Cesta: » » » sytič-přeplavení
sytič-přeplavení
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (25)
-
sytič-přeplavení
04.02.2015 v 21:44
Redbull_co2 napsal:
Ahoj kluci,, chci se zeptat co je podle vás lepší, použí karburace se
sytičem nebo přeplavovat plovákovou komoru.. prostě co má větší vliv na
první ruční úspěšný start.. máte někdo zkušenost?? díky :-)
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
04.02.2015 v 22:56
Pepo napsal:
Ahoj, ja mam karbec se sytičem + muzu ho i preplavovat.
Jednoznacne jsem osobne za preplaveni.
Mas to rychlejsi zejmena pri delsi odstavce kdy se ti odpari benzin nebo
jeho cast z karburatoru a preplavenim ho mas tam kde potrebujes za
chvilicku, a netrapis se startovanim…
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
04.02.2015 v 23:07
Redbull_co2 napsal:
Právě proto nad tím přemýšlím,, po delší době to chvylku startuji"
Máš Máš natažené druhé lanko? Nebo zvedneš koš a ručně
našprycuješ?
Podle mě je ten sitič,,na nic "" kllasické přepravní je i podle
mě efektivnější
V nejbližší době to zkusím i v praxi :-D
Přidat odpověď
-
-
Re:sytič-přeplavení
05.02.2015 v 01:06
Beton napsal:
Nevím jak komu, ale u mejch 5 strojů vede jednoznačně
přeplavení karburátoru. Motor chytne rychleji a není to takové trápení
dynamostartéru a celkově. Přeplavuji karbec ručne prostě rozepnu vzadu
plachtu. Vičko plovákovky s vývodem do boku nemá standartně
přeplavovaci kolíček tam jsem si ho dodělal.
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
05.02.2015 v 07:43
PavelL napsal:
Já jsem v zájmu maximální jednoduchosti taky zůstal
u ručního přeplavení prstem přímo na karburátoru a není s tím
problém. Navíc každý musí u svého motoru časem vypozorovat, kdy
přeplavovat/sytit a kdy ne. Mě už minimálně teplý chytá bez přeplavení
výborně.
Pozor ještě na jeden rozšířený nešvar: přeplavovací kolíček
slouží ke stlačení plováku dolů a tím k uvolnění jehly plováku a
umožnění benzínu natéct do plovákové komory.
Není to žádná „pumpička“, tak se s ním správně
nepumpuje, necepuje, necapluje, nešprycuje ani jinak nešaškuje, nýbrž se
jen klidně stlačí. :-D :-D Jinak si akorát domlátíte plovák…
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
05.02.2015 v 08:34
Pepo napsal:
Mám na plovákovce standardní víčko s cupovátkem.
Přeplavuji karbec ručne tak že rozepnu plachtu, koš nikda
nezvedam.
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
05.02.2015 v 09:43
vedoucí napsal:
ahoj vespolek.
Mám 16/350 + klasický karbec s mech sytičem, pokud chci urychlit
start po otevření benzinu, tak poklepu z boku na plovákovku s citem
šroubovákem (rukojetí!) nebo dřevěnou tyčkou – vždy je slyšitelné
jak plovák odskočí dolu a pak startuji – vždy bez trápení dynama,
prvotně rukou a pak až případně přidávám starter. Nicméně
u jednoho starého pána jsem viděl pár praktických vychytávek, mezi
něž patřila jednoduchá páka na struně a bowdenu, vratná pružinkou, a
měl tím pádem ruční „dálkové“ cupování pohodlně
z kabiny. Mějte se krásně.
Přidat odpověď
-
-
Re:sytič-přeplavení
05.02.2015 v 16:40, příloh: 1
Rix napsal:
Dvěpade má místo sytiče udělané přeplavování z kabiny a funguje
to skvěle.
Naše třinda má nefunkční dynamo, takže jsme také dotvořili tento
systém a funguje to. Nedovedu si představit jak by se člověk zmítal na
páce bez přeplavení :-))
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
05.02.2015 v 17:08
Brťka napsal:
Ze své letité zkušenosti bych řekl, že vím co to je startovat a
ustartovat se. Nevím, zda má člověk možnost špatně vyštelovat sytič,
možná jen tak, že když by se seřídil tak, že by to šoupátko v něm
nedosedalo, tak by přeplavoval, a na druhou stranu je to možná o citu,
aby zdvih byl maximálně možný, kvůli startu. Já jsem z důvodů
neustálých louží pod hadrákem i pár selhání cepovátka, kdy pak
benzín tekl co to šlo, i kvůli neustálému odklápění koše či
plachty dal sytič. A jelikož mi dynamák netočí, tak startuju tak, že
pustím benzín v předstihu a bez klíčků s rukou na vytáhlém
sytiči musím několikrát pořádně táhnout startovací pákou. Důležité
je, aby se chodem páky převalily oba válce. Jinak je to trápení. No a cca
po minutě dám klíčky do startování a pak to většinou chytne už dobře,
nebo z kopce tzv. na drc. Sytičem se dá taky karburátor přeplavit, to
pak hravě člověk zjistí když koukne pod karbec. I kdyby mi dynamák
fungoval, určitě bych jej šetřil tím, že nejprve bych párkrát zatáhl za
páku.
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
06.02.2015 v 09:25
Pepo napsal:
Co se tyce me 16/350 startovani s pakou, tak je to docela drina
opakovane protocit dva valce. Navic kdyz ma nekdo udelany vybrus
„tesneji“ co by se nemelo stavat ale je tomu obcas tak, ak za
studena je to dolela problem protocit. Ja mam dynamak (dobijeci cast schorenou)
a startovaci cast jede z posledniho.
Ted pracuji na uplnem odstraneni dynamaku a jeho nahrazeni malym
starterem. Kdyzž to bude udelane dam sem par fotek a nejaky popis. Ale to je uz
o necem jinem…
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
06.02.2015 v 10:25
Brťka napsal:
no to máš recht, dřina to je, ani nepočítám, taky jsem serval nejaký
to lanko, ale musím zaklepat, už to je nejaký čas, co tam mám to
stávající. Nevím proč a nechci to tu spamovat jiným tématem, ale furt mi
ostrouhává karter :/….
Nicméně co mám zkušenost, tak záleží i na délce lanka a
páčka na motoru musí být hodně do zadu, aby to převalení šlo přes oba
válce. to je pak nejlepší štelovat s povolenýma svíčkama. A pod
sedadlem vozím rukavicu, protože mozoly pak jinak hodně bolí.
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
06.02.2015 v 10:34
Rohlík napsal:
Když jsem dal hadráka dohromady,tak sem se najivně domníval že funkce
sytiče bude plnit na 100%,ale vůbec to nefunguje ani s jiným
karbecem.Samozřejmě start přes páku.Po prvé jsem startoval s vypnutým
klíčkem se sytičem a tahal sem za to asi 5 krát,pak s klíčem a
než sem to natočil,tak sem propotil všechno oblečení na sobě.Tak že bez
sytiče,udělal sem cucák a s tím to natočím cca na třetí
zatáhnutí.Ale ještě to chci vyladit z místa řidiče.Když už tady
píšu,tak mám jinej problém,pokud někam přijedu a nechám stát tak cca
5–10 min.Zatáhnu jednou bez cupování a motor hned chytne,ale Pokud
stojím déle cca 20 a více min. tak nemám šanci to
natočit.A nevím jestli se ulejvá,nebo se to vypařilo.PS kohout
zavírám pro jistotu vždy.
Přidat odpověď
-
-
Re:sytič-přeplavení
06.02.2015 v 17:20
Rohlík napsal:
Ale jo,svíčky jsou nové,najeto cca 3000 od go.Myslím si že
svíčkama to nebude.Spíš se to bud ulejvá,nebo se to odpaří.Vyzkoumám to
hned až budou první vyjíždky na jaře.Taky mě napadlo,jestli zbytek
benzínu jak je v trubce i přesto že zavřu kohoutek,tak jestli ten
zbytek nedoteče do karbecu.Je to možné ? (netěstnost jehli do víčka)
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
06.02.2015 v 18:33
Redbull_co2 napsal:
tak je to možné,,možná bych zkusil zlomit benzinovou hadičku a třeba
el. páskou ten zlom omotmout a počkat tu půl hod a hned se uvidí :-)
Přidat odpověď
-
-
Re:sytič-přeplavení
07.02.2015 v 19:31
Pepo napsal:
Panove, zacina tady nejaka debata zvrhavat.
Kdyz si vemes brcko a das ho do plne sklenice s vodou, a pak ho na
jedne strane ucpes prstem a vytahnes tak ti v nem predsi zustane
voda… to je to same jak kdyz zavres kohout na nadrzi. S trubickou na
benzin nic nedelej…
To ze se ti z plovakovky benzin muze odparit a take jse ti odpari je
zpusobeno tim ze samotnej karbec je namontovanej na motoru kterej ho pekne
prohriva… mas tam sani kt. unikaji vypary (PLYNY!)pekne ven a taky valce
idealne nikdy nezavres, a telpej benzin je teplej benzin… Vicko
polovakovky ma taky pojistnou drazku vuci preplneni a tou take neco
odparis…
Vse je dano konstrukci tohoto typu karburatoru a souvislosti kolem
nej…
Takze, ze ti nejde po dvadseti minutach nastartovat teplej motor bez
pricucani je u mnoha stroju normalni vec… Tot muj nazor… Mohu
jse take mylit…
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
07.02.2015 v 21:46
Brťka napsal:
myslím že máš pravdu. Pak tam možná jsou další faktory, ale obecně
pokud nekam dojedu a zastavím benzín, tak se mi jistě odpaří a pak to hůř
chytá. když nechám benál puštěnej, tak to bývá celkem ok, stejně jako
u startování druhý den ráno třeba v kempu. proto, když mám
zastavený kohout, tak si ho fakt pouštím v předstihu, abych se pak
míň nadřel. nepátrám moc potom , ale funguje to, když se mi nechce rovnou
povolit svíčky a stříknout trochu paliva do válců. To pomůže, když jsou
dlouho svíčky suchý a nic…. ale musí být u plováku dost
benzínu, jinak by to jen štěklo a zas nic. :). Kdo má dynamák ok, tak to
neřeší, tam je tolik otáček, že to většině dobře chytne.
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
08.02.2015 v 06:59
Beton napsal:
Oba jak Pepo tak Brtka mají pravdu.
ZKUS UDĚLAT CO JE POPSANÉ NÍŽE JEN PRO KONTROLU:
A- Pokud si myslíš že se ti karburátor ulejvá zkus po dojetí nechat
puštěnej benzín. Pak ho po delší době vypni 20–30 minut.
- odpoj z víčka plovákovky hadičku a pak sundej víčko.
2)Přimačkni plovák na dno: pokud se ti neulejvá měla by hladina benínu
bejt zároveň s horní hranou plováku.
B- Pokud si myslíš že se ti odpařuje benzín po dojetí vypni ihnet
benzín. Pak delší době 20–30 minut.
- odpoj z víčka plovákovky hadičku a pak sundej víčko.
2)Přimačkni plovák na dno: pokud se ti odpaří benzín měla by hladina
benínu bejt měla by bejt hladina pod hranou plováku či nižší.
Mám stejnou zkušenost jako Brtka , že také pouštím benzín dřív.
Pak motor aspoň mě chytá opravdu rychleji kolikrát i bez přeplavení.
Mám za to že plovák až tak 100% netěsní a hladina benzínu
v plovákové komoře je karpet vyšší než při bězném provozu. Proto
motor líp chytne po delší odstávce při zapnutém benzínu. Je to jen můj
názor.
PS: před časem jsem psal článek o karburátoru obkaz zde: http://www.velorexy.cz/…rislusenstvi
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
08.02.2015 v 11:47
Lišák napsal:
Když už jsem po čase tady, tak taky přidám mou zkušenost.
U všech těchto strojů mám stejný postup při startování
Jawy 250 – kývačka, panelka
Jawy 35O – panelka, 638 – s karburátorem z panelky
Velorexe 350
Start po několika dnech – otevřu palivový kohout, přeplavovacím
kolíčkem přeplavím karburátor, bez zapalování 3 krát protočím
motor a po té se zapalováním bez plynu nebo lehce otevřeným plynem
nastarutuji, někdy chytne na poprvé, někdy třeba na počtvrté
Start po jízdě cca do 15 minut – otevřu palivový kohout a
se zapnutým zapalování nastartuji
Start po jízdě cca 20 minut a déle – otevřu palivový
kohout, přeplavovacím kolíčkem přeplavím karburátor a se zapnutým
zapalování nastartuji
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
08.02.2015 v 12:26
Velous napsal:
Dělám to úplně stejně jak Pepo.Pustím benzín,rozepnu plachtu a
přeplavím karbec ručním cupovákem až vyteče trochu benzínu.Vytáhnu
sytič a startuju.Velorex hned chytne.Jinačím způsobem bych
nenastartoval,zkoušel jsem už ledacos.Není mi jasné proč nestačí
vytáhnout sytič a nastartovat.Chudáci tehdejší invalidé co se museli
plazit kolem Velorexe než nastartovali,nebo mít asistenta aby jim ho pomohl
nastartovat,nebo roztlačit.
Přidat odpověď
-
-
Re:sytič-přeplavení
28.04.2015 v 15:03
Lubajs napsal:
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak udělat „přeplavovák“ když
mám karburátor se sytičem, tzn. že ve víčku není
„čepovátko“.
Přidat odpověď
-
Re:sytič-přeplavení
28.04.2015 v 16:10
Pepo napsal:
Kup si cele nove vicko i s cupovatkem. Ja ho koupil nove u Roberta
Nemce, nebo u Kostiku v Boskovicich (uz tomu je nejakej cas).
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Řetězové kolo na 4koláka Následující dotaz: Kliková hřídel 350
Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk
|
|