Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Kolo a rozeta panelka

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (35)

  • Kolo a rozeta panelka

    30.06.2009 v 17:25

    Jiří napsal:

    Použil už někdo zadní kolo na 250 velorexe z panelky , myslím tím kvůli rozetě a vůli ve spoji kolo-rozeta , zda rozeta z panelky je lepší kvůli osazení v gumovém prstenci či nikoliv.
    Díky Jirka

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    01.07.2009 v 10:44

    Honza napsal:

    Na panelkových kolech jezdím léta. Je to bez rizika prasknutí stěny bubnu, či vymačkání uložení ložisek. Rozeta v gumě je nesporně výhodná. Já navíc používám plechovo-gumový kryt řetězu z Jawy 634, takže řetěz a zadní kolo je prakticky bezúdržbové. Jen do toho plechového krytu musíš dát rozetu 52z a přizpůsobit tomu přední ozubené kolečko – pro 250ku 18–19z.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    01.07.2009 v 18:43

    Jiří napsal:

    zatím do krytu řetězu bych se nepouštěl ale ta rozeta mi už delší dobu vrtala hlavou.Pořád mě štve na kývačkové rozetě ta vůle v tisícihranu kolo – rozeta a při dojíždění a nebo při brzděni motorem takové to sekání rozety.
    No a právě jsem sehnal panelku s krásnými koly tak mě to nahlodávalo stále více to vyzkoušet
    A ještě jeden dotaz bych měl jsou tyto kola stejné myslím tím zadní i přední mohu klidně použít i přední kolo ????

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    02.07.2009 v 14:19

    Honza napsal:

    U panelky není rozlišeno přední x zadní. Ale existují 2 typy bubnů, velmi málo odlišných od sebe. Rozdíl spočívá v kompatibilitě bubnu a brzdového štítu – prostě je nutné, aby buben se štítem k sobě pasovaly.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    02.07.2009 v 20:53

    Jiří napsal:

    Jo jo díky to jsem ani nevědel že panelka má i rozlišné brzdové štíty a bubny . No ale já to budu brát z motorky která jezdila takže by to mělo být OK.
    Ale přesto děkuji Honzo.
    Jirka

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    12.07.2009 v 10:15

    PavelL napsal:

    Ja ho tam mam (panelkove) sakumprask se vsim vsudy, zadni vidlici je to jedno.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    12.07.2009 v 11:17

    Jiří napsal:

    Již už jsem to tam namontoval a bez jakýchkoliv problému to tam pasovalo jak říkáš sakumprásk.
    Akorát mi trochu při záběru přeskakoval řetěz , ale to se po došponování řetězu ztratilo.
    Jen mám trochu tu rozetu už sjetou, avšak tato rozeta je jen zkušební , dojezdím na ní tuto sezonu a kupuji ve Fichtlu krámku novou tam je nejlevnější asi tak o 100kč a gumový prstenec o 80kč než u konkurence,Nechám jí zaslat na dobírku a přes zimu to vyměním.
    Všem tuto výměnu mohu jen doporučit veškerý hluk a sekání řetězu se úplně ztratilo zkrátka spokojenost
    Jirka

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    06.11.2015 v 00:24

    Brťka napsal:

    čau Honzo,

    jako „letitý uživatel“ úpravy – panelkových kol teď pozvolna řeším problém s praskáním drátů v zadním kole a tak nějak zároveň renovace kol, protože přední jsou na go zralá taky. Není náhodou ještě rozdíl v bubnech pro 16 a 18 ¨ kola? Napadá mne to kvůli průchodům drátů – sklonu . Koupil bych nový buben na zadní kolo, jestli mi to nepomůže, tak abych nenarazil. Dosud používám z uloženky dráty z Hvězdonic a ze šroubárny jsem se dozvěděl, že na vině by mohly být třeba vůle v průchodech, kdy se pak prostě cvaknou, jak v nich chodí a nemusí být prý údajně ty vůle ani velké.

    Kdyby měl někdo tip, kde koupit původní české bubny, a za dobrou cenu, dejte do placu prosím….…...

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    06.11.2015 v 10:25

    Honza napsal:

    Čau Zdeňku, já kupoval 2 nové bubny přímo v Jawě v Týnci v roce 2008, jako náhradu zrušených kotoučovek. Za celou dobu si nepamatuji, že by mi na panelkovém bubnu praskl drát. Jinak tyto bubny stále odlévají v Metazu v Týnci n.S. Letos jsem si bral další dva do foroty.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    17.11.2015 v 23:09

    Brťka napsal:

    dík moc!. asi to bude akutní

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    18.11.2015 v 07:21

    HonzaBK napsal:

    Bubny jsou všechny stejný, jen je novější a atašé ty, podle toho jestli je štít brzdy přes buben nebo v bubnu. To že praskají dráty nikdy nemůže být vadným bubnem, vždy jsou pouze 3 možnosti:
    1. špatně vypleteno – vycentrováno a dráty jsou moc utaženy.
    2. zmetkové dráty z druhovýroby – vadný materiál nebo postup zpracování
    3. Naražený ráfek – v jednom místě dráty přeplý a praskají.
    A je úplně jedno, jestli je to nový nebo starý buben, jestli je to motorka nebo auto, jestli je to kývačka nebo panelka atd…
    Na mých kývačkových kolech se mě to ještě nestalo za 12 let co jezdím a to si to vyplýtám sám.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    18.11.2015 v 09:12

    Rix napsal:

    Jenže na kývačkových kolech jsou ty dráty rovné, kdežto panelka je má zahnuté a praskají v ohybu.
    To samé mám na půlbubnech. Dráty jsou na předních kolech ohnuté na konci o 90 stupňů a rády praskají v tom místě.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    18.11.2015 v 22:30

    Brťka napsal:

    No, já posoudit nemůžu, vim jen, že to není jen můj problém. na kývačkách praskají středy, na panelkách zase dráty.

    ad 1) nevyplétal jsem sám, neumím to a nemám centrovák. ale není to první případ, kdy mi to praská. Obávám se drátů.

    1. dráty mohou být zmetek, ty prasklé jsem předal na posouzení k výrobci /česká šroubárna, žádný dovoz. zkusí prý trhovou zkoušku, zda dráty nejsou překalené. bohužel mám ještě asi na 5 kol :/ Právě od nich jsem se dozvěděl, že by to mohly štípat vymačkané díry pro dráty
    2. ráfek nový, leštěný nerez Indie, problémy od začátku, ale kolo neházelo


    Ještě mne akorát může napadnout, zda může být např. i vliv hustění pneumatiky, ať co se týče občas podhustění, nebo naopak na vyšší tlak / 2,5atm a víc…..

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    19.11.2015 v 07:13

    HonzaBK napsal:

    Dobře tak já to vezmu trošku podrobněji podle toho co nás učili na VUT na strojárně.
    1 Ohnuté dráty – samozřejmě každý ohyb změní namáhání v tahu.
    2. Nerezové ráfky- velmi přispívají k praskání – normální ocelové jsou pružnější, nerez je tvrdší, takže u ocelových část „nárazů a průhybů“ pohltí ráfek, u nerezu je to podstatně horší – je tvrdší, proto bych ho na velorex nedal.
    3. Kolo a drátky jsou konstruovány na úplně jiný směr zatížení – motorka se naklání, velorex ne, takže v zátočinách přenáši několikanásobnou sílu než na motorce – bylo by to zajímavé téma na diplomku v mechanice nebo dynamice nebo oblíbené „pružnost pevnost“
    4. Celkové váhové zatížení kol na velorexe, prázdný stroj 300 kg, motorka cca 120 kg. Plný stroj velorex 500 (a někdy i víc), motorka 300–350 kg).
    5. Konstrukce bubnu – je silnější než kývačkový – kývačkový lehce propruží přímo v bubnu a přímo na ložiskách (viz praskající bubny a volný ložiska), panelkový kola jsou zkonstruovány podstatně pevnější takže se neprohýbají.

    Všechny tyto důvody když sečteš, tak samozřejmě povolí ta nejslabší součást, což je u panelky drát, u kývačky buben.
    Myslím si že někdo kdo dělá přímo v tomto pevnostním oboru by tomožná popsal ještě odborněji, já jen pro vysvětlení použil základní znalosti z výšky. A myslím si že se ani v jednom nemýlím, bohužel to nedokážu spočítat.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    19.11.2015 v 07:14

    HonzaBK napsal:

    • samozřejmě jsem zapomněl na tvrdost pneumatiky která se taky projevuje stejně jako tvrdost drátu.

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    19.11.2015 v 18:16

    Brťka napsal:

    no já myslím, že to cos popsal, má či může mít vliv. Jistě i gumy jsou teď pevnější, než-li byly ty starší provedení /58P vs. 64S , no a následně tlumiče, péra. Péra mám unavený, ty bezesporu asi už „pudou“, akorát repliky budou z 9mm drátu místo 8,5 a pokud dám i nový tlumiče, zase se to změní. A když to bude tužší, může být ještě hůř, nebo taky ne, jestli se díky odpružení zlepší působení na kolo, resp. dráty. Ale jelikož buben byl použitý, nechci vyloučit ani to co zmínil výrobce. A nebyl bych ani první, kdo např. dává silnější dráty, aby to vyřešil. přes zimu bude asi co řešit. Dávat ráfek pryč, to se mě moc nechce, přiznám se…..

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    20.11.2015 v 12:05, příloh: 1

    Peťass napsal:

    Dle mého názoru je na vině konstrukce hadráka – ne přímo konstrukce, ale jako síla (hmotnost věcí na koši) půsibící na zadní kolo. Velorex se do zatáčky nenaklání a síly působící na zadní kolo tahají za dráty a ty pak v nejnamáhavějším místě, tedy v ohybu, prasknou. (stejná příčina je i kejvačkové kolo a rozlámaný buben v dírách)
    Já to řešil na Gustovi, co 500 km. |Min. jeden drát v pr… ale to byl teprve začátek, pokud jsem ho co nejdřive nevyměnil, tak se to rozjelo ve velkém – je to tím že mám těžký zadek. Nakonec už mi došly dráty a tak jsem vymyslel výztuhu pomocí 2mm silného plechu, kterým jsem celé kolo zpevnil, od té doby je klid. Jen to divně vypadá viz foto :-)

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    20.11.2015 v 13:47

    PavelL napsal:

    :-)…to vypadá dobře steampunkově… :-)

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    20.11.2015 v 17:09

    Brťka napsal:

    vypadá to hodně industriálně , ale ty žabí – skokaní princezny temu dávají korunku! :)

    ale k věci. Já to všechno taky tak spojuju, že náklon kol u motorky v zatáčkách, který u hadráka není, má vliv jak na opotřebení gumy, tak na nápor na ráfky. Ale zas mi nepřijde velká odlišnost mezi mým a stroji protřelých expedičníků. A to beru v potaz i fakt, že od dob ranných začátků, kdy jsem v zadu měl malý kývačkový buben, pak jsem přešel na panelku komplet staré kolo s ráfkem jako jsou ve předu, to jsem před expedicí Banát v r. 2007 nechal nově přeplést, protože házelo a prasknul taky drátek, přešel před nějakým časem na nový ráfek a jiný starší buben a problémy jsou zdaleka největší. ale od těch dob jak pružiny, tak tlumiče, tak hadrák najezdil pár desítek tisíc km. A v koši mívám jen spacák, hadry a v kufru neco klíčů a olej…..ani rezervní kolo už nevozím. Takže vím, že šetřit na dírách a do zatáček ne jako kanec….…..

    Přidat odpověď

  • Re:Kolo a rozeta panelka

    13.09.2016 v 22:13, příloh: 1

    Brťka napsal:

    Tak se po delším čase vracím nejen k tomuto vláknu, resp. tématu kola z panelky v hadráku a praskání drátů /moc teď nenajezdím a trochu jiné starosti/. Mezi tím jsem letmo hledal po inzercích a různých fórech a diskuzních skupinách.

    Co ke mě přišlo jako špatná zpráva je, že že údajně zde uvedený Metaz už panelkové středy neodlévá, ale jsem „koupil“ od MotoŠpička….… Snad nemají pravdu…. místo toho se ale dají koupit Turecké, ale kvalita???? Valná většina běžných jawařů to neřeší a repasuje či kupuje repase, takže tudy cesta asi nepovede, nebude-li uloženka…. vůle v dírách bubnů, zmíněná výrobcem špic podle jiných taky velký vliv nemá….. Co mne zaujalo zde na webu, je zmínka někoho o zmetcích, kdy měly špice větší ohyb, než-li mají mít…..mám zlé tušení, že jsem možná tím kdo je taky má…. když jsem zkoumal patinovku a ty funglovky co mám v uložence :/…... Ale sundal jsem dnes téměř nový plášť na odstaveném zadním kole abych jej nazul alespoň na úzký ráfek a zjistil jsem při tom, že ten indický nerez má v místě nyplu prasklinu po směru otáčení, min. na dvou místech….….….… takže bohužel asi zmetek a místo nového nápletu mne čeká i nový ráfek…. jak píše Beton zde http://www.ve­lorexy.cz/…orex-350–16/ , řešil praskání drátů silnějším drátem…. tak doufám,že se v drátovně taky domluvím. A v přípravném čase ještě popátrám i po tom novém bubnu made in ČSSR – a levný to nebude – a novém kvalitním širokém ráfku, ať teda pro odstranění problému udělám maximum….…. kasička se zatřese :/….…. Snad jaro 2017 konečně v lepším???

    Souhra faktorů tedy zatím zdá se proti mě….. nové pevnější gumy, starý byť slušný buben, nerez ráfek s prasklinami a funglovky české praskající špice…. tlumiče, péra, kyvka…...No ale nevzdám to! :)

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    21.03.2017 v 23:56

    Brťka napsal:

    březen, sezona se blíží, stroj nejede, a jeden prozatím v koncích…...

    -koupen nový ráfek – Hadrávek
    -sehnán snad nový uloženkový buben /replika z Turecka je prý strašná podle jednoho prodejce/
    -vyrobený nový výplet z Hvězdonic, ze silnějšího drátu 4,5

    ale zatím mi to tu vše leží, protože otazníky zůstávají:

    1/ na vyheverovaném, ne prvním, prozatímním zadním kole, kde dráty taky praskají,je i přes dotažení patrná mírná vůle…. předokládám, že na o se, nebo opotřebení ložisek? Panelkový buben je vložkovaný, takže bych mínil, že tam problém nebude….. Zajímalo by mne, jak kdo měníte často ložiska či osy, tato zas tak stará není, ale je to nejaká delší z čízy :/

    2/ existují snad dvě varianty panelkových bubnů /zapuštěný štít, štít přes buben/…. předpokládám, že jiný rozdíl v nich není a že překrývající může být použit i na starší typ bubnu, při použití vymezovací podložky

    3/ jsou díry v bubnu pro dráty určující pro směr drátu, nebo nikoliv? předpokládám že ne, ale rád bych si byl 100% jist

    4/ existovala pouze jedna síla drátů pro 16tky a 18tky kola a jeden průměr děr v bubnech?

    5/ při použití silnějších drátů předpokládám nutnost zachování zapuštění hlavičky do otvorů v bubnu – buďto dodatečným zvětšení zahloubení, příp. ručním obroušení hlaviček drátů

    6/ podle pána z drátovny je více faktorů, proč mohou dráty praskat. Prý záleží na orientaci vnějších drátů vůči směru jízdy, ale viděl jsem kola napletená tak i tak, vnější drát směrem otáčení kola i proti němu .… a pak dále na tuhosti ráfku, pláště…..

    7/ sháním řez panelkovým kolem, s legendou, na internetu jsem zatím nenašel, kdyby někdo měl tip…..

    Pokud by někdo věděl nějakou z odpovědí, budu moc rád, třeba to i může pomoct nekomu jinému…...

    Hlavně, rád bych letos určitě vyjel :)

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    22.03.2017 v 07:36

    HonzaBK napsal:

    Tak já to vezmu ne z hlediska Velorexe, ale pouze dle nauky o materiálu, který mě učili před 30 lety na VUT v BRně.
    1. Kolo (výplet) na motorce je namáháno minimálně ohybem, protože se naklání celá motorka. takže podstatně větší namáhání výpletu než na motocyklu, proto motocykly nepraskají.
    2. Nerezový ráfek, nerezový výplet – pokud si dobře pamatuju, tak je nerez podstatně tvrdší než normální ocel, takže je vše podstatně více namáháno – možnost vytrhávání niplů z ráfku – praskliny u niplů, případně praskání bubnů u kývačkových kol – vždy povolí to s nejnižší pevnosti, protože výplet podstatně méně pruží.
    3. vymačkání děr nemůže mít vliv na prskání, protože dosedací plocha špic se skoro nemění.
    4. Vůle na ložiskách nebo na kole má naopak příznivý vliv na výdrž výpletů a u kývaček i výdrž bubnů. Kolo je měkčí, takže ohybání nebere vše jen výplet, ale částečně ty vůle. (samozřejmě vetší vůle mají vliv na kvalitu vedení stopy.
    5. Zásadní vliv který nezmiňuješ který má opravdu zásadní vliv na praskání drátů je to, že při výměně části drátků při popraskání, není vše cca stejěn dotaženo a některé drátky jsou dotaženy více než druhé a proto vlastně zabírá jen část drátků.
    6. Myslím si že nemá vliv jak je kolo vypleteno, protože vždy zabírá jen polovina drátků. Vliv by to snad mohlo mít pokud by byl nestejný počet drátků na každé straně.
    Moje řešení jak bych to udělal já
    Koupil nový ráfek – ocelový!! Ne nerez
    Koupil nové dráty – ocelové zinkované (chrom samozřejmě mění vlastnosti drátů)
    Vypletl bych to do nějakého panelkového bubnu, nechal odborně vycentrovat a jezdil bych.
    Pokud bych měl možnost, dal bych silnější dráty, ale zase jedině ocelové zinkované ne nerez a ne chrom.
    ostatní věci nemají žádný vliv na praskání drátů.
    Závěr: U tebe je ještě jeden problém, a to že máš Velorexe plného „zbytečností“ takže bych spoustu věcí vyházel ven a nevozil je, nebo si je dal do koše dopředu a vzadu nechal jen rádio a repráky.
    Moje názory vůbec nevychází z toho zda se jedná o něčí velorex, ale pouze a jen z vlastností použitých materiálů.

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    22.03.2017 v 07:52

    PavelL napsal:

    Jak píše Honza – větší tvrdost materiálu na úkor pružnosti může být na škodu. Já si koupil do zásoby špice ještě v jawáckém obchodě v 90. letech, pozink, vypletl do původních ráfků a nikdy mi nic neprasklo. A taky je pravda, že můj hadrák je co se týče zatížení naprosto minimalizovaný, nevozím sebou fakt nic navíc.

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 00:12

    Brťka napsal:

    pokud by někdo ze znalých věděl, nebo z uživatelů, tak poprosím o odpověď se zachováním číslování okruhu otázek, díky moc! :)

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 00:51

    Brťka napsal:

    Pozitivní informace…..pod­statné myslím i bude i nájezd km..každé srovnání vítám! :)

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 07:32

    HonzaBK napsal:

    Opět nesouhlasím, zase o beru jen z hlediska nauky o materiálu – pokud by měl vyliv nájezd km, praskaly by všechny dráty všem lidem – jednalo by se o únavový lom materiálu, což dohaduji že to není unavový lom, i když to by se musel vyzkoumat pod mikroskopem. Podobné problémy měl chlap co jsem od něj koupil v roce 1981 mustanga, který byl jak nový, ale měl komplet zničený zadní kolo. (manželka vážila cca 100 kg a on cca 120 a oba jezdili dohromady na tom Mustangu. Byl super zajetej, když jsem na to pak sedl s mýma 50 kg v té době, tak jsem lítal. devastace drátů měla jasný původ – přetížení a to jak stranové tak v tahu.

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 07:35

    Beton napsal:

    Praskání drátu v panelkovem kole, praskání středu kejvackoveho kola a vymackani uložení lozisek je o stilu najíždění do zatáček. Jak tu bylo už mnohokrát napsáno Velorex při projíždění zatáček kola šmejká a nenaklání jako u motorky.
    Tohle si uvědomili už v Solnici proto se snažili používat kola s jednou dírou v bubnu. To sice moc nepomohlo ale něco pro to udělali. Proč tam ta jedna díra zůstala jedinej důvod je ten aby šla bez poškození sundat ozdobná poklička.
    Za těch dvacet roků co mám hadraka se mi nestalo aby mi prasknul drát na kejvackovem kole ale střed v předu i v zadu už několikrát.
    Výhoda kejvackoveho kola je rovný drát ale nevýhoda slabý střed.
    Nevýhoda panelkovem kola je zahnutý drát ale výhoda pevný střed.
    Jenže : pokud zesilite dráty u panelkoveho kola někam se to pnutí přenese . Nejblíž jsou úchyty kola samotného ( ok kyvneho ramene)
    Oko samoosobe je v plochaci o síle 6 mm a síla oka není o nic větší. Já to vyřešil odříznutím starého plochách a navarenim plochách o tloušťce 10 mm .

    PS: tak si říkám co je lepší závada při jízdě daleko od baráku jestli prasklého drát v kole nebo vysloveně kolo v kyvce?
    Kolo ci dráty si muzete vozit sebou jako náhradní ale svářečkou asi nikoliv.

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 07:38

    Beton napsal:

    Opravě vylomené kolo v kyvce

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 08:07

    HonzaBK napsal:

    ještě Zdendo připomínka ke tvýmu článku, Motorka i hadrák mají péra – bez pér by to asi vůbec nepružilo a kolo by ti sedělo v blatníku. Tys nikdy neměl rozdělán přední tlumič na velorexe(zadní motocyklový), že nevíš že tam jsou péra??

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 19:21

    Brťka napsal:

    Honzo, asi jsi nepochopil, co tím nájezdem km myslím…. je to jako dlouhodobý test…. někdo najede 100 km a řekne, že mu nepraskají. Někdo najede ročně 5 tis km a nepraskají mu takto už 10 let…. to jsem tím mínil… Já když jsem kolo prvně nandal, taky nějakých pár set km trvalo, než praskat začaly…... takže přesně tak jsem to mínil….. dotazem, kolik má takto kolega bez trablí najeto….….

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 19:22

    Brťka napsal:

    Jestli mne chytáš za slovo, tak dobrá, motorka má vzadu dvě pružiny, můj hadrák čtyři…. stačí to?

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 19:24

    Brťka napsal:

    tedy vepředu dvě, v motocyklových tlumičích zbrojovky Březnice a vzadu dvě sólo péra + kapalinové tlumiče ze škody 100. ty jsou předpokládám trochu na větší zátěž, než ty zadní motorkové, které má velorex vepředu.

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    24.03.2017 v 19:26

    Brťka napsal:

    no, dost možná, že to nakonec předělám všechno na kývačková kola….….. až je postupně nějak posháním….…

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    27.03.2017 v 08:47

    HonzaBK napsal:

    Hadrák asi nemá vzadu 4 pružiny, v tlumičích co máš vzadu péra nejsou!!! Motorka má v předu 2 péra a dva tlumiče a vzadu taky dvě péra a dva tlumiče, velorex má vpředu 2 péra a dva tlumiče (péra jsou schovány v tlumičích) a vzadu dvě péra samostatně a jeden (nebo dva) tlumiče – BEZ PÉR!! Takže stejně jako motorka. Ale tak jak jsme ti napsali s Betonem, nemá vliv pérování a tlumení, ale to že velorex se nenaklání. To je zásadní problém pevnosti. Právě jsem se nechtěl pouštět do těchto diskuzí co kde je namontováno a proto můj první příspěvek byl napsán pouze z hledisky dvou předmětů na VUT co nás učili a to Nauka o materiálu a Pružnost a pevnost. Celou dobu ti říkáme vem karboflexku, vyřež a vyhoď starý drátky, zkontroluj rozpletený ráfek zda není naraženej nebo zkroucenej, případně vezmi ocelový nový ráfek a ocelový dráty (možná o něco silnější) a nech si kolo odborně vycentrovat – vyplést můžeš sám. A pak můžeš zkoušet jak dlouho vydrží. Měnit vždy jen pár drátů je k ničemu, což jsem tu taky popsal zase jsem to pouze popisoval vzhledem k učivu na VUT. A neradím ti to jen já, ale nechci sem psát jména našich společných kamarádů bez jejich vědomí.

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    27.03.2017 v 10:43

    Beton napsal:

    Tak na co jsme v tomhle diskuzním vlákně přišli

    1. hadrák nemá vzadu 4 pružiny ale buď dvě pružiny a jeden nebo dva tlumiče zalezelo na typu a roku výroby.
    2. vpředu buď jen pera na každém kole jedno nebo pera integrovaná do tlumičů zase záleží na roku a typu výroby.
    3. že buď praskají dráty v kolech nebo středy zase záleží na použití kola buď originálního typu a nebo panelkoveho. Důvod že se hadrák nenaklání do zatáček jako běžná motorka.

    Ď) ohnutí kyvky tak že zadní kolo je nakloněno většinou v horní části vpravo je že víc krouháme levotočivé zatáčky. Je to dané tím že smejkame kola do zatáček.

    1. praskání ok uložení osy v kyvném rameni způsobeno zase stylem jízdy do zatáček a nadměrnou únavou materiálu.


    Tak že abych tyto poznatky shrnul v jedno – vše je jen o stilu jízdy a nevyřeší to ani panelkoveho ani kejvackove kolo a ani silnější dráty. Přesněji silnější dráty budou mít větší vliv na praskání ok uložení osy kol a rychlejší vymačkání ložisek v kole.

    Přidat odpověď

  • Re:buben panelka, osa zadního kola, silnější dráty....

    27.03.2017 v 10:55

    HonzaBK napsal:

    Správně plně s výstižným hodnocení a se závěry Betona, akorát bych dodal, že je to způsobeno konstrukcí kola a jeho namáháním, na které není konstruováno!

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Napínák jawa 250
Následující dotaz: barva čtyřkolák

Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz