Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

rele dobijeni - souhrnne informace

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (3)

  • rele dobijeni - souhrnne informace

    14.09.2014 v 14:21

    Josef napsal:

    Zdravim vsechny, procetl jsem poctive v diskuzi tema spinaciho rele, ale stale jsou zde informace, ktere jsem nenasel. Pokusim se otazky formulovat strucne a jasne, aby diskuze nesklouzla nezadoucim smerem. Predem diky za poskytnute informace (odkazy):
    1/ Kde je mozne koupit klasicke rele 12V 150W v kvalite starych originalu?
    2/ Pokud se vlozi pojistka 15A mezi krizovy spinac a relatko, dojde k ochrane el. obvodu a celeho velorexu pred vyhorenim?
    3/ Jake mate zkusenosti s elektronickym relatkem bez civek? Doporucujete?
    4/ Docetl jsem se, ze nej problem el. soustavy je v tom, ze pri provozu s rozsvicenymi svetly je prilis velky odber a dynamo nestiha. Diky tomu se odpaluji kontakty a relatko kolabuje. To potvrzuji – muj deda provozoval velorex od roku 1971 a prvni relatko mu shorelo az pri uzakoneni denniho sviceni. Dalsi shorelo az nyni mne. Jednim z reseni by urcite bylo snizeni zateze dynama uspornymi LED zarovkami hlavnich svetel. Zjistil jsem, ze se daji koupit led zarovky s patici H4. Nevite nekdo, jestli se daji koupit i se starou patici, ktera by pasovala do reflektoru velorexu? Pripadne jestli neexistuje nejaka redukce?

    Přidat odpověď

  • Re:rele dobijeni - souhrnne informace

    14.09.2014 v 16:42

    Beton napsal:

    1. Není to o kvalite relé ty jsou dobré, ale v podstate jsi si sám odpověděl na tuto otázku – přetěžuje se zdrojová soustava. Relé svého času nabízel Robert Němec ve svém shopu. Mám za to že je už má zas.
    2. Pojistka mezi kontakt relé B a krizovým přepínačem kontakt B je dobrá věc, ovšem 15A pojistku to alespoň mě nevydrželo. Lepší je ještě doplnit i diodou proti zpětnému proudu . Obdobně jako je to řešeno zde

    http://www.ve­lorexy.cz/…dno-a-rychle-
    K vyhoření celého velorexu ti to nepomůže tam to mají ochránit pojistky v pojistkovnici, ale k záchraně dynama ano. S relé si nejsem tak jist. Jelikož když dojde k nějaké závadě (neberu přetížení) a spálíš pojistku může bejt už zapečenej kontakt spínací části. V té chvíli jak se ti vodivě speče spínací kontakt na rele a vypneš motor tak se bude chtít dynamo obdobně jako pomocí startovací část rozočit. Bohužel né už za pomocí startovacího vynutí statoru ale dobíjecího. Tak že by bylo vhodnější dát diodu mezi kontakt dynama M a relé M. Ale to už je na uvážení co je lepší jestli s diodou a pojistkou na B nebo jen pojistku B případně jen pojistkou na M.

    1. Elektronické relé je opravdu fajn. Funguje mi v hadráku velice dobře už přes tři roky. Mám ho v 175 kde výkon dynama je 100w. Ovšem relé mám na 120w. Ovšem osazení spotřebičů mám wattáží stejné jako u 350ky cca standartních 190w. Dobíjení se světly neklesne při zvýšených otáčkách pod 13,8v a bez světel se drží na 14,4v.

    http://www.ve­lorexy.cz/…2104–12­v100w
    http://www.ve­lorexy.cz/…vy­kon,–odber

    1. Po led žárovkách H4 jsem už koukal jako náhradou za klasické. Ovšem nenašel jsem H4 která by plnohodnotně nahrazovala klasickou dvouvláknovou H4 kde jsou dálková a tlumená vlákna. Bud se to v těch H4 led diodách dálková řeší větší intenzitou světla a nebo nemá obvod na dálková světla vůbec. Při použití těch H4 diodovejch bych to viděl s paticí na nějakou úpravu samo domo asi jako sem to dělal zde http://www.ve­lorexy.cz/…-ve-velorexu

    Přidat odpověď

  • Re:rele dobijeni - souhrnne informace

    14.09.2014 v 16:59, příloh: 1

    Josef napsal:

    Díky za odpověď, ještě jsem hledal něco k těm žárovkám a v GB vyrábí redukci z H4 na klasickou patici http://www.nor­bsa02.freeuk.com/gof­fybulbs.htm (viz obrázek), ale 3,6 libry za jednu mně asi donutí k improvizaci.

    Přidat odpověď

  • Re:rele dobijeni - souhrnne informace

    15.09.2014 v 07:20

    HonzaBK napsal:

    tak nový relé už neexistuje – jen náhodně někde na burze.
    Já měl jedno nový relé, které zhořelo hned po namontování – zůstalo sepnutý, zhiořel drát mezi dynamákema relátkem a čoudilo se z toho, že jsem poskakoval kolem toho a z hrůzou čekal že začne hořet celej velouš. A teď tam mám relé 10 let nijak ho neošetřuju, tak jak jsem ho tam dal, tak tam je a ani jsem se do něj nedíval.
    Na osvětlení používám vepředu 10W halogenky, které dávám do patice místo parkovaček. A aby mě nesvítily když zapnu hlavní, stačí pouze na bošáku přehodit na jeden z těch volných vývodů – ten vývod je pod proudem pouze na jedničku. Takže když zapnu 1 – svítí pouze přední parkovačky, když zapnu 2 a 3, svítí přední hlavní a zadní parkovačky. A nemám problémy s dobíjením.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: nove rele dobijeni
Následující dotaz: Vape 350

Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely