Cesta: » » » Zakousnutí motoru
Zakousnutí motoru
Hierarchický výpis
Seznam odpovědí (7)
-
Zakousnutí motoru
01.10.2017 v 23:40
jo napsal:
Ahoj všem, bohužel se mi stala nemilá věc, že se mi zakousl motor
u greena 16/350, evidentně bohužel nestačil ventilátor motor uchladit.
Kryt ventilátoru byl docela žhavý, až se z něj odlupovala barva. Proto
dotaz neřešil z vás někdo místo mechanicky poháněných vrtulí
přidat spíš elektricky poháněnou např ventilátor z chladiče felicie
– favorita…? Zdá se mi, že současné vrtule mají asi špatnou
geometrii a moc to nimi nefouká…
-
Re:Zakousnutí motoru
02.10.2017 v 01:00
Brťka napsal:
ahoj, chlazení pomocí vrtulí přes řemenici povětšinou dostačující,
pokud není závada jinde a nebo extrémní horko a dlouhé trasy. V tomhle
počasí si myslím si nehrozí zákus vinou budky jako takové, není-li
v tom lidský faktor. Hodně lidí ani přes léto moc neodepíná
plachty….. Takže dotaz, nedošlo k záměně vrtulí? Vrtule se
otáčí po směru hodinových ručiček a musí být jimi nabírán vzduch,
pokud je otočíš, nebude tomu tak! čili, jsou párově vždy pravá a levá
vrtule, nesmí se zaměnit, nedej bůh, aby byly dvě pravé či dvě levé.
Takže pozor na natočení listů vrtulí! pokud to funguje, krásně to jimi
fouká dozadu kolem válců ke karburátoru. Co se může stát, že válce
nejsou „hadrácké“, ale moto… Hadrácké mají prořezané
přepážky na žebrech pro lepší odvod vzduchu, ale to další je detail.
http://velorexberoun.sweb.cz/815.jpg
-
Re:Zakousnutí motoru
02.10.2017 v 05:47
Beton napsal:
To co píše Brtka je pěkné . Mám dlouhodobě vyzkoušené vysávání
vzduchu tedy obráceně vrtule a v pohodě. Také jezdím bez odepnutejch
plachet a taky bez problému. Spíše je to ó stylu jízdy a seřízení
motoru. Jsou dvě zadření (pominu li mechanické poškození nejčastěji
segrovka co drží pístní čep) z to na valci a na klice . Ve válci to
je ó stylu jízdy a špatném seřízení zapalování a směsi benzínu se
vzduchem. Na klice je to převážně ó málo či nevhodném oleji.
Pravdou je že motory v hadracich jsem nikdy moc nešetřil. Když se
přidřel tak do pěti minut jel dál. Ale to bylo většinou venku docela
teplo. Chudá směs a špatné seřízení způsobuje nadměrné
přehřívání. Pokud si myslíš že máš vše toto ok použij Metaltec http://www.velorexy.cz/…ex/go-motoru.
Je to odzkoušeny a věř že už nezadres.
-
Re:Zakousnutí motoru
02.10.2017 v 05:59
Beton napsal:
-
Re:Zakousnutí motoru
02.10.2017 v 08:00
HonzaBK napsal:
Pokud se ti motor přehříval tak, že se pálila barva na chlaďáku, to
svědčí o nějaké ZÁSADNÍ chybě. Když jsem loni bylyi na čundru ve
Maďarsku – velká vedra, dlouhé táhlé rovinky na skoro plný plyn
– 20 velorexů a žádný problém se zadíráním. Takže vůbec
nehledej chybu v chlazení ani v tom jestli máš nebo nemáš
prořízlý žebra (já je nemám prořízlý), ale hledej chybu ve špatně
složeném motoru. na oleji také nezáleží, někdo jezdí klasickej
motorovej, někdo jezdí klasický M2T, já jezdím TSF, jiní různý do
motorových pil a každej ti řekne že ten co používá on je to nejlepší.
Při výbrusi válce vždy říkám, že je to do velorexe, takže chci
trošičku volnější výbrus.
-
Re:Zakousnutí motoru
02.10.2017 v 13:29
Honza napsal:
Jo, napiš nám, za jakých podmínek došlo k zadření, co tomu
předcházelo. Jednou, opakovaně? Zadření může mít více příčin a není
řešením měnit hned způsob chlazení.
-
Re:Zakousnutí motoru
02.10.2017 v 20:58
jo napsal:
Ahoj. S greenem nejezdím tak často. Jezdím spíš s Ludvou. Tak
jsem chtěl greenovi po delší době protáhnout výfuky. K zakousnutí
došlo poprvé, kdy jsem jel asi 20 km na plný plyn cca 80 km za hod
z kopce i více jak 100. Motor šlape jak hodinky oleje bylo dostatek.
K zaseknutí došlo v táhlejším kopci při asi 60 km h. Fakt
je že jsem přehodil u ventilátoru vrtule protože nefoukaly na karbec
ale dolů a mně se potom zahřívaly nohy respektive zadnice. Nicméně
v porovnání s Ludvou kde je průvan tak u Greena je vánek tak
bud je špatná geometrie vrtulí nebo nevím. Tak jsem to chtěl nahradit
elektrickým třeba výkonnějším. Fotky vrtulí ještě přiložím. Jinak po
vychladnutí jsem nastartoval a tváří se že vše běží jak má. Ale
možná udělám rozborku a sborku jestli se něco nepoškodilo.
-
Re:Zakousnutí motoru
03.10.2017 v 22:18
Brťka napsal:
No, jak to tak čtu, tak protože sám jsem měl první výbrus při GO tak
natěsno, že jsem během těch let 6× hryznul a motor se příšerně
hřál a ztrácel teplem výkon a přesto se nikdy neloupal lak, tak bych hledal
vinu prvně na straně budky, zda je to originál vč. přepážek vespod, nebo
nějaká nepodařená kopie a to samé se týká i vrtulí. Pokud neklouže
klíňák, vrtule chodí s otáčkama motoru, mělo by to fungovat jak
má.
Předchozí dotaz: Nádržka na kapalinu + baterie Následující dotaz: Jaký karburátor do 350
Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk
|
|