Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Nová kola na Velorex 350/16

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (4)

  • Nová kola na Velorex 350/16

    18.05.2022 v 21:55

    Oto-K napsal:

    Sháním kompletní kola na Velorex 350/16. Tedy 2× přední a jedno zadní. Prosím o radu, kde koupit nová kola, repasovaná, případně díly na repasování. Od někoho, kdo má reálnou zkušenost (koupil a na vlastní oči viděl)… Rady kolik děr ve středu je nejlepší, kde se to dalo koupit před pěti a více lety mi moc nepomůžou.
    To už jsem si v poradně přečet a marným dotazem ve skupině na facebooku vyzkoušel :-)

    Přidat odpověď

  • Re:Nová kola na Velorex 350/16

    19.05.2022 v 04:28

    Beton napsal:

    Čest.
    Kolo jsem bral vždy jako spotřební věc. Každý chce mít velorex nablejskaný jak psí kulky. Přitom chromu na něm z výroby opravdu moc nebylo. Po celou dobu co mám Velorex jen na jednom jsem vylomil střed. Kupovat či dávat nesmyslné peníze za kolo s jednou dírou je trochu zcestne. Když to vezmu zpětně po dobu cca 28 let jsem nezaznamenal u svejch strojů přetržený drát. Kola kupuju na burzách . Když tam nedrží ložiska dávám tam tři vedle sebe. Ráfky natřu nebo nechám opisovat a jede na ně prášková barva. Všude se snažím mít zadní kola. Tedy i v předu. Stalo se mi jednou, že se mi uvolnit ten tisicihran co v něm drží rozeta. Tak že jsem vzal přední kolo a vyměnil za zadní následně pokračoval v jízdě. Pravdou je z praktického hlediska mám také všude pneu 16×3.5 nikoliv v předu 16×3.25. záměny jsou pak jednodušší. Pokud dojde k poškození ráfku nebo brzdoveho bubnu není to zas taková finanční újma než mít kolo v chromu a dát za něj 4 a více tisíc.

    Přidat odpověď

  • Re:Nová kola na Velorex 350/16

    19.05.2022 v 04:41

    Beton napsal:

    V podstatě je jedno kde kolo poridiš jestli a internetu v nějakém shopu nebo v kamenném obchodě. Nevím o nikom kdo by xhromoval doma ráfky aby byli top. Vždy je to jen takové pozlátko které má v vetsinou prvopocatku stejného výrobce. Chrom už není to co bejval je tak nějak šizenej podklad pod ním taky jestli tam vůbec je nějaky. Vyber si prostě pro tebe přijatelnou cenu k tomu jak budeš stroj používa. Jestli jako stroj k dennímu užívání nebo jako něco co bude převážně stát někde ve vitríně aby nepřišel k úrazu používáním

    Přidat odpověď

  • Re:Nová kola na Velorex 350/16

    20.05.2022 v 07:18

    HonzaBK napsal:

    Já bych to napsal trošku jinak.
    Musíš si uvědomit co chceš. Samozřejmě jednodíráky jsou lepší bubny než šestidíráky, ale vážím 70 kg, jezdím většinou sám a stejně se mě i jednodírák na předním kole zlomil. Také se mě za ty léta uvolnil ten kroužek na zadním mole, od té doby vozím pevnostní zapuštěný šrouby na imbusák, abych je mohl když tak nahradit na cestě a už jsem je 2× dával jinému majitelei se kterým jsem jeli ve větší skupině.
    Jde o to co vše chceš. Nevím proč bych měl kupovat nový kola? Vezmu satrý bubny, lehce je vyleštím pucvlnou, koupím nový drátky, niple a ráfek – já kupuju jen z Motoústí, ložiska jakýkoli a složím si sám, max si je nechám vycentrovat u kamaráda co má opravnu bicyklů. Ráfky kupuju myslím že Indický s českým chromem. Podle mě když jso ložiska lehce volná tak to ničemu nevadí, jedno ložisko je mezi segrovkama tak nemá kolo kam uhnout.

    Přidat odpověď

  • Re:Nová kola na Velorex 350/16

    20.05.2022 v 07:25

    HonzaBK napsal:

    Ještě neco k teorii.
    Nrezové dráty ani špice bych nekupoval – velmi tvrdý a nepružný materiál. Kola nejsou dělány na namáhání které je ve velorexu, takže pokud vezmu tvrdší tyto dvě věci, o to více namáhán an ohyb právě buben v místě těch dír a je náchalnější k ulomení. Stačí jednoduchý náčrtek zatížení silami co jsme brali v Pružnosti a pevnosti na výšce a něco prostě musí povolit. Bylo by zajímavé, kdyby nějaký vysokoškolák udělal semestrální práci – spočítal zatížení kol u motorky, která váží 130 kg a síly na drátky a na buben jsou podstatně menší, protože se celá motorka v zátočině naklání, a síly které působí na buben /výplet/ u velouše, který váží 305 kg, kdy musí být v zátočině obrovské boční síly, na celý výplet a tím i buben. Proto se nestane, že by jsi našel na burze kolo, které je z motorky a má vymačkánu díru na ložisko a děje se to pouze u velouchů. Plus stárnutí materiálu je další faktor.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Kola a brzdy
Následující dotaz: Kostra dovaření

Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz