Problém se startováním dynamostartérem
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (8)
-
Problém se startováním dynamostartérem
30.03.2016 v 21:17
jo napsal:
Ahoj všem. Mám jeden zvláštní problém při startování. Při
startování pomocí dynamostartéru mi motor nechce nastartovat i když se
dynamostartér bez problémů protáčí. Pro kontrolu jsem odšrouboval
svíčky a tyto dávají normálně jiskru. Paradox je ten, že když startuji
pákou, tak motor naskočí napoprvé. Odtrh a předstih je dle mého nastavený
OK, tj. odtrh 0,35, předstih 4mm. Ze zoufalosti jsem přehodil kabely
u svíček a najednou motor pomocí dynamostartétu nastartoval,
i když motor měl nepravidelný chod, protože svíčka zapaluje ve
spodní úvrati. Na páku však motor nenastartoval. nevíte čím to může
být? Je chyba v křížáku? Díky za radu.
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
30.03.2016 v 22:25
Beton napsal:
s nejvetsi pravděpodobností ano chyba v křížovém
přepínači
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
30.03.2016 v 22:30
Honza K napsal:
Ahoj, podle mého názoru by měl být odtrh alespoň 4mm spíše 4,5mm.
A take si myslím že by jsi měl projít zapojení křížového
přepínače, a proměřit ho jestli funguje jak má.
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
30.03.2016 v 22:48
jo napsal:
Ahoj, díky za rady. O víkendu mám o práci postaráno :-). Na co
se mám soustředit při proměření, mám jen multimetr.
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
31.03.2016 v 06:16
Beton napsal:
Jen upřesním Honzu
odtrh: (jak moc se otevírá kladívko) je 0,35mm až skoro 0,45mm.
Předstih: (v jaké vzdálenosti před horní úvratí má
přeskočit jiskra) 3,5mm +/- 0,2mm.
Nejlíp příjdeš na chybu v křížáku když odpojíš slabe
drátky vedoucí od kladívek a k civce uplne od křížaku . nasledne je
k sobě propojíš mimo křížák .
Dratek od Kladívka levého válce s dratakem k civce vedouci
k levemu valci.
Dratek od Kladívka pravého válce s dratakem k civce vedouci
k pravému valci. samozřejmě bude motor dobře běžet za předpokladu
dobrého seřízení jen jedním směrem.
Pokud by jsi chtel startovat na opacnou stranu( aby jsi zkusil jestli
máš i opačný chod dobře seřízen) stačí ti pak jen předodit
vzájemně fajfky na válcích bez jakéhokoliv jineho přepojování
čehokoliv.
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
31.03.2016 v 22:32
jo napsal:
Díky za radu, vyzkouším a dám vědět
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
03.04.2016 v 21:17
jo napsal:
Jak jsem slíbil odpovídám. Dle rady jsem připojil káblíky mimo
křižák a motor hned nastartoval. Chyba byla teda identifikována –
chyba v křižáku :(. Potom jsem křižák do posledního šroubku
rozebral, vyčistil, vyměnil i nové kontaktnice, zpětně sešrouboval a
výsledek úplně ten stejný jako před rozebráním, teda až na jednu
drobnost. Když páčku startování zatáhnu k sedadlu a velmi rychle
vrátím zpět do mezipolohy tak motor nastartuje. Zpětný chod ten stejný
postup páku startování směrem k pedálům a rychle zpět do mezipolohy
a opět motor nastartuje, pouze u něj svítí kontrolka dobíjení –
tedy asi nedobíjí. Co se mi ale nezdá je docela velké zahřívání jedné
cívky 1b – pravého válce. Fakt nevím co dál….
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
04.04.2016 v 06:04
Beton napsal:
civka se ti jedna v podstate bude vzdy po delsi dobe stojiciho motoru a
zapnutem klicku zahrejvat, jelikoz je jeji kladivko sepnute a civka je vpodstate
ve zkratu . Nekolikrat jsem mel moznost vidět civku vybouchnout i v aute. to je
pak vsude asfalt a sajrat vnitrku civky .
To ze sviti kontrolka dobbijeni pri startovaní dynamostarteem nebo pri
chodu vzad je normalní tak to ma bejt i v navodu pisou ze kdyz nastartujes
dozadu a dobijeni normalne funguje tak je to i kontrola zpetneho chodu
rosvicena kontrolka dobijeni . tim se nezabejvej.
Přidat odpověď
-
Re:Problém se startováním dynamostartérem
10.04.2016 v 11:37
jo napsal:
Zdar. Nemáte někdo fotky křížového přepínače zespodu? Problém ze
startováním jsem vyřešil metodou pokus omyl a to tak, že jsem přehodil
káblíky S1 a S2 a motor naskočil. Tak pátrám po příčině, zda-li je to
elektrozapojením křížáku nebo něčím jiným. Díky m
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: eletrika ve velorexu
Následující dotaz: Kabely,kabeláž do Velorexe?poraďte prosím
Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely