Cesta: » » » Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (14)
-
Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 19:40
jo napsal:
Ahoj všem,
mám jeden problém a nevím si s rady, proto se obracím na vás.
Při startování svého velorexe 350 přes dynamostartér se mi
u přerušovače(kladívka – pouze u pravého válce)
kompletně upálí pružné pérko a tudíž můžu celý přerušovač vyhodit
(už jsem jich upálil tak 6 ks). Děje se to pouze u přerušovače
pravého válce, kdy startéru se nechce moc otočit a následně se pružné
pérko úplně nažhaví až se upálí. Odtrh a předstih jsem již
několikrát seřídil. Teď chci vyměnit novou váčku,… Děkuji předem
za radu.
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 19:53
Brťka napsal:
ahoj, tak to je moc i na mne, takový problém. jen si dovoluju myslet,
že vačku není kvůli tomu potřeba měnit. obávám se, že problém bude
někde úplně jinde a vůbec bych přes dynamák nestartoval. Akorát bych se
zeptal, zda pokud se nastartuje přes páku a motor se nechá běžet, zda to
dělá nějaký problém, nebo ne. to bude někde mezi křížákem a
dynamákem. pokud není evidentně poškozena izolace na statoru /ta deska
s kontakty vlevo, sundal bych stator a podíval se,jak to vypadá zevnitř.
určitě bych to už dynamákem nestartoval.
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 20:45, příloh: 3
jo napsal:
Ahoj, díky za odpověď. Bohužel v startování přes páku nejsem moc
úspěšný – motor nenastartuje na první šup. (respektive jsem moc
pohodlný, abych s pákou musel škubat několik krát za sebou). Ještě
trochu poznámka. Předstih seřídím na pravém válci tak na 1,5 – 2mm
(a jsem na limitní poloze), na levém válci v poho 3,5 mm. Když
náhodou je poloha ok (to je když se pérko nezačne žhavit) a motor
nastartuji, potom drží volnoběh. Pérko se u volnoběhu nebo za jízdy
nežhaví a motor celkem pravidelně šlape. Dole jen pár obrázků, včetně
rozebraného dynamostartéru.
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 20:58
Brťka napsal:
hmm, z fotek se nezdá, že by pertinax byl poškozený
z kterékoliv stran. na statoru je ale poškozená izolace na těch
cívkách. Myslím si, že vačka rozhodně nezpůsobí přepálení. ten
problém bude v těch ampérách, co tam tečou při startování.
každopádně bych kontroloval stav – správnost zapojení a podíval bych
se pro jistotu i na křížák . na rotoru se taky nic nezdá divnýho?
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 21:19, příloh: 2
jo napsal:
rotor je taky v pohodě. (ještě jsem udělal fotky). Myslím, že budu
muset rozdělat křížák a jak říkáš ještě jednou to celé
překontroluji, primárně se zaměřím na spojení 1A, no a potom
uvidím….
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 21:27
Brťka napsal:
no, z čelní strany rotoru mi přijdou zalakované dráty taky
odřené
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 21:28
Brťka napsal:
pro jistotu bych raději i odpojoval baterku, jinak z baterky vedou
natvrdo dráty ke křížáku a je to stále v podstatě pod proudem
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 21:35
jo napsal:
to je možná odraz blesku, nafotím během dne a pošlu. Po rozebrání
křižáku budu informovat jak jsem pokročil.
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
08.11.2015 v 21:43
Brťka napsal:
no snad se vyjádří i „znalci v oboru“, nejaké šikovné
elektrikář
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
09.11.2015 v 06:07
Beton napsal:
zkousel jsi vemenit civku?
je zajimave ze ti neprepálí perko v krizovem prepinaci.
neopira se ti vacka o hranu kladivka?
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
09.11.2015 v 06:15
Beton napsal:
koukni na civku zapojeni 1 od kladivka a 15 od baterky( klicku)
pak koukni jestli je civka na 12 voltu
pripadne ji zamen za tu z druheho valce.( aby jsi eliminoval zavadu civky)
nedotýka se ti pri startovani kontakt S1 s kontaktem kde je pripojen
dratek od kladivka (treba ockem od silneho kabelu)
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
09.11.2015 v 07:05
HonzaBK napsal:
Já bych to asi typnul na špatnou kostru někde. Zkus vzít startovací
kabel a připoj ho jedním koncem na mínus baterky a druhým jen někam na
motor – za karter. To mě napadá jako první a jako druhý že máš
blbě něco složenýho u kladívka, nebo vadný kondík a je to
prošvihlý na kostru, takže se upálí v tom nejjednoduším místě, tj.
ta tenká pružina, která slouží jako pojistka. Zkus tam pro zajímavost
vložit pojistku na ten drát od kladívka k cívce. Jinak předpokládám
že jsi zkusil mezi sebou zaměnit cívky. Co to dělá na zpátečku? nepálí
se druhý kladívko? Pokud ano, typnul bych to na špatně zapojenej křížák.
Prostě od počátku to vidím něco někde špatně složený izolační
podložky – zkus zapojit kladívka přímo na cívky – přes
křižák pouze ty tlustý dráty. POZOR nepřehodit mezi sebou levou a
pravou
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
09.11.2015 v 19:47, příloh: 2
jo napsal:
Ahoj všem. Cívky mám 12V a zkoušel jsem je přehodit, bez efektu,
respektive efekt byl stejný. Zapojení mám taky ok, tedy 1 od kladívek a
15 od baterky.
Ještě jednou jsem prošel plánky zapojení s realitou viz první
schéma. V druhém jsem detailněji zakreslil skutečnost oproti schématu.
Modré je skutečnost a oranžové co není zapojeno dle elektroschématu. Fakt
je, že kablík 15 mám přímo zapojený ke klíči místo toho abych ho
tahal přes pojistky. Druhá věc je ta, že nemám zapojenou kostru motoru
(startéru)- najivně jsem si myslel, že motor je automaticky ukostřený přes
kyvku (asi chyba lávky, protože všude je to odizolované- přes silenbloky)-
jedinou kostru by mohl mít motor přes startovací páku respektive řadící
páku. Mám motor někde ještě kablem ukostřit a kde? Potom ještě dotaz,
který s tím nesouvisí,… nevím kde mám zapojit signalizaci
neutrálu.
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
09.11.2015 v 20:36, příloh: 1
Beton napsal:
motor se ukostruje na prednim silenbloku
neutral se napojuje na konektor co je v miste oznacenem na obrazku
v priloze
Přidat odpověď
-
Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače
10.11.2015 v 07:11
HonzaBK napsal:
No vida už se začíná naplňovat můj odhad že je to špatně ukostřeno
a ukostřuje se to přes tu pružinku kladívka a přes odpojený kladívko (to
co je zrovna mimo vačku (sepnutý). takže určitě jako první vyzkoušej
vzít startovací kabel z auta a propoj mínus na baterce s motorem,
tak jak jsem napsal. originál je to propojený tak, že na předním držáku
motoru je na tom velkým šroubu jeden konec toho plochýho propojovacího
pásku a druhý konec je pod jedním šroubem na motoru na předním držáku.
Správné uzemnění motoru, má velmi zásadní vliv na startování a ostatní
elektrické funkce motoru!!
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Kabely,kabeláž do Velorexe?poraďte prosím Následující dotaz: Štítek statoru velorex 350
Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely
|
|