Oskar 16 Vlastimila Vávrů - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Oskar 16 Vlastimila Vávrů

autor: Vlasta31. 3. 2003Vaše strojekomentářů: 0přečteno: 12914 xfoto: 35známka: -

Oskara jsem přivezl ve velmi zuboženém stavu. Samozřejmě bez SPZ a TP. Asi čtvrtina trubek kostry byla zrezlá nebo zohýbaná a bylo nutné je vyměnit. Celkem bylo stráveno na opravě kostry asi 30 hodin čistého času - práce s autogenem, svářečkou, flexou atd. Renovace byla hned od začátku brána velmi vážně. Předběhnu a uvedu, že trvala rok a půl.

Nyní se podrobněji zmíním o kostře. Jedná se o typ, kde jsou táhla řazení a startování vedena pod podlanou, uchycení předních reflektorů je pomocí spojovací trubky, přední brzdy pomocí trojkladky, zadní brzda pomocí táhla. Oskar jezdí po šestnáctkových půlbubnech. Bohužel je předchozí majitel vyměnil za celobubny. A tak nastalo období shánění chybějících dílů po burzách. V současné době již Oskar má půlbubny s chromovanými ráfky.

Další kapitolou je motor a výfuk. Motor se ve vraku nacházel, dokonce i s raménkem chlazení. Řemeničku jsem si musel nechat vyrobit. Motor jsem zgenerálkoval a zachoval jsem původní relé přímo na statoru. Velmi zajímavý je výfukový systém. Je realizován pomocí "dvojkolena". To svádí výfukové plyny z obou výkových kanálů do jedné rybiny. Celý výfukový systém byl přebastlený a dvojkoleno i rybinu bylo nutné sehnat.

Oskara jsem oblékl do solnických plachet. Klasická hnědá koženka s bílým lemováním. Nová je též střecha (Rekovi) a sedačka (Rekovi). V roce 2002 jsem s Oskarem absolvoval tyto akce: sraz Velorexů v Boskovicích, Lipnici, Týnci nad Sázavou a Blansku. Celkem jsem v roce 2002 najel s nově zrenovovaným Oskarem asi 5000 km.

Oskar se od třiapůle liší v několika směrech. Tak například ve spotřebě. Ta v mém případě činila například během lipnického srazu 4,92 l/100 km. Zatímco s třiapůlí jezdím běžně za 4,2 l/100 km. Též výkonové parametry jsou nesrovnatelné. Pro porovnání jsem Oskara vybavil digitálním tachometrem. Maximální stálá rychlost po rovině činí zhruba 70 km/h. Rozjezd je velmi vlažný. O akceleraci se dá hovořit jen velmi opatrně. Nicméně jízda s Oskarem je skvělý zážitek a v jistém směru lepší než s třistapadinou.

Na fotografiích je vidět původní stav, postup renovace a konečně stav po renovaci.

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

nehodnoceno


Související články:
Oskar 16 Vlastimila Vávrů IIOskar 16 Vlastimila Vávrů II
Můj Oskar 16 - aktuální stavMůj Oskar 16 - aktuální stav

Komentáře

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

K tomuto článku nebyly vloženy žádné komentáře.

Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

137Jarní Boskovice č 26...
135XII. Film Fest Velor...
101MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
77Převodovky ve Velore...
67Zapalování a seřizov...
66Maďarsko 2010 aneb s...
59Vrchní, prchní! Velo...
57III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...
55XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama