Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Přebíjení a zástavba relé AEV

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (7)

  • Přebíjení a zástavba relé AEV

    11.07.2021 v 10:24

    Theor napsal:

    Dobrý den, mám dotaz ohledně dobíjení: Můj Velorex 350 přestal dobíjet a po demontáži relé 12V/150W jsem zjistil, že ze spodní strany je uklepaná a prasklá jedna packa toho velkého odporu který je mezi svorkama B a D a navíc byla udělaná pecka na levé cívce u svorky D. Proto jsem koupil nové relé Magneton 12V/150W. Nabil jsem akumulátor 12V/44Ah do plna a namontoval nový regulátor. Při měření napětí na svorkách akumulátoru bylo bez světel naměřeno 15.7V, na první poloze spínačky (parkovačky) bylo naměřeno 15.3V a na polohu druhou ( hlavní světla) bylo naměřeno 14.4V. Je napětí na první dvě polohy už příliš velké a přebíjí? Ano vím, že když budu jezdit s hlavnímy světly tak dobíjecí napětí bude v pořádku, ale chci dynamostartér šetřit a nepřetěžovat a ve dne jezdit pouze na parkovačky.
    A další dotaz zní jestli je někde návod na zástavbu relé AEV 0410 do puvodní krabičky? Musí se odpor na spodní straně mezi svorkama D a B odstranit nebo tam zůstane? A je z hlediska bezpečí tzn, že se nemůže přilepit kotvička relé a spálit tak dynamák lepší používat toto polovodičové?

    Přidat odpověď

  • Re:Přebíjení a zástavba relé AEV

    11.07.2021 v 11:35, příloh: 1

    Theor napsal:

    Jen oprava odpor na spodní straně není mezi svorkama D a B, ale mezi kostrou regulátoru a svorkou M regulátoru

    Přidat odpověď

  • Re:Přebíjení a zástavba relé AEV

    11.07.2021 v 12:37

    Beton napsal:

    Rezistor tam v případě zástavby elektronickým regulátorem zůstat nemůže. Funkce regulátoru a jeho části je popsána zde viz odkaz https://www.ve­lorexy.cz/index­.php?…
    Mechanické relé je od výroby nějak nastaveno. Většinou s ním není potřeba nikterak manipulovat. Ovšem ne vždy je naladěno správně na dané dynamo.
    V tvém případě jsi měl novou či v dobrém stavu nabitou baterii tak výsledky měření jsou jaké jsou. Pokud by jsi ji měl cca na 50% což není u velorexu po pár startech a jízdy se světly problém výsledek budeš mít jiný. Záměr se také na to jaký proud jde do baterie. Volty při odběru klesnou. Popisovat proč bez zátěže je to tak a se zátěží onak je pro laika složité.

    Přidat odpověď

  • Re:Přebíjení a zástavba relé AEV

    25.11.2021 v 18:02

    Killy napsal:

    Dobrý den, mám problém s relátkem, dává mi moc a nerad bych oddělal dynamo. Tak uvažuju že to nahradím eletronickým. Nemáte někdo zkušenost s tím AEV 0410, jestli to šlape spolehlivě ?

    Přidat odpověď

  • Re:Přebíjení a zástavba relé AEV

    26.11.2021 v 10:49

    Beton napsal:

    Já mám už několik roků https://www.ve­lorexy.cz/…2104–12­v100w a bez sebemenšího problému. A je i wattazi přetěžované

    Přidat odpověď

  • Re:Přebíjení a zástavba relé AEV

    26.11.2021 v 16:01

    Killy napsal:

    Dík za reakci, tu 0410 jsem objednal. Vyrábí to několik let, tak doufám, že nějaký případný problémy už mají vychytaný .-)

    Přidat odpověď

  • Re:Přebíjení a zástavba relé AEV

    27.11.2021 v 13:33

    wosa napsal:

    mám také AEV 0410 a bez problémů, krásně drží napětí někde kolem 14V, pokud teda to dynamo stíhá.

    Přidat odpověď

  • Re:Přebíjení a zástavba relé AEV

    27.11.2021 v 15:46

    Killy napsal:

    Včera jsem objednal a k mému překvapení mi to dneska – v sobotu – z PPL přivezli. Tak zítra budu asi montovat .-)

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Renovace svetlometu
Následující dotaz: Nechtěné stisknutí páčky startování za běhu motoru

Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely