30/7/2018
Prozatím poslední jízdu si Rudolf užil cestou z květnové STK, někdy těsně před 20.5. 2018. Po zahřátí plynule vyskakovaly rychlosti 3+4. Kapitola 2. GO uzavřena, najeto ....doplním..... cca 25tis km na převodovku z 634.
těsně před 10. plumlovským srazem ještě proběhla snaha osadit stroj opětovně motorem s hydraulicky ovládanou spojkou. Motor nandán , posun vyoseného řetězového kolečka na zkoušku vyřešen, ale akce prozatím "zhavarovala" na krátkém spojkovém lanu, které s "oklikou" tak nějak nepočítá. Já jsem pro změnu nepočítal s tím, že tzv. "hydraulika" má zase problém řadit "nasucho". Tudíž jsem nabyl dojmu, že po výměně řadící a startovací hřídele neproběhlo vše jak má. Druhý pokus ale proběhne, za současného otáčením soukolí, doufám, že pak už to "cvakne" a bude možné vše dopojit. Možné ohrožení je, že řetěz bude dřít o přídavný odlitek, ve kterém chodí řetězové kolečko. Ale to se musí ohlídat a případně vymezit kolečko k zajištění souososti přesněji. Přecejen zatím jsem to vyřešil pouze ořezem dvou starých rozetek, takže vymezovací váleček není až tak ťip ťop, jak by měl být. Lanko delší se doufám sežene, nebo udělá. Původní motor z Rudolfa čeká rozborka a trochu větší zásah,
vůle na výstupní hřídeli velká, futro hřídele plandá sem-tam, unašeč statoru, o tom bych se raději příliš nerozepisoval, adrenalin pak rychle stoupá, dva poničené rotory a statory jsou docela výmluvným důvodem .... a příčina? Jednoduchá, neustálé povolování šroubů, následné převrtávání atd. .....
Rudolf by toho potřeboval víc, dost, takovou menší GO ..... má se mnou najeto k 50 tis km..... začnu-li odzadu, tak krom motoru taky předělání chytu alternátoru, který odpočátku zavazí , je v místě šroubového spoje doutníku - event. GO dynamáku, výměna zadních pružin, zavaření od pružiny prodřeného doutníku, celková kontrola zádi po karambolu před léty, náprav, výměna př. vodorovných čepů a futer, srovnání unašečů brzdových štítů ........ nátěr po oděrkách, svárech, oprava , částečná výměna koženky .... má hold naježděno a ne vše se při opravě po koupi dělalo......
takto jsem před léty osazoval do útrob Rudolfa zkusmo motor z hydrauliky /první příspěvek tohoto adresáře/. Jenže nedošlo již k jízdním zkouškám. Bohužel, to mne do dnes mrzí. Po létech s k této myšlence vracím, protože se vrátil motor zpět ze zápůjčky. Pro jistotu zřejmě projde rozborkou, ale pokud se nepotvrdí závažné vady, zřejmě dojde na znovu vsazení náhradního agregátu do tříkolky. Důvodem je netěsnost mechaniky a to, že nemám ihned žádný jiný motor, který by po dobu opravy místo něj sloužil.
26-5-2014
Rádio se zesilovačem v levém "trojuhelníku před dveřmi je prozatím minulostí, vysílačka mu uvolnila místo uprostřed tříkolky pod palubovkou. Ale absence původního minizesilovače je na tom novém 4x40w trošku znát :). Tak uvidíme....... . Anténa vyšší kvality prozatím chybí. Vysílačka ještě musí najít svůj prostor, nebo bude dále v kapse u spolujezdce čekat na své občasné použití.- Viz foto
26-5-2014
V minulých dnech proběhl první test nového modelu "tropica" - chuť historie. Jako minule se jedná o ubrus z produkce pivovaru Černá Hora, nikdo z jiných pivovarských si nezaslouží reklamu na mém voze, to tak prostě je a bude :)). Ještě doladit pár drobností a pak už doufám dlouho bude dobře sloužit :). - Viz foto
6-9-2013
Na směnu je čas, postupně vytvořenou spleť drátů vem ďas...... Výměna autorádia, místo starého kazety chroustajícího MTC bude Sencor s CD a vstupem z externího zdroje. Čistkou projde nevzhledná a časem stále víc větvená kabeláž, ať to nezavazí a hlavně hraje. 4x40W, už snad i bez zesilovače :). Jenom kam s tím, jak uchytit, prozatím na původní místo /viz foto/ a přemýšlet, jak umístit nově CB a na jeho místo zřejmě šupnout právě hrací aparátek :).
-------------------------------------------------------------
Na prahu Rudolfovy 8. sezony bilancuji, jak jsem postupně ukojil nutkání na vylepšení komfortu v mém celkem hodně vytěžovaném stroji. Asi tak poslední tři sezony jsem po renovaci v zimě jen tak bloncal nohama, letmo koukal po zběžné údržbě. Zato jsem toužil po CB, rádiu, atd. ...
Začal jsem předloni s vysílačkou, kterou jsem zakoupil na inzerát a nebýt dnes již nalomené antény, byla by má spokojenost vcelku úplná. Tedy až na zákaz volání za jízdy, takže bych rád vyřešil ještě tuto záležitost, jestli je nějaké řešení.
Loni jsem implantoval stařičké rádio MTC, jež mi zbylo z prvního auta, z Fiatu Uno jsem využil vykuchlé dva obyč. Pioneerky 30W a kochal se při jízdě s poslechem "hudby" . Mno nestěžoval jsem si, šlo to.
Taky jsem těžce okopčil úchytný systém a rozměry kufru u teamového kolegy, a nechal si jej z lipového dřeva zhotovit u švagra ve stolárně :o)). Ejhle, 2 x PET s ledem a jídlo a pití vydrží za pomoci polystyrenu v dobrém stavu.
Loňský rok byl v tomto ohledu nejpestřejší, zlegalizoval jsem si tažné a až přezuju plášť u PaVa, tak bych jej mohl zase po nějakém čase provětrat. Prostě je třeba dělat si aspoň nějak radost, když už to jinak nejde. ;o]
Pro letošní sezonu mne přestalo bavit poslouchat rádio tak, jak je (2x25W prostě není nic moc), a poté, co jsem se doinspiroval tu na netu, přestal jsem jen pokukovat po boxech v obchodech, ale naivně jsem jej i koupil (2x150W) a hned zabudoval a otestoval. Bylo to lepší, ale aááách to rádio :((( .... Padl mi ale do rukou v sobotu v bazaru "nou-nejm" nový zesilovaček-opravdu pidi pidi, viz foto, údajně 200W, za 600 peněz. Má i ladění basů a výšek. Musím říct, že dobrý, dobrý, hlavně když si k tomu připojím CD. Jo a jako bonus - večer to krásně svítí modravo.
Dokud zase neuslyším na srazech vyhrávat kolegu Walachia airforce, tak budu spokojen :o))))))))) Už se těším, jak si při projížďce krajinou pustím Hanu Hegerovou či Iron Maiden :o)) .. no však mrkněte klidně sami na pár foto :o)
Jojo, prý kdo si hraje, nezlobí. A co pro příště? ještě chci přidat dopředu dva zdravící halogeny, plánuji to léta, a pospravovat úložný prostor vepředu, a brašny do koše by se hodily. A hlavně go motoru.... už mám zakoupený modernější karburátor :))))
23/7/2007 Protože při nedávném výletu do Liberce mi umřel agregát, byl zkusmo motorový prostor osazen motorem s "hydraulikou". Čeká nás Lipnice, takže kdybych GO nestihl, tak to dodělám a alespoň budu moci jet.
Ne, opravdu není použitý a stržený kouzelnickým chvatem ze stolu bez rozlití sklenic. I když, to bych rád uměl :DD. Ale když máš dobrého kamaráda, který má dobré vztahy s obchodním partnerem a drží "výtoč", tak vytlamá i dva ubrusy pro takovovou nestolovou aranži
Čau kolegové, měl by někdo tip, jak bez zásahu do palubovky, vrtání, vaření.. atd., šikovně ve stroji umístit autorádio a CB, aby vše dobře sloužilo a nezavazelo? U autorádia s CD se píše, že má být umístěno vodorovně....., ale bude fungovat i v jiné poloze, např. v "našikmo v trojuhelníčku" před dveřmi? Díky za cenné rady a postřehy .
onehdá jsem zahlédl elegantní řešení umístění radia . snažíl jsem se to namalovat viz obrázek
. líbilo se mi že je v případě nutnosti schované. za palubní deskou. jelikož prostor za ní je stejně využit rádiem tak že to bude jen o chlup na délku víc.
zachováš tím tu vodorovnou polohu co většina CD mechanik v autorádiich vyžaduje. snad malůvka bude srozumitelná
čau, díky za tip. Přiznám se, že jsem taky kdysi o nějakém "sklápěcím" mechanizmu uvažoval, ale rádio mělo kazetu, tak jsem nakonec měl umístění tam, kde je dosud a taky nevím, zda bych to svedl stvořit. Ale kvůli tomu novému se nad tím budu muset zamyslet a třeba to nějak svedu. Otázkou je vhodné místo pro umistění a taky budu tím pádem zřejmě nucen změnit místo umístění vysílačky. Inspirace na nadcházející zimní období.
Tak jsem prozatím nouzově na stávající úchyt CB upnul rádio, co s vysílačkou, to se uvidí, možná naopak na původní místo rádia
Pokud to bude zavazet, budu se muset pokusit o výrobu takového mechanizmu, jak jsi asi nakreslil. Nebo si to nechat nekde vyrobit, aby to bylo hezčí. A bez zásahu do rámu nejlépe, systém ála objímka.
Doporučuji, na imsoft se vykašli, ty pitomci to neuměj i když se snažej, najdi si si jiné dodavatele je jich víc. Zapalovaní je příliš citlivé na vedlejší elektromagnetické pulzy a hazí to jiskru i několikrát za 1 otáčku, prostě naprd tohle by měli dodělat dokonce pak teprve jim to bude funguvat. Hadrák je vyloženě semeniště na záhadný výboje a pulzy,může za to dinamák, to jejich zápalku nedělá dobře, prostě to pak nejde seřídit, musí se to řešit paralelně zapojeném odporem snímače, asi 200 ohmů. Pak to možná bude chodit. Čert ví proč.
no vím, že pár lidí kolem mne s tim má celkem trable, a někdo je zase velespokojen. Ale jak říkám, byť je to asi zatím to nejlevnější co je po ruce, tak do toho se mi nechce, už kvůli umístění plošných spojů (vlhkost, prach.....) ... máš na mysli nějakou dobrou konkrétní alternativu, když není ebza a Vape stoupá do finančních výšin? (na 350tku jawu cca 3900Kč)
jasně že mám a dokonce tomu i rozuměj, jsou dokonce cenově i levnější a mají to už vychytaný a dělají to na celou škálu motorek koukni se na to sám a uvidíš. www.ignitech.cz
Tak ze by byly levnejsi se mi rozhodne nezda. Induktivní laditelné zapalování pro motocykly 3300 Kč, Induktivní snímač S01 300 Kč a Pulzni rotor 100 Kč navic se bude muset upravit uchyceni na hadraka, to je celkem 3700 Kč. takze hodne podobna cena jako za VAPE, a skoro dvojnasobna jako za imfsoft.
srovnani ceny bylo vuci www.ignitech.cz o kterem turbohadrak psal ze je levnejsi nez imfsoft. cena VAPE byla pouzita pro srovnani protoze o nem Zdenek take uvazuje jako o jedne moznosti.
Ignitech - pouze zapalovani 3700 Kč
VAPE - zapalovani+alternator 3900 Kč
Imfsoft - pouze zapalovani 2200 Kč
mám tam alternátor, už od prvopočátku, s proudem dynama to je u mne špatné, snad po repasi dynamáku dojde pro sichr k záložnímu zdvojení dobíjení. mezitím ale plaču, že jsem kdysi propásl bezkontaktní zapalování - EBZU, do imsoftu se mi zatím moc nechce