Velorex 16/250 Tomáše Jaroně | |
autor: 29. 12. 2004přečteno: 31078 xfoto: 140známka: 2.4 |
Tříkolka byla vyrobena v roce 1958. Získali jsme ji šťastnou náhodou, přes Annonci od starší paní věci zcela neznalé v neděli 30.5.1999. Velorex vlastnil její strýc, který před 11 lety zemřel.
Hadrolet stál celou dobu v suché kůlně, my jsme ho po přitažení do garáže, umyli, dali mu benzín a baterku a on normálně chytnul! Nic se neseřizovalo, nic se nečistilo, mimo svíčky. S neznalou paní jsme stanovili zhruba pětinovou cenu nějaké současné ceny tržní, ovšem k oboustranné spokojenosti. Stroj je pojízdný v původním stavu, pouze bylo nutno vyměnit spojkové lamely, slepené dlouhou nečinností. Dekl na levé straně jsme zaručeně poprvé otevírali my.
Tento kousek budí zaslouženou pozornost zasvěcených velorexářů na všech akcích, kde se s ním ukážeme. Tříkolka byla vystavena jako exponát na autosalonu v Olomouci v roce 2001. Majitel jsem poloviční, vlastním jej totiž napůl s kolegou z našeho týmu Pepou Synovcem.
Náš kamarád Jirka Ježek si dal tu práci a nafotil obrovskou galerii detailů i celků tohoto stroje. Pokud tyto snímky pomohou alespoň jednomu renovátorovi docílit původní stav na jeho práci, bude to velmi dobře.
Tento stroj můžete nalézt zde na serveru v Garáži.
|
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 5, Známka: 2.4 Známkovat mohou jenom přihlášení uživatelé
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | Dalsi 250ka z Polska | |
| |
| Dalsi krasny kousek tentokrat s raritnim provedenim doutniky vyvedenymi bocnimi plachtami. Moderni 250 mely uz chladici vrtulku ne lodnim sroubem ale vrtulkou z 350. Ze zacatku na puvodnim tlustem drzaku, pozdeji byl tento nahrazen mene masivnim vyrobenym z tenke jen ohle trubky. Posláno 2.09.2011 v 22:54 |
|
|
| | Re: Dalsi 250ka z Polska | |
| |
| a jeste jedna Posláno 2.09.2011 v 22:56 |
|
|
| | Velorex 1961 v originale | |
| |
| Ahoj,
jelikoz se pred casem objevil na polskem allegru hadrak 250ka s krasnym patinovym stavem a zjevne take nerenovovany, tak posilam fotky i tohoto kusu. Snad to pomuze renovatorum i techto pozdejsich modelu. Ja vychazel pri sve renovaci z fotek obou provedeni. Hlavni rozdily - uz odklopny kos, svody vyfuku do dvou kolen a kyvackovych doutniku, tlumic sani uz z 350.Posláno 2.09.2011 v 15:59 |
|
|
| | Re: Velorex 1961 v originale | |
| |
| Jeste dve fotky Posláno 2.09.2011 v 16:02 |
|
|
| | Velorex 16/250 renovace | |
| |
| Tenhle kousek je fakt paráda. V současné době renovuji svůj první Velorex 16/350 a dnes se mi naskytla možnost koupě Velorexu 16/250 r.v. 1956 - rozebraný, mnoho dílů v bednách. Je šance sehnat na 250 ND? Myslím i takové chuťovky jako zadní lampy, původní blinkry, půlbubny, hříbky. Přikládám foto mého druhého "budoucího" stroje. Posláno 16.01.2005 v 16:33 |
|
|
| | Re: Velorex 16/250 renovace | |
| |
| Na 250 rok 1956 se da sehnat skoro vse..a relativne bez problemu. Ze seznamu, ktery pises je to:
zadni lampy - vali se toho spousta na kezde burze
puvodni blinkry - ma roku 1956 maji byt sipky, ne blinkry a opet jsou k dostani skoro na kazde burze
pulbubny - na kazde burze. lze vzit peracky stred a sehnat rafek a vyplet odjinud. 16" pulbubny komplet vypleta i ma nove rafky pan klouda z planan (kontakt v adresari)
hribky - dela je jirka jezek. kontakt - http://www.velorexy.cz/index.php?loc1=48&article_id=302Posláno 16.01.2005 v 17:42 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 842 | Celkem fotografií: | 9451 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|