Přebíjení a zástavba relé AEV
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (7)
-
Přebíjení a zástavba relé AEV
11.07.2021 v 10:24
Theor napsal:
Dobrý den, mám dotaz ohledně dobíjení: Můj Velorex 350 přestal
dobíjet a po demontáži relé 12V/150W jsem zjistil, že ze spodní strany je
uklepaná a prasklá jedna packa toho velkého odporu který je mezi svorkama B
a D a navíc byla udělaná pecka na levé cívce u svorky D. Proto jsem
koupil nové relé Magneton 12V/150W. Nabil jsem akumulátor 12V/44Ah do plna a
namontoval nový regulátor. Při měření napětí na svorkách akumulátoru
bylo bez světel naměřeno 15.7V, na první poloze spínačky (parkovačky)
bylo naměřeno 15.3V a na polohu druhou ( hlavní světla) bylo naměřeno
14.4V. Je napětí na první dvě polohy už příliš velké a přebíjí? Ano
vím, že když budu jezdit s hlavnímy světly tak dobíjecí napětí
bude v pořádku, ale chci dynamostartér šetřit a nepřetěžovat a ve
dne jezdit pouze na parkovačky.
A další dotaz zní jestli je někde návod na zástavbu relé AEV
0410 do puvodní krabičky? Musí se odpor na spodní straně mezi svorkama
D a B odstranit nebo tam zůstane? A je z hlediska bezpečí tzn, že
se nemůže přilepit kotvička relé a spálit tak dynamák lepší používat
toto polovodičové?
Přidat odpověď
-
Re:Přebíjení a zástavba relé AEV
11.07.2021 v 11:35, příloh: 1
Theor napsal:
Jen oprava odpor na spodní straně není mezi svorkama D a B, ale mezi
kostrou regulátoru a svorkou M regulátoru
Přidat odpověď
-
Re:Přebíjení a zástavba relé AEV
11.07.2021 v 12:37
Beton napsal:
Rezistor tam v případě zástavby elektronickým regulátorem zůstat
nemůže. Funkce regulátoru a jeho části je popsána zde viz odkaz https://www.velorexy.cz/index.php?…
Mechanické relé je od výroby nějak nastaveno. Většinou s ním
není potřeba nikterak manipulovat. Ovšem ne vždy je naladěno správně na
dané dynamo.
V tvém případě jsi měl novou či v dobrém stavu nabitou
baterii tak výsledky měření jsou jaké jsou. Pokud by jsi ji měl cca na 50%
což není u velorexu po pár startech a jízdy se světly problém
výsledek budeš mít jiný. Záměr se také na to jaký proud jde do baterie.
Volty při odběru klesnou. Popisovat proč bez zátěže je to tak a se
zátěží onak je pro laika složité.
Přidat odpověď
-
Re:Přebíjení a zástavba relé AEV
25.11.2021 v 18:02
Killy napsal:
Dobrý den, mám problém s relátkem, dává mi moc a nerad bych
oddělal dynamo. Tak uvažuju že to nahradím eletronickým. Nemáte někdo
zkušenost s tím AEV 0410, jestli to šlape spolehlivě ?
Přidat odpověď
-
-
Re:Přebíjení a zástavba relé AEV
26.11.2021 v 16:01
Killy napsal:
Dík za reakci, tu 0410 jsem objednal. Vyrábí to několik let, tak
doufám, že nějaký případný problémy už mají vychytaný .-)
Přidat odpověď
-
Re:Přebíjení a zástavba relé AEV
27.11.2021 v 13:33
wosa napsal:
mám také AEV 0410 a bez problémů, krásně drží napětí někde
kolem 14V, pokud teda to dynamo stíhá.
Přidat odpověď
-
Re:Přebíjení a zástavba relé AEV
27.11.2021 v 15:46
Killy napsal:
Včera jsem objednal a k mému překvapení mi to dneska –
v sobotu – z PPL přivezli. Tak zítra budu asi montovat .-)
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Renovace svetlometu
Následující dotaz: Nechtěné stisknutí páčky startování za běhu motoru
Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely