Druhá etapa postupu je rozebání rámu do atomu :-). Pak příšla na řadu oprava rámu a drobných dílů. Vše co jsem po podrobném ohledání zjistil za závady jsem si projistotu zapisoval abych pak na nic neopomenul. Vyvaření nedělám já, ale můj dlouholetej kamarád co to s autogenem umí. měl co bylo potřeba připravené tak se věnoval za mé asistence jen sváření. Práce mu šla od ruky. Naštěstí nebylo potřeba moc oprav a vyměn trubek. Nejvíce práce zabralo zavaření dírek po turniketech případně dírek co tam nepatřej a také zabroušení svárů
Už se to vyvařuje dokud je to na kolech dobře se s tím manipuluje
něco málo se vyřízlo
Třetí etapa než to jde na barvu. Projistotu jsem ještě jednou prošel potřebné díly. Přeci jen pískování a barva něco stojí a člověk takovou go chce dělat jen jednou.Dobré je také odmastit a omejt díly co jsou hodně špinavé od šmíru. Když bylo vše přípravené a i dveře spasované s rámem, odvezl jsem tu hromádku trubek do f. Metafo:http://www.metafo.cz/ s touto firmou mám zatím v okolí ¨Liberce nejlepší zkušenosti jak s kvalitou tak s rychlostí.
Čtvrtá etapa čekání na trubky než příjdou z lakovny. Tento čas věnuji go motoru a nákupu potřebných dílů jako jsou šrouby, matky, těsnění, kabely a pod.
ještě v ceklu
ve vnitřku
Pátá etapa dovoz z laku a kompletace.
Trochu mě zaskočil fakt že jsem dostal sms z lakovny i tyden dřív tudíž ještě nenám všechny objednané díly doma. Nejsou to až tak nutné díly které by mi vadily pokračovat,spíše díly k dokončovací fázy. Samotná kostra pokrytá vrstvou práškové barvy už nese známku toho že by to mohlo jít ráz na ráz. Očistil zalepené díly,abych mohl velorex postavit na kola pro lepší manipulování. Naštěstí jem akorát dodělal motor tak jsem ho hned vsadil do ramu, když už byl velorex na kolech. Přidělal podlahu k ní co je potřeba.
Na fabii v lakovmě se velorex dosti vyjímal
už před garáží
Krabice drobných dílu
vyloženo kontrola jestli neco neschramstla lakovna
nové pneu jak jinak na novej stroj :-)
vyloženo kontrola jestli neco neschramstla lakovna
Šestá etapa potahování rámu koženkou.
Výrobce plachet jsem záměrně zvolil pana z Polska. Už jen ten fakt že velorex je z polska , ale ne jen to hlavně jsem chtěl prubnout jaké plachty jsou a jak pasujou na rám. Začal jsem kapotou. Při ustavování se dobře chytá k rámu svěrkama, když přední boční plachty nepřekáží. Následovaly oba prahy a oba přední boky bez přidělání k předním obloukům. Rozměřil a přidělal předek a zároveň dodělal přední boky. Dveře a okénka už byla přikravená potřeba jen nasadit. Ze střechy jsem měl trochu obavu. Koš nebyl od prvovýroby svařen symetricky. Nakonec to dopadlo až mě to překvapilo. Zadní boky a len límec nad zadní plachty půjdou až poslední. Nemám ještě vše dodělané v motorovém prostoru. Při potahování jsem použil postup popisovaný zde :
Sedmá etapa osazení elektroinstalací
Vodiče od výrobce Kablo Kladno zakoupené v maloobchodu s elektroinstalačním materiálem jsou ideální k použití na velorex. Osadil jsem nejdříve stroj světly, blinkry a jejich přerušovačem. Relátkem, křížovým přepínačem, brzdovým spínačem, klaksonem, spínací a pojistkovou skříňkou. Tenhle postup je dobrej v tom, že mám přehled a vidím kde je potřeba co propopjit. Jelikož měl velorex rampičku a na ní značku s osvětlením tak tu jsem zrušil. Značka bude na blatníku. Původně v rámu byl veden jen drát k blinkrům ostatní bylo vedeno po podlaze a v levé horní části přichyceno k rámu pod košem. Mě se to tak nelíbí. Sice to je tak originál, ale praktičtější je k zadním sdruženým světlům vést trojlinku rámem. Každej z vodičů má svůj účel a jsou pěkne schované v rámu. Vodič v trojlince je v podstatě dvakrát isolován. Tudíž se nestane, že by se někde proklepal o rám v trubce a následně zkratoval o rám. Ostatní vodiče už vedu v jednom svazku do bužírky od zádu do předu k pojistkové skříňce.
S komponenty co potřebujou k životu zdroj proudu
Tak by to asi mělo dejt vsunuté malé bužírky do velké
Podlaha je hnědá tak na ní mam hnědou bužírku.Rám je čeznej tak tam je černá :-)
i barevně sladěné konce pro lepší orientaci pri rospojení a následném zapojení zpět
trojlinka k zadním světlům vedená v rámu
pojisky od solujezdce pravé dálkové,levé dálkové.pravé hlavní světlo, levé hlavní světlo, spotřebiče,přívod od baterie přední poziční světla,zadni poziční světla
silné dráty od baterie
až to bude osazeno v palubce bude to vypadat uplně jinak
mát rád barevné vodiče
Nikde nic nepřekáží .projistotu ukostřen blinkr
Osmá etapa palubka Když jsem se rozmejšlel jakou si tu palubku udělám jestli tam bude něco navíc tak jsem usoudil proč? proč proč tam dávat něco navíc v jednoduchosti je síla. Jedine co je tam navíc je voltmetr. V podstatě u tohoto stroje je to nutnost. Jelikož moc nedobíjí je dobré vědět kolik toho ještě v té baterii je :-). Palubka je vyříznutá z reklamní ceduje a opqatřena emailem :-) modré barvy. Rozložení je dle mustru originál palubky.
devátá etapa čelní sklo Ač to není v tomto pořadí tak nutné dát přední sklo, ale zrovna se to hodilo. Guma kolem skla od Roberta Němce sedla jak prdel na hrnec. Ač staré nic nebylo přesto jsem dal novou když už tak už :-). Okno jsem neosazoval do velorexe poprvé tak už vím jak na to a co k tomu je potřeba.
A jdeme do finále
Dodělávky, dodělávky :-)
už má i blatníky :-)
Dnes 23.8.2011 jsem velorex (nikoliv modrou příšernost) poprvé nastartoval a ujel dvě kolečka okolo garáží. Přidělal i zadní plachty.
První start
Dnes 25.8.2011 absolvoval cestu z Liberce do Raspenavy na STK se zapujčenou spz z jiného mého stroje. Cesta v pohodě prostě "na jednu vostrou" jak se říkalo na vojně. Cesta zpět bezproblémová. Modráska do garáže a rychle pojistit a na DI vyřídit náležitosti. Domů už jsem si nesl vše potřebné k existenci velorexu na silnici.
Rekapitulace
Přivezení do Čech 28.5.2011.
Vyřizování a oprava udajů v TP pro získání čistopisu a jeho nasledné získání 1.7. 2011
Započetí renovace 1.7.2011 k znovu uvedení do provozu 23.8.2011
STK a zápis to registru vozidel 25.8.2011.
Poznámka autora
Všem koho jsem náhodou popudil, že se tu často akualizovalo dění okolo tohoto Modráska během dvou měsícu se omlouvám. Jelikož pokud bych stroj uváděl k životu roky tak aktualizace by se prováděla jednou za čas. Aktualizace by neohrožovala články co tu stále aktualizuje jeden iniciátorů srazu a hledá zpětně autory zajimavých kreseb. S přáním ať je v brzké době najde ukončuji tuto sekci renovace stroje modré barvy.
Ps: vyhrazuji si právo na změnu článku v průběhu let:-)
Komplet oblečen
Dodatek pod čarou:
Upozornění pro všechny návštěvníky: Zvukové nahrávky jsou provozovány na serveru youtube.com se kterými nemá tento web velorexy.cz žádnou spojitost. Všechny nahrávky jsou hostovány na serveru třetí strany za které zodpovídá server třetí strany, který nahrávku fyzicky vlastní a zpřístupňuje široké veřejnosti.
Jak se říká "kdo si počká ten se dočká" . I já se dočkal. na burze se mi podařilo koupit to správné relé a ještě k tomu funglovku. Tak že ono špinavé co sice také plnilo funkci ač nebylo určené pro tento typ dynama jsem dal už zpět do regálu.
Když tu kde kdo popisoval renovace strojů tak se nic nedělo. Jen tu popíšu znovu uvedení do chodu svého velorexe už je oheň na střeše .
Jelikož jsem napadán stále od těch samejch lidí kolikát i neprávem (viz odkaz http://www.velorexy.cz/garaz/beton/betonecek/lipnice-2010) už si z toho nic nedělám. Kdo mě zná a zná i ty co jim třeba zákaz vjezdu nic neříká mají už dávno udělan svůj obrázek o tom co se tu na webu a ve velorexářské komunitě děje.
Před lety když si Vlasta Vávrů pořídil velorex vznikl i tento web.Ddůvod byl jednoduchý. Jelikož nebylo pro Vlastu dostatek informací o tom jak ten stroj co nejlépe zrenovovat. Nápad to byl opravdu dobrý shromáždit mnoho cenných informací o tom co a jak funguje kam co patří a ucelit je na jedny stránky. Za to mu dík!. Bohužel jsou technické a něco přinášející informace pro začínající velorexí veřejnost články kde jsou popisovány poznatky z oprav a renovací stále častěji zastíněny chloubou kdo kam nejdal dojel, kde mu bylo špatně a pod. Určitě je pěkné dočíst se že někdo projel kus evropy, nejen evropy a dokonce se i vrátil. I když by to ucelil do jednoho článku kolikrát by to bylo i lepší než popisovat pomalu každej den případně i kilometr do samostatných kapitol.(určitě tím spustím na truc další takové články popisující pomalu každej pohyb pístu ve válci )
Byla to pro me spíše osobní výzva uvést do chodu velorex v předem určeném čase a dát mu to co nejlepší za co nejmíň peněz. Asi jsem byl na sebe až moc tvrdý a velorex je do dvou měsíců v kupě a plně funkční. Není zatím pro mě ač to není originální něco jiné cenově dostupné a tak kvalitní na rám jako je prášková barva. Nikomu své nápady či názory nevnucuju. Velorex si dělám pro radost a upravuju k co nejlepší funkčnosti abych se v něm co nejméně musel hrabat někde na cestě a vydržel mi co nejdéle. Tím pádem si mohl užívat jízdu v tomto vozítku. Strojů co jsou pomalu v lepším stavu něž když vyjeli z bran Solického závodu je na srazech k vidění mraky, že ten můj velorex Lex je modrý prostě mě se modrá líbí a jde mi taky k očím .
Kolikrát mi příjde když tu v nějakém příspěvku popíšu záludnost či nějaký směr kudy pří provozování a třeba renovaci jít či radši ne jako bych tím ohrozil něčí existenci. Velorex sám osobě složitej není . Tak byl před lety i vyroben. Co si člověk na velorexu udělá sám má k němu pak i lepší vztah. Dnes se dá za peníze pořídit kde co, ale opravu si vybudovat vlastní pílí k něčemu opravdovej vztah dá hodně práce.
Ahoj, barvu komentovat nebudu (jen z ni prechazi zrak), ale je skoda, ze si zrusil hrazdicku. Je to vyvozni hadrak a tam proste patri. Jeste dotaz nemas tu palubku pridelanou nejak malo sroubkama?
určitě né mam tam tři M6 a 4 vruty sice tam není fotka ůplného konce. Jinak hrazdička byla přišroubovaná k rámu ne k odklopnému koši. Což můžu kdykoliv udělat mám ji také v barvě jelikož jsem zvažoval dát či nedát. Nakonec jsem usoudil že by při opravách překážela tak jsem ji tam nedal. Barva je jaká je v TP zapsaná modrá základní + černý rám .
ahoj, a to všem bez rozdílu víry, náklonosti a teamové či jiné příslušnosti, neb úchylku máme všichni stejnou, tří a čtyř-kolovou.
Když udeří, tak udeří a už se nic nenadělá a jednou je to tam a podruhé jinde, kdo zrovna stojí v cestě. Tím se chci doufám dostat k tomu, že tento web nabízí jisté možnosti a tím vznikají situace této podobné. Jde o to, že pokud zde je funkce zobrazování nejnovějších článků, tak pokud se aktualizují ty stávající a dělá se to opakovaně, tak to ztrácí smysl a jedinec, který udělá nový článek ve své garáži třeba 1x za měsíc nemá šanci ukázat se ostatním, pokud jiný aktualizuje velmi často ty stávající. Pak tato možnost nejen že ztrácí smysl, ale může i působit klamně, protože jak to někdy bývá, co není nahoře, jako by nebylo. Nebudu zastírat, že jsem tohoto také několikrát byl nucen využít, když jsem chtěl dostat na oči ostatním dění kolem replik štítků Velorex a soudkových pružin, ale zase, to bylo vynuceno právě funkcemi webu atd. Protože zas tak moc lidí zde ve svých virtuálních garážích nepracuje, je pak celý ten efekt o to viditelnější a může být i nepříjemný. Je i fakt, že kdyby každý z uživatelů, který tu je registrován, prováděl občas nějakou tu novinku či změnu v garáži, tak by ten efekt byl stejně totožný a žádný nový článek by se na zobrazovaném místě mezi nejnovějšími neohřál. Mám několik námětů k webu, které mi tu a tam vyvstanou na mysli a mohu si je poznamenat a v případě zájmu i zveřejnit. Není to kritika, neb já web nehradím, neprovozuji atd. atd., ale jen to píši právě proto, že určitá funkce, která tu před časem přibyla v dobré víře, plodí i vášně z rozporuplný efekt. A myslím, že se nebudu mýlit, že dříve by toto nenastalo, kdyby tu tato sekce novinek v garáži na titulní straně nebyla.
K tomu se tedy váže i to, že když tu tato funkce je, a všichni jsme myslím celkem inteligentní, tak bychom mohli poznat, kdy by naše počínání mohlo působit nepříjemně ostatním, že je to jako když dáte plakát na vývěsku, že pořádáte o víkendu taneční zábavu v obci a za hodinu Vám ji někdo barbarsky přelepí koncertem, který bude za dva měsíce o 50km dále.
Mno, každý si může svou garáž aktualizovat jak chce, kdy chce a mnohdy také, kdy má zrovna čas, k tomu ta garáž také slouží. A také že uživatel zrovna nemusí přemýšlet nad tím, že tím pádem bude na titulní stránce a někoho odsune.Ale......., nejsme snad slepí a neměli bychom být zaslepení....
A to je právě to, pokud či dokud tato funkce nedostane na popud těchto diskuzí nějaký jiný rámec, tak prosím o nějakou tu dávku tolerance, event. nedělání si naschválů, stejně jako pokud možno bez osobních výpadů.
Nakonec si dovolím být trochu osobní, protože se dlouho známe a řeknu Chlapi neštvěte mne a neštvěte se navzájem! Přece poznáte, kdy je už míra v úrovni naschválů a ty na veřejné prostory nepatří. Ono je to totiž i o tom, že pak sem leckdo nechce chodit, aby to nemusel číst. Už to tu myslím i bylo...... A k tomu se přidávám i já.
Míru zdar, velorexům zdar!
PS: sorry za překlepy a kostrbatosti, ale psal jsem to, jak mi to šlo z úst a od pumpy
Posláno 26.08.2011 v 13:37
Re: Výzva pro střídmost v četnostech aktualizací v garážích.
Asi si to řekl ve finále celkem dobře, někdo jako třeba já oba "soupeře" vpodstatě nezná, velouše mám a na velorexy.cz se juknu co je nového vpodstatě každý den. Dle mého by si to měli vyřešit /možná by to chtělo souboj-zbraně,pěsti atd/mimo tento veb protože třeba člověka jako já tyto střety vůbec nezajímají. Když se kouknu na jejich garáže tak vlastně fandím oběma, jeden je cestovatel, druhý konstruktér. Tak si rád přečtu články od obou ale jejich souboje mě a možná nejen mě neberou. Chlapci pište si asi každej to co umíte a čemu rozumíte. To je můj názor. Roman
Posláno 26.08.2011 v 16:57
Výzva pro střídmost v četnostech aktualizací v garážích.
Něco bych napsal ale udržím se. Nesnížím se na úroveň člověka co se neudržel. (snad udržel alespoň moč a stolici). Zbraně ani nasílí není potřeba zkolabuje sám . Jak jsem včera dokončil a uzavřel tuto sekci tak jsem se veřeně omluvil asi to Tomáš Jaroň nečetl
Ahoj, koukám na tvé fotky pojistek, které zrovna taky řeším. Co je to za skříňku? Pojistky jsou nové válcové, soudím dle fotek. Mám totiž několik starších bakelitových skříňěk, které se mi líbí a viděl jsem teď, že pojistky se do nich pořád vyrábí (viz PORADNA). Ty moje skříňky mají víčko se zakulacenými rohy a vroubkovaý šroub uprostřed. Mám je v různých délkách podle počtu pojistek. Ani netuším, jak to bylo v hadrácích řešeno původně... Jsou ty válcové pojistky OK z hlediska kontaktů a případného úbytku napětí?
pojiskovnice je tusim skoda 105-120. To že má propojené pojisky, je v podstate to same jako když máš origo pojiskovnici co má velorex kde nic není propojene a dodatecne se propojuje nejakým kouskem drátku.. Pravda ze tahle má prpopjené 3x2 pojistky. velorex mel tak nejak vsechno na pojistku viz ruzná zapojení. rád mám každě přední světlo zvlášť na pojistku.Když by se někde něco událo na levé či na pravé straně tak alespon jedno svetlo svítí.
Koukám na to potahování, to děláš zgruntu ze surové koženky nebo ti to někdo v hrubých rysech šije, lemy a tak a ty to pak "jenom" napínáš a připevňuješ...?
Plachty jsou z Polska. Potahoval jsem velorex plachtama vyrobenejma jak od zitexu tak reku či cervinku. z tohoto důvodu jsem zkusil jiného vyrobce a to pána z Polska abych mohl porovnávat jak kvalitu strihu tak samotnou praci s potahováním velorexu.
Nejde o rychlost ,ale o to že nedělám prvni velorex tak už vím co a jak. Také dělá hodně vědět kde co zařídit a koupit. Na kterou firmu je spolehnutí, které se radši vyhnou obloukem. Ono už mám potřebné udělátka a přípravky k tomu aby to šlo pškně od ruky. To vše urychí a usnadní práci. " ....a vovovotom to je .."