Loňského roku 2009 bylo krásné počasí které svádělo k vyjížďkám po okolí už od dubna.
Letos se to nějak nedařilo pořád pršelo , ale buďme rádi že jen pršelo ono v táto republice by mohlo i srát!!. Proto se celé ježdění a objevování krás naší republily letošního roku 2010 moc nevedlo. Loni touto dobou jsem měl už naježdíno bez mála 7000km.
Pravda je že první kilometry v tomto roce jsme absolvovali na konci dubna do Solnice. Tam pořádal Ivoš Fajman křest knihy věnované velorexu. Onen dubnovej vikend se povedl. Motor velorexe po cca 40000km utrpěl první pořádnou ujmu a to že vytekl olej z převodovky kolem gufera co těsní výstup na řemenici. V Liberci se to projevilo špatným řazením a v podstate už se neřadilo. Příštího dne přišlo na řadu vyndání motoru. S tím že Go motoru se už nezvratně blížila jsem počítal už od loňského roku. Z tohoto důvodu jsem už měl na ponku připraven zgeneralovanej nahradní motor. Záměna motorů zabrala 4 hodiny. Seřízení karburátoru a zapalování bylo během chvilky. Vše jsem musel stihnout během onoho posledního dubnového týdne abych mohl na sraz do Boskovic.
Stíhalo se to v podstatě jen tak tak.
Nezajetý motor si kupodivu dobře předl cestou do Hradce u Pardubic. Tam jsme vyložili pár věcí u Pytláků a pokračovali směr Boskovice.
Po cestě začal motor jakoby sem tam na jeden válec. Usoudil jsem že asi umírá svíčka. Hledat která to je když jde a nejde se mi nechtělo čas nás tlačil a tak jsem tomu nevěnoval moc velkou pozornost. Prostě to sem tam vynechalo jako by vás brzdil chycením za zadek.
Ve vísce Rozhraní už motor jel v podstatě víc na jeden válec než na dva. Jelikož do Boskovic je to už v podstatě po rovince nehledě na to že mám nově udělanej motor jsem těch cca 30km dojel tak jak to jelo. U Kostíka v krámku jsem koupil dvě svíčky. Svíčky jsem nikdy do veloucha nekupoval. Prostě bral jsem co ce kde našlo a kde zůstalo. Nebyl problém najít na motoru kombinaci svíček PAL 5ku s 9kou nebo i svičku od f Bosch s NGK. Jelo to jelo tak jsem to nerěšil. I tak bez výměny svíček jsem dorazil do kempu Anténa :-) vzdáleného asi tak 10km . Tam už čekal Pytlák s Pytlákovou. Něco se popilo, prohodila se řeč s dobrejma lidičkama a šlo se do hajan.
Ráno jsem vyměnil svíčky a razilo se na nějakej předem nevyhranej závod plnej soutěží a záludností. Motor běžel bez problémů do prvního delšího zastavení. Rozhodl jsem se že to řešit nebudu až doma v Liberci. Nějak se to odjelo nastal večer pak nedělní ráno a jelo se po vyhlášení a zkouknutí známejch tváří na stupni výtězů domů.
Následující den jsem vlezl do montérek chtěje hledat závadu proč to nejede jak bych chtěl a kterej válec to dělá.
K mému překvapení jsem nastartoval motor už jen na jeden válec. Pro prozkoumání závady bylo zjištěno že umřela cívka. Celou cestu do Boskovic a zpet prostě umírala. Po odstaveni velouše umřela přez noc z neděle na pondělí uplně :-(.
Následovala výměna a velouch byl zas ready. Další následná akce byl sraz veteránů v Horním Pojizaří, konaný čtvrtý víkend v květnu. Tento den byl také pěkný ani jsme nedoufali po propršelém týdnu že by mohl tak skvěle vyjít. Tam už velouch neměl problém žádný. Bylo znát že se motor pomalu zajíždí.
Následný víkend se absolvoval sraz pojmenovaný Krušnohorské Vršky. Pátek bezproblémovej příjezd .(200km úsek mezi Libercem a Chomutovem jsem jel něco málo ke čtyřem litrům na sto.) Sobota absolvování závodů. Někde po cestě velouch přestal dobíjet. neřešil jsem to baterie to vydrží. Jen jsem si odpustil startování pomocí dynamostartéru. Na posledním stanovišti hodinovej pokec s kamarádem Indim a rodinkou od pana Ryby :-). Sobotní večer hodokvas. Přes noc se baterie dobila nabíječkou.
V neděli ráno velouch zas dobíjel, ale při sjíždění z hor do údolí zas přestal a dokonce vypadl 80A jistič co mám přímo u bateriie a velouch uplně umřel. Byl bez proudu. Prostě nějaký zkrat.
Jelikož jsem byl v koloně mezi prvníma mohl jsem pozorovat ochotu druhých mi pomoct. Ono projeli kolem mě všichni co absolvovali tento přesun z Batenského vrchu do KV a zeptali se pouze dva lidé jestli nechci pomoct. I jsem zaslechl....To je Beton ten pomoc nepotřebuje... o tom si myslím své.
Problém jsem nalezl a to na křížovém přepínači byl uvolněn jeden drát vedoucí od bateriie a alternátoru ten se dotkl kostry. Vše jsem dotáhl vyřešil tím dobíjení a zkrat zároveň.
V KV. jsem dojel kolonu co už byla seřazená před poštou.
Zkoukl jsem zase zámé tváře na stupni výtězů i 7 následných a šlo se no muzea Becherovky. To se zkouklo a upalovalo domů.
Začátkem června jsem si zgererálkoval motor co byl původně ve velouchoj. Dostal vybrus go kliky nové převody primární převod a přehodil ho zpět do veloucha.
Veloucha jsem projel až 22. června. Malej 150 kilometrovej odpoledni vejlet.
Popis cesty, Bedrichov, Josefuv Důl, Albrechtice v Jiz. horách, Desna,Korenov, Harrachov, (kikina zmrzlina) Sklarska Poruba (PL) spoustu polskejch vesnic Sweradow- Zdroj tam jsme chteli do Noveho mesta pod Smrkem ale nenasli jsme odbocku pokracovali jsme na Mirsk,Gryfow Slaski,Zloty Potok, Augustow, Chalupska, Swiecie, Lesna, Miloszow, Srbská ( CZ ), Horní Dolní Řasnice,Krásný Les, Raspenava, Oldřichov v Hájích, Mníšek, Liberec.
To to byl v podstatě letošní první odpoledni porácovej vejlet. Taková předpremiéra nového motoru Přípraveného na jízdu do Maďarska.