Po kacířské úvaze, zda do 57ky nepoužít záložní motor 559, který je ve 100% stavu, jsem se rozhodl pro originální motor. Dostal se mi navíc do rukou motor 353, který bude potřebovat pouze vyčistit, přetěsnit, nová ložiska a spojku. Vše ostatní je zjevně nedávno dělané a schopné služby.
Válec hladký, bez schůdku na doběhu pístu, klika bez vůle, čepy neomačkané, primár ok a převodovka neotřískaná. Pouze uvažuji o opravě karteru v místě ložiska výstupu z převodovky, které je poněkud volnější. Spojku dám kompletně novou, sjednotím ji na systém vnějšího zubu.
leden 2009 - Již během rozebírání motoru 353 jsem si všiml několika detailů, které byly u panelky 559 velmi dobře pozměněny. Celkově panelka je o třídu kvalitnější odlitek, je robustnější. Má více materiálu kolem uložení ložisek, zvláště na výstupu z převodovky. Lépe vyřešené držení štítu spojky, lépe umístěné šrouby pravého víka. Kývačka má např. nepochopitelně složitý výstup náhonu tachometru a komplikovaně šroubovaný startovací segment. To je zkrátka vývoj a inovace...
únor 2009 - Podařilo se sehnat zcela nové, dosud nepoužité kartery na motor 250/353. Evidentně ze závěru výroby kývaček, protože jde již o tlakový odlitek, v choulostivých místech zesílený (i když panelka je stále robustenější...). Vnitřnosti přeskládám do nových bloků.
Hotovo, motor je v kupě, zakonzervován a uložen v depozitáři.
Muím Jendu pochválit že používál přípravky a pomůcky na skládání motoru . Tak by to mělo bejt .Dostalo se mi do rukou mnoho motoru buď na go nebo jen na díly a bylo na nich znát nešetrné půlení .Oto více sníma pak bylo práce.