Nový motor v třiapůli - DOPLNĚNO - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Nový motor v třiapůli - DOPLNĚNO

autor: Vlasta26. 10. 2004Vaše strojekomentářů: 10přečteno: 18189 xfoto: 9známka: 2

Před 14 dny jsem s velorexem absolvoval jeho poslední cestu v tomto roce. Z Prahy domů na jih Čech. Vzdálenost asi 120 kilometrů. Před vyjetím měl motor najeto 220 kilometrů.

Mým cílem jednoznačně bylo nezadřít motor, a tak jsem koupil kvalitní olej Castrol a naředil jej v poměru 1:30. Malými cestičkami jsem se vydal k domovu. Hadrák však jel překvapivě dobře, takže jsem to nakonec vzal po dálnici a pak nejkratší cestou před Benešov a Tábor domů.

Během cesty jsem stavěl pouze jedinkrát a to kvůli nandání okýnek. Motor šlapal skvěle, žádné přehřívání, zadírání. Těch 220 kilometrů záběhu vyvolalo velké změny. Pořád to ale ani zdaleka není můj původní motor. Pro srovnání uvádím běžně dosahované rychlosti na jednotlivé rychlostní stupně s původním motorem a novým motorem. Ještě dodávám, že v novém motoru je originální velorexí hydraulická převodovka (tedy 1-2-3 nakopete v pěti metrech a pak jakoby mezi 3 a 4 chyběl kvalt) a v původním motoru mechanická převodovka (klasická kývačková).

Stupeň Nový motor Původní motor
I. 35 km/h 50 km/h
II. 55 km/h 70 km/h
III. 65 km/h 85 km/h
IV. 95 km/h 105 km/h


Veškeré údaje o rychlosti jsou naprosto přesné. Používám cyklocomputer. Zajímavé je, že i když má nový motor odhadem o 5 koní méně, maximální rychlost po rovině je nižší pouze o 10 - 15 km/h. Po dálnici jsem udělal maximálku 102 km/h, přičemž 93 km/h jsem jel po rovině trvale a naprosto bez problémů. Horší to bylo když přišel kopec. Tam se obsence výkonu projevila na plné čáře. Dalším nepříjemným faktem je, že pokud jste s hydraulikou pod kopcem rozjeti například na 90 km/h, musí nechat rychlost klesnout až na 65 km/h, protože ve větší rychlosti by se vám trojka "rozskočila". To u původního motoru jsem podřazoval na trojku jakmile rychlost klesla na 80 km/h.

Jak jsem se již zmiňoval v Garáži, motor půjde ven a hydraulickou převodovku nahradí předovka z Jawa 350 typ 634. Prozradím, že připravuji sérii článků na téma převodovka, kde podrobně rozeberu všechny druhý převodovek a upozorním na jejich přednosti a naopak nedostatky.

Další informace v mojí Garáži.

Krásné "hydraulické kartery".Krásné "hydraulické kartery".Krásné "hydraulické kartery".
Krásné "hydraulické kartery".Zgenerálkovaná klika...na pouzdrech.Nahřívání karteru.
Nahřívání karteru.Nahřívání karteru.Motor už je skoro sestaven.

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 2


Komentáře (10)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

Běžně dosahované rychlosti?Běžně dosahované rychlosti?
AUTOR ČLÁNKŮsanter104465239
Dobre, verim ze dosahovane rychlosti v tabulce jsou mozne, ale ja sam jsem nikdy nic takoveho nezkusil, protoze prilis vysoke otacky motoru skodi stejne jako prilis nizke. Proste se bojim to byt jen zkusit. O to vic mne sokuje ze ty rychlosti muzou bejt dosahovany bezne....Tak by mne zajimalo jak to vsechno vlastne je. Urcite ne samosebou. Tak.

Posláno 29.10.2004 v 01:56

Re: Běžně dosahované rychlosti?Re: Běžně dosahované rychlosti?
AUTOR ČLÁNKŮsanter104465239
nemame treba jine prevodovky? Ale stejne...

Posláno 29.10.2004 v 01:58

Re: Běžně dosahované rychlosti?Re: Běžně dosahované rychlosti?
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
No uplne samosebou to neni. Mam na motoru drobne upravy. Opravdu myslim jenom drobne.

To ja jsem zase pravy opak tebe. Zkouset max. rychlosti a vykon me bavi. Uz od 12-ti let se hrabu v motorech.

Posláno 29.10.2004 v 11:00

Re: Běžně dosahované rychlosti?Re: Běžně dosahované rychlosti?
AUTOR ČLÁNKŮsanter104465239
Myslis ze ty upravy o kterych mluvis ti pouze poskytujou dostatecnej vykon abys ty rychlosti dosahoval, nebo ti nejaky ty samy upravy (/anebo zase nejaky jiny) umoznujou dosahovat takovych vysokych otacek bez poskozeni/poskozovani motoru? Anebo to beres tak ze motor vydrzi co vydrzi a kdyz pujde ven na ponk tak se nic nedeje?
Va takovym pripade bych se zeptal kolik tak asi na motoru najezdis bez puleni.
To vsechno me zajima jednak ze zvedavosti, a pak bych taky rad vedel jestli muzu se svym strojem jezdit bez obav treba 90 i vic, kdyz to neni zaroven na plnej plyn. Casto by mi to jelo vic, ale mam v gatich, tak jedu spis tech 80, max 90 kdyz to je na chvili. Rychlost nemerim presne ale soude dle jizdy za modernima autama pri urc. rychlostnich limitech, mi to meri stejne jako jim.

Posláno 29.10.2004 v 13:45

Re: Běžně dosahované rychlosti?Re: Běžně dosahované rychlosti?
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Musim se priznat, že na jedno rozpůlení motoru najezdím tak 5000. Víc ne...teď na posled jsem si udělal rekord asi 11 000 km.

Důvody půlení jsou asi takovéto: uvolnění ložiska na klikové hřídeli (kartery byly špatné hned od začátku), vyskakující trojka, touha mít klikovku na jehličkách, přidřené pouzdro ojnice (při cestě k Bodamskému jezeru) a pak jsem musel několikrát dělat kvůli tomu, že jsem motor xkrát hooodně oškolivě zadřel. Můj motor sice jede jako kráva, ale zase se hodně hřeje. A zadírá.

Ještě k tomu měření rychlosti - nemůžeš vůbec nic tvrdit o výkonech svého stroje pokud nemáš digitální tachometr. Jsou úseky silnice, kde s o hodně horším strojem jedeš pouze o 7 km/h pomaleji. Tohle vím z vlastní zkušenosti a z nespočetných stíhacích jízd s Luďkem a Jirkou Ježkem.

Ještě něco..ani jednou jsem nepůlil kvůli nějakému velkému opotřebení díky velkým otáčkám. Žádné volné ložiska, ojnice atd...žádné vyběhané válce. Vlastně skoro vždy jsem půlil kvůli důvodům, které měly svůj původ v přehřívání.

Velorex je tak slaboučkej stroj, že když jedou dva velorexy spolu a jeden předjede toho druhého o 5 km/h, tak je to husarský kousek. Opět je to má zkušenost.

Pokud mluvím o tom, že rád závodím...tak to není úplně tak pravda. Musí být splněno několik podmínek. Musím závodit do kopce. Musí to být rovný úsek. A hlavně musím závodit s rozumným člověkem. A vlastně se nejedná o závodění, ale přátelské měření sil. Kdybych chtěl pouze rychlost, nepořizoval bych si Oskara 16 a už vůbec ne Os-Kara 53. Ale odjakživa mi všechny motory chodily.

A ještě něco...nemyslím si, že když budeš hadráka šetřit, tak ži motor vydrží víc. Vidím okolo sebe, že půlit musí i lechtálkové. Třeba takový Luděk, který už třetí sezónu (asi 15 000 km) dává svému hadrákovi kotel, jezdí bez problémů a motor drží. Řekl bych, že než se dostanu k tomu, že budu muset půlit můj motor díky tomu, že je opotřebený vlivem toho, že to moc honím, rozpůlím ho stejně kvůli něcemu jinému...například vyskakujicí rychlost atd...Což je např. příklad Me2da...ten to nijak nehodí a vida...převodovka odešla...a u té příležitosti udělá generálku...

Posláno 29.10.2004 v 17:17

Re: Běžně dosahované rychlosti?Re: Běžně dosahované rychlosti?
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
v tom ti musim dat za pravdu ja take zatim nepulil motor z duvodu opotrebeni ale z nejeke blbosti i kdyz by se to dalo nazvat i drobnym opotrebenim ale ze by motor nejel nebo tak neco to ne

Posláno 8.11.2004 v 22:50

Re: Běžně dosahované rychlosti?Re: Běžně dosahované rychlosti?
AUTOR ČLÁNKŮsanter104465239
Vlasto diky za dlouhy komentar. Nechci vypadat jako vecne nespokojenej rejpal, ale: stotoznujes se zaroven taky s tvrzenim ktery tady nekde padlo, ze sluchem poznas kdy si motor jeste hvizda a kdy uz trpi? Pokud ano, jak to tedy sluchem, poznas? Podle mne sluchem poznam ze ho dusim, to jiste, no a pak taky ze ma velmi vysoke otacky, coz jiste cloveko pripada ze motor vriska a trpi. Tahle otazka budiz adresovana i ostatnim kdo k tomu maji co rict, samozrejme.

Posláno 9.11.2004 v 00:32

Zadirani motoruZadirani motoru
Ales Tresnak
Pri zadirani motoru doporucuji a mam stim dobre zkusenosti.Sundat hlavy,valce,pripadne vyndat pisty a zrcatka na pistech opilovat a nebat se pritlacit.Motor smontovat a pekne protahnout.Pokud se operace podari na poprve,tak by se motor uz nemel nikdy zadirat.Pokud se tak nestane,je treba ho znova rozebrat a tam kde se objevi zrcatka tak znova opilovat,a zase projet.Chce to trpelivost,protoze kyzeny vysledek se muze dostavit az po nekolikerem rozebrani a smontovani motoru.Kdyz bude motor studeny,pisty budou klepat,ale to neni na skodu veci.Staci ho trchu ohrat a klepani zmizi.

Posláno 31.10.2004 v 18:24

Re: Zadirani motoruRe: Zadirani motoru
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
alesi...mas naprostou pravdu..pilovat pilovat..to byla moje jedina moznost jak si zajezdit. Delal jsem to nepocitanekrat..(8x) nez to bylo jakstaks OK.

Posláno 2.11.2004 v 20:36

rychlostrychlost
AUTOR ČLÁNKŮbunda
dosahované rychlosti je opravdu možné.Ale když maš otáčkoměr jako já tak uvidíš co ten motor dokaže.Motor je možné za jízdy vytočit i na 7000otáček a já jsem s ním za tuto sezonu nanajezdil přes 13 000km a v Týnci se mi vysypala převodovka a to nevím kolik s tím najezdil předešlý majitel . Ale muj motor dokazal jezdit i v 1800 otačkách na čtyřku do kopečka . Teď prochází GO a v boskovicích bude v celé své kráse a doufam i funkčnosti

Posláno 29.10.2004 v 23:18


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

126Jarní Boskovice č 26...
117POTKALI SE U KOLÍNA
87MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
69Zapalování a seřizov...
67Převodovky ve Velore...
55Vrchní, prchní! Velo...
52Kampaň - stop zbyteč...
51Maďarsko 2010 aneb s...
47III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
42Přívěsný vozík Velor...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama