Co se děje s knihou o Velorexu - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Co se děje s knihou o Velorexu

autor: rex6829. 11. 2009Infokomentářů: 34přečteno: 10357 xfoto: 0známka: 1.8

Sledujete–li dění okolo přípravy Velké knihy o Velorexu, jistě Vám neuniklo, že od posledního setkání v prosinci 2008 Ivo Fajman a jeho tým mlčí. Na konkrétní otázky na Motomagazínu se objevily odpovědi Ivo Fajmana ve stylu, že tým prochází tvůrčí krizí nebo že je chybou Ivo Fajmana, že kniha dosud nevyšla a že možná ani nevyjde a předplatné bude vracet. Jistě si kladete otázku, jak je to možné, co se stalo? Vždyť kniha se připravuje již bezmála pět let. Ano, za pět let kniha mohla jistě vyjít. Je to dostatečně dlouhá doba pro shromáždění materiálů, jejich studium a písemné zpracování.

Pokusím se Vám nyní odpovědět na otázku, co se stalo, proč kniha dosud nevyšla a jaká je nyní aktuální situace okolo publikace o Velorexu.

Prostudujete –li dostupné materiály na internetu, zjistíte vcelku snadno, že na počátku stála myšlenka připravit při příležitosti osmdesátých narozenin Mojmíra Stránského něco unikátního. Něco takového, co jiná značka motorových vozidel nemá – Album všech dochovaných strojů. Že to byla myšlenka správná, dokazuje nynější výzva majitelů vozů Škoda 110 R, kteří přicházejí s podobným projektem.

Když bylo album zkompletováno a slavnostně Mojmíru Stránskému předáno, napadlo Ivo Fajmana, vydat jej i pro ostatní knižně. Později se pak zrodil nápad doplnit album dochovaných strojů o další kapitoly postihující historii i současnost Velorexu. Ivo Fajman kolem sebe shromáždil lidi, kteří mu byli ochotni pomoci. Užší tým se scházel ještě v roce 2005 jedenkrát měsíčně. Širší tým, jmenovitě uvedený na stránkách Motomagazínu dvakrát do roka. Nelitovali jsme času ani finančních prostředků a jezdili jsme na setkání do Blanska a snažili jsme se pomoci.

Postupem času nám ale začalo být čím dál více divné, proč na každém setkání řešíme pouze tytéž věci. Dlouho do noci se diskutovalo o obsahu knihy, o tom, jaká by kniha měla být. Neustále jsme probírali členění kapitol, jejich řazení v knize. Bylo zřejmé, že osmdesát procent času zabírá projekt alba dochovaných strojů a jeho neustálá aktualizace. Nikdy jsme neviděli žádné texty připravované knihy. Ivo Fajman na internetu v té době tvrdil, že z 20 až 80% jsou jednotlivé kapitoly knihy hotovy a dolaďují se jen dílčí věci.

Již v roce 2006 došlo k tomu, že realisté na rovinu oznámili, že na setkání jezdit nebudou neboť nemají žádný smysl. Jiří Šára Ivo Fajmanovi napsal, ať předloží konkrétní texty nad kterými může být vedena kvalifikovaná diskuze. Stejný názor měl Robert Němec a další. Nakonec kolem Ivo Fajmana zůstala jen skupina nadšených idealistů, která mu pomáhala tlačit myšlenku Velké knihy o Velorexu před sebou.

V prosinci 2008 vyšlo najevo, že pouhé shromáždění množství materiálů k vydání knihy nestačí. Další fáze spočívající ve zpracování informací tak, aby vznikly ucelené srozumitelné texty nebyla vůbec hotova.

Bylo dohodnuto, že Ivo Fajmana před veřejností podržíme. Úpravou textů byl nově pověřen Tomáš Jaroň, který skutečně ve spolupráci s ostatními v krátkém čase vytvořil texty, způsobilé alespoň k seriozní diskuzi. Za této situace, kdy kniha měla správně již dávno být v rukách čtenářů jsme nechápali, proč se Ivo Fajman neustále zabýval řešením zásadních otázek svého vztahu k týmu, tvorbě jakýchsi pravidel fungování týmu a nakonec i prosazování svého práva veta proti názoru celého kolektivu. Pro nás bylo prvořadé postupovat vpřed, dohnat skluz a pomoci tak vzniku knížky, kterou vám Ivo Fajman několik let sliboval a pro kterou od vás vybral zálohy.

Naše nadšení však vyprchávalo. Byli jsme již příliš unaveni neustále se opakujícím vysvětlováním vcelku triviálních věcí. Navíc bylo zřejmé, že Ivo Fajman nepracuje s takovým nasazením jako ostatní.

Ivo Fajman nakonec dne 11.3. 2009 odstoupil z kolektivu a na tvorbu knihy rezignoval. Zde je jeho stanovisko:

Vážení, reaguji na vaše názory a oznamuji Vám, že s kolektivem končím - na to mám právo. Vymažte si mě z tohoto seznamu posílání e-mailů a co se týče názorů jaký jsem už mi nic neposílejte. Nenechám se od Vás stále urážet, co jsem měl jsem všem dal, jsem urážlivý, jsem despota, neumím uznat cizí názor, mám mindráky, mě je jedno co si o mě myslíte. Končím s kolektivem kolem knihy se vším co s tím souvisí. Ať se kolektivu práce na knize daří!

Pokud mě slušně požádáte, rád vám s něčím na knize pomohu v rámci svých možností. Ne však jako člen kolektivu, jehož členové mě neustále napadají. V Černé Hoře jsme si to vysvětlili - já s knihou přišel, já s knihou začal, teď se přešlo do kolektivu a ten bude na knize pokračovat. Já to respektuji. Právo každého člena kolektivu je ovšem z něho vystoupit. Já toho práva z osobních důvodů využívám a držím kolektivu pěsti, ať vše zvládne co nejlépe!
Eiffel

P.S.: Zodpovědnosti před velorexáři se zřící nemohu, ale to je můj problém, který si vyřeším. Opakuji - vymažte si můj e-mail z této konference. Děkuji.

Práce na knize nás bavila a věděli jsme, že chceme pokračovat. Naše představy však byly od představ Ivo Fajmana natolik odlišné, že jsme se rozhodli začít úplně znovu. Navíc materiály shromážděné Ivo Fajmanem byly podle našeho názoru povrchní, nepřesné a neúplné a nepostihovaly celou šíři historie výroby vozítek. Rozhodli jsme se proto neztrácet ani den. Bylo třeba jednat rychle, abychom zachránili co se dalo, někteří důležití lidé a pamětníci výroby už nemuseli být naživu, některé materiály už nemusely existovat.

V březnu 2009 jsme se tak pustili do tvorby vlastní publikace, které jsme se snažili vdechnout duch doby, kdy Solnice rodila třístopé stroje a její slepá touha po dvoustopém vozítku ji nakonec málem zahubila. Posuďte sami, zda jsme udělali maximum. Posuďte sami, zda je pro vznik historické publikace třeba doby pěti let. Prostřednictvím reportáží na těchto webových stránkách vás postupně budeme seznamovat s tím, jak postupovali autoři a s jakými překážkami se museli potýkat. Od března 2009 kolektiv autorů tvoří: Luděk Brož, Tomáš Jaroň, Tomáš Klener, Petr Kment, Jindřich Kynzl, Roman Olexa, Václav Radimský a Ladislav Šustr - autor tohoto článku pro vás.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 5, Známka: 1.8

Známkovat mohou jenom přihlášení uživatelé


Komentáře (34)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

Kniha - úvahaKniha - úvaha
AUTOR ČLÁNKŮMila_307256476668
Po přečtení obou článků a diskuze se potvrdilo že moje rozhodnutí neplatit předem zálohu za knihu cca před 4 lety bylo správné rozhodnutí.
Někteří můžou namítnout že o nic přece nejde, že mi případně autor peníze vrátí, a to i dokonce v případě že už bude kniha vytištěná a nebude mi vyhovovat. To je pro mě absolutní novinka, o které se dozvídám až teď po cca 5 letech, to je asi stejná novinka jako když Ivo na kritiku velikostí fotografií v albumu odpověděl že vlastně u knihy bude i DVD s těmito fotkami (komentář 20.10.2005 v 23:16 ), do té doby o DVD nevěděli ani nekteří členové realizačního týmu. Je dobře že se Ivo snaží přizpůsobit trhu a operativně nabídnout výhodnější nabídku, ale způsobem jakým to dělá to vypadá velmi nedůvěryhodně ba až přímo amatérsky jako podomní prodejci čehokoliv. Přibližně v duchu tohoto pořekadla "Co Vám my slíbíme to Vám nikdo nesplní." Vypadá to jako by Ivo čekal na to až se mu ozve několik lidí že chtějí vrátit peníze za knihu, otočí to naopak a prohlásí že když není zájem o jeho knihu tak nic dělat nebude a tím se bude snažit vyhnout situaci ve které by musel přiznat že kniha není hotová ani z 50 % .

