Březen měsíc knihy - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Březen měsíc knihy

autor: rex6829. 3. 2010Příprava knihykomentářů: 48přečteno: 17685 xfoto: 21známka: 1

V Československu našeho mládí byl duben měsícem bezpečnosti. Na silnice se v té době vyrojilo množství dopravních hlídek VB a přibylo kontrol nebohých motoristů, kteří díky nedostatku všeho, udržovali své stroje v dobrém technickém stavu jen s vypětím všech sil. Jako děti jsme ze zadních sedaček aut mohli zatím bezstarostně obdivovat oranžovobílé motocykly JAWA 350 /634, opatřené elegantními laminátovými kapotážemi z Vertexu Litomyšl, které původně pro staré „kývačky“ vytvořil Mojmír Stránský.

Slušivé kapotáže Mojmíra Stránského s úpravami Vertexu Litomyšl
Slušivé kapotáže Mojmíra Stránského s úpravami Vertexu Litomyšl


Dubnu však předchází březen. Vzpomeňme tedy raději na fronty, které se každý čtvrtek tvořily před obchody s knihami. Novinky knižní tvorby se tehdy do socialistické reality dostávaly jen každý čtvrtý den v týdnu. V padesátých letech minulého století bylo rozhodnuto, že jeden měsíc v roce bude věnován nejširší propagaci knih. Účelem bylo, aby kniha pronikla do všech vzdálených koutů naší vlasti a stala se denní potřebou našich občanů. Tato zvláštní akce, se pod záštitou Ministerstva kultury a Svazu Československých spisovatelů konala poprvé v březnu 1955. To už družstevní závod 09 v Solnici jel na plné obrátky. Od těch dob je březen měsícem knihy.

Prototyp tříkolky Mojmíra Stránského z devadesátých let minulého století
Prototyp tříkolky Mojmíra Stránského z devadesátých let minulého století


V březnu již bylo vše nachystáno pro samotný tisk knížky. Je třeba říci, že nešlo jen o samotný tisk, ale i o další práce tedy vazbu, tisk plakátu a výrobu boxu, ve kterém bude knížka putovat k zákazníkům.

Setkání na chotusické burze - za chvíli vše zapadá sněhem....
Setkání na chotusické burze - za chvíli vše zapadá sněhem....


Renovace dalšího stroje z roku 1953
Renovace dalšího stroje z roku 1953


Díky našemu grafikovi, který dodal do tiskárny data v takové kvalitě, že se nemuselo nic upravovat, šlo vše rychle kupředu. V polovině měsíce jsme ještě řešili kvalitu plakátu, který bude součástí knihy. Dělaly se však jen drobné úpravy barevného spektra.

Nad připravovaným plakátem
Nad připravovaným plakátem


Jo takhle už ty barvy necháme....
Jo takhle už ty barvy necháme....


Ve druhé polovině března nastal konečně vytoužený den D. Tiskařský stroj Heidelberg Speedmaster polkl první archy čistého papíru, aby na jeho druhém konci první sluneční paprsky jarních dní pohladily výsledek naší roční práce. Další dny trvalo sušení, lakování a vazba. Čekáme jen na kompletaci knížky. Tedy na to, až se jednotlivé kusy vloží do boxu, přidá se k nim plakát a zataví se jednotlivě do folie, aby při distribuci nedošlo k nějakému poškození.

Detail na složené archy vznikající knížky
Detail na složené archy vznikající knížky


Celkový pohled na tiskařský stroj, jehož prostřednictvím se staly naše sny skutečností.
Celkový pohled na tiskařský stroj, jehož prostřednictvím se staly naše sny skutečností.


Začátek tiskařského stroje se zásobníkem papíru. Prvé čisté archy jedou vstříc tiskovým matricím s Velorexy
Začátek tiskařského stroje se zásobníkem papíru. Prvé čisté archy jedou vstříc tiskovým matricím s Velorexy


Detail podavače papíru, za povšimnutí stojí řetěz z Velorexu a přísavky z krakatice.....
Detail podavače papíru, za povšimnutí stojí řetěz z Velorexu a přísavky z krakatice.....


Použitá tiskařská matrice
Použitá tiskařská matrice


Archy s vytištěnými stranami nové knížky padají na připravenou paletu
Archy s vytištěnými stranami nové knížky padají na připravenou paletu


Další matrice čeká, až přijde její čas....
Další matrice čeká, až přijde její čas....


Tak tohle je knížka před ořezem a před složením
Tak tohle je knížka před ořezem a před složením


Pohled na jeden z vytištěných archů
Pohled na jeden z vytištěných archů


Musíme říci, že v posledních dnech nás hnal hodně kupředu hlavně Tomáš. To, co bylo výhodou v letošních tuhých mrazech, ukázalo se při prvním oteplení značným problémem.V bujném plnovousu už nemohl vydržet.

Tak co ? Pojedeme k holiči ?
Tak co ? Pojedeme k holiči ?


Těšil se až bude kniha vytištěna a mohl se dát ostříhat a oholit. Konečně se dočkal a my také. 25.3. 2010 jsme nasedli do Fanouše, který si zahrál v reklamě na jogurt „Dobrý táta“ a jeli k holiči. Zpočátku paní v kadeřnictví nevěřila vlastním uším co že se to po ní chce, ale nakonec předvedla perfektní práci. Zvolený postup však nejprve nasvědčoval tomu, že se přeslechla a myslí si, že Tomáš se chystá do nějaké těžko podmanitelné východní země, ale nakonec šly dolů i vousy a tak je ze zarostlého poustevníka opět zase Tom jak jej známe.

nebo do  Afghánistánu ?
nebo do Afghánistánu ?


S chutí do toho půl je hotovo
S chutí do toho půl je hotovo


Tomáš už se směje, několik kg chlupů je dole
Tomáš už se směje, několik kg chlupů je dole


No a navíc je na světě knížka, kterou nenapsal žádný spisovatel, který by k danému tématu neměl bližší vztah. Nevychází v nakladatelství, kde se hledí jen na ekonomickou stránku věci. Prostě udělala ji parta lidí, pro kterou jsou tříkolky nadevše. Tvořili jsme s láskou stejně tak, jako bychom renovovali svůj vlastní stroj. Děkujeme všem za podporu, trpělivost a upřímný zájem

Holá tvář = hotová kniha
Holá tvář = hotová kniha


No a jak kniha vlastně vypadá ? Knížka s názvem „Velorex - Tělesně vadní do šťastnější budoucnosti“ má formát 250 x 300 mm. Jedná se o celobarevnou publikaci rozsahu téměř 400 stran. Kniha má šitou vazbu a desky z materiálu, který svou strukturou a barvou připomíná materiály používané na tříkolkách Velorex. Desky jsou v kombinaci světle hnědé s červeným hřbetem a rohy. Knížka je dodávána v boxu, který je potažen černým plátnem, připomínajícím střechovici. Na čele boxu je zlaté logo Velorex. Součástí balení je také plakát o rozměru 1000 x 600 mm, který je oboustranný. Na jedné straně je černobílý boční pohled na parnický OS-KAR, na druhé straně je barevný předoboční pohled na solnický Velorex 16/350. Váha jednoho takového kompletu je téměř 3 kg.

Obálka naší nové knížky
Obálka naší nové knížky


Knížku je možné získat osobně na veteránských akcích a srazech Velorexů nebo si ji budete moci objednat na stránkách www.knihavelorex.cz, které budou v nejbližších dnech spuštěny. Zde kromě formuláře pro objednání najdete stručné představení knihy a náhledy některých stránek na ukázku a také seznam akcí, na kterých bude kniha k prodeji.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 1

Známkovat mohou jenom přihlášení uživatelé


Komentáře (48)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

KnihaKniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELnajvrtson
Zdravím všechny příznivce prdlavek a rád bych tímto poděkoval autorům knihy Velorex, tělesně vadní do šťastnější budoucnosti, že jsem kvůli nim dneska málem přišel pozdě do práce - od knihy jsem se nemohl odtrhnout a nikdo mě před tím nevaroval! A teď vážně: Na knize si nehodlám hledat mouchy, je to velorexářská bible se vším všudy, název je nejen dobový, ale v kontextu i vtipný. Knížka bude mezi mnoha knihami o autech, které mám, jednou z nejhezčích. Děkuji a gratuluji! Michal

Posláno 14.04.2010 v 18:12

Re: KnihaRe: Kniha
REGISTROVANÝ UŽIVATELvojtahermik
Ahoj já bych hctěl taky všem poděkovat určitě to stálo všechny moc času a práce ,ale ten křest byl jenom pro někoho a na hradě bylo určitě taky hezky ,ale ptám se proč na hrad a bez nás no každej si udělejte obrázek

Posláno 25.04.2010 v 21:33

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
Tak já mám obrázek udělaný )) . Pozvánka na historický sraz do Orlických hor je myslím dostatečným důkazem, že tým přemýšlí, jak zpříjemnit velorexářské dění a objasnit pro všechny zájemce pátrání po stopách dějin Velorexu a knihy, ukázat autentická místa...... http://www.slideshare.net/vavru/p-o-z-v-n-k-a-na-historick-sraz-velorex-aneb-jak-a-kde-voztka-vznikala-3245952.

Pokud vím, tak jsem tu četl, že ten "křest" byl v podstatě pro novináře, a taky myslím, že cesta na hrad byla určitě zapeklitá a neplánovaná. Může to být výzva pro kdejakého velorexáře, ale nemyslím, že by to bylo realizovatelné pro velkou skupinu Velorexů. Mch. ani loni v létě při pobytu v Praze jsme se na čundru o toto nepokoušeli. Je milné myslet si, že se doprava v Praze kvůli nám "postaví na zadek". Bez vydatné pomoci vysílaček a hlavně Prahy znalých otrlých kamarádů by jsme tam bloudili ještě možná dnes ). Takže, sice fotku závidím, ale nervu si vlasy, stejně jako závidím účastníkům cest do Maroka, do Alp, ale to je asi tak vše, mají i můj obdiv a může to být i pro mne výzva ).

To jen tak, a taky prostě nechápu proč, ale jiné proč, proč si mám dělat obrázek, proč toto by se mělo řešit.......... A už mne to nebaví číst.

Teda vlastně chci číst, chci se "zakousnout" do obou výtisků, ale ani jeden ještě nemám, i svým přičiněním, a to je krušný stav. Snad do té doby nezapomenu číst, nezešílím a nevyškubu si řídnoucí kštici .

Posláno 26.04.2010 v 08:34

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮbleskOsobní WWW stránkawww.velorex-vary.com
Ahoj brťka, taky už moc nesleduju diskuse a pokud možno nepíši. Teď jsem dorazil z garáže a myslím že mám užitečnější práci než reagovat na některé reakce tupců a to tedy zejména anonymy z motomagazínu byly ubohé a hloupé.
Plně s tebou souhlasím, kluci s knihou měly neskutečně práce a některé narážky prostě už ani nekomentuju. Ta Praha byla opravdu narychlo. Já se to dověděl snad dva dny předem a byl jsem požádán proto, aby tam byla pro novináře jakástakás kulisa.
Spíš mě mrzí že se tady mluví o plagiátu zkopírované knihy a nikdo se nepozastaví nad tím, že spíš než pochlubení se z levného cedečka by si kamarádi měly pomoc s odhalením parchanta. Neumím si představyt, že bych si to cedečko koupil a pod jakoukoli záminkou nezjistil kontakt na prodejce. Spíš mě to trochu přijde jako škodolibá radost že někdp škodí lidem kolem knihy. Fuj to jsem se rozepsal. No nic za pár budem v Boskovicích a bude fůra času o tom pokecat
Měj se Blesk

Posláno 26.04.2010 v 23:35

Re: KnihaRe: Kniha
AUTOR ČLÁNKŮbleskOsobní WWW stránkawww.velorex-vary.com
Jeětě maličkost, myslel jsem, že jsi předplatitel knihy u Ivoše a slezina byla tuto sobotu v Solnici. Tam se knihy dávaly - tys tam nebyl že ještě nemáš ani jednu knihu?

Posláno 26.04.2010 v 23:38

PředplatnéPředplatné
REGISTROVANÝ UŽIVATELscooter20
Ahoj. Chci se zeptat zda se na tuto knihu vztahuje předplatné jak se platilo před lety nebo to je jiná kniha kde nejsou fotky majitelů velorexů? Díky za odpověď

Posláno 17.04.2010 v 17:03

Re: PředplatnéRe: Předplatné
AUTOR ČLÁNKŮLuděk
Ahoj scootere a ostatní, kdo máte podobný dotaz.
Kniha Velorex-Tělesně vadní do šťastnější budoucnosti nemá nic společné s nějakým dřívějším předpalatným. Jedná se o jinou knihu a fotky majitelů velorexů tam jako takové nejsou.
Samo sebou, že stroje, v originál stavu, které jsme do knihy fotili mají nějaké majitelé, ale tzv. album dochovaných strojů to neni.

Posláno 17.04.2010 v 17:09

kniha první dojem neznaléhokniha první dojem neznalého
REGISTROVANÝ UŽIVATELavatt243524883
Tak se mi dnes dostala do ruky velká velorexí kniha, za to mnohokráte díky Jihlavské "PPL" Jirka Řezník.
Po obdržení onoho těžkého kusu čtiva v černém pouzdře jsem neváhal a doma z něj vylovil knihu která je na první pohled neméně dobře zpracovaná, a protože jsem člověk zvědavý a nedočkavý první bylo listování, letem velorexím světem, spousta nádherných fotek a reprodukcí dobových materiálů na krásném novotou vonícím papíře. No a protože nejen obrázky živ je člověk večer jsem zasedl a dočetl se ku straně 53 takže většinu mám stále před sebou ale na první dojem to stačí (ačkoliv na ten se prý dávat nemá ). Popravdě musel jsem se od knihy skoro násilně odtrhnout, oči by stále zůstávaly na stránkách a nepřestaly by se čtením dokud by se nedostaly k poslední straně. Atmosféra kterou text doplněný o komentáře p. Stránského vytváří je dokonalá a jakožto kutila domácího a člověka s bujnou fantazií mě dokonale chytla. Počítám, že i další stránky jsou takové a těším se až je pročtu a dokonale shlédnu. Už jen z toho "prvního dojmu" je cítit že kolektiv autorů odvedl dobrou práci které dal nejen spoustu času i financí ale hlavně kousek sebe, knihu se jim podařilo dotáhnout do krásného finále který bude zdobit nejednu knihovnu a to určitě nejen díky přebalu.

Posláno 8.04.2010 v 22:22

Re: kniha první dojem neznaléhoRe: kniha první dojem neznalého
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
Co dodat,
..... kolegové, nechcete mi přestat dělat chutě? ), sedím u kompu už jen s brindákem )))

Posláno 10.04.2010 v 09:36

První dojmy a infoPrvní dojmy a info
AUTOR ČLÁNKŮIvan
Tak už mám i já. Dnes mé drahé polovičce v dopoledních hodinách paní pošťačka předala zásilku z Humpolce. Tak tedy od začátku. Knihu jsem objednal přes internet. Krátce na to přišla předpokládám, že automaticky generovaná odpověď /i když trochu zkomoleně - asi mně něco schází doinstalovat v počítači/. Nicméně zásilka je zaslána rychle. Balení je v bublinkové velkoformátové obálce, což předpokládám, že zabrání poškození. Hned jak se Vám dostane balík do ruky, tak poněkud ruce jdou k zemi, je to opravdu váha. Na rozbalení nedoporučuji skalpel, kterým by se vedl úhlopříčný řez. Kniha jako taková je ve slušivém černém pouzdru. Je to nezvyklé ale pěkné a myslím, že to byl dobrý nápad. Většina lidí by asi čekala lesklý obal knihy plný barev. Autoři naopak sáhli po tvrdém obalu, ale s jakoby látkovým povrchem s matným velmi decentním potiskem, což přímo navádí do dob minulých. Pozn. takový jsem měl hodně dávno školní starý atlas světa. V balení je také slušivý plakát, ale ouha oboustranný, což bude činit problém při shánění oboustranného rámu s oboustranným zasklením pro pravidelné měsíční přetáčení na stěně chodby u schodiště. // K samotné knize. Velmi neobvyklý formát, který se už dnes tak často nepoužívá vzhledem k velikosti. Co se týče obsahu, tak jsem ho zatím letmo prolistoval a první dojem byl výborný. Spousta fotografií ve velmi pěkných velikostech - tady ta výhoda velkoformátu je opravdu znát, různých dobových dokladů opět pěkně čitelné včetně detailů. Barva písma: černá spolu se světle hnědou /nebo tak něco/ opět působí úhledně a přehledně. Obsah jako takový hodnotit v této chvíli nelze, protože to bude vyžadovat přece jenom více času. Nechci zde nic s ničím srovnávat, protože v této chvíli není ani s čím, ale mně se osobně kniha líbí už teď a vložených peněz nelituji. A jsem přesvědčen, že nebude scházet v žádné knihovně hadroletářů.
Pozn. lidi co se postarali, aby tato kniha vznikla znám všechny osobně a jsem s nima ve velmi dobrém přátelském vztahu. To píši z důvodu, aby někdo neřekl, že jim zde dělám reklamu. Těchto pár vět není recenze a ani nic podobného.
Ivan Kotačka

Posláno 9.04.2010 v 21:37

Pokus o první objektivnější kritiku knihyPokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
Musím se přiznat, že název knihy je pro mě osobně přímo šokující. Co se o vozítka Velorex zajímám, snažím se měnit veřejné mínění o Velorexu, jako o něčem co bylo určeno invalidům a pro veteránisty představuje veterán druhé kategorie. To k prvnímu dojmu při pohledu na obal.
Co dále napsat ke knize, kterou jsem ještě neměl tu čest přečíst? Zejména klobouk dolů před výkonem, který autoři podali. Dokázat rok intenzivně pracovat na náročném projektu nelze zhodnotit jinak než, že jde o výkon hodný obdivu. Věřím, že tempo, ve kterém byla kniha napsána, se neprojevilo v kvalitě informací v ní uložených. Ono přeci jen naplnit 400 stran knihy je hodno formátu spisovatele Jiráska. Tedy pokud cílem není encyklopedie pro děti do pěti let. Ono rychlé tempo jistě nebylo diktováno jen houstnoucím plnovousem Tomáše Jaroně.
Co lze ještě podrobit kritice je cena knihy. 1200Kč je pro mě překvapením příjemným. Přiznám se, že jsem se ve svých odhadech trefil přesně, tak možná proto. Klasik by řekl: 1200 + 300. To máme 1500 Kč jen za knihy. To nám ta sezóna pěkně začíná, rodino.
Dle mých informací nebyla kniha přihlášena do databáze ISBN. To mi u tohoto titulu připadne veliká škoda.

Bude velice zajímavé porovnat informační přínos knihy s druhým skromnějším titulem, který je již předán do tisku. Až si obě knihy zakoupím a pořádně přečtu a několikrát prolistuji, zhodnotím obě knihy objektivněji ve srovnávacím kritice. V knihovně jsem již oěma knihám vymezil mezery. Hádejte mezi jakými tituly?

Posláno 1.04.2010 v 20:21

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELŘezňa
Ahoj Jirko. Nesedím u netu stále,ale zrovna mám štěstí. Jenom bych chtěl připomenout, kniha muže být dobrá či špatná. I kritika muže být dobrá či špatná, nebo možná i nepřijatelná, proto tuto branži nemůže dělat každý, né každý se chce totiž ztrapnit.

Posláno 1.04.2010 v 20:55

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
Víš, asi nemá smysl abych se zde snažil přesvědčit čtenáře, že naopak trapný a hloupý příspěvek jsi sem vložil ty. Spíše bych zde chtěl apeloval na čtenáře - veteránisty obecně. Knih o historii motorismu dnes vychází mnoho. A jelikož nejsou zrovna levné, což je jistě pochopitelné, musíme si mezi nimi vybírat. Proč by tento výběr nemohl být, v pozitivním slova smyslu, ovlivňován kritikou stejně jako třeba film či divadelní představení? Nevidím tedy jediný důvod, proč bych měl být, mým zamyšlením zde, trapný. To, že "Nováci" se spokojí s průměrem neznamená, že i ostatní např. uspokojí veliké fotografie a zabarvené plochy na místo kvalitního textu. Každý trochu inteligentní člověk jistě pochopí, že tímto nijak nechci snižovat kvality tvůrců této knihy, nýbrž mám snahu nahlédnout na knihu i z jiného úhlu, než udělá většina velorexářů. Mimchodem. Nikde jsem nenalezl, kdo všchno se vlastně skrývá za kolektivem autorů.
P.S. O zatím jedinou mně známou veřejnou kritiku knih s veteránskou tématikou se pokusil Jan Čejchan ve svém časopise Motoxpress. A díky mu za to.

Posláno 3.04.2010 v 08:58

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
AUTOR ČLÁNKŮJarda, Helča, Julča a Emča397603342Osobní WWW stránkawww.vknabytek.717.cz
Pokud můžu pomoci poradit, tak kompletní kolektiv autorů je napsán přímo na stránce knihy, v oddělení "kontakt".

Jinak jako nestraník, můžu s klidným svědomím prohlásit, že knihy si koupím obě dvě. Jak od kluků z Prahy jak se jim říká, tak od Ivoše Fajmana. I kdyby byly knížky jen obrázkové, tak mě to zajímá a troufl bych si i typnout, že každý větší fanda těchto vozítek,bude konat stejně jako já.

Mějte se hezky, veselé velikonoce, a oběma knížkám hodně úspěchů

Posláno 3.04.2010 v 09:33

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
Máš pravdu, že většina velorexářů včetně mě si koupí obě knihy už jen prototo, aby mu neunikl ani jeden obrzázek

Posláno 3.04.2010 v 09:40

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
AUTOR ČLÁNKŮJarda, Helča, Julča a Emča397603342Osobní WWW stránkawww.vknabytek.717.cz
přesně tak

Posláno 3.04.2010 v 10:24

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELv@s@r
Tak přátelé opět se nám zde pan Bartuš dvakrát vyzvracel a nikomu neprospěl. V části svého "objektivního" příspěvku konstatuje cituji: " Co dále napsat ke knize, kterou jsem ještě neměl tu čest přečíst?" . No každý průměrně inteligentní pisatel v této částo končí, neboť se sám přiznává, že nemá o čem psát. Nikoliv však pan objektivní kritik. Ten s neutuchající vervou dále pokračuje v mlácení prázdné slámy. Tento pán si totiž ani nedává tu práci si zjistit tak jednoduchá fakta o tom, kdo se "skrývá" pod kolektivem autorů a musí mu to poradit někdo jiný. Toto úsměvné zjištění pouze dokazuje, že se pan Bartuš projevil jako prázdný a dutý kecal a je nanejvýš pravděpodobné, že v podobném duchu budou i jeho další písemné projevy.
S přáním krásných svátků
Vašek R.

Posláno 3.04.2010 v 16:39

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELŘezňa
Ahoj Jirko, možná jsi si to špatně vyložil, zatím jsem nepsal že jsi trapný a hloupý jak uvádíš. Chtěl jsem říci že se to velice lehce muže stát a to jsi vlastně potvrdil tvím dalším komentářem, díky ti za něj. Zdá se mi že se zde schyluje k tomu kdo tu napíše větší hovadinu, proto se dále mylí Jirko již budu zdržovat opodál. (doufám že ti to nebude vadit). Jirka Řezník

Posláno 3.04.2010 v 19:21

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
Ahoj Jirko. OK. Já se zde také nechci pouštět do nějakých zbytečných diskusí. Chtěl jsem se jen podělit s ostatními o svoje první dojmy. Věřím totiž, že mé názory nejsou nijak extrémní a tedy by mohly zajímout širší obec. Ne každý se totiž, v euforii nad zakoupenou knihou, dokáže podívat se na ni z nadhledu. Já jsem to učinil předem a věřím, že již budu jen příjemně překvapen. Na to by jistě mohli navzat ti, kteří již knihu vlastní.

Posláno 5.04.2010 v 20:41

K NÁZVU NAŠÍ KNIHYK NÁZVU NAŠÍ KNIHY
AUTOR ČLÁNKŮvelorexmaniakOsobní WWW stránkawww.velorex.tym.cz, www.velorexr66.tym.cz
Protože se objevují nejrůznější názory k názvu naší knihy, je třeba celou věc uvést na pravou míru. Dovětek „tělesně vadní do šťastnější budoucnosti“ je citace z dobových prospektů z poloviny padesátých let, konkrétně k modelům Velorex Oskar 54 a Velorex Oskar 16. Podle našeho názoru se jedná jedinečný dobový slogan, který jsme si dovolili použít.

Posláno 6.04.2010 v 13:05

Re: K NÁZVU NAŠÍ KNIHYRe: K NÁZVU NAŠÍ KNIHY
AUTOR ČLÁNKŮsuk pepa
To snad napadlo většinu, že tuten slogan nejni pokus, kolektivu autorů, Velorex zesměšnit či ponížit pod běžné veteráni, neboť dle mě je Velorex zvláštní odrůda mezi běžné veteráni nezařaditelná. A to, že byl komárama určen pro invalidi už asi nikdo taky nazmění.

Velorexum zdar

Posláno 6.04.2010 v 15:06

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
AUTOR ČLÁNKŮstita252759362
Nerad přispívám do neplodných diskuzí, ale na příspěvěk Jirky Bartuše se chystám odpovědět již pár dní, tak jen pár slov. "Pokus o první objektivnější kritiku knihy" jaksi nevyšel, jelikož si myslím že první kritiky knihy by měli vyjít až ji budeme mít v ruce a vycházet jen z kusých zpráv a pokoušet se o kritiku snad normální člověk nemůže a navíc z tvého článku musí i ten opravdu málo chápavý člověk cítit jednostranný pohled(řečeno velmi mírně). Počkejme si tedy s kritikou až obě knížky budeme mít v knihovně. A ještě jednu poznámku. Myslím že není nutné přenášet tuto diskuzi o knihách z motomagazínu a tento veb. Tím kýblem s...ček to nemusíme zaneřádit i tady. Těšme se na pěkný počin obou kolektivů.

Posláno 6.04.2010 v 22:16

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
štíťo. Upozorňuji jen, že kýbl s...ček tam nakydali čtenáři sami a jistě mnozí z nich se vyskytující i zde. Jenže zde nemohou přispívat anonymně.
Ještě bych rád ještě dodal, že se již od počátku snažím, i když vím, že to není snadné, srovnávat obě knihy. Proč se o druhé knize zde, na nejvýraznějších stránkách o Velorexech, nic nepíše?

Posláno 7.04.2010 v 08:23

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
AUTOR ČLÁNKŮHonza
Jiří Bartuši, já bych doporučoval do doby, než budeš mít obě knihy v ruce (budeš-li si obě kupovat) vypnout internet a cokoli o knize/knihách psát až po jejich prostudování. Já na to taky čekám.

Posláno 7.04.2010 v 11:09

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
AUTOR ČLÁNKŮrex68
Jen taková věcná technická poznámka. Jen těch čtrnáct reportáží o vzniku knihy zabere více stran, nežli ta kniha o které se zde nepíše...

Posláno 7.04.2010 v 15:55

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkaOsobní WWW stránkawww.motomagazin.cz
Méně je více. Víš kdo to řekl?

Posláno 8.04.2010 v 19:02

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
AUTOR ČLÁNKŮstita252759362
Taky se říká "Více je vždy lépe"

Posláno 8.04.2010 v 21:05

Re: Pokus o první objektivnější kritiku knihyRe: Pokus o první objektivnější kritiku knihy
AUTOR ČLÁNKŮbleskOsobní WWW stránkawww.velorex-vary.com
Ahoj Jirko,
jen malá technická. To že je to na tvích stránkách anonimní je dle mého názoru ku škodě věci, stačí jen vzpomenout příspěvků Kosti a Radka.Obě knihy si zasluhují důstojnější debatu. Ale jinak se mě stránky motomagazínu líbí a jestly je debata u tebe anonimní nebo ne je pouze tvá věc - coby tvůrce stránek. A naopak, to že Aifel na těchto stránkách nepřispívá je poze a jen záležitostí Aifela. Nemyslím si, že by mu Vlasta nezveřejnil příspěvek. Takže se lze jen dohadovat, proč zde nepřispívá - možná mu anonimita motomagazínu vyhovuje BLESK

Posláno 7.04.2010 v 22:19

kniha ke knize, poznámka k poznámcekniha ke knize, poznámka k poznámce
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
Ahoj Velorexáři,

jak jsem tak vzdoroval sám sobě, zda se do toho plést a případně kam v tomto komunikačním "sporu" vstupovat, tak jsem se hlavně zapletl to těch piv, co jsem před tím vypil.... Aáááá tak mi to vše připadne jako jalovina a jen přidám smutný dovětek, že místo jásotu nad dvojí publikací tu máme stále dvojí hádky či připomínky či žabomyší války. Jirku Bartuše (JB) znám jako dlohodobého obhájce tříkolek, hájící jejich pevné místo na slunci, i Jirka Řezník je pravověrný velorexář, tělem i duší a tak bych do toho nechtěl moc vstupovat. Krom toho, že se JB nezdá název knihy a že se možná v názvu příspěvku krapet unáhlil(subj.plohled), tak nevím, zda zrovna musí budit takové emoce. Já bych to nechal końovi, stejně jako bych, být jím, cokoliv jako přímo "recenzi" v této fázi nepsal. Nevím ani, zda umí být takový fanda a zastánce tříkolek tak zcela nestranným, ale prostě až srovnáním knih si pak kdekdo, vč. něj, udělá obrázek a to se pak dozajista objeví. Co je podstatné, že vzniklo něco, co doufám dá spustu informací a radosti všem nadšencům o naše tříkoláky. A z toho jsem rád, i přesto, že jakoby se velorexácká rodina nějak rozštěpila. No a na to jsem nebyl ani moc zvyklý, ani připravený. Neumím být ani moc nestranný, protože ta "rodina pro mne byla před tím celkem v ideálech jednotná a jakékoliv štěpení nechci vnitřně "připouštět". Byť vím a tuším, že to tu je, minimálně pro tuto chvíli...

tak pěkné jaro a hlavně
Velorexům zdar!

Posláno 3.04.2010 v 23:44

NENÍ APRÍLNENÍ APRÍL
AUTOR ČLÁNKŮLuděk
Toto opravdu není Apríl:

http://www.knihavelorex.cz/

Posláno 1.04.2010 v 01:48

knihavelorex.czknihavelorex.cz
REGISTROVANÝ UŽIVATELPepe
Proč tyto stránky vyžadují při vstupu už. jméno a heslo ? Rád bych knihu získal, ale asi to nebude tak jednoduché.. http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_007.gif

Posláno 31.03.2010 v 13:06

Re: knihavelorex.czRe: knihavelorex.cz
AUTOR ČLÁNKŮrex68
Ahoj vstup na základě přihlašování a hesla je pouze dočasný a je jen pro autory knížky, abychom mohli s tvůrcem stránek konzultovat, jestli už je vše jak má být. Na stránkách se dolaďují poslední úpravy. Jinak bude vše naprosto jednoduché bez hesel a přihlašování, myslím že už zítra budeš příjemně překvapen a nebude to Apíl

Posláno 31.03.2010 v 13:13

Re: knihavelorex.czRe: knihavelorex.cz
AUTOR ČLÁNKŮMila_307256476668
Uz dnes v noci jsem videl prvni verzi webu i s nahledy na knihu a myslim ze se mame na co tesit. Podle nahledu to bude bomba.

Posláno 31.03.2010 v 13:22

Re: knihavelorex.czRe: knihavelorex.cz
AUTOR ČLÁNKŮLuděk
Tak to si měl docela dobré štěstí. Protože než došlo k zaheslování praconí verze, bylo možné prototyp při práci cca od 23:00 do 01:00 hod pozorovat

Posláno 31.03.2010 v 13:38

Re: knihavelorex.czRe: knihavelorex.cz
AUTOR ČLÁNKŮMila_307256476668
Ano bylo to po pulnoci, ale objednavkovy formular tam jeste nebyl takze jsem si ji nemohl objednat.

Posláno 31.03.2010 v 13:41

Re: knihavelorex.czRe: knihavelorex.cz
REGISTROVANÝ UŽIVATELJeep494209879
Je potřeba vědět kde knihu objednat.Já ji mám už doma a celé odpoledne jsem se nemohl od ní odtrhnout.Díky hoši za výborně odvedenou práci.Nečekal jsem,že všechno půjde tak rychle.Velká pochvala všem autorům.

Posláno 1.04.2010 v 00:05

APRÍLAPRÍL
AUTOR ČLÁNKŮLuděk
Ahoj Jeepe, skvělý APRÍL a to hned 5 minut od jeho zahájení . Docela by mě zajímalo, kolik lidí tomu uvěřilo

Posláno 1.04.2010 v 00:23

gratulacegratulace
REGISTROVANÝ UŽIVATELJirkar
Vsem zucastnenym gratuluji a smekam, protoze muselo byt neskutecne tezke vysvetlovat doma po cely rok, ze uz zase nekam musite odjet, neco zaridit atd atd atd ...

Bravo !

Posláno 31.03.2010 v 09:09

kniha Velorex...kniha Velorex...
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
jen jedním slovem "ufff" !!!

Posláno 29.03.2010 v 16:41

Re: kniha Velorex...Re: kniha Velorex...
AUTOR ČLÁNKŮLuděk
Zdendo, to jsi oddechl i za nás? Nám to ale ještě nekončí. Akce s knihou a okolo knihy pokračují viz kalendář akcí.

Posláno 29.03.2010 v 17:09

Re: kniha Velorex...Re: kniha Velorex...
AUTOR ČLÁNKŮBrťka343725581Osobní WWW stránkavelorexrudolf.webnode.cz/velorex-blog/pruziny-do-sedacek/
.... údiv, obdiv, zkrátka poklona .

..No, nekončí určitě, ale snad toto už je jen ta radostná a veskrze příjemná práce či zábava

Takže gratuluji!

Posláno 30.03.2010 v 09:57

Re: kniha Velorex...Re: kniha Velorex...
AUTOR ČLÁNKŮrex68
Po velikonocích bych Ti ji mohl hodit domů, až půjdu omrknout ten panel.....

Posláno 29.03.2010 v 18:51

Re: kniha Velorex...Re: kniha Velorex...
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
super napad muzes mi mejlnout cenu?

Posláno 29.03.2010 v 19:24

Kniha :-)Kniha
AUTOR ČLÁNKŮMe2dd
Tak prosím minutu řevu za všechny akčně za toto plně zodpovědné, neb jim patří bečka píva a obrovský dík. Nádherně popsané části a vyvrcholení super, jen myslím, že Tomášovi víc sedí fousy... tak pokud již je možné, prosím s origo vlastnoručním věnováním všech autorů Me2dovi a vyzvednu si ji někde osobně do narozenin v dubnu to vyjde, bomba. Ještě jednou SMEKÁM.

Posláno 29.03.2010 v 23:24

HURAAAA!!!HURAAAA!!!
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Teda chlapi ja valim oci!!! Je mozne si pripadne knizku potom vyzvednout nekde osobne? Takovou krasu fakt cpost.cz do chrtanu nenecham narvat http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_039.gif http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_30.gif
http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_017.gif

Posláno 29.03.2010 v 18:30

Re: HURAAAA!!!Re: HURAAAA!!!
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Jeste koukam ze domena je registrovana na Ladu Sustra ale co me prekvapilo tak je to na Velorex club v CR? To je nejaka novinka o ktere jeste nevime?

Posláno 29.03.2010 v 18:33

Re: HURAAAA!!!Re: HURAAAA!!!
AUTOR ČLÁNKŮrex68
Nejde o žádnou novinku, od roku 1990 existuje Velorex club v AČR, jako klub registrovaný při Autoklubu České republiky, dříve Autoklub republiky Československé. No a já jsem po celých těch dvacet let předsedou klubu.

Posláno 29.03.2010 v 18:56

HURAAAA!!!HURAAAA!!!
REGISTROVANÝ UŽIVATELCIJOML
Teda chlapi ja valim oci!!! Je mozne si pripadne knizku potom vyzvednout nekde osobne? Takovou krasu fakt cpost.cz do chrtanu nenecham narvat http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_039.gif http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_30.gif
http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_017.gif

Posláno 29.03.2010 v 18:29


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

139XII. Film Fest Velor...
134Jarní Boskovice č 26...
105MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
78Převodovky ve Velore...
67Maďarsko 2010 aneb s...
66Zapalování a seřizov...
59Vrchní, prchní! Velo...
56XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...
56III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama