Velorex 2006

Autor: Jiří K. (jiri.kovar@skd-bojkovice.cz)
Datum: 6. 12. 2006
Rubrika: Expedice
Celý článek: https://www.velorexy.cz/?loc1=48&article_id=618

V tomto článku nenajdete žádný text - informace jsou umístěny jako popisky obrázků.


V neděli 2.7.06 začíná naše dvou týdenní cesta přes alpské velíkány do Monte Carla a zpět.
V neděli 2.7.06 začíná naše dvou týdenní cesta přes alpské velíkány do Monte Carla a zpět.
Smůla začíná prvním dnem. Čtyřkolka má rozpadlý ventilátor, tříkolka rozlomené kolečko převodovky a zničenou vidličku řazení.
Smůla začíná prvním dnem. Čtyřkolka má rozpadlý ventilátor, tříkolka rozlomené kolečko převodovky a zničenou vidličku řazení.
Nový Hrozenkov - Zlín - Slavkov u Brna - Moravské Budějovice - Česká Bystřice. Ujeto 300 km.
Nový Hrozenkov - Zlín - Slavkov u Brna - Moravské Budějovice - Česká Bystřice. Ujeto 300 km.
Ventilátor vaříme v Moravském Krumlově, motor půlíme večer na benzínce v České Bystřici, kde taky přespáváme.
Ventilátor vaříme v Moravském Krumlově, motor půlíme večer na benzínce v České Bystřici, kde taky přespáváme.
Ráno vyrážíme směr Gmünd - Freistadt - Linz - Wels - Lambach - Traundorf - Bad Isch - Bad Aussee - Hallstatt. Ujeto 315 km.
Ráno vyrážíme směr Gmünd - Freistadt - Linz - Wels - Lambach - Traundorf - Bad Isch - Bad Aussee - Hallstatt. Ujeto 315 km.
Ráno přišlo vhod koupání v jezeře.
Ráno přišlo vhod koupání v jezeře.
Voda byla nádherně čistá a studená. Naproti v horské kotlině se nachází pravěké naleziště hallstattské kultury.
Voda byla nádherně čistá a studená. Naproti v horské kotlině se nachází pravěké naleziště hallstattské kultury.
Nocujeme ve volném tábořišti u jezera.
Nocujeme ve volném tábořišti u jezera.
Ráno vyrážíme směr Zell am See. Po cestě zastávka u horského jezera v Mittertalu. Za náma panoráma Dachstainu.
Ráno vyrážíme směr Zell am See. Po cestě zastávka u horského jezera v Mittertalu. Za náma panoráma Dachstainu.

Dál následuje Gosau - Lindenthal - Hüttau - Bischofshofen. V Zell am See jsme poměrně brzy, tak se jedem podívat dál přes Lend - Mittersill na Krimmlské vodopády.
Dál následuje Gosau - Lindenthal - Hüttau - Bischofshofen. V Zell am See jsme poměrně brzy, tak se jedem podívat dál přes Lend - Mittersill na Krimmlské vodopády.





Z časových důvodů zdoláváme pouze 1/3 vodopádů. I tak nám zabraly přes hodinu svižného výstupu a sestupu.
Z časových důvodů zdoláváme pouze 1/3 vodopádů. I tak nám zabraly přes hodinu svižného výstupu a sestupu.

Vracíme se zpět přes Zell am See do vesničky Fusch an der Grossglockner, kde pozdě večer nacházíme opuštěný dům. Na zahradě přespáváme. Ujeto 255 km.
Vracíme se zpět přes Zell am See do vesničky Fusch an der Grossglockner, kde pozdě večer nacházíme opuštěný dům. Na zahradě přespáváme. Ujeto 255 km.
Brzy ráno vyrážíme zdolat první velký alpský přejezd. Jedeme směr Grossglockner.
Brzy ráno vyrážíme zdolat první velký alpský přejezd. Jedeme směr Grossglockner.
Ráno je nádherně modré nebe a jízdu si patřičně vychutnáváme.
Ráno je nádherně modré nebe a jízdu si patřičně vychutnáváme.
V tomto cca 35-ti km stoupání poprvé srovnávame rozdíly hydrauliky a mechaniky.
V tomto cca 35-ti km stoupání poprvé srovnávame rozdíly hydrauliky a mechaniky.

Rovnějších úseků k focení moc nebylo. Střídal se 1. a 2. stupeň řazení.
Rovnějších úseků k focení moc nebylo. Střídal se 1. a 2. stupeň řazení.
Konečně jsme nad mraky :o), nádherný pocit.
Konečně jsme nad mraky :o), nádherný pocit.

Vyhlídka pod Grossglocknerem (2416 m/m).
Vyhlídka pod Grossglocknerem (2416 m/m).





Nejsme tady nahoře sami staršího roku výroby.
Nejsme tady nahoře sami staršího roku výroby.

Sjíždíme dolů do údolí směr - Winklem - Lienz - Strassen – Toblach. Tady nás zastihla bouřka. Není možné dál jet. Přespáváme přímo u cesty, která je z obou stran hraničená přírodním parkem. Ujeto 170 km.
Sjíždíme dolů do údolí směr - Winklem - Lienz - Strassen – Toblach. Tady nás zastihla bouřka. Není možné dál jet. Přespáváme přímo u cesty, která je z obou stran hraničená přírodním parkem. Ujeto 170 km.
Ráno vyrážíme po rovných cestách Cortina d´Ampezzo – Castello Lavazzo - Conegliano - Treviso – Benátky.
Ráno vyrážíme po rovných cestách Cortina d´Ampezzo – Castello Lavazzo - Conegliano - Treviso – Benátky.
Do benátek přijíždíme po široké spojovací cestě. Po krátké prohlídce vyjíždíme z města a kopírujeme východní pobřeží směr Lugo – Sant´Anna – Lido delle Nazioni.
Do benátek přijíždíme po široké spojovací cestě. Po krátké prohlídce vyjíždíme z města a kopírujeme východní pobřeží směr Lugo – Sant´Anna – Lido delle Nazioni.
V Lido delle Nazioni končíme a přespáváme v kempu. Ujeto 306 km. Druhý den máme volno, které trávíme ve stylovém bazénu. Ráno vyrážíme směr Ravenna – Forli – San Benedetto in Alpe - Rufina – Pontassieve – Firenze - Lastra a Signa. Ujeto 204 km.
V Lido delle Nazioni končíme a přespáváme v kempu. Ujeto 306 km. Druhý den máme volno, které trávíme ve stylovém bazénu. Ráno vyrážíme směr Ravenna – Forli – San Benedetto in Alpe - Rufina – Pontassieve – Firenze - Lastra a Signa. Ujeto 204 km.
Ráno pokračujeme směr Pisa.
Ráno pokračujeme směr Pisa.

Nemůžeme vynechat nejznámější památku tohoto města.
Nemůžeme vynechat nejznámější památku tohoto města.

Opravdu to mají křivé.
Opravdu to mají křivé.
Parkováni na autobusové zastávce není zrovna koscher.
Parkováni na autobusové zastávce není zrovna koscher.
Dokonce i novomanželé budou mít na Velorexy vzpomínku.
Dokonce i novomanželé budou mít na Velorexy vzpomínku.

Jedeme dál k západnímu pobřeží směr Spezia – Monterosso.
Jedeme dál k západnímu pobřeží směr Spezia – Monterosso.
Parkuje nad městem na vyvýšené vyhlídce nad útesy.
Parkuje nad městem na vyvýšené vyhlídce nad útesy.
Jdem se podívat do starobylého přímořského městečka Monterosso.
Jdem se podívat do starobylého přímořského městečka Monterosso.
Je turisty málo obývané (zákaz vjezdu motor. vozidel), stylové a velice pěkné.
Je turisty málo obývané (zákaz vjezdu motor. vozidel), stylové a velice pěkné.
Za celou cestu jsme neviděli pěknější a čistší pobřeží.
Za celou cestu jsme neviděli pěknější a čistší pobřeží.
Přespáváme přímo na parkovišti nad městem. Ujeto 190 km. Ráno děláme malou údržbu a vyrážíme podel pobřeží směrem nahoru.
Přespáváme přímo na parkovišti nad městem. Ujeto 190 km. Ráno děláme malou údržbu a vyrážíme podel pobřeží směrem nahoru.
Jedeme podel pobřeží na Rapallo – Janov. Je to cesta části slavného italského cyklistického závodu.
Jedeme podel pobřeží na Rapallo – Janov. Je to cesta části slavného italského cyklistického závodu.


Projíždíme Janovem a valíme si to na Savonu. Zde jsme totálně znaveni úmorným vedrem a děláme malou přestávku.
Projíždíme Janovem a valíme si to na Savonu. Zde jsme totálně znaveni úmorným vedrem a děláme malou přestávku.
Pokračujeme na Albena – San Remo, kde pro dnes končíme. Ujeto 225 km. Večer se jdem podívat do hospody na finále šampionátu ve fotbale. Oslavy Italů byly velkolepé a nepopsatelné. Spát jsme šli až pozdě ráno.
Pokračujeme na Albena – San Remo, kde pro dnes končíme. Ujeto 225 km. Večer se jdem podívat do hospody na finále šampionátu ve fotbale. Oslavy Italů byly velkolepé a nepopsatelné. Spát jsme šli až pozdě ráno.
Ráno vyrážíme do Monaca.
Ráno vyrážíme do Monaca.
Po cestě potkáváme sraz italských Fiatů 500.
Po cestě potkáváme sraz italských Fiatů 500.
V Monte Carlu nebylo možné zaparkovat, tak Velorexy necháváme na okraji města.
V Monte Carlu nebylo možné zaparkovat, tak Velorexy necháváme na okraji města.
Okruh F1.
Okruh F1.
Přístav v Monte Carlu.
Přístav v Monte Carlu.
Město plné hotelů, kasín a luxusních aut.
Město plné hotelů, kasín a luxusních aut.
Z Monaca vyrážíme podel francouzkých hranic na sever, domů. Přespáváme v Breil s. Roya. Ujeto 75 km.
Z Monaca vyrážíme podel francouzkých hranic na sever, domů. Přespáváme v Breil s. Roya. Ujeto 75 km.
Za stanem nám teče horská cesta a ranní koupání je osvěžující.
Za stanem nám teče horská cesta a ranní koupání je osvěžující.

Tato cesta nás křižuje až do Tende.
Tato cesta nás křižuje až do Tende.

Alpy jsou provrtány tunely, kde ne, tam se musí vyjet. Dál projíždíme Cuneo – Fosano.
Alpy jsou provrtány tunely, kde ne, tam se musí vyjet. Dál projíždíme Cuneo – Fosano.
Ve Fosanu musíme svařovat výfuk a ventilátor.
Ve Fosanu musíme svařovat výfuk a ventilátor.
Najít vybavenou dílnu nebylo těžké.
Najít vybavenou dílnu nebylo těžké.
Přes Bra – Novara dorážíme do Feriolo, ležící u italsko-švícarského jezera Lago di Maggiore. Zde v kempu nocujeme. Ujeto 325 km.
Přes Bra – Novara dorážíme do Feriolo, ležící u italsko-švícarského jezera Lago di Maggiore. Zde v kempu nocujeme. Ujeto 325 km.
Následující den máme volno, které trávíme u vody a v 40 km vzdáleném Gottard Parku, plném různých veteránů.
Následující den máme volno, které trávíme u vody a v 40 km vzdáleném Gottard Parku, plném různých veteránů.








Jezero Lago di Maggiore je lemováno velkolepými hotely.
Jezero Lago di Maggiore je lemováno velkolepými hotely.


Příští den vyráříme opět do hor. Směr – Locarno – Bellinzona – Passo de Bernardino.
Příští den vyráříme opět do hor. Směr – Locarno – Bellinzona – Passo de Bernardino.

Olympijská vesnička Svatý Bernard.
Olympijská vesnička Svatý Bernard.
Výjezd do Passo de Bernardino (2065m/m).
Výjezd do Passo de Bernardino (2065m/m).
Passo plné horských jezer.
Passo plné horských jezer.



Dál pokračujeme Hinterrhein – Brail.
Dál pokračujeme Hinterrhein – Brail.



Z Hinterrheinu sjíždíme do Brailu, kde přespáváme. Ujeto 235 km.
Z Hinterrheinu sjíždíme do Brailu, kde přespáváme. Ujeto 235 km.
Ráno jedeme směr Zernez, kde snídáme a chystáme se vyjet na Pass dal Fuorn.
Ráno jedeme směr Zernez, kde snídáme a chystáme se vyjet na Pass dal Fuorn.
Pass dal Fuorn (2149m/m). Sjíždíme do Santa Maria.
Pass dal Fuorn (2149m/m). Sjíždíme do Santa Maria.
V Santa Marii odbočujeme na Umbrail pass. Cesta je to velmi úzká, šotolinová a prudká. V serpentýnách nevychází oblouk zatočení a není vidět do protisměru. Žádné svodidla. Nejtěžší cca 30 km výjezd.
V Santa Marii odbočujeme na Umbrail pass. Cesta je to velmi úzká, šotolinová a prudká. V serpentýnách nevychází oblouk zatočení a není vidět do protisměru. Žádné svodidla. Nejtěžší cca 30 km výjezd.
Umbrail pass (2505m/m). V dáli Pass del Stelvio.
Umbrail pass (2505m/m). V dáli Pass del Stelvio.
Pass del Stelvio (2760m/m).
Pass del Stelvio (2760m/m).

Tohle nás čeká dolů. Naštěstí je cesta dostatečně široká.
Tohle nás čeká dolů. Naštěstí je cesta dostatečně široká.







Chlazení brzd při sjezdu.
Chlazení brzd při sjezdu.

Dál pokračujeme Trafoi – Merano – Jaufenpass (2099m/m) – Passo del Brennero (1375m/m), Innsbruck.
Dál pokračujeme Trafoi – Merano – Jaufenpass (2099m/m) – Passo del Brennero (1375m/m), Innsbruck.

Končíme v Schwarz. Ujeto 280 km. Ráno jedeme Wörgl – Kitzbühel – Salzburg – Vocklabruck - Lambach – Wels – Linz – Amstetten – Melk – Krems – Tulen – Hollabrunn – Znojmo - ráno 15.8. N.Hrozenov. Ujeto 716 km na jeden zátah ! Celkově ujeto 3686 km.
Končíme v Schwarz. Ujeto 280 km. Ráno jedeme Wörgl – Kitzbühel – Salzburg – Vocklabruck - Lambach – Wels – Linz – Amstetten – Melk – Krems – Tulen – Hollabrunn – Znojmo - ráno 15.8. N.Hrozenov. Ujeto 716 km na jeden zátah ! Celkově ujeto 3686 km.