Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Zase ten startér

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (5)

  • Zase ten startér

    16.12.2014 v 12:21

    Mánička napsal:

    Zdravím ve spolek. Měl jsem u mé 350tky hydrauliky problém s tím, že startér nedokázal přetočit kompresi. Když jsem mu pomohl ručním startováním, pak se vesele točil, ale bez pomoci ne. Bez svíček v pohodě točil dopředu i dozadu. Baterku mám novou a nabytou. Říkal jsme si že bude asi chyba na startéru, ale nějak jsem to neřešil. Teď sem dostal možnost vyzkoušet jiný motor ale závada je úplně stejná. Tak si říkám že bude chyba někde jinde. Nezná někdo řešení? (jinak ukostřený to mám pořádně). Ještě jsem si říkal, že startér napojim přímo na baterku (bez křižáku), ale nevim kam mam všude přivézt napětí.
    Díky moc za každou radu

    Přidat odpověď

  • Re:Zase ten startér

    16.12.2014 v 13:12

    CIJOML napsal:

    U me stejny problem delaly nesedici uhliky

    Přidat odpověď

  • Re:Zase ten startér

    16.12.2014 v 15:56

    Pepo napsal:

    Obrousit, vymenit uhlíky, a pritlacne perka o malinko vyladit na vyssi pritlak, ne poc protoze ti to zacne zrat uhliky.
    Jeste vyzkousej dat silnejsi baterum, staci kdyz natahnes startovaci kabely z auta a pridelas je na kontakty baterky ve velorexu a zkusis postartovat. Kdyz to bude lehce tocit problem je ze startovacim proudem akumulatoru.

    Přidat odpověď

  • Re:Zase ten startér

    17.12.2014 v 09:11

    Mánička napsal:

    Díky moc za rady. Zkusím co píšete.

    Přidat odpověď

  • Re:Zase ten startér

    18.12.2014 v 18:20

    Beton napsal:

    problem se zapojenim mit nejspíš nebudes a bude problem v samotnem dynamáku
    ale i tak jen pro jistotu
    postup jedna na zjisteni chyby v zapojení
    odpoj bateri
    priprav si ji u dynamáku

    1)z dynamáku odpoj vsechny silne kabely se svorek S1, S2, D muzes i ze svorky M

    2) na dynamáku propoj S2+ D

    3) na S1 pripoj jeden silnej drat a druhej konec na svorku baterie treba PLUS

    4) druhy silný drat pridelej pod sroubek M6 co drzi dynamák a druhy konec pridrž na baterii svorka MINUS.
    Hned po prilození na svorku Minus dynamak zacne startovat tak ze krapet zajiskri u svorky baterie pri prikladani .
    Kabely na propojeni s dynamakem by meli bejt prurezu 8 az 16

    pokud se nic nezmení
    Postup dva na zjištení vady statoru dynamáku

    1. sundej stator poloz ho mimo stroj nekam na stul
    2. multimetrem promer odpor mezi D a kostrou statoru dynymaku mel by bejt nekonecnej
    3. multimetrem promer odpor mezi S1 a kostrou statoru dynymaku mel by bejt nekonecnej
    4. multimetrem promer odpor mezi svorkama D a S1 statoru dynymaku mel by bejt nekonecnej

    pokud neco naměříš je to špatně pomáhá pořadně promejt technickým benzínem a vyfoukat proti bílému papíru a opakovat dokud nebude opravdu papir bilej (chce to vymejt šmír a uhlíkovej prach to zpusobuje vetsinou zkrat)
    další možnost že některej ze šroubu M6 má poškozenou izolaci a dotýká se pri dotažení šasí statoru nejcasteji zevnitř statoru je to slabé místo izolace

    Pokud jsi nic zvláštího nenameříl na stadtoru
    Postup tři na zjištění vady rotoru dynamáku
    1)sundej rotor (stahovák se zavitem M14×1,5)
    2)promeř multimetrem odpor mezi komutatorem a tělem rotoru mel by bejt nekonečnej
    pokud neco naměříš máš zkrat na rotoru. Pokud je způsoben uhlíkovým prachem pomáhá pořádné promytí technickým benzinem a postup jako u statoru odpor se bude zvětšovat kazdým umytím to je ta lepší varoanta a nebo nebude a máš poškozený rotor

    1. když nic nenaměříš máš mezizavitovej zkrat pokud je zpusobenej uhlíkovým prachem pomáhá pořádné promytí technickým benzinem a postup jako u statoru pořádně promejt a vyfoukat pokud se nic nezmění maš poškozenej rotor
    2. pokud se změní pořadně ho ještě omej a odnes nekam kde opravujou el.motory at ti ho nalakujou a upecou v peci tento postup pomuze tak 50/50 jinak je v podstate otazka casu kdy to prestane i dobíjet samosebou v nejblbější chvili


    s pozdravem at se dilo dari

    Přidat odpověď

  • Re:Zase ten startér

    18.12.2014 v 23:28

    Mánička napsal:

    Díky Betone :) . ještě jsme neměl pořádně čas na to vlítnout, ale snad zítra nebo přes víkend bych mohl neco zkusit, pak napíšu jak to dopadlo. Zkusím jak dvě baterky tak dát to napřímo.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Led žárovky
Následující dotaz: Rozměry uhlíků v dynamáku 350.

Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely