Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Tlumiče - přední/zadní

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (2)

  • Tlumiče - přední/zadní

    18.05.2017 v 19:07

    Brťka napsal:

    Zdar kolegové, rád bych tu trochu rozvířil téma tlumiče. Zbrojovka Březnice, která vyráběla tlumiče používané do předních kyvek, již před časem krachla a v doprodejích rázem stouply ceny nejprve na dvoj, nyní až na čtyřnásobek. U výměnných „pajšlů“ skoro na trojnásobek. A prý budou ještě dražší….. Možná přišel čas na podělení se o zkušenosti, jak problém s výměnou tlumičů či údržbou stávajících řešíte, jak dlouho vám zejm. přední tlumiče vydrží a zda děláte nějakou jejich údržbu.

    Defacto stejný osud potkal i zadní tlumiče, ze Š 1000, které vyráběla fa. ATESO a tu převzalo tuším Brano, nicméně výroba údajně již skončila.

    Pokud někdo napíše, napište do Předmětu rovnou specifikaci, zda se jedná o příspěvek k předním či zadním tlumičům.

    Stran údržby… dobová přírůčka k Velorexu 350 uvádí, že přední tlumiče – cituji: „mají velkou tlumící účinnost, umožňující přestavování tvrdosti pružin a jsou uspořádány tak, aby nebylo nutno tlumičový olej doplňovat. Doporučujeme však po ujetí 10–15 tis. km provádět výměnu oleje. Případné opravy, vymytí a výměnu oleje si nechte provést v odborné dílně“ . Přírůčka uvádí obsah jednoho tlumiče 47ccm. To štelování jsem nikdy neviděl. Na srazu v Boskovicích jsem mluvil s kolegou, který třeba razí názor, že už nemění pouze tlumič bez pružiny, protože ta je dle něj též unavená a kýžený efekt se nedostaví. Vlastní zkušenost mám takovou, že za těch cca 50 tis ujetých km jsem se setkal jak s tečením tlumičů, jejich následnou repasí, ale i celkem častým efektem odskákaných gum, které částečně eliminuji přehozem – otočením pláště a následně nevyhnutelnou již několikátou výměnou tlumičů. Moc velkou výdrž podle mne nemají. Jak často vydrží průměrně Vám?

    Doufám, že toto téma bude ostatním přínosem a ne jen důvodem k výtkám za….….

    Nic moc jsem na toto téma zde nenašel a je ještě stále spousta nováčků, kteří skládají svoje stroje, nebo musí řešit výměnu. Ne vždy jsou dobrou volbou náhražky ze zahraničí….….…

    Přidat odpověď

  • Re:Tlumiče - přední/zadní

    19.05.2017 v 05:17

    Beton napsal:

    Postřehy máš velice dobré. Téma jsi také navrhl trefně. O tlumiči je většinou napsáno jen to že na vozidle je.
    U nás je firma Hostr. Ta svého času měla staré zásoby všech možných těsnících kroužků právě do oněch tlumičů, ale i do spojkového válce jak hlavního tak pracovního. Pracovních válců spojky ten u motoru bacha na to je víc druhů.
    Zpět k těm tlumičům.
    Několikrát jsem tlumič rozebral a povyměnoval co se dalo vyměnil olej , ale hlavně utěsnil. Pozorným okem člověk pozná jestli je tlumič vydrený. Tam už těsnění moc nezmůže. Popis tlumiče i s obrázky je popsány třeba zde na tomto webu http://jeniko­vo.wz.cz/upra­vy/24.htm.
    K nastavování tvrdosti pružin: na těle tlumiče jsou dvě drážky cca 2–3 cm od sebe do kterých zapadaji dva takové půlměsíce. Přestavením do horní drážky je pérování tvrdší a do dolní normální. Na sestavení a přestavení tvrdosti mám vyrobenou takovou jednoduchou páku.
    Zadní tlumič jsem nikdy nerepasoval koupil v Mototechně adekvátní typ. Třeba tady mají dva výrobky https://www.skoda-dily.cz/…-cn-432.html jeden je Čína druhej vyroben v EU tak že nejspíš taky Čína za rozumný peníz.

    Přidat odpověď

  • Re:Tlumiče - přední/zadní

    22.05.2017 v 07:35

    HonzaBK napsal:

    Plně souhlasím s Betonem. Mám ještě dost starých tlumičů, takže vždy něco vyberu a dá se opravit pokud není vydřená pístnice. Mám najeto 40 tis a nikdy jsem tlumič neměnil, cca ve 20 tis. jsem vyměnil olej a nikdy jsem neměl žádnou gumu poskákanou. Totéž zadní, vnitřní systém stejný, akorát že ani na burzách ani na vrakovištích už prostě zadní nejsou, Ono na tlumiču se nemá co po*rat pokud je v pořádku těsnění, Jediná neopravitelná závada je vydřená pístnice. Myslím si že pružiny snad ani být nemůžou unavený vzhledem k zatížení předku a fungování si myslím že jsou podstatně méně namáhané než u motocyklu. Ale o unavení pružin se nedá diskutovat bez odborného měření, takže to ani nevyvracím. Mě spíš vadí praskající bubny, už mě praskl druhej jednodírák na pravým předním kole.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Hrazda se světly + spz
Následující dotaz: Napínák jawa 250

Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz