karavan

Hierarchický výpis

Seznam odpovědí (22)

  • karavan

    05.03.2017 v 22:50

    Redbull_co2 napsal:

    napadla vás take myšlenka postavit si karavan za veldu

  • Re:karavan

    06.03.2017 v 08:26

    PavelL napsal:

  • Re:karavan

    06.03.2017 v 11:05

    Beton napsal:

    Jen se chci zeptat jak to chceš legalizovat aby to mohlo jezdit po silnici?

  • Re:karavan

    06.03.2017 v 13:12

    HonzaBK napsal:

    Zrovna v legalizaci vidím nejmenší problém, buď koupí vlek hotovej, kterej bude mít rozměry jaké potřebuje a ten předělá, pak nemusí dělat vůbec nic krmě jeho úpravy. Nebo koupí vlek u kterého provede přestavbu, což taky jde, ale je to poměrně dražší (cena jiného staršího vozíku).

  • Re:karavan

    06.03.2017 v 13:45

    Beton napsal:

    To se ovšem bavime o vozíku za auto který byl už typizovany a schváleny k provozu ma závěs na mohly a pod. Další věc když někdo predela neco na něco neznamená to automaticky ze je to správně. Pokud mate v TP napsané rozměry vozíku 12002000 nemůžeš z nej bez postihu( pokud to náhodou neumožňuje nějaký schvalovací proces) udělat 30003000.vim že jde snížit celková maximální hmotnost aby souprava mohla byt tazena za vozidlem který nemůže táhnout třeba 2500kg vozík to stojí jen zápis v TP a peníze. Je to ovšem bez zásahu do konstrukce vozíku samotného.

  • Re:karavan

    06.03.2017 v 15:26

    PavelL napsal:

    Já si hlavně nedokážu představit něco takového (v dnešním provozu) za hadrákem vůbec táhnout s přihlédnutím k jeho jízdním vlastnostem i bez přívěsu… :-) :-)

  • Re:karavan

    06.03.2017 v 16:12

    Beton napsal:

    Tady zůstane jen u myšlenky. Ono něco takového dovést na sraz na podvalu trochu ztrácí smysl

  • Re:karavan

    07.03.2017 v 22:48

    Redbull_co2 napsal:

    právě jen mě to napadlo, ono sou tu právě věci co si neumím představit . právě jízdu sním, přihlášení,a vůbec něco takového vymyslet jako způsob zaprahnuti atd.

    ale bylo by to zajímavé něco takového mít jako na tech fotkách. každopádně jízda za větru bude asi nic moc..

  • Re:karavan

    08.03.2017 v 07:29

    HonzaBK napsal:

    Já v tom vůbec nevidím problém, když jsou peníze a je čas si to udělat.
    Koupím nákladní vlek za auto rozměrů jaké potřebuji a udělám k němu nádstavbu, kterou bez problému sundám když půdu na STK, nebo koupím vozík který má vysoké bočnice, tak aby ěm venkovní rozměr seděli a vyrobím komplet nový vrch prosklený čalouněný atd, tak jak chci a nemusím nic předělávat v papírech. Na velouše dám závěs ISO 50 (koule) a připojím. Druhá možnost e jak píšu koupit papíry od vleku který byl kdysi üdělán doma samodomo a provést oficiální přestavbu – postavit nový vlek, samozřejmě za podmínek zákona. Což dnes taky není problém, akorát to stojí dost peněz. Já měl doklady a k tomu jinej vlek a bez problému jsem provedl přestavbu.
    Druhá věc je k čemu mě to bude doma zavazet v garáži a už vůbec bych s tím nechtěl jezdit. Ale technicky v tom opravdu nevidím žádnej problém a v legalizaci bez úplatků taky nevidím problém. Smozřejmě bych to sem nepsal kdybych zrovna loni neprovedl přestavbu vleku.

  • Re:karavan

    08.03.2017 v 08:19

    Beton napsal:

    Baviš se stále o přestavbě vleku za auto. Tažné zařízení na autě s koulí ISO 50 .
    Samozřejmě když máš dostatek peněz pohneš i skálou.

  • Re:karavan

    08.03.2017 v 11:25

    HonzaBK napsal:

    Teď jsi mě trochu rozhodil, ale podle mě není nikde v techničáku u vleku napsáno jestli je to vlek za osobní automobil, za nákladní apod. (nemám u sebe teď TP od vleku). A vím že jsou lidi, kteří mají za Velorexem kouli. Takže podle mě pokud budu mít vlek a schválený tažný na Velorexu, tak ho tam zapojím, pokud souhlasí váhy. Což zase není problém při přestavbě udělat vlek zcela nový z trubek aby byl lehký. Já při přestavbě měnil všechny rozměry kromě rozměrů kol, vše oficiálně přes STK a klasickou přestavbu.
    Takže znovu, koupím vlek domací výroby, udělám si novej jakej potřebuju a provedu přestavbu vleku vše oficiálně.
    Pak ho normálně připojím za co chci (čtyřkolka, velorex, auto, autobus…). Připojování je o vozidle ne o vleku. Spíš bych viděl problém se zápisem tažnýho na Veloušovi a nějaké váhy vleku, abych se vlezl do možné váhy taženého přívěsu, což asi bude zásadnější problém, než výroba (přestavba) a legalizace samotného vleku.
    Podle mě vyrobit a zlegalizovat takový vlek asi není problém, ale tahat ho za Veloušem dle předpisů bude problém větší, takže na sraz dojedeš veloušem, za doprovodný osobák zapřáhneš ten karavan ve tvaru velouše a spojíš to až na srazu.

  • Re:karavan

    08.03.2017 v 12:02, příloh: 1

    Beton napsal:

    V TP vozidla(auta) máš vetsinou zapsané parametry vozíku který můžeš tahat . Myslím tím bezděného / nebrzdeneho zatížení na kouli a pod. To jsou docela zásadní informace pro pořízení vozíku a jeho použití za daný vůz. V TP Velorexů tyto udaje nejsou . Neříkám že se nedají odvodit od váhy stroje. To i v autoškole probírají.
    Že zkušenosti vím že jakousi pochybnou cestou jde zapsat přívěsný vozík páv za trikolovy Velorex s využitím že je evidován jako motocykl. Za jawu bylo k tomu to účelu prodavano tažné zařízení, které má úchyty pasující na její rám. Pro Velorex nikdy nic takového vyráběno nebylo, teda o tom nevím. Tak že takové samodomo je tak trochu o průser. Když jsem si nechal zapsat do tp auta tažné musel jsem donést na DI doklad o jeho homologaci a zároveň od autorizované firmy. Prý to schválené tažné k typu vozidla můžeš namontovat sám a na STK to posvetej, ale proč si komplikovat život.

  • Re:karavan

    08.03.2017 v 16:13

    HonzaBK napsal:

    tak teď už vůbec nechápu tvé myšlenkové pochody. Ty jsi mě tady napsal že píšu o vozíku za auto, a najednou ty tady argumentuješ TP od auta. O tom ale diskuze nenía ani tady nebyla!! Je tu dotaz na udělání vleku kaarvanu podobnému velorexu. Což není v dnešní době absolutně žádnej problém když tomu věnuješ hodně obíhání po úřadech a STK kvůli přestavbě a vlek bez porblémů (s menšíma problémama) schválíš!! druhá věc je to co jsem napsal já a ty jsi to jen částečně potvrdil a to je zda vůbec můžu nějaký vlek za velorexem oficiálně táhnout. podle mě kdo má zapsaný v TP velorexe kouli ISO 50 a vleze se do váhy tak nevidím žádný problém. kdo ho nemá zapsán, dnes už asi ani nezapíše. takže zatím jsem od tebe neslyšel jeden jediný důvod podložený předpisy proč bych si nemohl tento vlek vyrobit!! a dnes sehnat štítek a homologační list ke starýmu tažnýmu není žádnej problém. ale to do této diskuze nepatří na tažný a jeho zapsání do TP dotaz nebyl!

