Cesta: » » » Brzdová světla
Brzdová světla
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (11)
-
Brzdová světla
07.09.2011 v 12:02
PavelL napsal:
Ahoj kluci, vracím se k tématu, co tu bylo nedávno v Garáži-
Velorex zazadu nabořený autem.
Jak máte kdo řešena brzdová světla, zejména oproti původnímu
provedení s jednou motocyklovou brzdovkou v blatníku? Já si teda
dám dvouvláknovky i do zadních bočních lamp a zapojím jako brzdovky.
Pavel
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
07.09.2011 v 12:56
vedoucí napsal:
ahoj
mně teď napadlo – sedíce za kancelářským stolem – že
bych je docela frknul do prostoru pod „kastli“ – konkrétně
mezi blatník a nosič výfuků či tam někam, a to oboustranně – proč?
ta boční jsou sice určitě lepčí než jen to jedno uprostřed, ale nejsou
vůbec kontrastní. Vžijte se do situace řidiče za hadrákem, a teď ze tmy
u zadního kola vyloženě zařve STOP světlo – tam je kontrast
i při sluníčku. Jak vidět, prevenci je třeba řešit, a je to jedna
z věcí co chci na zimu udělat. Hned jak přijdu dnes do garáže tak se
půjdu podívat a posoudit konstrukční realizovatelnost. Jinak pro srovnání
– jedno brzdové světlo uprostřed mají už jen monoposty F1 :o)
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
08.09.2011 v 15:14
Honza napsal:
Brzdová světla mám zapojena všechna 3, na blatníku mám raději lépe
viditelnou panelkovou lampu. A na spodní hranu zadního okna jsem ještě
přidal 30-diodovou lištu, takže svítím při brzdění 4 světly…
Jinak základem viditelnosti světel je jejich čistota, hlavně zevnitř krytů
– tam bývá prachu!
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
13.09.2011 v 00:17
Stanous napsal:
a jak ti tam pasujou Pavel? Ja mam vzadu ta ovalna dvojita, nahore blinkr 21W
adole svetlo 10W. Dvouvlaknovky mi tam nejdou, dvouvlaknovky maj vyoseny
zajistovaci kolocky.
Stanous
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
13.09.2011 v 07:58
PavelL napsal:
Ja předpokládám, že to nějak půjde, protože zadní oválná světla
jsou ze starých oktávek a tam taky nějak brzdová světla musela být
řešená… Nenapadá mě jiné řešení, než dvouvlákno. Navíc jsem to
před 15 roky nějak zapojené měl, ale už si nepamatuju jak.
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
13.09.2011 v 08:23
vedoucí napsal:
zdar.
trocha theorie – šlo by to zapojit tak, že se do patice dá
jednovláknová 21W žárovka, kabel od parkovaček se na ní zapojí přes
odpor – hodnotu a výkon odporu jest třeba vyzkoušet, a to způsobí,
že žárovka nedostane plné napájecí napětí, a vodič od brzdovky by se
zapojil přímo na žárovku, která se tímto rozsvítí plným jasem. Ale
pozor – musely by se tam vřadit diody, aby jedno světlo pak
nerozsvěcelo druhé, a platilo by to jen pro kostřený mínus.
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
13.09.2011 v 08:37
PavelL napsal:
Já jsem to takto nějak taky viděl na čemsi zapojené – do
jednovláknové žárovky šlo dvojí napětí (laicky řečeno). Ale lepší mi
přijde ta dvouvláknovka, i kdybych měl tu patici upravit či
přenýtovat za jinou…
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
13.09.2011 v 08:55
Honza napsal:
Rozdíl je v zadních lampách jako takových. Z pozdějších
ročníků výroby jsou již objímky dělané na 2vlákno. Takže chce to vzít
s sebou na burzu žárovku a zkoušet, nebo to někdo odhadne již pohledem
dovnitř objímky.
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
13.09.2011 v 09:27
stita napsal:
Jde to úplně jednoduše. Prostě si seženete jakékoliv starší světlo
s dvouvláknovou paticí a přenýtujete to. Sám jsem to tak dělal.
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla
13.09.2011 v 12:10
Pepo napsal:
Caf panove… ano potvrzuji… zadni svetla co mame na nasich
masinach se delali s dvoji patici a to bud na jednovlakno a nebo
dvouvlakno… prave jsem se koukal v garazi a jeden dvouvlaknovej
spodek jsem nasel… Takze hledat a hledat po burzach… inac uvedene
lampy byly montovany jednak na Oktavky, Velorexy ale i na nejaky model
vozidel Liaz (mam tu informaci od jednoho stareho elektrikare co delal
u nas v CSAD). Zkuste kouknout na nejake vyprodeje starych dilu na
nakladaky nebo armadnich zasob, mozna budete mit stesti.
Ja mam Velorex exportni model, s tim drzakem na SPZ-tku nad kterou je
chromovane svetlo ze Spartaka. Prave v techto dnech montuji na tento drzak
pridavne svetlo (tusim z Pavika) a do nej davam sulfidku o vykonu 15W.
Ta se pouziva v Mercedesech Sprinter. Sviti to uzasne. Foto zitra
prilozim.
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla - rozlišení typu
16.09.2011 v 07:41, příloh: 1
PavelL napsal:
Podíval jsem se pořádně na tu objímku a rozlišení se zdá velmi
jednoduché – má to vyražené na obvodu, že je na 21W/5W čili
dvojvlákno. Viz foto.
Přidat odpověď
-
Re:Brzdová světla - rozlišení typu ... dvou-vlaknove zarovky
16.09.2011 v 10:09
Pepo napsal:
Ahoj,
jeste jedna informace o dvouvlaknovych zarovkach.
Dlouha leta se prodavaji zarovky 12V 21/5W.
Pred par lety se zacali z mne neznamych duvodu pouzivat a prodavat
zarovky 12V 21/4W, dnes pouzivane v nekter. typech Š-Octavia a Octavia II.
Patice teto zarovky je temner k nerozeznani od verze 21/5W ale ma
o par milimetru vyosene ty zarazky/kolicky po obvodu patice co se pak
artuji v objimce.
Zarovku verzi 21/4W sice dostanete do objimky pro zarovku 21/5W ale pak
vam ve vetsine pripadu zkratuji zadni svetla a z tohoto duvodu zamena
zarovek neni mozna a nedoporucuji delat pokusy v snaze usetrit nejaky ten
wattik.
Takze zaverem radim pouzivat vyhradne puvodni zarovky
12V 21/5W !!!
Ahoj Pepo
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Alternátormísto dynamáku Následující dotaz: Jak je to spravne?
Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely
|
|