Navíc v komentářích je napsáno že kniha se stále kompletuje a dolaďuje, to znamená že její vydání nestojí na shánění finančních prostředků pro samotný tisk, ale stále ještě není dokončená.

A s tím albem dochovaných strojů musím souhlasit s Vlastou, v garáži si může kdokoliv zveřejnit jakokoliv informce o svém stroji a hlavně je může průběžna aktualizovat. Tištěné album má svůj archivní půvab, ale než jej vydáte tak část Velorexů bude vypadat úplně jinak a nebude možné určit k jakému datumu aktualizace je stav strojů platný.

To je stejné jako výhody členství v klubu, můžu si předplatit členství cituji "Nejsou to však vyhozené peníze - člen za ně dostane dva výtisky klubového časopisu VelorexKurýr, informace o konaných akcích a při některých akcích či materiálech má slevu. Člen dostane kalendář/plakát na další rok a v redakci VelorexKurýru může objednat také příručky. "
Jinými slovy získám stejné informace které jsou dostupné na internetu ale budu muset oželet pestrobarevný plakát. Takže jsem za posledních 5 let ušetřil 1000 Kč, za které si můžu s přehledem koupit tu lepší knihu o Velorexu.

Posláno 7.12.2009 v 16:56

knihakniha
AUTOR ČLÁNKŮMe2dd
tak už jsem se nechtěl zapojovat, ale musím, Pro Eifela: V Boskovicích jsem po asi 15 min. rozhovoru s klukama absolutně nepochopil , že budou dělat jinou knihu. Snažil jsem se zjistit jen pro sebe samého proč byla ta atmosféra tak napjatá, mluvil jsem i s tebou a ani z toho mi nebylo známo, že by musela vznikat nová publikace. Blesk se jen neš´tastně vyjádřil a jmenoval mě, možná se o tom bavili a já jen přes hluk neslyšel, anebo jsem přisedl později, nevím. Opravdu jsem to netušil, až do uveřejnění tohoto článku. Všech si vás vážím velice moc a STEJNĚ !!!!!!
Pěknýho MIKULÁŠE klucí.

Posláno 5.12.2009 v 13:26

KnihaKniha
AUTOR ČLÁNKŮbleskOsobní WWW stránkawww.velorex-vary.com
Zdravím všechny kamarády i ty co mě neznají. Po víkendu jsem zasedl k počítači a nestačím se divit. Stojaté vody podzimu se rozvířily a je opět o čem psát a hlavně přemýšlet.
Nejsem žádný psavec (svou češtinou jsem známej :028, ale udělám výjimku a krapet se rozepíšu.
Na radu Ivoše jsem si přečetl článek na Motomagazínu a přiznám se, že dvakrát, abych pochopil některé skryté narážky. A taky tento článek s komentáři jsem bedlivě pročetl a závěrů jsem udělal několik.
Pokud vyjdou knihy dvě ale klidně i tři nebo čtyři je to naprosto jedno, protože dneska mě naštěstí nemůže nikdo přikázat, co si mám koupit a rozhodne jen a pouze kvalita díla. Může se stát, že si koupím knihy obě, ale taky třeba žádnou, to je normální chování trhu. Divím se však Ivošovi, že tvrdí, že se jedná o jeden projekt ve dvojím pozměněném provedení, když netuší, co kluci tvoří a z týmu odstoupil. Podle vyjádření v tomto článku začli kluci makat od nuly - proč jim to nevěřit? Dále uvádějí, že budou s tvorbou knihy seznamovat v postupných reportážích a tak si vlastně uděláme sami obrázek, jak kniha vznikla - proto prosím Ivo, nech nás si ten úsudek udělat, až budou ony reportáže vycházet. Z článku jsem vycítil, že by kniha mohla brzo spatřit světlo světa. Kdyby byla třeba do Vánoc 2010, tak bych smekal, protože by to bylo za rok a půl a to je super a pokud to náhodou bude krapet dřív.... tak se asi zlobit nebudeme. Výhodu to má tu, že se neplatí žádné předplatné a tak vlastně budu knihu soudit bez pocitu, že již ji mám zaplacenou, tak se s tím už nedá nic dělat.
O tvé knize pouze vím, že vzniká cca 5 let a zhruba tři roky uvádíš že už brzy.... Pro pořádek uvádím, že nejsem předplatitel a i u tvé knihy rozhodne kvalita.
Jednu malou narážku na Me2da - překvapuje mě, že děláš překvapeného jako že budou knihy dvě. Promiň méďo, ale o tom víš zrovinka ty už od Boskovic. Jsi dobrý kámoš a z ničeho tě neviním, ale asi jsi pozapomněl - toto téma se rozebíralo v kruhu, kde jsme byli oba. Tak taky víš, že v této fázi prostě už nejde tvořit jednu knihu a zakopat sekeru a navíc si myslím, že tu žádná sekera není. Ivoš z týmu odešel (jak sám uvádí)a kluci nechtěli dva roky pachtění hodit za hlavu, tak se do toho prostě pustili znovu. A ještě jednu poznámku na závěr. Pár dotazů nezasvěcených tu píše o předplatném a albu. Myslím Ivoši, že bys tu měl jednoznačně napsat stanovisko, které jsem našel jen pod čarou a četl ho jen od kluků. Tedy, že předplatné se netýká knihy, o které je řeč v tomto článku a možná by bylo slušné kamarádům napsat ano, knihu vydám do Vánoc, jara, léta či příštích Vánoc..... Prohlášení, že kniha určitě bude do... už jsi uvedl víc a nikdy to jaksi nevyšlo. Samozřejmě a naprosto upřímně držím palce všem, mají můj obdiv a už se na knihu-hy moc těším. BLESK

Posláno 30.11.2009 v 19:59

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Ahoj Blesku, teda Ty jsi se rozepsal! Souhlasím s tím, že by zde mělo zaznít, že kdo zaplatil Ivo Fajmanovi předplatné, má peníze u Ivo Fajmana a až vyjde kniha Ivo Fajmana, tak má nárok právě na ni a ne na knihu, kterou tvoří tým, o kterém napsal článek Láďa Šustr. Trošku bych Tě opravil v tom, že kdo si knihu předplatil, musí ji dostat - to není pravda. Předplatitel přijde, podívá se a když řekne "Nechci", dostane zpět celé předplatné. Protože dnes je to přesně tak, jak říkáš - nikdo není do ničeho nucen. O tom, zda vzniká jiná nebo stejná kniha nemá cenu zde polemizovat - ani Ivoš ani tento tým zde zatím neukázal aktuální obsah své knihy, takže teď nemá cenu se o tom bavit. Tým dokáže víc než jedinec, to ale neznamená, že tým po dvou letech začínal od nuly - to jsi mě docela pobavil. Ale je to Tvůj názor a já ho respektuji. Jo, píšeš "bylo by slušné kamarádům napsat" vydám knihu do léta atd. ... A od týmu by to slušné nebylo? Tým zatím vůbec nenapsal ani rok vydání a já jsem neslušný, když aspoň rok zveřejním? Já vím, že fandíš týmu, ale já si myslím, že pokud něco zveřejňuješ, měl bys mít metr na obě strany stejný ... A děkuju. že jsi mi potvrdil, že mi tým vyloženě lhal, když mi v Boskovicích řekl, že na publikaci o Velorexu nepracuje - Ty i Me2d jste to, že kluci dělají na jiné publikaci o Velorexu věděli. Nejvíc by mě ale zajímalo, co jsem komu tak hrozného udělal, že do mě někteří kluci tak šijou. Pokud jsem někoho nějak něčím urazil, měl bych se mu omluvit - prosím, napište mi to ať pochopím, proč tak ležím někomu v žaludku. Člověk je tvor chybující, nejsem rozhodně žádný Mirek Dušín, ale snad si po těch letech práce pro velorexáře zasloužím vědět, kde jsem udělal chybu. Dík.

Posláno 2.12.2009 v 06:50

Re: KnihaRe: Kniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELŘezňa
Jenom mě napadlo, dělíte se tedy na Ivo Fajmana a druhá část je nazívána Tým, jenom pro upřesnení. Co je slušné a co né? mám pocit že Ivo Fajman něco (a už dlouho) slibuje proto by mělo být zřejmé co to bude a do kdy! Tým pouze zveřejnil že se něco chystá, ale nic nikomu neslibuje, proto si myslím že tu povinnost nemá. Tolik můj názor na metr Jirka

Posláno 2.12.2009 v 19:57

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Ahoj Jirko, nejsem si vědom, že bych někomu sliboval něco víc než slibují dnes kluci z Týmu. Ale protože už jsem v tom 5 let, chápu, že chcete konkrétnější datum, že rok nestačí. Bohužel ale teď nastupují i konkurenční boje a když tady napíšu, že knihu budu předávat např. na srazu v Blansku, Tým mne předběhne a moje tiskárna mi to zveřejnění dá "sežrat", protože samozřejmě kdo vydá knihu dřív, bude mít větší odběr knih. O což mě nejde, ale mému vydavateli ano. Tak se omlouvám, ale dokud nebude kniha v tisku, nemohu zveřejnit měsíc jejího vydání. Omlouvám se všem.

Posláno 2.12.2009 v 21:01

Re: KnihaRe: Kniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELŘezňa
Nemyslím si že by jsi měl slibovat něco víc, to je samozřejmě tvoje věc a rozhodnutí. Moje reakce byla pouze na "metr spravedlnosti". Docela mne překvapuje, když už odpovídáš, tak uplně na něco jiného. Já se přeci vůbec neptal na konkrétní datum!! Jirka

Posláno 2.12.2009 v 21:19

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Jirko, promiň, já to asi pochopil špatně. Omlouvám se. Blesk měl s tím metrem pravdu.

Posláno 2.12.2009 v 21:40

Re: KnihaRe: Kniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELŘezňa
Určitě jsi to špatně pochopil, Blesk totiž o žádném metru nepsal, s tím jsi začal přeci ty. V tomto případě nemáš psát že Blesk má pravdu, ale máš napsat že Ivoš Fajman v tomto případě nemá pravdu. Alespoň tak mi to připadá féér. Jirka

Posláno 3.12.2009 v 23:08

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Ivoš Fajman v tomto případě nemá pravdu.

Posláno 4.12.2009 v 22:09

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮbleskOsobní WWW stránkawww.velorex-vary.com
ahoj Ivoši, jsem rád, že jsi pochopil že část veřejnosti je zmatená a uvedl si jak je to s albem a s předplatným. Proč myslíš že někomu fandím a někomu ne - že nemám stejnej metr? Protože jsem si udělal vlastní názor a ten se liší od toho tvého? Máš pravdu že jsem ti napsal, že bys měl být o knize konkrétní a u knihy o které je zde řeč jsem se o tom nezmínil. Ale to je přeci logický. Podle tvých slov asi před rokem když jsme se bavily jsi mě říkal, že máš asi 150 -200 předplatitelů a nezlob se ale i když ti lidi věří (je to patrné i z reakcí v komentářích) tak dokončení slibuješ již dlouhou dobu. No a něco uplně jiného podle mého názoru je projekt kluků, kteří tvoří knihu zdá se z vlastních prostředků a tudíž nejsou nikomu zavázáni a termín vydání si mohou načasovat dle vlastního uvážení. Potom jsem nepochopil z čeho usuzuješ že ti kluci lžou. Vždyť Ivoši tys to byl kdo odstoupil z projektu a popřál jsi knize zdárný průběh a že začly dle jejich slov od začátku a podle jinýho scénáře je už jiná kapitola o které si samozřejmě nemohl vědět, protože o vymazání své adresy z diskuzní skupiny jsi sám požádal. Zmiňuješ se taky bráško o tom že nevýš proč ti lidi ubližujou a hážou na tebe špínu. Ivo ať čtu tento článek jak chci žádnou špínu tu nevidím, prosím napověz mi ať jsem objektivní. Navíc si myslím že ti nikdo neupře prvotní myšlenku na vznik knihy ale uplně upřimě si myslím, po přečtení všech informacích zde i na motomagazínu že hlavní a možná jedíný důvot tvého opuštění kolektivu pramenil v tvé nechuti zbavit se práva veta. Jenže to prostě v kolektivu nejde. Ty i já jsme skauti a tak bych očekával tvé chápání kolektivu a více pokory pro většinový názor. Znovu zdúrazňuji, soudím jen podle na internetu zveřejněných článků a přepisů vzájemné pošty. Na závěr snad znovu opakuji - držím palce všem a veřím že obě knihy (pokud vyjdou obě) popřípadě i album dochovaných strojů jako třetí publikace budou velkým přínosem knihoven nás všech.
Zdravím BLESK

Posláno 2.12.2009 v 21:00

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
OK, Blesku, omlouvám se. Myslím si, že je tu dost emocí a tak některé věci vidíme všichni trošku jinak - i Ty i já. Z toho asi pramení, že Ty vidíš v mém textu spoustu narážek, no a já taky. Ale není tomu tak - musím se Ti omluvit. Máš pravdu. Dík že nám oběma držíš palce. Za rok už budeme moudřejší a doufám, že zůstaneme všichni přátelé.

Posláno 2.12.2009 v 21:07

Re: KnihaRe: Kniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
Já osobně chápu kroky Ivo Fajmana jako logické reagování na situaci, kdy se svými názory ocitl sám proti kolektivu, který mu s knihou pomáhal. Také chápu jeho odstoupení z kolektivu, který ovšem původně vedl on, jako upřímnou snahu dosáhnout svého slibu, dát světu knihu, i za cenu, že nebude zcela dle jeho představ a dokonce nebude mít na vznik knihy přímý vliv. Celou situaci může nezúčastněný čtenář nestranně jen těžko pochopit.
Fakt, kdy vzniknou dvě zcela rozdílné knihy na stejné téma, je jistou prohrou demokracie. Těšil jsem se, že se mi do rukou dostane něco jako Bible, kde bude vše a která tak bude mít výsadní místo v mé knihovně. Takto abych vždy zjišťoval, zda druhý autor nemá náhodou na shodnou věc jiný názor, nečerpal z jiného zroje a nesehnal jimé historické dokumenty. Nakonec, ale proč ne, že?

Posláno 2.12.2009 v 21:30

VozitkaVozitka
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Ahoj,

sbirate stale fota vozitek? Vypada to, ze jednu 250 se jeste podari zachranit...

Posláno 29.11.2009 v 22:48

Re: VozitkaRe: Vozitka
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Ano, Album dochovaných strojů se bude neustále aktualizovat. Stačí poslat fotky na můj e-mail a já Ti pošlu dotazník.

Posláno 29.11.2009 v 23:12

Re: VozitkaRe: Vozitka
AUTOR ČLÁNKŮHonza
Ivoši, album se bude neustále aktualizovat? Mně jsi napsal, že už máš nějaká alba vytisknutá, a proto mi nemůžeš vrátit katry mých strojů, jak to mám chápat? To bude několik serií alb, každé trochu jiné?

Posláno 30.11.2009 v 10:50

Re: VozitkaRe: Vozitka
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Ano, pochopil jsi to správně. Neustále se objevují nové a nové stroje, mění se majitelé a renovují se vozítka - pokud bych pořád čekal, nikdy bych se konce nedočkal. Má cesta je stálý sběr dat s neustálou aktualizací - první série alb je již hotová a budou časem vznikat další omezené série různých alb. Myslím si, že lidé, kteří mě věří, si to zaslouží.

Posláno 30.11.2009 v 11:10

Re: VozitkaRe: Vozitka
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Nechci se zapojovat do debat kolem knihy...to ani nahodou.

Co chci rict je, ze kazdy kdo chce o svem stroji neco zverejnit tak muze ucinit zde v Garazi zcela zdarma. A vse muze aktualizovat jak a kdy se mu zlibi. Garaz ma mnohem vice funkci nez je seznam stroju - mozno pridavat clanky a fotky.

Pripadna poznamka, ze dneska nejsou vsichni lide na internetu, a proto je dobre to vydat knizne, doufam nepadne...Neni totiz pravdiva. Dnes ma internet skoro kazdy...a nebo nekdo z okoli.

Posláno 30.11.2009 v 11:35

Re: VozitkaRe: Vozitka
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Pro uplnost trocha statistik z Garaze:

Celkem garáží: 355
Celkem strojů: 967
Celkem fotografií: 23941

Posláno 30.11.2009 v 11:36

Re: VozitkaRe: Vozitka
AUTOR ČLÁNKŮsuk pepa
Ahoj Vlasto,
šlo by vytvořit novou sekci stránek "Album dochovaných Velorexů" ? Každý stroj by měl pouze fotku, rok výroby, výrobní číslo, popřípadě odkaz do garáže či jiné dobrovolné informace. Stroje by do systému zadal Ivo Fajman jako takovou nápravu zdržení a zřejmě i ztroskotání tohoto projektu. Určitě by to byla levnější varianta, než-li knižní vydání alba a hlavně stále živá.
Velorexum zdar a pěknýho Mikuláše

Posláno 1.12.2009 v 22:19

Re: VozitkaRe: Vozitka
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Nerad bych soucasnou garaz nejak duplikoval.

Posláno 3.12.2009 v 00:47

ZálohyZálohy
REGISTROVANÝ UŽIVATELhujerOsobní WWW stránkawww.motodebils.cz
Díky za tento článek - shodou okolností mě zrovna nedávno napadlo, v jakém stavu vlastně kniha je. Jakožto jeden z mnoha, kdo zaplatil zálohu, pevně věřím, že pokud jde o již vybrané peníze, je vše křišťálově čisté (promiň, Stando ....)

Posláno 30.11.2009 v 11:12

Re: ZálohyRe: Zálohy
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Nerad bych, aby došlo k nějakému omylu, tak raději na vysvětlenou (Blesk měl pravdu, chybí to tu):
kdo poslal předplatné 850 Kč, poslal je Ivo Fajmanovi a předplatil si tak publikaci od Ivo Fajmana. K ničemu to ale předplatitele nezavazuje - stačí napsat e-mail a peníze jsou mu kdykoli vráceny. Dokonce si předplatitel může počkat až publikace od Ivo Fajmana vyjde, podívat se na ni a když nebude to pravé ořechové, nevezme si ji a budou mu vráceny peníze. Tím, že díky určitým lidem nebude v knize Ivo Fajmana Album dochovaných strojů (ale je jako samostatná publikace), bude v KAŽDÉM PŘÍPADĚ Ivo Fajman většinu zálohy na knihu vracet předplatitelům - Album dochovaných Velorexů se bude platit zvlášť.
Jak je financována kniha týmu Ládi Šustra nevím, ale bude to zde určitě zveřejněno - ale předplatné se této knihy netýká. To jen na vysvětlenou, aby to bylo - jak píšeš - "křišťálově čisté" ... to jsi mě pobavil ...

Posláno 2.12.2009 v 07:56

Re: ZálohyRe: Zálohy
REGISTROVANÝ UŽIVATELhujerOsobní WWW stránkawww.motodebils.cz
Dík za vysvětlení.
K té čistotě: chtěl jsem to tu, Ivoši, jen trochu odlehčit; jsem rád, že to bylo pochopeno - MODŘÍ UŽ VĚDÍ (nespojovat s jistou pol. stranou prosím)

Posláno 2.12.2009 v 09:39

KnihaKniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELBřeťa
Budou platiit už kdysi vložené nebo zaslané data i fotky pro obě knihy ?:

Posláno 30.11.2009 v 22:15

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Ne. Tato data má Ivo Fajman a jsou v jím vytvořeném Albu dochovaných strojů, což je zcela samostatná publikace. Dvě asi různé publikace o Velorexu, které připravuje zde uvedený tým a Ivo Fajman, jsou něco jiného. Proč tomu tak je je vysvětleno na www.motomagazin.cz .

Posláno 2.12.2009 v 07:45

Vydani knihyVydani knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Ahoj,

jeste muj nazor na vydani knihy z vlastni zkusenosti a to se tyka obou tymu. Vydejte to co nejdrive. Nesnazte se to cizelovat do dokonalosti, protoze to potom nikdy nezkoncite a nic nevydate. Urcete si datum ke kteremu pozastavite sbirani podkladu a vydejte knihu z techto podkladu. Az vyjde jiste se objevi plno novych souvislosti a faktu a za dva roky muze vyjit aktualizovane a doplnene vydani.

Posláno 1.12.2009 v 10:15

KnihaKniha
AUTOR ČLÁNKŮMe2dd
Zdravím vás všechny ve spolek, nějak mi to nesedí, tedy článek s diskusí... Nejdřív naprosto bez invektiv všem hluboká poklona za to, že jste to po těch letech nevzdali, ale pohled pouhého nadšence a předplatitele knihy. Pokud čtu dobře, tak se Eifel distancoval od týmu příprav knihy a v diskusi stále shromažďuje foto a informace pro jakési pokračovací alba, které zatím nemají na co navazovat. Vznikají tedy nezávisle na sobě dvě různé publikace? Připadá mi to trochu jako politika, za všechno může odstupivší a ostatní jsou hrdinové. Všech si nesporně vážím, jelikož vás všechny znám, myslím zakopejte válečné sekery a pokud vám zbývá jen trochu sil pusťte se do toho ať s tím nebo s oním, ale hlavně s nadšením počátečním, PROSÍM... Nabízím své skromné časové možnosti, pokud bude potřeba rád přiložím ruku k dílu, ale musíte dát vědět

Posláno 30.11.2009 v 14:34

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮrex68
Pro Me2da a ostatní: Ano jde o odlišný projekt. Vznikají nezávisle na sobě dvě různé publikace. Tento projekt nemá nic společného s Albem dochovaných strojů ani s předplatným. Album i vybrané peníze jsou věcí Ivo Fajmana.

Posláno 30.11.2009 v 16:13

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Pro Me2da a ostatní: Bohužel nejde o odlišný projekt. Vznikají dvě velmi podobné publikace obě pracovně nazvané "Kniha vozítka Velorex". Album dochovaných strojů v podstatě třetí publikace, bohužel. Ale bylo by asi spravedlivé si nejdříve přečíst článek na motomagazin.cz (který vznikl dříve než tento!) a potom si sami najít mezi nepravdou pravdu ...

Posláno 30.11.2009 v 16:32

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮvelorexmaniakOsobní WWW stránkawww.velorex.tym.cz, www.velorexr66.tym.cz
Pro Eiffela a ostatní: Naštěstí jde o zcela jiný projekt. Vzniká odlišná publikace pouze téma je pravděpodobně společné - Velorex. Pokud je mi známo, tak tento projekt o kterém se zmiňuji, nikdy nebyl ani pracovně nazýván "Kniha vozítka Velorex". Opravdu je znepokojující, jakým sugestivním způsobem je klamána veřejnost. TJ

Posláno 30.11.2009 v 17:17

Re: KnihaRe: Kniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
"Název" Kniha vozítka Velorex jsem tak trochu způsbil já, protože jsem ji tak nazval, když jsem vytvářel zprávy o dění kolem knihy. Taktéž na plakátku rozdávaném před srazem v Boskovicích v roce 2008 je kniha mnou takto nazvána.

Posláno 30.11.2009 v 18:28

knihakniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELIndiana
Myslím,že jde o khihu a její kvalitu ne o to kdo s tím přišel první.
Pokud se to podaří, dík bude patřit všem co pomohli ať už tlačili jenom do půlky nebo zase od půlky.Držím palce a doufám, že se toho ještě pan Stránský dožije.

Posláno 29.11.2009 v 22:08

Re: knihaRe: kniha
AUTOR ČLÁNKŮEiffel
Naprosto s Tebou souhlasím a děkuju.

Posláno 30.11.2009 v 11:13


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

139XII. Film Fest Velor...
134Jarní Boskovice č 26...
105MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
78Převodovky ve Velore...
67Maďarsko 2010 aneb s...
66Zapalování a seřizov...
59Vrchní, prchní! Velo...
56XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...
56III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama