Ložiska a gufera ve velorexech - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Ložiska a gufera ve velorexech

autor: Vlasta3. 6. 2004Poznatkykomentářů: 15přečteno: 22961 xfoto: 0známka: 1

Velorex 16/350 - ložiska a gufera
Místo použití
Označení
Kusů
Poznámka
Kliková hřídel 6305 nebo
NJ 305
2
6305 jsou kuličková ložiska, doporučuji koupit kvalitní ložiska (SKF, FAG) s vůlí C3. NJ 305 jsou válečková ložiska s volně rozebíratelným vnitřním kroužkem.
25-62-8 nebo
32-62-8
2
Pokud použijete válečková ložiska, měl by na klikové hřídeli být distanční kroužek. Pak použijte gufera 32-62-10.
25-42-7
Gufero v levém deklu motoru.
6306
1
Ložisko umístěné mezi setrvačníky. Opět doporučuji kvalitní kuličkové ložisko SKF nebo FAG.
Spojka 6303
1
Kuličkové ložisko.
Výstup z motoru 6205
1
Kuličkové ložisko.
30-52-10 nebo
30-40-7
1
Gufero 30-40-7 mají motory 572-3. Je umístěno v hlíkové pouzdru.
6204
1
Kuličkové ložisko, které je umístěno v hliníkovém odlitku, který je přišroubován na motory 572-3
Kola 6302
6
Kuličkové ložisko. Doporučuju zakoupit typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku.
Zadní rozeta 6205
1
Kuličkové ložisko. Doporučuju zakoupit typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku.
Chlazeni 1301
2
Výklopná dvouřadá kuličková ložiska
20-40-10
4
Pokud máte starší typ chlazení, jsou tam místo gufer plechové misky a plstěná těsnění.


Co se týče ložisek motoru doporučuju minimálně na klikovou hřídel nakoupit kvalitní ložiska s vůlí C3 (s větší vůlí pro tepelně zatížené stroje). Mně se osvědčily ložiska SKF. Jeden kus ložiska 6305 C3 od firmy SKF přijde asi na 200 Kč. Věčnou otázkou je, zda na klikovou hřídel použít kuličková či válečková ložiska. Kuličková ložiska mají menší součinitel tření, válečková ložiska zase mají větší trvanlivost. Osobně preferuji kuličková ložiska. Zdá se mi, že válečková ložiska jsou v tomto případě použita zbytečně - motor vydrží i s kuličkovými ložisky minimálně 50 000 kilometrů. Válečková ložiska vydrží přibližně 3x tolik, ale faktem je, že 150 000 km najede na jedno půlení motoru málokdo. Snad ani nemusím připomínat, že všechna ložiska v motoru vyjímáme i vkládáme při nahřátém karteru. Pokud byste to udělali zastudena, hrozí, že se hliník vydrolí a ložisko začne mít po několika najetých kilometrech v karteru vůli. Ta se velmi špatně odstraňuje - existují sice tmely, které lze aplikovat na odmaštěný karter a ložisko, ale často se stává, že ložisko se v karteru opět uvolní. Lepší je použití dvousložkových tmelů.

Gufera můžete použít obyčejná, silikonová (mají červenou barvu) nebo dvojbřitá. Já mám dobrou zkušenost s obyčejnými jednobřitými guferami. Při montáži gufer je nutné dát si pozor, aby se z drážky neuvolnila svírací pružinka. Do kol a rozety je velmi vhodné použít zakrytovaná ložiska. Jsou dva druhy zakrytovaných ložisek - zakrytovaná plechem a zakrytovaná těsnícími kroužky. Mám samozřejmě na mysli druhý typ zakrytování - těsnícími kroužky.

U gufer chlazení je dobré odstranit pružinky. Jinak má ventilátor odpor, který již není při jízdě zanedbatelný (až 1 k). V žádném případě nenahrazujte ložiska ventilátoru 1301 obyčejnými jednořadými kuličkovými ložisky 6301. Tyto ložiska neumožňují hřídeli chlazení příčné vychýlení, a tak přispívají k jejímu rozkmitání a tím k rychlé destrukci vrtulí chlazení.

Velorex 16/250 - ložiska a gufera
Místo použití
Označení
Kusů
Poznámka
Kliková hřídel 6305 nebo
NJ 305
3
6305 jsou kuličková ložiska, doporučuji koupit kvalitní ložiska (SKF, FAG) s vůlí C3. U pérácký a kývačkových motorů jsou na klikové hřídeli tři ložiska (na straně spojky dvě a na straně zapalování jedno). U panelky je pouze jedno ložisko z každé strany.
25-62-8
1
Gufero 25-62-8. Na straně spojky se používal pro utěsnění "labyrint". V současnosti jsem viděl prodávat hliníkové futro, ve které je gufero.
Spojka 6303
1
Kuličkové ložisko.
Výstup z motoru 6205
1
Kuličkové ložisko.
30-52-10
1
Gufero 30-52-10.
Kola 6302
6
Kuličkové ložisko - pro celobubny. Doporučuju zakoupit typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku.
6202
4
Kuličkové ložisko pro půlbubny. Doporučuju zakoupit typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku. Tímto ložiskem si nejsem jit. Doplním.
6203
2
Kuličkové ložisko do zadního kola.Doporučuju zakoupit typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku.
Rozetopůlbuben 6205
1
Kuličkové ložisko. Doporučuju zakoupit typ 2RS - zakrytované, aby se zamezilo přístupu nečistot k ložisku.
Chlazení 6301
2
Kuličkové ložisko.

Co se týká ložisek kol, záleží, zda máte půlbubny nebo celobubny (stejná kola jako u Velorexe 16/350). Celobubny se na Velorexy 16/250 montovaly zhruba od roku 1960. Předtím to byly půlbubny - buď pérácké nebo čezeťácké. V tabulce jsem uvedl pouze ložiska do péráckých půlbubnů.

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 1


Související články:
Ložiska a gufera ve velorexech IILožiska a gufera ve velorexech II

Komentáře (15)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

LožiskoLožisko
REGISTROVANÝ UŽIVATELJanda
Ještě k tomu prvnímu ložisko, on je docela rozdíl jestli válečkové nebo kuličkové? Mě se to nějak nezdá ...

http://loziska-gufera.cz/?p=productsMore&iProduct=332955&sName=Lozisko-NJ-305-ECP-SKF
http://loziska-gufera.cz/?p=productsMore&iProduct=314718&sName=Lozisko-6305-SKF

Posláno 25.02.2014 v 12:31

Re: LožiskoRe: Ložisko
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
a co se Ti nezdá? ono je to myslím cocela v té tabulce a textu pod ní (myšleno pod 350tkou) fundovaně popsáno.

Akorát je potřeba se nad tím zamyslet a následně to zkompletovat tak, jak má být, aby nebyly hned záhy problémy

Posláno 25.02.2014 v 19:23

Re: LožiskoRe: Ložisko
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
nechci nikterak zpochybňovat tento článek,ale psát že 250 má na klice použita valečková loziska ? s tím jsem se opravdu ještě nesetkal. Následně psát že motor panelka má pouze dvě ložiska jsem před časem nevědomky vyvrátil zde http://www.velorexy.cz/garaz/beton/dzawasaki-250-typ-559/motor-panelka-dve-loziska-a-jedno-lozisko
Beru to spíše jako částečnou neinformovanost tvůrce článku.

Posláno 25.02.2014 v 23:23

Re: LožiskoRe: Ložisko
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
čau, nerad bych zpochybňoval Tvé znalosti a poznatky, ale ta původní dnešní poznámka kolegy je bohužel zcela nekonkrétní, odkazuje se pouze na první ložisko, a první tabulka patří 350tce.

PS: viz vzkazy níže, v roce 2004 jsi naopak chválil

Velorexům zdar

Posláno 25.02.2014 v 23:34

Re: LožiskoRe: Ložisko
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
Z dnešního pohledu s odstupem deseti roků mohu svou pochvalu z roku 2004 brát jako mladickou nerozvážnost. I já snad mohu v průběhu roků pobrat nové zkušenosti. A Aby nedocházelo k nějakým zmatkům je dobré na nesrovnalosti v článku včas upozornit.

Posláno 25.02.2014 v 23:46

Re: LožiskoRe: Ložisko
AUTOR ČLÁNKŮHonzaBK
ahoj Betone, ale jsou panelky, které opravdu mají jen dvě ložiska na klice. První panelky měli 3 ložiska, pak asi v ránmci úspor byly jen dvě ložiska, a asi se to neosvědčilo, protože další panelky, měli opět zase 3 ložiska.

Posláno 26.02.2014 v 07:46

Re: LožiskoRe: Ložisko
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
ano ano souhlasi vždyt jsem to popisoval jak je to s ložisky u 250 jaw zde http://www.velorexy.cz/garaz/beton/dzawasaki-250-typ-559/motor-panelka-dve-loziska-a-jedno-lozisko .dokonce i peracke motory meli zprvu jen jedno lozisko na strane u spojky.
spíše slo o to použití ložiska NJ 305 jak je popisovene u 250 motoru

Posláno 26.02.2014 v 07:54

snizene hlavy => valeckova loziska na klicesnizene hlavy => valeckova loziska na klice
AUTOR ČLÁNKŮsanter104465239
Jsem sice vlastne veci neznalej, ale presto mam pocit ze jsou vsichni zajedno, ze na motor se snizenymi hlavami a taky vylestenymi sacimi kanaly patri valeckova loziska. Pokud tomu tak je, myslim ze by se o tom melo takto pojednavat i v clanku, kdyz uz je tam o tom zminka - komentar. diky.

Posláno 29.11.2005 v 15:15

Pár poznámekPár poznámek
REGISTROVANÝ UŽIVATELviktor
Pár poznámek k dané problematice:

http://www.cbox.cz/velorex.dily/tk_motor.html

Posláno 21.02.2005 v 15:52

guferagufera
AUTOR ČLÁNKŮbunda
ted jsem měnil ve třech motorech gufera a ve všech jsem dával 32-62-8

Posláno 7.01.2005 v 19:37

Gufero 30-62-8 nebo 32-62-8?Gufero 30-62-8 nebo 32-62-8?
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Prosím někoho zasvěcené, kdo má na klikové hřídeli válečková ložiska, aby mi pomohl objasnit která gufera jsou správná. Zda 30-62-8 nebo 32-62-8. Děkuji.

Posláno 6.01.2005 v 20:04

Ložiska a gufera ve velorexechLožiska a gufera ve velorexech
beton
jo dosti dobrej clanek ja pouzivam loziska FAG a jsem s nima spokojen a gufera jen obycejna s cervenejma mam spatne zkusenosti

Posláno 3.11.2004 v 09:34

guferagufera
kados
Chtel bych jen podotknout, ze ja na tu kliku dal gufera 32-62-8. V pripade,ze je tam ten distancni krouzek.
Jinak je to fakt super. Mnoha lidem to fakt helfne.

Posláno 8.06.2004 v 09:46

Re: guferaRe: gufera
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Ja jsem v nekterych motorech nasel 32-60-8 a nekde 30-60-8.

Dik za upozorneni.

Posláno 8.06.2004 v 09:49

konečněkonečně
AUTOR ČLÁNKŮraticate324671481Osobní WWW stránkawww.hydrant-rock.com
Vlasto, fakt skvělej článek, na který se čekalo hodně dlouho až ho někdo připraví, ale zase na druhou stranu ubyde spousty dotazů v poradně

Posláno 3.06.2004 v 20:05


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

129Jarní Boskovice č 26...
110POTKALI SE U KOLÍNA
87MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
69Zapalování a seřizov...
68Převodovky ve Velore...
55Vrchní, prchní! Velo...
53Kampaň - stop zbyteč...
48Maďarsko 2010 aneb s...
46III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
43Přívěsný vozík Velor...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama