Cesta: » » » Vymezení kola
Vymezení kola
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (18)
-
Vymezení kola
06.07.2014 v 22:22
Milan-Jihlava napsal:
Pánové prosím o radu, včera se mi celkem nehezky protočil brzdový
štít na pravém kole, je zničený, praskly i pakny, střihly se oba
šrouby, no nic hezkého, ale asi je to moje vina protože se povolil šroub a
já to nepřekontroloval. Jen mám dilema zda li nepatří mezi kolo a brzdovej
štít ještě nějaká vymezovací serepetička, ten štít drží jen dva
šrouby m6 a dvě osazeníčka, na osce je cca 2cm větší průměr terý se
opírá o ložisko ale mezi štítem a ložiskem je třeba 4mm mezera, jde
mi o to že když by se vytočila správná distanční příložka tak by
utažené kolo tlačilo na štít, snad je to srozumitelné. Prosím jak to
máte Vy ?
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
07.07.2014 v 07:36
Beton napsal:
je to docela běžný problém co tu popisuješ. Osobně se mi to také stalo
naštěstí na pravém kole. Proč naštěstí?
Ono jak jsem zabrzdil tak se utrhly šrouby. Buben se tím padem
protočil. Jak se lanko namotalo tak se jetě víc zablokovala brzda a byl jsem
u pangejtu. Také praskla pakna a ve štítu jak jsou zesílená žebra
jsem všechny vylámané. Ještě se k tomu ohnulo přepákování brzdy co je
na měm kolíbka předních lanek a ruční brzda .Takže přední brzdy
vyřazeny úplně z provozu.
Uchycení máš tak jak má bejt. Dva šroubky M6 s podložkama z
trojky plechu asi o rozměru 1,5×4 cm a ty dva výstupky na štítu asi
4 mm silné.
já tam po této zkušenosti dal novej štít kde byly ty zoubky opravdu
zoubky (žádné vyhnilotiny) a zapadli pěkně do plocháče co je na kyvce a
taky šrouby M8 a zatím jsem problém neměl
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
07.07.2014 v 07:41
HonzaBK napsal:
No popisuješ to trošku divně.
Ano brzdový štít drží dva šroubky M6 a bohatě to stčí, když jsou
dotaženy. Mám zkušenosti, že po mírném povolení dře kolo o štít
v zátočině, takže to hned utahuji a ještě se mě ty šroubky
nestřihly. Takže nové šroubky a třeba samojistící matice se silonem musí
stačit. A teď k těm vůlím. To máš celý nějak divný nebo to
blbě popisuješ. Oska je nalisována v rameni, které je osazenio proti
štítu brzdy, takže ze štítu ti vyčnívá cca 5–6 mm větší
průměr- Po dotažení matice osy kola ti vnitřní kroužek ližiska dosedne
právě na to osazení a kolo musí být dotaženo na tvrdo. Pokud po dotažení
dže vnějšek kola o buben, je potřeba tam vložit podložky, Já tam
vkládám kalené podložky do převodovky do auta. Max co mám zkušenost tak
0,5 až 1 mm. Mám různé tloušťku a těma to vymezím. To osazení
na ramenní vlastně nahrazuje distančku, kterou máš na zadním kole
v té filcové prachovce a máš ji na motocyklu, ale zase trochu jiného
tvaru.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
07.07.2014 v 09:47
PavelL napsal:
Uchycení štítu a vymezení bubnu na ose jsou dvě věci.
Já mám buben uchycen taky origo M6, ale M8, jak říká Beton, bude
určitě jistota. Jinak je problematika předních bubnů dobře popsaná a
nafocená tady: http://www.velorexy.cz/…ty-z-panelky
A jak píše HonzaBK – na ose je osazení, o které se
musí opírat vnitřní kroužek ložiska. Já to na tomto místě taky řeším
podložkou silnou tak, aby po dotažení kola natvrdo buben nedřel
o štít. Používám jakoukoli podložku, co je po ruce, tloušťka cca do
1 mm.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola - oprava
07.07.2014 v 09:49
PavelL napsal:
M6 mám uchycen k rameni ŠTÍT, nikoli buben, samozřejmě…
:-)
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola - oprava
07.07.2014 v 11:00
Milan-Jihlava napsal:
Díky chlapi, samozřejmě ten větší průměr o který se opírá
ložisko tam mám, ale myslím udělat distanční kroužek větší než ten
větší průměr a přesný aby když utáhneš kolo, tlačil ti ten kroužek
na štít a tím spevnil jeho uchycení, neumím to tak dobře vysvětlit :D
možná lépe namalovat
Přidat odpověď
-
-
Re:Vymezení kola
07.07.2014 v 12:32
HonzaBK napsal:
Jo už jsem to pochopil, ale to je neuskutečnitelné, protože vnější
průměr té distančky nesmí být větší jak vnější průměr vnitřního
kroužku ložiska, protože by to mohl dřít o klec ložiska.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
07.07.2014 v 18:24
Milan-Jihlava napsal:
ano musel by být průměru vnějšího kroužku , myslím že by to šlo
odměřit přiložení ložiskem
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
08.07.2014 v 06:56, příloh: 2
PavelL napsal:
Ale ne! Přesně, jak říká Honza, opírat se něco může jen
o vnitřní kroužek ložiska, který při jízdě vůči ose stojí.
Vnější kroužek (i klec) se ua jízdy otáčí s bubnem, tudíž se
nemůže opírat o štít, který taky stojí…
Jestli chceš nějak vyztužit štít, podívej se do diskuze k tomu
výše odkázanému článku, vložil jsem tam fotky, jak to mám udělané já
(předchozím majitelem)- mezi štítem a ramenem mám ještě takový mezikus
ze silného duralu.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
08.07.2014 v 07:13
HonzaBK napsal:
Přesně jak píše Pavel, musíš číst pořádně odpovědi, napsal jsem
VNĚJŠÍ průmer VNITŘNÍHO kroužku ložiska!!!.Nemůže být větší.
Jedině by jsi musel nechat odfrézovat ten nálitek na ramenní jak v něm
prochází osa.
Ale podle mě je to vše zbytečné, pokud dáš nové šroubky (úplně
stačí M6!!) a budou pořádně dotažena. Šroubek se nikdy nemůže jen tak
ustřihnout, na základě výuky na vysoké technické škole, se napřed musí
povolit a pak se užvejká!! Takže základ je mít vše řádně dotaženo.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
08.07.2014 v 15:27
Milan-Jihlava napsal:
Aha pardon špatně jsem to pochopil :D Už jsem z toho zblblej, až
seženu štít, tak to udělám přesně jak píšete, dám tam pořádný
šrouby M6 a pořádný matice ty zabezpečovací a ještě to zalepím lepidlem
na závity a nebudu jezdit jako prase :D
Pánové kdo pa byl v Širokém Dole ? Přiznejte se ! Stál jsem na
louce vzadu se dvouma tříkolákama jako poslední. Uvažoval jsem o těch
Orlických horách tento víkend, ale asi to nestihnu dát do kupy.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
17.07.2014 v 05:34, příloh: 1
Beton napsal:
do lepeni matic bych nesel spíše do samozajišťovacích.
zatím jsem se nesetkal s tím že by díry pro M6 šrouby byly ve
štítu v pořádku označeny na obrázku písmenem „A“.
Vetšinou jsou většího průměru než šroub. pak je ještě zkontrolovat
jestli záchyt na štítu má hrany označeny na obrázku písmenem
„B“. pokud je B nějak poškozeno všechna brzdná síla drží na
dvou M6 šroubcích což si myslím že je trochu málo. přidá li se
k tomy vyčvachatné dírky ke strihnutí či povolení štítu prostě
dříve nebo později dojde. Právě tím převrtáním na průmer 8mm dojde ke
slícování děr se šrouby nehledě na to že 8 je víc jak 6mm. Porovnáš li
jakej kus materiálu je pouzit na zachyt brzdne reakce u zadniho kola tak
ty sroubky M6 jsou opravdu nic moc
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
17.07.2014 v 06:20
HonzaBK napsal:
Tak teď s tebou nesouhlaísm. šestky tam bohatě stačí a musí
udržet štít i kdyby tam hrany B nebyly! Stačí mít nový
nevyčvachtaný šroubky a pořádně dotaženy (ani to že je díra větší
nevadí. Stačí se podívat do tabulek kolik „unesou“ šrouby M6 na
střih!! takže když je to pořádně dotaženo, nemůže se nic stát.
Přidat odpověď
-
-
Re:Vymezení kola
17.07.2014 v 12:17
Milan-Jihlava napsal:
Takže jsem to převrtal na M8, dal jsem tam samojistící matky + jsem je
zalepil a aby toho nebylo málo tak jsem provrtal tu placku o kterou se
opírají ty zarážky a dal jsem tam taky šroub M8 + vypodložil jsem to
– utáhl a paráda. Už jsem najel 400km a ani se to nehne, totéž
udělám preventivně na druhém kole. Pánové jen tak mimo mísu, nevíte
nedalo by se někam fikaně upevnit rezervní kolo ? Jistota je jistota :D
Děkuji za rady !
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
18.07.2014 v 11:04, příloh: 1
Rix napsal:
U starých 250 nezbývá než se spolehnout na ty dvě šestky
šroubky. Zatím 13 000 km bez problémů s ustřihnutím
šroubků.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
18.07.2014 v 14:52
KLASIKA napsal:
Vozím náhradní kolo v koši nad motorem. Když si vytvoříš
dvojitou „podlahu“ v koši, tak bude kolo skryto před zloději
i ochráněno od žáru motoru. Doporučuji zajistit proti samovolnému
pohybu z důvodu bezpečnosti.
Přidat odpověď
-
Re:Vymezení kola
23.07.2014 v 12:48
HonzaBK napsal:
Nás ale na vysoké učili trochu něco jiného – Každá díra navíc
v odlitku snižuje jeho pevnost – takže vyvrtání další díry je
podle mě zhoršení stavu a ne zlepšení. Možná by to někdo dokázal
spočítat. 40 let tam byly 6ky a nebyl s tím problém a najednou tam
musí být osmičky?? škoda že už si nepamatuju jak se to počítá, abych
dokázal že 6ky jsou dostatečně dimenzované.
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Zadní pneumatika Následující dotaz: Skákání Velorexe
Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz
|
|