Kompletní renovace provedena v zimě 2005/2006, a to co možná nejvíce do originálu. Velorex neměl původní motor N353-000726, proto byl osazen jiným velorexovým motorem N353-011647.
Boskovice 2010 byl pro nás smolný sraz. Vyrazili jsme oběma Velorexy, já s manželkou 250 a syn Viktor s přítelkyní 350. Cestou jsme se zastavili u Máry na kafe a společně s ním a Maruškou a s jeho bratrancem Jardou a jeho Helenkou jsme v počtu čtyři Velorexy pokračovali do Boskovic. Cestou byly akorát problémy s nově zrenovovaným Velorexem Marka a my měnili na 350 spojkové l...
Boskovice 2009 to byl pro mne servisní sraz - Rudovi praskaly špice kol, nejel a trvalo dost dlouho než jsem odhalil závadu, že špatně propouštěl benzín palivový filtr.
Jedenáctý Boskovický sraz absolvoval náš Velorex tým Haná s plným nasazením současných čtyř Velorexů. Celodenní závod se vydařil, získali jsme ceny za třetí, čtvrté a deváté místo, a také cenu za Miss Rádio.
Děkujeme pořadatelům a těšíme se na další ročník.
Po dokončení renovace mi zůstaly ještě nějaké resty k dodělání. Byla to výroba nového svodu výfuku, výroba víčka – krytky do zadního kola a výměna plastových pásek uchycení kabeláže elektriky za kovové – místo původních pozinkovaných jsem sehnal na burze pásky měděné.
Velorex team Haná se zúčastnil klubové jízdy Nízkým Jeseníkem na trase Uničov – Sovinec – Rýmařov – Uničov, který pořádal Historic Car Club Mohelnice. Tato akce byla zahájena dvouhodinovou přehlídkou historických vozidel na náměstí v Uničově.
Emila – Velorex 350 řídil syn a já jsem vyrazil na první delší cestu Rudou – Velorex 250. Celý team se dobře bavil, shlédli jsme i mno...
Helfštýn 7/2006
------------------
Výlet s celou rodinou oběma Velorexy na hrad Helfštýn. První výprava renovovanou 250.
Závěr sezóny 2006
----------------------
Klubová jízda k ukončení sezóny 2006. Pseudohistorický hrádek KUNZOV, golfový klub RADÍKOV, hrad Helfštýn. Opět nasazeny do akce oba Velorexy.
_______________________________________________________________...
1. Demontáž
Ruda rozebrán do šroubku, mnoho dílů chybí. Kostra je důkladně obvařena "pancéřovým" plechem, na mnoha místech dokřivena. Plech kolem okenního rámu je odstřižený - guma skla byla nasazena obráceně. Práce s rozbrušovačkou a autogenem tady budu mít docela dost.
2. Rovnání a vyvaření rámu, nátěry
Nejprve bylo nutno odřezat oplechování a všechny navařené paskvily, pa...
Tohoto svého druhého Velouše jsem koupil náhodou. Má technický průkaz, ale 8 let nebyl přihlášen na posledního majitele. Cesta k registraci odhlášeného, ale 8 let nepřihlášeného stroje v tomto nálezovém stavu probíhala takto: nejprve evidenční kontrola na STK, pak uzavření povinného ručení (u ČSOB) a návštěva registrace vozidel (s kupní smlouvou). Ruda byl přihlášen na mne, dos...