Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Brzdová světla

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (11)

  • Brzdová světla

    07.09.2011 v 12:02

    PavelL napsal:

    Ahoj kluci, vracím se k tématu, co tu bylo nedávno v Garáži- Velorex zazadu nabořený autem.
    Jak máte kdo řešena brzdová světla, zejména oproti původnímu provedení s jednou motocyklovou brzdovkou v blatníku? Já si teda dám dvouvláknovky i do zadních bočních lamp a zapojím jako brzdovky.
    Pavel

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    07.09.2011 v 12:56

    vedoucí napsal:

    ahoj
    mně teď napadlo – sedíce za kancelářským stolem – že bych je docela frknul do prostoru pod „kastli“ – konkrétně mezi blatník a nosič výfuků či tam někam, a to oboustranně – proč? ta boční jsou sice určitě lepčí než jen to jedno uprostřed, ale nejsou vůbec kontrastní. Vžijte se do situace řidiče za hadrákem, a teď ze tmy u zadního kola vyloženě zařve STOP světlo – tam je kontrast i při sluníčku. Jak vidět, prevenci je třeba řešit, a je to jedna z věcí co chci na zimu udělat. Hned jak přijdu dnes do garáže tak se půjdu podívat a posoudit konstrukční realizovatelnost. Jinak pro srovnání – jedno brzdové světlo uprostřed mají už jen monoposty F1 :o)

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    08.09.2011 v 15:14

    Honza napsal:

    Brzdová světla mám zapojena všechna 3, na blatníku mám raději lépe viditelnou panelkovou lampu. A na spodní hranu zadního okna jsem ještě přidal 30-diodovou lištu, takže svítím při brzdění 4 světly… Jinak základem viditelnosti světel je jejich čistota, hlavně zevnitř krytů – tam bývá prachu!

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    13.09.2011 v 00:17

    Stanous napsal:

    a jak ti tam pasujou Pavel? Ja mam vzadu ta ovalna dvojita, nahore blinkr 21W adole svetlo 10W. Dvouvlaknovky mi tam nejdou, dvouvlaknovky maj vyoseny zajistovaci kolocky.


    Stanous

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    13.09.2011 v 07:58

    PavelL napsal:

    Ja předpokládám, že to nějak půjde, protože zadní oválná světla jsou ze starých oktávek a tam taky nějak brzdová světla musela být řešená… Nenapadá mě jiné řešení, než dvouvlákno. Navíc jsem to před 15 roky nějak zapojené měl, ale už si nepamatuju jak.

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    13.09.2011 v 08:23

    vedoucí napsal:

    zdar.
    trocha theorie – šlo by to zapojit tak, že se do patice dá jednovláknová 21W žárovka, kabel od parkovaček se na ní zapojí přes odpor – hodnotu a výkon odporu jest třeba vyzkoušet, a to způsobí, že žárovka nedostane plné napájecí napětí, a vodič od brzdovky by se zapojil přímo na žárovku, která se tímto rozsvítí plným jasem. Ale pozor – musely by se tam vřadit diody, aby jedno světlo pak nerozsvěcelo druhé, a platilo by to jen pro kostřený mínus.

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    13.09.2011 v 08:37

    PavelL napsal:

    Já jsem to takto nějak taky viděl na čemsi zapojené – do jednovláknové žárovky šlo dvojí napětí (laicky řečeno). Ale lepší mi přijde ta dvouvláknovka, i kdybych měl tu patici upravit či přenýtovat za jinou…

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    13.09.2011 v 08:55

    Honza napsal:

    Rozdíl je v zadních lampách jako takových. Z pozdějších ročníků výroby jsou již objímky dělané na 2vlákno. Takže chce to vzít s sebou na burzu žárovku a zkoušet, nebo to někdo odhadne již pohledem dovnitř objímky.

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    13.09.2011 v 09:27

    stita napsal:

    Jde to úplně jednoduše. Prostě si seženete jakékoliv starší světlo s dvouvláknovou paticí a přenýtujete to. Sám jsem to tak dělal.

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla

    13.09.2011 v 12:10

    Pepo napsal:

    Caf panove… ano potvrzuji… zadni svetla co mame na nasich masinach se delali s dvoji patici a to bud na jednovlakno a nebo dvouvlakno… prave jsem se koukal v garazi a jeden dvouvlaknovej spodek jsem nasel… Takze hledat a hledat po burzach… inac uvedene lampy byly montovany jednak na Oktavky, Velorexy ale i na nejaky model vozidel Liaz (mam tu informaci od jednoho stareho elektrikare co delal u nas v CSAD). Zkuste kouknout na nejake vyprodeje starych dilu na nakladaky nebo armadnich zasob, mozna budete mit stesti.
    Ja mam Velorex exportni model, s tim drzakem na SPZ-tku nad kterou je chromovane svetlo ze Spartaka. Prave v techto dnech montuji na tento drzak pridavne svetlo (tusim z Pavika) a do nej davam sulfidku o vykonu 15W. Ta se pouziva v Mercedesech Sprinter. Sviti to uzasne. Foto zitra prilozim.

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla - rozlišení typu

    16.09.2011 v 07:41, příloh: 1

    PavelL napsal:

    Podíval jsem se pořádně na tu objímku a rozlišení se zdá velmi jednoduché – má to vyražené na obvodu, že je na 21W/5W čili dvojvlákno. Viz foto.

    Přidat odpověď

  • Re:Brzdová světla - rozlišení typu ... dvou-vlaknove zarovky

    16.09.2011 v 10:09

    Pepo napsal:

    Ahoj,

    jeste jedna informace o dvouvlaknovych zarovkach.
    Dlouha leta se prodavaji zarovky 12V 21/5W.
    Pred par lety se zacali z mne neznamych duvodu pouzivat a prodavat zarovky 12V 21/4W, dnes pouzivane v nekter. typech Š-Octavia a Octavia II.
    Patice teto zarovky je temner k nerozeznani od verze 21/5W ale ma o par milimetru vyosene ty zarazky/kolicky po obvodu patice co se pak artuji v objimce.

    Zarovku verzi 21/4W sice dostanete do objimky pro zarovku 21/5W ale pak vam ve vetsine pripadu zkratuji zadni svetla a z tohoto duvodu zamena zarovek neni mozna a nedoporucuji delat pokusy v snaze usetrit nejaky ten wattik.

    Takze zaverem radim pouzivat vyhradne puvodni zarovky
    12V 21/5W !!!
    Ahoj Pepo

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Alternátormísto dynamáku
Následující dotaz: Jak je to spravne?

Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely