Velorex 16/250 Tomáše Jaroně - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Velorex 16/250 Tomáše Jaroně

autor: velorexmaniak29. 12. 2004Vaše strojekomentářů: 6přečteno: 30995 xfoto: 140známka: 2.4

Tříkolka byla vyrobena v roce 1958. Získali jsme ji šťastnou náhodou, přes Annonci od starší paní věci zcela neznalé v neděli 30.5.1999. Velorex vlastnil její strýc, který před 11 lety zemřel.

Hadrolet stál celou dobu v suché kůlně, my jsme ho po přitažení do garáže, umyli, dali mu benzín a baterku a on normálně chytnul! Nic se neseřizovalo, nic se nečistilo, mimo svíčky. S neznalou paní jsme stanovili zhruba pětinovou cenu nějaké současné ceny tržní, ovšem k oboustranné spokojenosti. Stroj je pojízdný v původním stavu, pouze bylo nutno vyměnit spojkové lamely, slepené dlouhou nečinností. Dekl na levé straně jsme zaručeně poprvé otevírali my.

Tento kousek budí zaslouženou pozornost zasvěcených velorexářů na všech akcích, kde se s ním ukážeme. Tříkolka byla vystavena jako exponát na autosalonu v Olomouci v roce 2001. Majitel jsem poloviční, vlastním jej totiž napůl s kolegou z našeho týmu Pepou Synovcem.

Náš kamarád Jirka Ježek si dal tu práci a nafotil obrovskou galerii detailů i celků tohoto stroje. Pokud tyto snímky pomohou alespoň jednomu renovátorovi docílit původní stav na jeho práci, bude to velmi dobře.

Tento stroj můžete nalézt zde na serveru v Garáži.

kapota je ve předu pochopitelně sražená a nese jistou dávku patinyrampa, lampy, blatník pouze s odrazkou, vše jak má býtpůlbuben s kloboučkem
společný šroub M10 pro uchycení pružiny nahoře a blatníkupůvodní skvěle namazaná náprava
vedení bowdenu brzdového sytémuskleněný bílý blinkr je také původní
správná parabola pro 16/250hliníkový nápis
některé stroje měly parabolická zrcátka obdélníková
zarážka bowdenu brzd. systému na rámu
starší tvar kapsy dveří
netknutá  palubovka zleva: cupovák, tachometr spínací skříňka, přepínač blinkrů, ovládání dvojvačky na couvání
sedák příčně dělený
dělené boční okno je taková malá solnická specialita
velmi funkční originální napínák řetězu
trojlopatka
velký klakson PAL
kolenní svod
rozetopůlbuben z péráka

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 5, Známka: 2.4


Komentáře (6)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

Dalsi 250ka z PolskaDalsi 250ka z Polska
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Dalsi krasny kousek tentokrat s raritnim provedenim doutniky vyvedenymi bocnimi plachtami. Moderni 250 mely uz chladici vrtulku ne lodnim sroubem ale vrtulkou z 350. Ze zacatku na puvodnim tlustem drzaku, pozdeji byl tento nahrazen mene masivnim vyrobenym z tenke jen ohle trubky.

Posláno 2.09.2011 v 22:54

Re: Dalsi 250ka z PolskaRe: Dalsi 250ka z Polska
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
a jeste jedna

Posláno 2.09.2011 v 22:56

Velorex 1961 v originaleVelorex 1961 v originale
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Ahoj,

jelikoz se pred casem objevil na polskem allegru hadrak 250ka s krasnym patinovym stavem a zjevne take nerenovovany, tak posilam fotky i tohoto kusu. Snad to pomuze renovatorum i techto pozdejsich modelu. Ja vychazel pri sve renovaci z fotek obou provedeni. Hlavni rozdily - uz odklopny kos, svody vyfuku do dvou kolen a kyvackovych doutniku, tlumic sani uz z 350.

Posláno 2.09.2011 v 15:59

Re: Velorex 1961 v originaleRe: Velorex 1961 v originale
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Jeste dve fotky

Posláno 2.09.2011 v 16:02

Velorex 16/250 renovaceVelorex 16/250 renovace
REGISTROVANÝ UŽIVATELcedro261841564
Tenhle kousek je fakt paráda. V současné době renovuji svůj první Velorex 16/350 a dnes se mi naskytla možnost koupě Velorexu 16/250 r.v. 1956 - rozebraný, mnoho dílů v bednách. Je šance sehnat na 250 ND? Myslím i takové chuťovky jako zadní lampy, původní blinkry, půlbubny, hříbky. Přikládám foto mého druhého "budoucího" stroje.

Posláno 16.01.2005 v 16:33

Re: Velorex 16/250 renovaceRe: Velorex 16/250 renovace
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Na 250 rok 1956 se da sehnat skoro vse..a relativne bez problemu. Ze seznamu, ktery pises je to:
zadni lampy - vali se toho spousta na kezde burze
puvodni blinkry - ma roku 1956 maji byt sipky, ne blinkry a opet jsou k dostani skoro na kazde burze
pulbubny - na kazde burze. lze vzit peracky stred a sehnat rafek a vyplet odjinud. 16" pulbubny komplet vypleta i ma nove rafky pan klouda z planan (kontakt v adresari)
hribky - dela je jirka jezek. kontakt - http://www.velorexy.cz/index.php?loc1=48&article_id=302

Posláno 16.01.2005 v 17:42


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

137Jarní Boskovice č 26...
135XII. Film Fest Velor...
101MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
77Převodovky ve Velore...
67Zapalování a seřizov...
66Maďarsko 2010 aneb s...
59Vrchní, prchní! Velo...
57III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...
55XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama