K touze získat Velorex mě přivedl kamarád. Bydlí ve stejné ulici jako já a známe se od školky.
Jednoho dne, asi 5 let zpátky, přivezl na podvalníku něco, co jsem "na živo" viděl snad jen 2x v životě. Byl to Velorex. Hnědá, potrhaná a rezavá parodie na vozidlo. Pochopitelně jsem hned šel okouknout, jak to vypadá z blízka.
V ten moment, kdy otevřel garáž, se na mě ta malá a ...
Ač jsem původně chtěl dát do velorexu převodovku z jawy 634, nakonec jsem se, po svezení ve velorexu s hydraulickou převodovkou, rozhodl, že si ji tam přeci jen nechám. Neni to zas tak hrozný a do kopce to tahne "jak bejk". Navíc ta 634ková má o dost kratší výstupní kolečko a hodí se tak daleko víc do mechanickýho než hydraulickýho motoru, kde by se musely dělat bůhvíjaký úprav...
Odklopný koš bylo nutno upravit tak, aby po instalaci nových sedadel nebylo vidět horem na motor. Pomohla dřevotřísková deska, koberec, nějaké šroubky a jako třešnička na dortu - Repráčky Sony X-plod 130W :-)
Elektriku už jsem hotovou měl, ale jelikož jsem dělal nějaké úpravy, které značně zabordelily zapojení, rozhod jsem jí udělat komplet znova.
A na závěr drobet "tuningu" :-)
...
Sedadlo co má být ve Velorexu v originále jsem měl ve stavu, že by sice použít šlo, ale nelíbilo se mi. Sice prošlo opravou z nejhoršího, ale do Velorexu jsem ho dávat nechtěl.
Nastalo shánění alternativního posezení. Zadařilo se a přitáh jsem domů sedadlo z Karosy zájezďáku.
Trochu jsem musel upravit kostru, aby se to tam vešlo, ale to byla snadná práce...
...
Přístrojovka prošla asi největšími změnami. Pořád se mi na ní něco nelíbilo a pořád jsem něco měnil...
Ponejprv byla originál, pak jsem přidal koberec na repráky, pak rádio... Následovala verze 2, tam byl otáčkoměr a teploměr a ve finále jsem udělal verzi 3, kde je otáčkoměr, teploměr, digitální tachometr, speciální panýlek s kontrolkami, spínací skříňka a rádio.
Pod volant...
Kola jsou opískovaná a nastříkaná práškovou barvou v barvě kostry a boční plechy jsou černé, aby to ladilo s blatníky. Pakny mají nové obložení.
Blatníky jsou udělané z jawáckých sportovních blatníků - opět stříknuto práškovou barvou.
U levého blatníku je držák na anténu pro rádio.
30.4.2006 Včera jsem si z burzy v Kladně přivezl "nové" zadní kolo. Je to panelko...
Velorex stál přes 20 let ve stodole, kde bohužel nebyl zrovna dobře chráněn proti vlhkosti. To se také podepsalo na kostře. S pomocí místního topenáře jsme ji ale dali tak nějak dohromady. Pak následovalo ruční oškrabávání starých zbytků barev (To byla šichta...) a následný nátěr barvou Hammerite (šedá kladívková).
Plachty jsem si nechal dělat na míru u jednoho...