Cesta: » » » Tlumiče - přední/zadní
Tlumiče - přední/zadní
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (2)
-
Tlumiče - přední/zadní
18.05.2017 v 19:07
Brťka napsal:
Zdar kolegové, rád bych tu trochu rozvířil téma tlumiče. Zbrojovka
Březnice, která vyráběla tlumiče používané do předních kyvek, již
před časem krachla a v doprodejích rázem stouply ceny nejprve na dvoj,
nyní až na čtyřnásobek. U výměnných „pajšlů“ skoro na
trojnásobek. A prý budou ještě dražší….. Možná přišel čas
na podělení se o zkušenosti, jak problém s výměnou tlumičů či
údržbou stávajících řešíte, jak dlouho vám zejm. přední tlumiče
vydrží a zda děláte nějakou jejich údržbu.
Defacto stejný osud potkal i zadní tlumiče, ze Š 1000, které
vyráběla fa. ATESO a tu převzalo tuším Brano, nicméně výroba údajně
již skončila.
Pokud někdo napíše, napište do Předmětu rovnou specifikaci, zda se
jedná o příspěvek k předním či zadním tlumičům.
Stran údržby… dobová přírůčka k Velorexu
350 uvádí, že přední tlumiče – cituji: „mají velkou
tlumící účinnost, umožňující přestavování tvrdosti pružin a jsou
uspořádány tak, aby nebylo nutno tlumičový olej doplňovat. Doporučujeme
však po ujetí 10–15 tis. km provádět výměnu oleje. Případné
opravy, vymytí a výměnu oleje si nechte provést v odborné
dílně“ . Přírůčka uvádí obsah jednoho tlumiče 47ccm. To
štelování jsem nikdy neviděl. Na srazu v Boskovicích jsem mluvil
s kolegou, který třeba razí názor, že už nemění pouze tlumič bez
pružiny, protože ta je dle něj též unavená a kýžený efekt se
nedostaví. Vlastní zkušenost mám takovou, že za těch cca 50 tis
ujetých km jsem se setkal jak s tečením tlumičů, jejich následnou
repasí, ale i celkem častým efektem odskákaných gum, které
částečně eliminuji přehozem – otočením pláště a následně
nevyhnutelnou již několikátou výměnou tlumičů. Moc velkou výdrž podle
mne nemají. Jak často vydrží průměrně Vám?
Doufám, že toto téma bude ostatním přínosem a ne jen důvodem
k výtkám za….….
Nic moc jsem na toto téma zde nenašel a je ještě stále spousta
nováčků, kteří skládají svoje stroje, nebo musí řešit výměnu. Ne
vždy jsou dobrou volbou náhražky ze zahraničí….….…
Přidat odpověď
-
Re:Tlumiče - přední/zadní
19.05.2017 v 05:17
Beton napsal:
Postřehy máš velice dobré. Téma jsi také navrhl trefně.
O tlumiči je většinou napsáno jen to že na vozidle je.
U nás je firma Hostr. Ta svého času měla staré zásoby všech
možných těsnících kroužků právě do oněch tlumičů, ale i do
spojkového válce jak hlavního tak pracovního. Pracovních válců spojky ten
u motoru bacha na to je víc druhů.
Zpět k těm tlumičům.
Několikrát jsem tlumič rozebral a povyměnoval co se dalo vyměnil olej
, ale hlavně utěsnil. Pozorným okem člověk pozná jestli je tlumič
vydrený. Tam už těsnění moc nezmůže. Popis tlumiče i s obrázky je
popsány třeba zde na tomto webu http://jenikovo.wz.cz/upravy/24.htm.
K nastavování tvrdosti pružin: na těle tlumiče jsou dvě
drážky cca 2–3 cm od sebe do kterých zapadaji dva takové půlměsíce.
Přestavením do horní drážky je pérování tvrdší a do dolní normální.
Na sestavení a přestavení tvrdosti mám vyrobenou takovou jednoduchou páku.
Zadní tlumič jsem nikdy nerepasoval koupil v Mototechně
adekvátní typ. Třeba tady mají dva výrobky https://www.skoda-dily.cz/…-cn-432.html
jeden je Čína druhej vyroben v EU tak že nejspíš taky Čína za
rozumný peníz.
Přidat odpověď
-
Re:Tlumiče - přední/zadní
22.05.2017 v 07:35
HonzaBK napsal:
Plně souhlasím s Betonem. Mám ještě dost starých tlumičů, takže
vždy něco vyberu a dá se opravit pokud není vydřená pístnice. Mám najeto
40 tis a nikdy jsem tlumič neměnil, cca ve 20 tis. jsem vyměnil
olej a nikdy jsem neměl žádnou gumu poskákanou. Totéž zadní, vnitřní
systém stejný, akorát že ani na burzách ani na vrakovištích už prostě
zadní nejsou, Ono na tlumiču se nemá co po*rat pokud je v pořádku
těsnění, Jediná neopravitelná závada je vydřená pístnice. Myslím si
že pružiny snad ani být nemůžou unavený vzhledem k zatížení
předku a fungování si myslím že jsou podstatně méně namáhané než
u motocyklu. Ale o unavení pružin se nedá diskutovat bez odborného
měření, takže to ani nevyvracím. Mě spíš vadí praskající bubny, už
mě praskl druhej jednodírák na pravým předním kole.
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Hrazda se světly + spz Následující dotaz: Napínák jawa 250
Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz
|
|