Cesta: » » » rele dobijeni - souhrnne informace
rele dobijeni - souhrnne informace
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (3)
-
rele dobijeni - souhrnne informace
14.09.2014 v 14:21
Josef napsal:
Zdravim vsechny, procetl jsem poctive v diskuzi tema spinaciho rele, ale
stale jsou zde informace, ktere jsem nenasel. Pokusim se otazky formulovat
strucne a jasne, aby diskuze nesklouzla nezadoucim smerem. Predem diky za
poskytnute informace (odkazy):
1/ Kde je mozne koupit klasicke rele 12V 150W v kvalite starych
originalu?
2/ Pokud se vlozi pojistka 15A mezi krizovy spinac a relatko, dojde
k ochrane el. obvodu a celeho velorexu pred vyhorenim?
3/ Jake mate zkusenosti s elektronickym relatkem bez civek?
Doporucujete?
4/ Docetl jsem se, ze nej problem el. soustavy je v tom, ze pri
provozu s rozsvicenymi svetly je prilis velky odber a dynamo nestiha. Diky
tomu se odpaluji kontakty a relatko kolabuje. To potvrzuji – muj deda
provozoval velorex od roku 1971 a prvni relatko mu shorelo az pri uzakoneni
denniho sviceni. Dalsi shorelo az nyni mne. Jednim z reseni by urcite bylo
snizeni zateze dynama uspornymi LED zarovkami hlavnich svetel. Zjistil jsem, ze
se daji koupit led zarovky s patici H4. Nevite nekdo, jestli se daji koupit
i se starou patici, ktera by pasovala do reflektoru velorexu? Pripadne
jestli neexistuje nejaka redukce?
Přidat odpověď
-
Re:rele dobijeni - souhrnne informace
14.09.2014 v 16:42
Beton napsal:
- Není to o kvalite relé ty jsou dobré, ale v podstate jsi si sám
odpověděl na tuto otázku – přetěžuje se zdrojová soustava. Relé
svého času nabízel Robert Němec ve svém shopu. Mám za to že je už má
zas.
- Pojistka mezi kontakt relé B a krizovým přepínačem kontakt B je dobrá
věc, ovšem 15A pojistku to alespoň mě nevydrželo. Lepší je ještě
doplnit i diodou proti zpětnému proudu . Obdobně jako je to řešeno zde
http://www.velorexy.cz/…dno-a-rychle-
K vyhoření celého velorexu ti to nepomůže tam to mají ochránit
pojistky v pojistkovnici, ale k záchraně dynama ano. S relé si
nejsem tak jist. Jelikož když dojde k nějaké závadě (neberu
přetížení) a spálíš pojistku může bejt už zapečenej kontakt spínací
části. V té chvíli jak se ti vodivě speče spínací kontakt na rele a
vypneš motor tak se bude chtít dynamo obdobně jako pomocí startovací část
rozočit. Bohužel né už za pomocí startovacího vynutí statoru ale
dobíjecího. Tak že by bylo vhodnější dát diodu mezi kontakt dynama M a
relé M. Ale to už je na uvážení co je lepší jestli s diodou a
pojistkou na B nebo jen pojistku B případně jen pojistkou na M.
- Elektronické relé je opravdu fajn. Funguje mi v hadráku velice
dobře už přes tři roky. Mám ho v 175 kde výkon dynama je 100w.
Ovšem relé mám na 120w. Ovšem osazení spotřebičů mám wattáží stejné
jako u 350ky cca standartních 190w. Dobíjení se světly neklesne při
zvýšených otáčkách pod 13,8v a bez světel se drží na 14,4v.
http://www.velorexy.cz/…2104–12v100w
http://www.velorexy.cz/…vykon,–odber
- Po led žárovkách H4 jsem už koukal jako náhradou za klasické. Ovšem
nenašel jsem H4 která by plnohodnotně nahrazovala klasickou dvouvláknovou H4
kde jsou dálková a tlumená vlákna. Bud se to v těch H4 led diodách
dálková řeší větší intenzitou světla a nebo nemá obvod na dálková
světla vůbec. Při použití těch H4 diodovejch bych to viděl s paticí
na nějakou úpravu samo domo asi jako sem to dělal zde http://www.velorexy.cz/…-ve-velorexu
Přidat odpověď
-
Re:rele dobijeni - souhrnne informace
14.09.2014 v 16:59, příloh: 1
Josef napsal:
Přidat odpověď
-
Re:rele dobijeni - souhrnne informace
15.09.2014 v 07:20
HonzaBK napsal:
tak nový relé už neexistuje – jen náhodně někde na burze.
Já měl jedno nový relé, které zhořelo hned po namontování –
zůstalo sepnutý, zhiořel drát mezi dynamákema relátkem a čoudilo se
z toho, že jsem poskakoval kolem toho a z hrůzou čekal že začne
hořet celej velouš. A teď tam mám relé 10 let nijak ho
neošetřuju, tak jak jsem ho tam dal, tak tam je a ani jsem se do něj
nedíval.
Na osvětlení používám vepředu 10W halogenky, které dávám do
patice místo parkovaček. A aby mě nesvítily když zapnu hlavní,
stačí pouze na bošáku přehodit na jeden z těch volných vývodů
– ten vývod je pod proudem pouze na jedničku. Takže když zapnu 1
– svítí pouze přední parkovačky, když zapnu 2 a 3, svítí
přední hlavní a zadní parkovačky. A nemám problémy
s dobíjením.
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: nove rele dobijeni Následující dotaz: Vape 350
Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely
|
|