Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

sytič-přeplavení

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (25)

  • sytič-přeplavení

    04.02.2015 v 21:44

    Redbull_co2 napsal:

    Ahoj kluci,, chci se zeptat co je podle vás lepší, použí karburace se sytičem nebo přeplavovat plovákovou komoru.. prostě co má větší vliv na první ruční úspěšný start.. máte někdo zkušenost?? díky :-)

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    04.02.2015 v 22:56

    Pepo napsal:

    Ahoj, ja mam karbec se sytičem + muzu ho i preplavovat.
    Jednoznacne jsem osobne za preplaveni.
    Mas to rychlejsi zejmena pri delsi odstavce kdy se ti odpari benzin nebo jeho cast z karburatoru a preplavenim ho mas tam kde potrebujes za chvilicku, a netrapis se startovanim…

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    04.02.2015 v 23:07

    Redbull_co2 napsal:

    Právě proto nad tím přemýšlím,, po delší době to chvylku startuji"
    Máš Máš natažené druhé lanko? Nebo zvedneš koš a ručně našprycuješ?

    Podle mě je ten sitič,,na nic "" kllasické přepravní je i podle mě efektivnější
    V nejbližší době to zkusím i v praxi :-D

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    04.02.2015 v 23:12

    Redbull_co2 napsal:

    • přeplavení

    Omlouvám se píšu z mob. :)

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    05.02.2015 v 01:06

    Beton napsal:

    Nevím jak komu, ale u mejch 5 strojů vede jednoznačně přeplavení karburátoru. Motor chytne rychleji a není to takové trápení dynamostartéru a celkově. Přeplavuji karbec ručne prostě rozepnu vzadu plachtu. Vičko plovákovky s vývodem do boku nemá standartně přeplavovaci kolíček tam jsem si ho dodělal.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    05.02.2015 v 07:43

    PavelL napsal:

    Já jsem v zájmu maximální jednoduchosti taky zůstal u ručního přeplavení prstem přímo na karburátoru a není s tím problém. Navíc každý musí u svého motoru časem vypozorovat, kdy přeplavovat/sytit a kdy ne. Mě už minimálně teplý chytá bez přeplavení výborně.

    Pozor ještě na jeden rozšířený nešvar: přeplavovací kolíček slouží ke stlačení plováku dolů a tím k uvolnění jehly plováku a umožnění benzínu natéct do plovákové komory.
    Není to žádná „pumpička“, tak se s ním správně nepumpuje, necepuje, necapluje, nešprycuje ani jinak nešaškuje, nýbrž se jen klidně stlačí. :-D :-D Jinak si akorát domlátíte plovák…

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    05.02.2015 v 08:34

    Pepo napsal:

    Mám na plovákovce standardní víčko s cupovátkem.
    Přeplavuji karbec ručne tak že rozepnu plachtu, koš nikda nezvedam.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    05.02.2015 v 09:43

    vedoucí napsal:

    ahoj vespolek.
    Mám 16/350 + klasický karbec s mech sytičem, pokud chci urychlit start po otevření benzinu, tak poklepu z boku na plovákovku s citem šroubovákem (rukojetí!) nebo dřevěnou tyčkou – vždy je slyšitelné jak plovák odskočí dolu a pak startuji – vždy bez trápení dynama, prvotně rukou a pak až případně přidávám starter. Nicméně u jednoho starého pána jsem viděl pár praktických vychytávek, mezi něž patřila jednoduchá páka na struně a bowdenu, vratná pružinkou, a měl tím pádem ruční „dálkové“ cupování pohodlně z kabiny. Mějte se krásně.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    05.02.2015 v 10:25

    Redbull_co2 napsal:

    jak tak čtu tak sytič prohrává :-) :-)

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    05.02.2015 v 16:40, příloh: 1

    Rix napsal:

    Dvěpade má místo sytiče udělané přeplavování z kabiny a funguje to skvěle.
    Naše třinda má nefunkční dynamo, takže jsme také dotvořili tento systém a funguje to. Nedovedu si představit jak by se člověk zmítal na páce bez přeplavení :-))

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    05.02.2015 v 17:08

    Brťka napsal:

    Ze své letité zkušenosti bych řekl, že vím co to je startovat a ustartovat se. Nevím, zda má člověk možnost špatně vyštelovat sytič, možná jen tak, že když by se seřídil tak, že by to šoupátko v něm nedosedalo, tak by přeplavoval, a na druhou stranu je to možná o citu, aby zdvih byl maximálně možný, kvůli startu. Já jsem z důvodů neustálých louží pod hadrákem i pár selhání cepovátka, kdy pak benzín tekl co to šlo, i kvůli neustálému odklápění koše či plachty dal sytič. A jelikož mi dynamák netočí, tak startuju tak, že pustím benzín v předstihu a bez klíčků s rukou na vytáhlém sytiči musím několikrát pořádně táhnout startovací pákou. Důležité je, aby se chodem páky převalily oba válce. Jinak je to trápení. No a cca po minutě dám klíčky do startování a pak to většinou chytne už dobře, nebo z kopce tzv. na drc. Sytičem se dá taky karburátor přeplavit, to pak hravě člověk zjistí když koukne pod karbec. I kdyby mi dynamák fungoval, určitě bych jej šetřil tím, že nejprve bych párkrát zatáhl za páku.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    06.02.2015 v 09:25

    Pepo napsal:

    Co se tyce me 16/350 startovani s pakou, tak je to docela drina opakovane protocit dva valce. Navic kdyz ma nekdo udelany vybrus „tesneji“ co by se nemelo stavat ale je tomu obcas tak, ak za studena je to dolela problem protocit. Ja mam dynamak (dobijeci cast schorenou) a startovaci cast jede z posledniho.
    Ted pracuji na uplnem odstraneni dynamaku a jeho nahrazeni malym starterem. Kdyzž to bude udelane dam sem par fotek a nejaky popis. Ale to je uz o necem jinem…

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    06.02.2015 v 10:25

    Brťka napsal:

    no to máš recht, dřina to je, ani nepočítám, taky jsem serval nejaký to lanko, ale musím zaklepat, už to je nejaký čas, co tam mám to stávající. Nevím proč a nechci to tu spamovat jiným tématem, ale furt mi ostrouhává karter :/….
    Nicméně co mám zkušenost, tak záleží i na délce lanka a páčka na motoru musí být hodně do zadu, aby to převalení šlo přes oba válce. to je pak nejlepší štelovat s povolenýma svíčkama. A pod sedadlem vozím rukavicu, protože mozoly pak jinak hodně bolí.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    06.02.2015 v 10:34

    Rohlík napsal:

    Když jsem dal hadráka dohromady,tak sem se najivně domníval že funkce sytiče bude plnit na 100%,ale vůbec to nefunguje ani s jiným karbecem.Samozřejmě start přes páku.Po prvé jsem startoval s vypnutým klíčkem se sytičem a tahal sem za to asi 5 krát,pak s klíčem a než sem to natočil,tak sem propotil všechno oblečení na sobě.Tak že bez sytiče,udělal sem cucák a s tím to natočím cca na třetí zatáhnutí.Ale ještě to chci vyladit z místa řidiče.Když už tady píšu,tak mám jinej problém,pokud někam přijedu a nechám stát tak cca 5–10 min.Zatáhnu jednou bez cupování a motor hned chytne,ale Pokud stojím déle cca 20 a více min. tak nemám šanci to natočit.A nevím jestli se ulejvá,nebo se to vypařilo.PS kohout zavírám pro jistotu vždy.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    06.02.2015 v 14:18

    Redbull_co2 napsal:

    zkoušel si dát nové svíčky?

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    06.02.2015 v 17:20

    Rohlík napsal:

    Ale jo,svíčky jsou nové,najeto cca 3000 od go.Myslím si že svíčkama to nebude.Spíš se to bud ulejvá,nebo se to odpaří.Vyzkoumám to hned až budou první vyjíždky na jaře.Taky mě napadlo,jestli zbytek benzínu jak je v trubce i přesto že zavřu kohoutek,tak jestli ten zbytek nedoteče do karbecu.Je to možné ? (netěstnost jehli do víčka)

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    06.02.2015 v 18:33

    Redbull_co2 napsal:

    tak je to možné,,možná bych zkusil zlomit benzinovou hadičku a třeba el. páskou ten zlom omotmout a počkat tu půl hod a hned se uvidí :-)

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    06.02.2015 v 18:36

    Redbull_co2 napsal:

    těsně před víčkem karbce :-D

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    07.02.2015 v 19:31

    Pepo napsal:

    Panove, zacina tady nejaka debata zvrhavat.
    Kdyz si vemes brcko a das ho do plne sklenice s vodou, a pak ho na jedne strane ucpes prstem a vytahnes tak ti v nem predsi zustane voda… to je to same jak kdyz zavres kohout na nadrzi. S trubickou na benzin nic nedelej…
    To ze se ti z plovakovky benzin muze odparit a take jse ti odpari je zpusobeno tim ze samotnej karbec je namontovanej na motoru kterej ho pekne prohriva… mas tam sani kt. unikaji vypary (PLYNY!)pekne ven a taky valce idealne nikdy nezavres, a telpej benzin je teplej benzin… Vicko polovakovky ma taky pojistnou drazku vuci preplneni a tou take neco odparis…
    Vse je dano konstrukci tohoto typu karburatoru a souvislosti kolem nej…

