Betonova rukověť II - Elektrická zařízení | |
autor: 27. 11. 2005přečteno: 21255 xfoto: 0známka: 1 |
Druhý díl seriálu. Najdete v něm popis elektrických součástí v motocyklech Jawa a vozítkách Velorex.
Elektrická zařízení
Použité zdroje:
www.motomagazin.cz
Údržba, opravy a seřizování motocyklů Jawa, Ing. Jiří Dočkal (1967)
Údržba, opravy a seřizování motocyklů Jawa (doplněné vydání), Ing. Jiří Dočkal (2005)
Příručka opraváře automobílů, Ing. Jindřich Klůma, Ing Jiří Košek a kolektiv, (2000)
Údržba seřizování a opravy svépomoc, M.R.Cedrych
Údržba a opravy vozu Škoda 1000MB a Škoda 1100mb, Vincenc Baťa
Dílenská příručka osobního automobilu Škoda 100,100L, 110L, 110LS, AZNP M. Boleslav, (1971) |
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 1, Známka: 1
Související články:
| |
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | Brzdovy spinac 16/350 | |
| |
| Ahoj pratele, mohli by jste mi dat nejakou radu, jak je vyresen na 350 spinac zadnich brzdovych svetel. Repasuju a neumim to porad najit, asi to puvodni majitel odstrojil, protoze nemam tam ani zadnou zachovalou kabelaz k zadnim svetlum a nemuzu to tedy vystopovat. Mozna aj nejaka ta fotecka by neublizila. Dik.
Pepo
niznansky@ifgroup.sk Posláno 16.01.2007 v 20:19 |
|
|
| | Re: Brzdovy spinac 16/350 | |
| |
| Brzdovy spinac je umisten u pedalu. Ja jsem pouzil normalni spinac jako na jawu, pevna cast spinace by mel byt prichycen k podlaze nebo ja to mam uchycene k hrazdicce od lanek, pohybliva cast spinace je pres pruzinku uchycena k pedalu ve stejnem miste jako vratna pruzina brzdoveho pedalu.
Takze brzdova svetla sviti pouze na seslapnuti pedalu, nikoliv na vytazeni rucni brzdy.Posláno 17.01.2007 v 09:28 |
|
|
| | Dát skrz trubku | |
| |
| Ahoj, neznáte někdo nějakou fintu jak protáhnout drát k zadním blinkrům tou boční trubkou?
Mořím se s tím asi 2 hodiny a drát se mi vždy v té trubce o něco zarazil....Posláno 9.01.2007 v 16:36 |
|
|
| | Re: Dát skrz trubku | |
| |
| Nejdrive jsem protahl protahovaci drat 2,5 mm2, proste normalni drat ktery se pouziva k instalaci zasuvek napr. v baraku. Bud rozrizni CYKY 3x2,5 a jeden vodic pouzij jako protahovaci, anebo se da koupit jenom CY 2,5 v barve zelenozlute pro zemneni. bude stat par korun.
Protoze je to pevny drat da se protahnout podstatne lepe nez pleteny kabel ke svetlum. Na konec protahovaciho dratu izolackou privaz kabel k blinkrum a vytahni to cele zpet.
V kazde trubce dozadu vedou minimalne 2 kabely v prave tri kabely takze je privaz naraz a protahni najednou. Ja osobne jsem si pripravil svazek na protazeni navlekl jsem ho cely do buzirky a zkrz trubku jsem to protahl cele vcetne te buzirky.
Pokud byla horni trubka varena CO ckem je mozne ze tam mas zbytek svarovaciho dratu uvnitr trubky a proto se to zasekava a nejde protahnout.Posláno 10.01.2007 v 09:16 |
|
|
| | Re: Dát skrz trubku | |
| |
| Já osobně protáhl 2,5 trojlinku jak levou stranou tak pravou stranou v ramu. Použil proto že je tam dvojtá izolace. K protáhnutí jsem použil staré lanko z néhonu k tachometru. Posláno 11.01.2007 v 12:18 |
|
|
| | Elektroistalace Velorex 16/350 | |
| |
| Ahoj, jedna otazecka...
Nedavno jsem se stal majitelem 16/350 z roku 1964. Mam vsak jeden problemek s tim, ze neumim urcit jednoznacne kt. pol baterie ma byt propojen na kostru. Jeden zdroj uvadi
+pol a jiny -pol. Puvodni svorky mam tak znicene ze neni mozne na nich urcit temner nic. Muzete mi prosim poradit. Dik. PepoPosláno 2.01.2007 v 23:29 |
|
|
| | Re: Elektroistalace Velorex 16/350 | |
| |
| Podle dobové dokumentace a Velorexů v původním stavu jednoznačně má být ukostřen + pól. Posláno 3.01.2007 v 11:56 |
|
|
| | Autorská práva | |
| |
| Při zběžném pohledu na Betonův elaborát jsem zjistil, že využívá fotografiií nejen z knih o motocyklech JAWA, ale i z mého magazínu www.motomagazin.cz. Rád bych ho upozornil, že je minimálně neetické využívat cizí materiály bez souhlasu autora.
Proč o tomto píši. Je nehorázné, co se dnes kolem nás děje. Nikdo neuznává žádná pravidla a myslí si, že mu to projde.
Můj článek o dynamostertéru doplněný mými fotografiemi naleznete na: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=velorex&menu=8&pos=po007&post=velorex_poznatkyPosláno 28.11.2005 v 10:17 |
|
|
| | Re: Autorská práva | |
| |
| Musím dát Jirkovi zapravdu.
Dokud mi autor článku nepodá vysvětlení a nedá vše dopořádku článek stahuji.Posláno 28.11.2005 v 12:00 |
|
|
| | Re: Autorská práva | |
| |
| Informace co jsem použil v článku jsem našel jak na webu tak v 7 knihách . Holt jsem se snažil, aby mě dostupné informace byly sjednoceny a rozšířeny i do řad velorex kolegů, aby si věděli rady, když se dostanou do nesnází..A byl například konec půlení motorů pomoci šroubováků a jiných metod, které moc strojům neprozpívají..
Nikoho jsem nechtěl pobouřit a tímto se omlouvám všem jejichž materiály jsem použil to článků ač z nezištných důvodů.
Tímto žádám webmastera Vlastu Vávrů o stažení následujících článků:
Betonova rukověť II - Elektrická zařízení
Betonova rukověť I - Karburátor a jeho příslušenství
Rekviem za Velorex? Nikdy!!!!
Kniha o velorexu
Krušnohorské vršky v rádiu Crystal
Načipujte si Velorex aneb "rychle a zběsile"
Mediální hvězda
Redakční test Škody
Hadrolety zahájili sezónu
V článcích jsou použity materiály které mi nepatří a nejsem jejich autoremPosláno 28.11.2005 v 19:57 |
|
|
| | Re: Autorská práva | |
| |
| Ahoj lidi!
Nezapomínejme na kamarádství. Nebo už i mezi námi mizí? Já osobně jsem rád, že někdo si udělá čas a napíše článek. Ovšem je pravda, že součásti každého článku by mělo být uvedení zdrojů - citace. Má to i tu velkou výhodu, že pokud budu chtít detailnější informaci vyhledám si i zdrojový dokument. Myslím, že o nic víc nešlo a tedy prosím o uvážlivost, doplnění citací...těch článků by byla jinak velká škoda, snad pro všechny, ale pro mne určitě....Posláno 28.11.2005 v 20:32 |
|
|
| | Re: Autorská práva | |
| |
| Pánové. Byl bych velice nerad, aby má reakce na článek působila kontraproduktivně. Svou reakcí jsem chtěl poukázat na nešvar, který dle mého názoru bují celým internetem. Ono totiž není umění udělat internetové stránky, ale naplnit jejich obsah.
Je mi jasné, že napsat takto obsáhlý článek není snadné a bez použití další literatury téměř nemožné. Zveřejněním informací o zdrojích, ze kterých bylo čerpáno, považujte mou reakci za bezpředmětnou.Posláno 29.11.2005 v 10:10 |
|
|
| | Re: Autorská práva | |
| |
| Ahoj vytvorit clanek takoveho druhu je doopravdy velice naročné. Nechci nic namitat, ale sudte tedy rovnym dilem. Např. clanek o Jawa a CZ. Jestli jsem dobre koukal take jsem tam neviděl žadne zdroje. Možna jsem je přehlédl, ale spoustu fotek již jsem také několikrat viděl. Nic proti autoru clanku o Jawa a CZ. Posláno 5.12.2005 v 22:06 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 842 | Celkem fotografií: | 9451 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|