  • Re:karavan

    08.03.2017 v 16:28

    Beton napsal:

    Právě není to o tom jen něco vyrobit. Jak jsi psal je to o tom běhání placení a výsledek v nedohlednu.
    Psal jsi o vozíku za auto. Tam takové problémy nebudou. Většina aut může něco za sebou tahat.
    Psát že někde koupíš štítek a doklady je trochu zavádějící když není ani legální kupovat pouze doklady s identifikátory.
    PS: kdo má kouli ISO 50 zapsanou v TP u hadraka trikoloveho ať se ozve.

  • Re:karavan

    09.03.2017 v 07:32

    HonzaBK napsal:

    Tak už ani asi neumím číst!
    O vlku za auto jsi začal psát ty ne já! Vždy když chceš něco vyrobit je to o běhání a vyřizování ale jde to legálně. Já na to reagoval že jakýkoli vozík za auto si můžeš přestavět pokud je původně samodomo. S doklady máš pravdu, tak si příště dám pozor a napíšu doklady a zbytky vozíku (samozřejmě když kupuju nějaké doklady, vždy napíšu že se jedná o vrak vozidla, nikdy nenapíšu smlouvu pouze na doklady). O jednom majiteli, který má zapsanou kouli v TP hadráku oficiálně vím. Jakým způsobem a v jakém roce to bylo zapsáno je jedno, ale pokud to jednou má tak už je to legální navždy! je to normální závěs na PAV na který místo křížového kloubu byla navařena koule, což v té době bylo zcela legální – normálně se samodomo závěsy vyráběly. Já ve svým věku pamatuji, že sis musel koupit pouze kouli, pak ti to musel svařit někdo kdo má státnice na svařování a pak ti to jen zkontrolovali (žádná STK ještě nebyla), hlavně papír od koule ISO 50 a tažný ti bez jakýchkoli problémů přihlásili.
    Takže snad naposled nevidím žádný problém s výrobou (přestavbou) a legalizací vozíku! Vetší problém vidím s legalizací tažnýho na Veloušovi a splnění váhy taženého přívěsu. To je možná neřešitelné v dnešní době.

  • Re:karavan

    09.03.2017 v 07:48

    Beton napsal:

    K té kouli – vždy je někdo první pokud to už má zapsané v TP tak otevřel bránu i dalším . Prostě když to šlo jednou půjde to i dalším teda pokud v tom nebylo něco víc…... Připojit vozík za vozidla kategorie L lze vyhláška s tím počítá. Ovšem do kategorie L spadá kde co. https://cs.m.wi­kipedia.org/…o­rie_vozidel .
    Při stavbě takového vozíku je potřeba dodržet nějaké stanovené parametry http://kds.vsb­.cz/…-rozmery.htm . Možná na začátku by to chtělo pročíst vyhlášku 341/2002 a tím bych tuto nesmyslnou myšlenku připojit něco za velorex uzavřel

  • Re:karavan - Jaguar

    09.03.2017 v 08:47

    PavelL napsal:

    Pro odlehčení debaty – připomnělo mi to krásnou příhodu z dob socialismu, mám to zdokumentované v jedné modelářské knížce: Tehdejší výrobce hraček (snad IGRA) vyrobil model Jaguára s přívěsným vozíkem. V zahraničí to údajně vzbudilo velké veselí, představa zapojit nákladní vozík za Jaguára byla naprosto absurdní… :-D

  • Re:karavan - Jaguar

    09.03.2017 v 09:11, příloh: 1

    PavelL napsal:

    Tady je!

  • Re:karavan - Ferrari

    09.03.2017 v 10:22, příloh: 1

    PavelL napsal:

    Pardon, Ferrari to bylo!

  • Re:karavan - Jaguar či Ferrari ........či hadrák

    09.03.2017 v 20:29

    Brťka napsal:

    Ahoj,
    přidám svůj názor do debaty…. myslím že ta poslední věta o tom absurdnu je naprosto vtipná a ucházející. Už jsem pár fotek hadráků s přívěsem viděl /např. jako nacouvat před karavan, vyfotit a rychle pryč, apod :)/, a tyhle fotky jsou super pro pobavení, recesi, ale pro praktické využití si to nedovedu představit a přijde mi to v jakékoliv podobě jako fakt kravina, pardon. I když, i já jsem byl mlád a popřel bych sám sebe, kdybych neřel, že mne to kdysi taky napadlo :D.. Sám mám zapsaný za Rudolfem tažný pro Pava, a tu a tam s ním vyjedu, ale vězte, že kdo zkusil, tak ví, že za motorkou to s ním je myslím mnohem pohodlnější. Ono dvě kola ve předu a jedno vzadu a za ním ještě jedno nebo dvě další, to je pěkná houpačka na silnicích, nehledě na zátěž pro motor a rám vozítka. Jízdu hadrákem si fakt užijete víc, když za ním nic nepotáhnete, jakkoliv by dotyčný chtěl být za fráju… S PAVem sem byl myslím i na jednom velorexčundru, a byť hadrákem si užijete nejvíc krajiny při té 60–70tce, tak s přívěsným vozíkem na basu piv to je jednak hůře dosažitelné a jednak vyjeté koleje, díry, prostě ta „plavaná“ za to až tak moc nestojí. Myslím si, že právě onen přívěsný vozík za moto je takové to pověstné skousnutelné maximum :). Hadrák se pak umí naprosto nekontrolovatelně rozvlnit…..A není to bez rizika, co si budem povídat, nevím sice o nikom, kdo by s pavem až tak boural,aby v tom byly i vozidla za ním, ale, kdoví, jak se na to pak podívá v takovém případě pojišťovna…. za PAVa se asi neplatí pojistka….. a už jsem před léty o jednom urvanym z kříže na silnici taky slyšel… naštěstí bez další havárky….…

    Slunce v duši a velorexům zdar! :)

  • motor 559 penelka do vrlorexu

    11.03.2017 v 08:05

    eli napsal:

    Dobrý den chtěl jsem se zeptat jaké jsou třeba udělat úpravy na motoru 559 aby šel do velorexu například řazení a startování děkuji za odpověď

  • Dotazy do poradny

    11.03.2017 v 22:25

    Brťka napsal:

    Dobrý den, předně, je dobré nevkládat jiné dotazy do vlákna, které směřuje někam jinam, je třeba trochu prohledat poradnu, případně přidat dotaz do příslušné sekce. Ale spousta toho za léta trvání webu bylo již dotazováno a diskutováno, tak mnohdy postačí použít google k prohledání webu a k najítí odpovědi na konkrétní dotaz. a není pak třeba poradnu více zaplňovat a znepřehledňovat.

    pomůcka k vyhledávání např. zde http://velorex-rozcestnik.web­node.cz/…velo­rexy-cz/

  • Re:karavan - Jaguar či Ferrari ........či hadrák

    06.04.2017 v 22:21

    Ujo Pepek napsal:

    Připojuji se k debatě…jsem v této skupině krátce , tak neznám skoro nikoho , ale nemohl jsem si nevšimnout jednoho člena který má na prdeli Velorexe soudek a další tahá za sebou. Přijde mi , že jsem ho viděl na spoustě fotek ze srazů. Nešlo by ho nějak identifikovat a poprosit ho aby k tomuto tématu tady něco napsal ??, Jednak jak se mu s tím jezdí a dále jak se tváří policajti na ten soudek ???

Předchozí dotaz: předělaný motor
Následující dotaz: Deti vo velorexe

Zpět do kategorie Přestavby, úpravy