Hobu dvojku znáte z obrázků a i z článku, který vyšel v časopise Motor v roce 1982. Na šasi z původního Oskara vytvořil pan Honc z Bakova vozítko, které odpovídalo jeho tehdejším představám. Nezapře svou inspiraci u škody 110 R Karoserie je z jednoho kusu laminátu. Motor o obsahu 250 cm3 byl vyměněn původním konstruktérem za třistapadesátku v roce 1984. Přestavba karoserie započala v roce 1975 a byla dokončena po třech letech usilovné práce. Stroj se zachoval až na lak v původním stavu
V sobotu 26.6. 2011 se konala tradiční veteránská akce: Jízda pravidelnosti Knovíz - Olšany. Pro tu příležitost jsem vytáhl Hobu. Pěkné počasí přálo a tak bylo v depu přihlášených vozidel na co koukat. Nakonec Hoba mezi kupátkami z Kvasin také nezapadla a budila zaslouženou pozornost. Hlavní závod byl odstartován v jednu hodinu po poledni, ale to jsem už směřoval k Berounce do ...
Pondělní ráno nám přineslo velmi milé překvapení. Do areálu v Dobrém dorazil bývalý vedoucí solnického závodu Josef Kosek s vedoucím čisté montáže Františkem Říčařem . Pan Kosek byl na dovolené v Chorvatsku a v neděli to prostě do Houdkovic nestihl. Hezky jsme si popovídali. Blížil se však čas odjezdu a i když bychom v areálu s bazénem vydrželi klidně i čtrnáct dní, museli jsme...
Neděle byla z hlediska časové koordinace velice zásadní. V devět hodin už musela kolona všech Velorexů vyjíždět na společnou jízdu do Houdkovic, kde místní hasiči uspořádali pouť a výstavu Velorexů při příležitosti 60 letého výročí od zahájení seriové výroby. Kolona musela být seřazena podle roku výroby od nejstaršího stroje po nejmladší. Trasa vedla pochopitelně přes Solnici. ...
Sobotní ráno přivítalo všechny slunečními paprsky, které zaklepaly na orosené stany již kolem šesté hodiny. Snídaně byla posunuta na půl osmou , aby se pořadatelé mohli včas přesunout na svá stanoviště a nachystat vše na první soutěžící posádky.
My jsme měli určeno stanoviště v Novém Hrádku. Rodina Sychrovských vlastnila dříve objekt čp. 37 – textilní továrnu. Když objekt přev...
V pátek jsme prověřili snídaně formou švédských stolů a byli jsme spokojeni, tak by to mělo být. K našemu překvapení dopoledne přijeli první účastníci. Dva Poláci přitáhli na vleku stroj 16/350. Ač je to do Polska jen pár kilometrů, byli zdaleka a na sraz jeli rovných kilometrů 300. Ač zatím nebyl v dohledu nikdo jiný, sraz se stal hned v úvodu mezinárodním.
Zbývalo ještě v...
Do místa konání Historického srazu jsme vyrazili už ve čtvrtek. Byli jsme pořádně napnutí, jestli vše klaplo a areál bude připraven, zda bude dost jídla a pití, zda přijede dost Velorexů, zda se nám podaří vše zvládnout, zda vyjde počasí a jestli se v prostředí Orlických hor bude všem líbit tak, jako nám.
Slíbil jsem v neděli v Houdkovicích vystavit Hobu a tak jsem týden př...
Letos jsem podlehl naléhání kamarádů, kteří mne na Lipnici navedli k tomu, abych do Bukovan přijel Hobou 2. Zpočátku to nevypadalo vůbec reálně a myslel jsem, že to časově nemohu zvládnout, avšak poslední týden před srazem se podařilo nemožné. Přesně deset let poté, kdy jsem Hobu 2 představil v Boskovicích jsem ji sundal ze špalků, opravil startovací lano, vyměnil náhon tachome...
Přidávám pár fotografií toho pozoruhodného stroje poté, co proběhla renovace motoru, interieru a všech mechanických částí. Lak zatím zůstal. Zelený odstín Škoda má pod sebou původní výraznou zelenožlutou barvu. Kostra byla natřena červeně.