htmlPosláno 21.02.2005 v 15:52 |
|
|
| | gufera | |
| |
| ted jsem měnil ve třech motorech gufera a ve všech jsem dával 32-62-8 Posláno 7.01.2005 v 19:37 |
|
|
| | Gufero 30-62-8 nebo 32-62-8? | |
| |
| Prosím někoho zasvěcené, kdo má na klikové hřídeli válečková ložiska, aby mi pomohl objasnit která gufera jsou správná. Zda 30-62-8 nebo 32-62-8. Děkuji. Posláno 6.01.2005 v 20:04 |
|
|
| | Ložiska a gufera ve velorexech | |
| |
| jo dosti dobrej clanek ja pouzivam loziska FAG a jsem s nima spokojen a gufera jen obycejna s cervenejma mam spatne zkusenosti Posláno 3.11.2004 v 09:34 |
|
|
| | gufera | |
| |
| Chtel bych jen podotknout, ze ja na tu kliku dal gufera 32-62-8. V pripade,ze je tam ten distancni krouzek.
Jinak je to fakt super. Mnoha lidem to fakt helfne.Posláno 8.06.2004 v 09:46 |
|
|
| | Re: gufera | |
| |
| Ja jsem v nekterych motorech nasel 32-60-8 a nekde 30-60-8.
Dik za upozorneni.Posláno 8.06.2004 v 09:49 |
|
|
| | konečně | |
| |
| Vlasto, fakt skvělej článek, na který se čekalo hodně dlouho až ho někdo připraví, ale zase na druhou stranu ubyde spousty dotazů v poradně Posláno 3.06.2004 v 20:05 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 842 | Celkem fotografií: | 9451 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|