Poprvé byl uveden do provozu 21.12.1959.
Majitelem byly Energetické rozvodné závody Hradec Králové.
V období od 1.5.1966 do 1.11.1966 byla provedena generální oprava
v závodě Velodružstvo Solnice. To měl najeto již 53 667 km.
Zde byl částečně předělán na 350-ku (odstraněna zadní rampička, světla přešla na boky a blatník, brzdový kladkostroj byl nahrazen lankovody.
Přesná kniha jízd (dle údajů v TP) byla vedena až do roku 1975.
To měl najeto úctyhodných 143 751 km.
Po té se vystřídalo několik majitelů.
Já jsem ho koupil 1.6.1998 ve stavu, který již zdaleka nepřipomínal původní.
Vyvařené pláty železa pod podlahou i v koši, přední podlaha neumě stlučená, vybrakovaná palubka, jiný motor co předtím chodil v nějaké sekačce, vzadu lampa z Kývačky, plastové zrcátko a řada dalších "vylepšení".
Pečlivou renovací jsem se snažil vrátit původní stav.
Prozatím do doby kdy byl v roce 1966 generálkován.
Pro lepší funkčnost jsem přidal zapalování Vape, žárovky LED a udělal přídavné chlazení motoru.
S novým motorem (shodný s výrobním) mám najeto 1200 km.
Postupně přidám fotky stavu a z renovace. |