Dámy a pánové, představuji Vám Oskar-Velorex 250/16 1957.
Tak, jak bývá zvykem, pojmenovává se Velorex jménem prvního majitele, zapsaným v TP. V tom mém jezdil první Josef, proto budeme Oskárkovi říkat Pepík. Rám, motor i výrobní štítek souhlasí s doklady.
Jistě, není to super výstavní kus, ale má doklady. Nechají se ušít nové potahy, rám se znova natře a dá se dohromady elektrika a motor.
Je konečně doma. Strašně jsem chtěl mít doma jedno vozítko a dnes jsem si splnil sen. Pepík asi v minulosti prodělal modernizaci, protože by měl mít ještě půlbubnová kola. To ale všechno časem napravíme. Chci ho nejdříve zpojízdnit a postupně časem mu vrátím originální podobu.
Doplňky:
Ostřikovače předního skla!
2x stěrač
Zadní světlo z panelky, namísto svou traktorových světel u zadního okna
Původní skleněné blinkry ze Š1200 nahrazeny plastovými (už jsou vyměněné )
Standardně potuzená palubovka
Upravená zadní část páteře
Tak první větší hapala se objevilo po roce používání..
Jel jsem z Brna na chalupu. Měl jsem za sebou už více, jak 60km a domů mi zbývalo asi 8km.
Motor táhnul, jak blázen, až jsem sám sebe musel krotit a nehnát se na plný plyn. Sluníčko svítilo, silnice skoro prázdná, příjemných 20 stupňů, v nádrži plných 17 litrů benzínu... prostě pohoda a co víc si přát..
A pak se t...
Tak, jako loni, jsme s Pepíkem absolvovali Veteranfest ve Slavkově. Tentokrát pořadatelé přípravu nepodcenili tak, jako v loňském roce, a proběhlo vše naprosto hladce a bez obtíží..
Tak předsevzetí, které jsem si dal začátkem dubna se mi nakonec podařilo uskutečnit. Stihnout Veteranfest ve Slavkově u Brna 2018.
Z počátku cesta, dlouhá 65km, ubíhala velice dobře. Dokunce se mi zdálo, že motor se uvolnil a zvládal držet 50-60km/h stabilně na čtverku i v mírných stoupáních. A to jsme prosím jeli ve dvou a celkem naloženi.
Zrada se objevila až v dlouém sto...
08.06.2016
Pomalu kompletuju chybějící díly.
Dokoupil jsem druhý brzdový buben a štít z Péráka 160mm. K tomu mám nachystané původní půlbubnové ráfky. Opískuju si to, nastříkám stříbřenkou a kola můžeme pomaličku začít kompletovat. Dráty kol už mám objednány, ale ještě nedorazily.
Sehnal jsem i chybějící přepínač na přístrojovku a tlačítko klaksonu z Aera 30/Tatry 57 v ...
Takže se nám začínají scházet první chybějicí díly.
- Nová přístrojovka z kartitu.
- Pokličky předních půlbubnových kol.
- Bílý tachometr ze Spartaka. Tohle je tak trochu raritka. Běžně mívá červenou ručičku a znak PAL. Tohle je Technometra s černou ručičkou.
- Originál Pérácká rybina. Chrom už je nic moc, ale ještě udělá parádu.
- Naohýbané výpalky držáků zadních světe...
- uřezaný opěrák sedačky
- potuzená palubovka
- celobubnová kola
- motocyklové tlumiče na předních ramenech
- upravená zadní část střechy
- ulomené držáky světel a hrazdy
- motor typu 559 (výměna v roce 65, zapsáno v TP)
- dva laufy (doutníky)
- ostřikovače čelního skla
- 2 stěrače (u spolujezdce bez motoru - ruční pohon)
- plechové boxy v nose pro nářadí
- tachometr...