Během léta ve mně dozrála myšlenka - a nutno říci, že tomu hodně pomohl mladý nadšený Rix, že je třeba oprášit a vyjet s naší Originálkou. Tohoto patiňáčka, když ještě stál v Praze, provětrával nejprve týmový kolega Petr Kment, v září 1999 se s ním zúčastnil srazu v Rožmitále pod Třemšínem. Na jaře následujícího roku byl po ose převezen Pepou na naši základnu na Moravě, kde stál až do srpna tohoto roku. Se strojem se toho mnoho nenajezdilo, tu a tam byl vytažen a provětrán na srazu v Boskovicích či Blansku nebo byl zkoumán a fotografován pro svůj dochovaný stav.
Jednu prázdninovou sobotu jsem tedy zase po čase odemkl garáž na naší moravské základně a vytlačil její obsah ven na oprášení a čistění. Líba mi notně pomáhala, nahrubo je očištěno, zbývají nějaké dílčí kosmetické drobnosti. Dále bude třeba pořešit baterii, zrevidovat zapalování, karburaci, brzdy, opravit uložení rybiny a pro lepší pocit posádky zlepšit pneumatiky a vyměnit duše, hlavně v zadním kole.
V neděli jsme naložili a vyrazili opět po čase se strojem na výlet, byť zatím ještě na vleku. Jeli jsme nejprve do České Třebové okouknout práce na z gruntu připravovaném novém Městském muzeu, ale také navštívit Mojmíra Stránského, bohužel už jen na hřbitově. Tady jsme se právě dozvěděli od paní Voleské, že zmizel jeho dar k osmdesátinám - Album strojů... Vzali jsme to ještě okolo pomníčku Františka a pak vzhůru na hrad Orlík, kde probíhal tradiční filmový festival. Spolu s kamarády jsme zhlédli odpočinkový film na závěr - Krakonoš a lyžníci a v temné teplé noci dojeli domů. Doufám, že příští jízda Originálky už bude pěkně po ose, tak jak to má být. Slouží už plných třiapadesát let a byl bych rád, aby tak jak je, fungovala i nadále.
Zdar Juro,
je to on. Podstatně víc je jich díky Jírkovi Ježkovi, který když renovoval svoji Evelínu, tak nafotil mraky záběrů a detailů na technické provedení. Vyhrabal jsem to v archivu je to tady: http://www.velorexy.cz/clanek/velorex-16250-tomase-jarone
Měj se a na viděnou! T.
chtel sem se zeptat na jednu vec. Kdyz jsem renovoval svou 250 (take castecne dle tveho stroje), tak mi lidi vycitali, ze dekly maji byt bez loga. Na tvem stroji jsou ale s logem viz treba tady:
http://www.velorexy.cz/clanky/vase_stroje/originalka/306_111.jpg
Kývačkové motory typ 353 (ve Velorexech N353) mají na deklu logo Jawa a montovaly se v Solnici od roku 1955. Pérácké motory typ 11 (v OS-KARech N11) do roku 1955 logo Jawa na víku nemají.
Pro mě při renovaci Jindry byla velkým vzorem, věděl jsem jak zhruba má vypadat. Fotky jsem prohlížel opravdu hodněkrát když jsem si nevěděl rady dost mi pomohla. Už se těším že ji uvidím naživo v Bukovanech.