Maďarsko 2004 - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Maďarsko 2004

autor: Me2dice1. 7. 2004Srazykomentářů: 8přečteno: 28505 xfoto: 7známka: -

18. června
Odjezd z Čelákovic 14:20 – ale hned u Mochova jsme museli počkat, až nám děda doveze mapu – abychom se alespoň část cesty byli schopni orientovat. Do Hradce k Pytlákům jsme dorazili v 17h a spát se šlo až v 00:30.

19. června
Ráno byl zmatek – Pytlákovi teprve balili, kluci šli do garáže pro hadráky a z Hradce se vyjíždělo cca v 10:00. Každou chvíli jsme zastavovali , aby kluci opravili Pytlákovo hadráka – prý kladívka – která budou mít ještě dohru v Maďarsku. V Litomyšli jsme si po delší opravě dali v místním hotýlku oběd (Hotel Dalibor a jídlo stálo za prd, dlouho se čekalo a Aliny sýr na salátu byl zkažený :-( ) a jelo se dál směr Boskovice. Kluci si dokoupili kondenzátory, které jim údajně často odcházely do věčných lovišť. Tady jsme bohužel chytli aj mraky a už jsme se jich nezbavili – a lilo a lilo a lilo....Za tmy jsme promoklí dorazili do Kyjova, kde jsme hledali v dešti nocleh (dál se jet nemohlo, protože Me2dovo hadrák nedobíjel, takže jsme ani svítit moc nemohli). Nikde nás nechtěli, až kluky napadlo, že přespíme na nádraží – pan přednosta určitě slyšel moje zoufalé výjevy, že před zraky místních bezdomovců, usazených na lavičce v čekárně rozhodně spát nebudu a nabídl nám nocleh v jejich domečku pro nádražní čety = 2 válendy, teplo, sucho, WC, voda – prostě v porovnání s přeplněnou nádražní čekárnou super:o)

20. června
V 7:00 budíček – kluci spravovali hadráky na dvoře a při tom navázali kontakt se sousedy, kteří nás pozvali na snídani – mňam = kafčo, bábovka a hlavně slivka, meruňka a hruška:o) A protože řidiči nesměli, tak jsem ochutnala aj za ně – abych neurazila:o) 9:30 odjezd z Kyjova směr česko-slovenská státní hranice. Cestou další oprava – opět kladívka+řetěz. Hranice jsme projeli v pohodě – vylezlo asi 8 celníků, aby si nás prohlídli. Slovensko docela OK – jen kopec Baba mezi Pezinokem a Sencem nám dal docela zabrat. Ve 13:30 zastávka na bagetu a naděje, že dojedeme v pohodě a včas.V Nové Dedine veliká oprava – ložisko rozety – zdržení skoro 2 hodiny. Tzn. že cca po 16.h jsme teprve vyrazili směr Medvedov a Györ.Hranice SK-H – celníci zamračení, drželi si nosy – jako kdyby jim hadráci smrděly:o) V Györu jsme vzbudili nadšení u místního Intersparu, kde jsme mimochodem opět vjeli do příšerného slejváku a za nadšeného crčení vody jsme dorazili do kempu Pihenö – cca kolem 18.h. Zaparkovali jsme Velouše a utekli do restaurace – kde jsme zůstali až do hodně pozdních hodin (dali jsme si véču, hektolitry vína a piva, obložený talíř – účet 5000,- HUF) – a kluci se s Maďarama opili:o) Probralo se všechno možné – a to jen díky překládání Evžena – je to Slovák, který je oficiálním překladatelem maďarského týmu:o) Dorazilo celkem 7 vozů = 3 vozy české (Me2d - Čelákovice, Pytlák-Hradec Králové, Kamil - Jihlava) a 4 vozy maďarské. (hemenex)

21. června
Dopoledne jsme se jen tak plácali v kempu. Dali jsme si k snídani ham end eggs s mini-kafíčkem (1200,-HUF/2 osoby).(ňam...pozn.Me2da) Kolem 10:30 jsme vyrazili na společnou projížďku do Györu – zajížďka k Dunaji, společné foto....a Gergö (Bobek) do nás naboural – zapomněl na podstatnou info = nesvítilo nám brzdové světlo. Rozbil si sám přední světlo a nám značně ohnul zadní blatník (při jízdě jsme připomínali rozzuřenou sekačku na trávu:o(. Odstavili jsme hadráky na „hlídané“ parkoviště a šli na prohlídku městem – pivo, ham-burgery, hrad, kostel, nákup. Zpáteční cesta byla „pestrá“ – my řehtali jak velikonoční řehtačka a Pytlákovi 2x spadl řetěz. V kempu nám bylo „odebráno“ naše kolo a Piszta ho nechal někde svařit – a prý dobře. A Pytlák celý večer „obíhal“ svůj hadraplán. Véča mňam – salát + klobáska – opět litry vínka, hafo slunečnicových semínek a kurz maďarštiny:o)) Heslem celé cesty se stalo maďarské heslo: „Seru na kladívka“ = sarok rá mekszakító kalapácz“

Kostel v Györu 21.6.

21.6.
Před Hradem v Györu zleva: Evžen překladač, Kamil Jihlava, Me2dice, Alina, Pytlák 21.6.

Kemp v Györu na Hadráky luxus, na tý zídce je bazén.
21.6.04
Kemp v Györu na Hadráky luxus, na tý zídce je bazén. 21.6.04

22. června
Ráno jsme zabalili vše, co jsme nabordelili, zaplatili jsme za ubytování (1500,- HUF/os/noc = 750,- Kč celkem) – dojeli jsem k termálům. Půlka se šla koupat a my zbytek jsme hráli na parkovišti petanque, jedli zmrzku, pečenáče a bylo fajn:o) Po 14.h jsme vyrazili směr Balaton – natankovali jsme hromadně a jelo se ke klášteru (jméno nám uniklo:o( - tam Me2d s Pytlákem opět opravovali a my jsme se šli poučit historií. Za opětovného deště jsme sjeli do podklášteří, kde jsme si narychlo nakoupili ve vesnickém obchůdku (to jako kdybychom dojeli pozdě a nebylo kde koupit poživatiny) a za asistence deště jsme jeli směr Balaton. Těsně před Balatonem jsme část zabloudili – tzn. Me2d, Gergö a Karchi jsme si udělali ještě okružní jízdu kolem Balatonu:o) Do kempu v Balaton-Akali jsme dojeli kolem 20.h – tam nás přivítal šéf česko-slovenštinou. Rozbalili jsme stany, nakrmili kručící žaludky a opět popili vínko.

Me2dice ulovila Hadráka :-)
22.6
Me2dice ulovila Hadráka :-) 22.6

23. června
V noci byla příšerná bouřka – resp. se jich nad našimi stany vystřídalo několik. K tomu jsme zjistili, že na stromech u našich stanů se uhnízdili sýčci a večer měli nějakou důležitou rodinnou rozpravu – sýčkovali celou noc i přes tu bouři. K snídani jsme si objednali opět ham and eggs a já si dala obložený talíř + veliké (údajně americké) kafe (účet za 1700,- HUF). Dopoledne jsme vegetili v kempu a kluci jeli na projížďku a ulovili foto s rogalem. Maďaři postavili plachtničku a vyjeli na Balaton. Oběd byl super – Me2d šašlik (1500,-HUF) a já chef-salát (600,-HUF) – obojí mňam – se šéfem restaurace jsme si ujasnili, že se s ním sice budeme domlouvat Deutsch, ale jsme Češi, takže jsme ho začali hned učit česky:o) Jako poobědní relax jsme se vykoupali v Balatonu – kde v tu dobu byly docela vlny a vlnily jak divé – a pak petanque. Po dalším koupání jsme si zajeli na nákup do Balatonfüredu – Kamil hlídkoval u hadráků a my a Pytlákovci jsme nakupovali. Stihli jsme nakoupit slíbené dárky:o) Po návratu rychlá večeře – opět ve stylu obloženého talíře – zelenina, chlebík s medvědím sýrem a klobásky a opět koupání (nebo sběr šutříků). Maďaři se za soumraku byli projet a večer se nad vínem „poštěkali“ s Meďochem a Pytlákem. V noci řádila pro změnu vichřice jako hrom a zase lilo.

Letící hadr nebo hadrolet? Není to jedno? Vozili jsme maďary po louce zdarma a za rogalo chtěli za 10 min. 6000HUF asi 800 kč     23.6.
Letící hadr nebo hadrolet? Není to jedno? Vozili jsme maďary po louce zdarma a za rogalo chtěli za 10 min. 6000HUF asi 800 kč 23.6.

Kemp v Balatonakali šéf nás přivítal česky 23.6

24. června
Posnídali jsme v místním obchůdku veliké kafe (tu velikost zdůrazňuji proto, že při běžné velikosti maďarského kafe bych asi dostala brzy abstinenční příznaky nebo bych si ji pro běžnou domácí velikost musela koupit alespoň 5) a štrůdl – tvarohový a třešňový (5ks + 2 kafe = 1050,- HUF). Nebe zamračené a nikomu se moc nechce ze stanu – ještě po 10.h se uklízí po snídani. Cca v 10:30 jsme vyrazil celý vozový park na společný výlet ke klášteru Tihany – všude jsme samozřejmě vzbuzovali velikou pozornost. Ve vesničce pod klášterem bylo spousty obchůdků a místních lákadel pro turisty (jako třeba „hrozny“ s papričkami, vyšívané dečky apod.). Přijeli za námi Karchiho rodiče a potom společné koupání v zálivu. Pozdní oběd – opět v naší oblíbené restauraci, kde jsme zdokonalovali šéfa v češtině (měli tam opravdu jen samé ňaminy). Výzva Maďarů ke hře v petanque. Seznámení s překladatelem z české ambasády v Budapešti Davidem – dojel za námi na 1 den strojem Jawa s lodičkou velorex (v Maďarsku je brán jako auto :-)) Poflakování, opravování strojů, relax, konzumace melounů. Souboj v petanque nakonec uhráli jen Me2di a přidala se ještě Alina od Pytláka – výsledek ČR-H – 15:13 – stálo nás to 2 coca-coly a 2l kanystr vína. Víno jsme kupovali u již zmiňovaného šéfa restaurace za levno, tzn. 2l červeného vína v plastovém kanystru za 1500,-HUF – pro ostatní hosty kempu (tzn. Němce:o) měl jen ve skleněném demižonku a za dvojnásobek:o)))))))) Večeře, relax, loďka, vínko......

25. června
Od noci děsný vítr a déšť. V půl jedenácté jsme vyrazili v koloně – i s Jawou - na nákup. Jelo se o moc lépe, protože David s Jawou vždy zdržoval provoz, než jsme projeli všichni (a na zpáteční cestu si dokonce oblékl reflexní vestu místní domobrany:o). Snaha dokoupit zásoby na naši zpáteční cestu dom a samozřejmě taky nějaké ty klobásky, papriku (kdo neochutnal maďarskou papriku, tak neví vůbec jakou „antuku“ baštíme v našich zeměpisných šířkách) a solená slunečnicová semínka. Všude jsme samozřejmě vzbudili „haló“, strojvedoucí vlaku měl ohromnou radost, že nám mohl zatroubit – a naše kladívka začala „prskat“.... Od návratu lilo a lilo a lilo – až do 20h. Hráli jsme karty v místní „klubovně“, koukli na kazetu z Boskovic 2004 a za prudkého deště jsme začali vařit guláš. Ten se povedl, přestalo pršet a večer ještě dojeli Jirka Řezník a Piszta a Tomáš.

26. června
Vzbudili jsme se dost brzy – ne že by tomu tedy ostatní dny jinak:o) – taková 6.-7. hodina to bylo naše:o) – Začali jsme balit a sušit stan. Poslední kafe v obchůdku, focení, placení kempu (8320,- HUF/4 noci). Do Balatonfüreru jsme jeli všichni společně – cestou jsme ještě potkali Atilu a od něj oba naše hadráky dostali dárek = nápis „Seru na kladívka“ v maďarštině – nalepili nám ho na přední sklo. Poslední hubany a jeli jsme. Hadráčci jeli fakt dost dobře – do kempu za Lednicí jsme dorazili v 19h – od 11:15 jsme ujeli 327 km. Vpadli jsme neplánovaně do soukromé akce vinařů v ještě uzavřeném kempu – ale byli jsme ubytování zdarma a ještě pozváni na prasátko, koláčky apod. a koštování vínka. Je fakt, že Pytlák i Me2d to s koštováním dost přehnali – ale do chatky dokráčeli po svých:o))

27. června
Ráno se mi podařilo Me2da probudit už v 7h a dokonce i Pytláci se přemohli a my vyráželi směr dom už v 8:45. Náš hadráček Vojtík trošku zlobil – hřál se a vůbec nechtěl funět do těch příšerných kopců, kterých tedy tentokrát bylo hafo – zvláště kopec u obce Hlína byl fakt skoro na horolezecká lana – ale dojeli jsme až do Čelákovic ve 14:30 a ten den jsme ujeli 265km téměř v kuse.

Recept na maďarský – veloexguláš – á la Evžen:
Rozpustit 1 kostky sádla, cibuli zesklovatět, zasypat podravkou, 2/3 dávky česneku na plátky. Přidat kostky mrkve, petržele a celeru, po chvilce celá rajčata (nakrojená kůže uprostřed), až pustí šťávu, „svlíknout“ z kůže a přidat kostky masa. Až maso pustí šťávu, přidat sladkou papriku = koření. Přidat kostky papriky. Maso vařit cca 15-20 min a přidat 1 kostek brambor (stejná velikost jako maso). Když je maso poloměkké, dodat zbytek brambor a majoránku. Když jsou brambory hotové, tak zbylou 1/3 česneku - prolisovanou.

Tachometrická historie
B-akali 25.6. 39 841 km
UNIcamp 26.6. 40 168 km
Čelákovice 27.6. 40 435 km

Výhled s kempu na jižní moravě Unikemp na nádrži Nové Mlýny II. Vlevo na tom hrbu je Pálava.

Další informace a fotografie naleznete v Me2dově garáži.

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

nehodnoceno

Související články:
Maďarsko 2004 - videoMaďarsko 2004 - video
Maďarsko 2004, Pytlákova verzeMaďarsko 2004, Pytlákova verze
Pozvánka na  II. Mezinárodní sraz Velorexů v MaďarskuPozvánka na II. Mezinárodní sraz Velorexů v Maďarsku
Pozvánka na III. Mezinárodní sraz Velorexů v MaďarskuPozvánka na III. Mezinárodní sraz Velorexů v Maďarsku