    Takze, ze ti nejde po dvadseti minutach nastartovat teplej motor bez pricucani je u mnoha stroju normalni vec… Tot muj nazor… Mohu jse take mylit…

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    07.02.2015 v 21:46

    Brťka napsal:

    myslím že máš pravdu. Pak tam možná jsou další faktory, ale obecně pokud nekam dojedu a zastavím benzín, tak se mi jistě odpaří a pak to hůř chytá. když nechám benál puštěnej, tak to bývá celkem ok, stejně jako u startování druhý den ráno třeba v kempu. proto, když mám zastavený kohout, tak si ho fakt pouštím v předstihu, abych se pak míň nadřel. nepátrám moc potom , ale funguje to, když se mi nechce rovnou povolit svíčky a stříknout trochu paliva do válců. To pomůže, když jsou dlouho svíčky suchý a nic…. ale musí být u plováku dost benzínu, jinak by to jen štěklo a zas nic. :). Kdo má dynamák ok, tak to neřeší, tam je tolik otáček, že to většině dobře chytne.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    08.02.2015 v 06:59

    Beton napsal:

    Oba jak Pepo tak Brtka mají pravdu.

    ZKUS UDĚLAT CO JE POPSANÉ NÍŽE JEN PRO KONTROLU:

    A- Pokud si myslíš že se ti karburátor ulejvá zkus po dojetí nechat puštěnej benzín. Pak ho po delší době vypni 20–30 minut.

    1. odpoj z víčka plovákovky hadičku a pak sundej víčko.

    2)Přimačkni plovák na dno: pokud se ti neulejvá měla by hladina benínu bejt zároveň s horní hranou plováku.

    B- Pokud si myslíš že se ti odpařuje benzín po dojetí vypni ihnet benzín. Pak delší době 20–30 minut.

    1. odpoj z víčka plovákovky hadičku a pak sundej víčko.

    2)Přimačkni plovák na dno: pokud se ti odpaří benzín měla by hladina benínu bejt měla by bejt hladina pod hranou plováku či nižší.

    Mám stejnou zkušenost jako Brtka , že také pouštím benzín dřív. Pak motor aspoň mě chytá opravdu rychleji kolikrát i bez přeplavení. Mám za to že plovák až tak 100% netěsní a hladina benzínu v plovákové komoře je karpet vyšší než při bězném provozu. Proto motor líp chytne po delší odstávce při zapnutém benzínu. Je to jen můj názor.



    PS: před časem jsem psal článek o karburátoru obkaz zde: http://www.ve­lorexy.cz/…ris­lusenstvi

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    08.02.2015 v 11:47

    Lišák napsal:

    Když už jsem po čase tady, tak taky přidám mou zkušenost.

    U všech těchto strojů mám stejný postup při startování

    Jawy 250 – kývačka, panelka
    Jawy 35O – panelka, 638 – s karburátorem z panelky
    Velorexe 350

    Start po několika dnech – otevřu palivový kohout, přeplavovacím kolíčkem přeplavím karburátor, bez zapalování 3 krát protočím motor a po té se zapalováním bez plynu nebo lehce otevřeným plynem nastarutuji, někdy chytne na poprvé, někdy třeba na počtvrté

    Start po jízdě cca do 15 minut – otevřu palivový kohout a se zapnutým zapalování nastartuji

    Start po jízdě cca 20 minut a déle – otevřu palivový kohout, přeplavovacím kolíčkem přeplavím karburátor a se zapnutým zapalování nastartuji

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    08.02.2015 v 12:26

    Velous napsal:

    Dělám to úplně stejně jak Pepo.Pustím benzín,rozepnu plachtu a přeplavím karbec ručním cupovákem až vyteče trochu benzínu.Vytáhnu sytič a startuju.Velorex hned chytne.Jinačím způsobem bych nenastartoval,zkou­šel jsem už ledacos.Není mi jasné proč nestačí vytáhnout sytič a nastartovat.Chudáci tehdejší invalidé co se museli plazit kolem Velorexe než nastartovali,nebo mít asistenta aby jim ho pomohl nastartovat,nebo roztlačit.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    13.02.2015 v 10:00

    supermet napsal:

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    28.04.2015 v 15:03

    Lubajs napsal:

    Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak udělat „přeplavovák“ když mám karburátor se sytičem, tzn. že ve víčku není „čepovátko“.

    Přidat odpověď

  • Re:sytič-přeplavení

    28.04.2015 v 16:10

    Pepo napsal:

    Kup si cele nove vicko i s cupovatkem. Ja ho koupil nove u Roberta Nemce, nebo u Kostiku v Boskovicich (uz tomu je nejakej cas).

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Řetězové kolo na 4koláka
Následující dotaz: Kliková hřídel 350

Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk