V roce 2003 jsem na inzerát nabízející Velorex 175 s doklady koupil a domů dovezl holou kostru s nečitelným štítkem, motor který jak se později ukázalo neměl s velorexy nic společného, tři kola + kopii dokladů v depozitu. Z nich jsem vyčetl že se jedná o Velorex 16 , který dostal za původní N353 nejdříve motor 559 a v roce 1965 motor 572.
Původní majitel provedl odhlášku, při které vystavili bohužel nový TP a navíc špatně opsaný. V kolonce tovární značka místo pův. Velorex 16 , zapsán Velorex 250/16, motor-typ zapsáno Jawa 250/16 a další drobné chyby. Po evidenční kontrole na nepojízdné vozidlo jsem žádal o opravu TP, ale bylo mě vysvětleno že číslo motoru se již neeviduje a o nic nejde a tak jsem to nechal být. Chyba, velká chyba. Po letech pozvolné renovace či spíše rekonstrukce, nám již hotový velorex přes rok stál v garáži, než díky souhlasu výrobce ze Žamberka došlo k opravě celkem v 11 kolonkách v novém TP. A tak od 17.4.2012 je opět ve stavu odpovídajícímu roku 1965, kdy se z něho stal Velorex 16 s motorem 350.
A hurá na silnice s větrem opírajím se do plachet. Mysleli jsme si na Boskovice 2012, ale nečekaný problém, kdy se Joe vzpíral jízdě, nám připravil několik bezesných nocí až do dne 4.5. 2012. Ten den jsme náhodně odhalili závadu a v pohodové jízdě najeli prvních 45 km.
Letos 28.září 2013 už pojedenácté patřil svátek svatého Václava ve městě automobilů historickým vozidlům. Klub historických vozidel Mladá Boleslav spolu s městem pořádal Svatováclavskou jízdu a kromě samotné spanilé jízdy nechyběl ani doprovodný program na městském stadionu, kam se učastníci sotva vešli. Nezávisle na sobě se na této akci sešlo i několik Velorexů. Náš Joe byl ...
Na svatého Štěpána, tedy 2. svátek vánoční, nás slunečné počasí provokovalo k provětrání plachet našeho hadráka, ale až výzva na připojení se k vyjížďce veteránistů z Doks a okolí rozhodla. Honem do garáže, ze sklepa baterii, dolít PHM a dolít hladinu oleje, dofouknutí pneu a čekáme připraveni na obvyklém místě setkání ,,Benzina Doksy". Bohužel marně. Akce odvolána.
To nám al...
Do roka a do dne, aneb 10.000 km v motoru mám.
Na první jízdu jsme vyrazili 4.5.2012 při stavu tachometru 74271 km a jak ukazuje přiložené foto tachometru se stavem 84281km z 5.5.2013 ,při zpáteční cestě ze XVII. srazu Velorexů v Boskovicích, tak jsme překonali prvních 10 tisíc km najetých naším Velorexem.
Uvědomuji si, že ostřílení velorexáři se spoustou dalekých za...
4.5.2012 jsme se poprvé odpoutali z katastru naší obce.
Od té doby, v závislosti na počasí, jsme se snažili využít každou volnou
chvilku k vyjížďkám po okolí. Pokud jsme měli sebou foťák, zůstala nám pěkná vzpomínka. O ty se s Vámi teď podělím:
Generálka motoru se díky vymačkaným uložením hřídele, díry pro ložisko výstupního kolečka a hlavně s ,,vyčochtaným" uložením pro libuntyčku stala trošku víc náročná než jsem čekal.
To že motor nakonec zůstal zachován a využit, za to patří velký dík
Tomáši Jaroňovi, Robertu Němcovi a za záchranu karterů Martinu
Loubkovi....
Křížový přepínač jsem získal spolu s dalšími díly ze stroje, který
majitel tak dlouho prodával a nevěděl co si za něj říct, až jednoho dne
vzal flexu, vyřezal nejprve díly jako motor, páky, výfuky a nakonec rozkouskoval po zhruba 50ti cm i kostru. Pak navštívil DI a odhlásil papíry. Tak jsem ho asi po 2 letech objevil. Trubky na hromádce a díly
v sudu pod vlnitým plechem. ...
Po dlouhých přípravách, návštěv několika srazů s blokem a metrem,
jsem zjistil že žádná míra střechy a zadní části kostry nesouhlasí.
Kostra prodělala náraz zepředu, asi slušnou ránu zezadu a k tomu se musela kutálet přes střechu. Dnes už nikdo nezjistí jestli to byla jedna nehoda, či postupně několik. Pak jsem náhodně sehnal jinou kostru. Tu jsem chtěl rychle použít k papírů...
Tak jako většina ostatních majitelů velorexů i my jsme se snažili
dodržet tradici pojmenování stroje podle prvního majitele.
Více napoví foto z velkého TP.
Pro případ špatné čitelnosti fota:držitel vozidla : Nováček Josef
narozen : 25.3.1915
v : Chicago...