Expaddyce Velorex 1991 - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Expaddyce Velorex 1991

autor: Pavel slm10. 8. 2004Expedicekomentářů: 2přečteno: 11889 xfoto: 15známka: 1

Po úspěšné EXPADDYCI Jižní Morava 1990 jsme začali připravovat naše stroje na přejezd nejvyšší hory Rakouska:

Gross Glockner (3 798m.n.m.) – mnoho lidí zaplatilo za zdolání této hory svým životem, i dnes se tyčí důstojně a nedostupně … to byl cíl naší expedice.

Vozidla:
1x Velorex 350, stříbrný, rv. 1965 (č.1)
1x Velorex 250, stříbrný, rv. 1958 (č.2)
1x Velorex 350, zlatý, rv. 1962 (č.3)

Členové:
Roman (Romca) Gregor, pyrotechnik, řidič velorexu č. 3
Michal Kadlečík, spolujezdec, navigátor, č. 3
Karel Míča, řidič, tlumočník č. 2
Pavel (Paddy) Petraš, řidič, opravář, tlumočník, samozvaný šéf č.1
Milan Stránský, spolujezdec, milovník koček č.1
Radovan Švarc, spolujezdec, stále hladový kuchař a strávník, č.2

Po měsících tvrdé práce na renovacích tří tříkolových velorexů, musím zvláště vyzvednout práci neúnavného ladiče motorů „Enza Ferariho“ jak mého taťku přejmenoval Milda, ale i majitelů vozidel Pavla a Romci.

Finanční zabezpeční expedice měl (jako ostatně i všechno ostatní) na starosti samozvaný šéf expedice Paddy, proto se moje jméno zcela právem ocitlo i v názvu expedice, kde alespoň trochu vyjádřilo poděkování a úctu, které se mi od ostatních členů nedostalo. (?)
Po složitých a namáhavých jednáních se mi spolu s kolegou Karlem podařilo získat hned několik sponzorů:

Korado, s.r.o. Česká Třebová
Česká Pojišťovna a.s., Vysoké Mýto.
Mediální podporu poskytovalo EVRO foto-video, pánů L. Petraše a J. Koníčka
Speciální edici pohlednic dle návrhu Mira Hažmuky, a.m. vydáváme za spolupráce tiskárny Grantis s.r.o.
Speciální trika s expedičními symboly zajišťuje VK Print ČT.
Společnost spravující Grossglocknerskou silnici nám dopisem příslíbila volný průjezd.


Jelikož nám však počasí nepřeje (drobné přeháňky), neustále posunujeme termín odjezdu, nakonec se tak stává:


5.8.1991
kdy slavnostní jízdou městem Česká Třebová EXPADDYCE VELOREX 1991 startuje ze Starého náměstí.
Řvoucí přetížené stroje polykají první kilometry náročné expedice. Ale neštěstí nechodí po horách, ale … a tak již v zatáčce za Třebovicemi musíme opravit první poruchu – Romca si protrhl střechu. Zašívá.
Dosahujeme cíle první etapy – Velké Dářko, kde nocujeme a úspěšně likvidujeme zásoby jídla.


6.8.1991
Pokračujeme na jih. Milda na poli „nakupuje“ brambory, protože hlad je pořád. Velorexu č.3 odchází spojka, ale takový malichernost nám nemůže zkalit náladu a pokračujeme dál. Velorexy č. 2 a 3 nedobíjí, potřebujeme tedy každý den dobíjet akumulátory, abychom mohli vůbec jet. Svítí tedy jen č.1…
Policie! Jak nás – tři kouřící příšery - hlídka uviděla, s vytřeštěným pohledem, přebíhá silnici, čímž značně v hustém provozu riskuje svůj život, ale služba je služba…Zastavuje nás a nevěřícně kroutí hlavou:
„To“ má techničák?
„To“ se vyrábělo?
To mně musíte svézt! Orgán tedy usedá ke mně a vyrážíme. Po chvilce toho má dost a se slovy, že se nenechá zabít, že má rodinu vystupuje a nařizuje nám rychle opustit jeho rajon. Mizíme, jen oblak dýmu a smrad zůstává za námi.
Po návštěvě sklípku, kde jsme upřesňovali plány další etapy, uléháme před ním ke spánku, neboť ráno nás čeká další etapa.


7.8.1991
Potkáváme peloton cyklistů na tréninku. Milda (bývalý cyklista, dnes teoretik) má dobrý nápad, že jim trénink zpříjemníme dýmovnicí.
Montujeme tedy na zadní část velouše dýmovnici, zapalujeme ji a předjíždíme peloton. Musí to být úžasný zážitek, který se jim vepíše do paměti.
Bohužel někde ztrácíme č. 2 s Romcou. Předjíždějí nás cyklisté. Jakoby nic se jich ptáme jestli ho neviděli, oni že jo, že odbočil doleva. Máme pochybnosti jestli nám říkají pravdu, a tak zatáčíme doprava. Po několika hodinách se šťastně shledáváme. Jel doleva. Ti hodní hoši na kolech nelhali.
Přejíždíme státní hranici. A na české straně bez problému, na rakouské jsme vzbudili trochu pozornosti – přišlo si nás prohlédnout celé osazenstvo, ale zelené karty máme v pořádku a tak jsme zase o kus blíže cíli naší cesty.


8.8.1991
Bivakujeme na parkovišti v Zell am See. Najednou prda jako z děla. Milý rakušák koukal na nás místo na silnici a slušně to narval do nástupního ostrůvku, za kterým jsme v klidu vařili na plyny náš oběd. No, dvě kola proražená, odřený bok, ale co je hlavní -–nikomu se nic nestalo! Auto si opraví a na Veloušky určitě nikdy nezapomene.
Zde se také setkáváme s ředitelem známého vídeňského hotelu Schwarzenberg. Zve nás na malé pohoštění a k vykoupání se na jeho soukromé pláži. Po krátké diskusi, přijímáme.


9.8.1991
Linz. Proplétáme se hustým provozem, značení mizerné a tak se nám podaří vjet na pěší zónu. Důstojně „prdíme“ pěší zónou. Místní policista se radějí otáčí a ustupuje do podloubí. Hodnej, dělá že nás nevidí a neslyší. Rychle tedy foto na náměstí a pryč. Již bez problémů opouštíme město, předjíždíme kolony aut. Pak zjišťujem proč – byla tam omezená rychlost na 30 a my s naší maximální 50 jsme to prosvištěli jako šípy! Jelikož si chceme zkrátit cestu vydáváme se po dálnici. Má to však malý problém. Na křížení se dostáváme do rychlého pruhu. Všude samá auta. Zácpa. Nesvítí již ani jeden velouš. Stmívá se. Auta troubí, my už ani troubit nemůžeme, tak jim vesele máváme také na pozdrav. Po chvíli se nějaký řidič slituje a pouští náš do pomalého pruhu. No, pěkné to bylo.


10.8.1991
Technické problémy, které nejsme schopni na místě odstranit – spotřeba 16 litrů/100 km u č.2 – nefunkční spojka, poruchy dobíjení u všech veloušů nás nutí k rozhodnutí: NÁVRAT.


11.8.1991
V Kaplici bereme útokem místní restaurant s velmi pohodovým číšníkem. Na otázku ohledně pita odpovídá: pro šoféry tu máme malou desítku. Posilňujeme se tedy a .. pak už se nám nikam nechce. Bivakujeme tedy na parkovišti před hospodou, Milda chytá ryby v řece, ostatní provedli nácvik s modrou dýmovnicí. Domorodci jsou na vrcholu blaha, kdo že to k nim zavítal.


12.8.1991
Slavností návrat do rodného města, které nás celé vítalo! Opět na Starém náměstí. Zkropeni šampaňským, veselí ze šťastného návratu.


Hodnocení, závěr:
EXPADDYCE VELOREX 1991 sice nedosáhla svého cíle – přejezd Grossglockneru, nicméně její přínos pro Českou Třebovou a celou republiku byl obrovský a neoddiskutovatelný. Zcela jistě i díky naší propagaci jsou firmy Korado a Česká Pojišťovna tak známé a úspěšné.

Na dálnici ...
Na dálnici ...


Celá expedice v plné kráse ...
Celá expedice v plné kráse ...


Reklamní foto.
Reklamní foto.


v restaurantu v Kaplici s pohodovým čísníkem.
v restaurantu v Kaplici s pohodovým čísníkem.


Přejezd státní hranice.
Přejezd státní hranice.


Dýmovnice v Kaplici.
Dýmovnice v Kaplici.


Na náměstí v Linci.
Na náměstí v Linci.


Karel a Milda si pořizují nové pokrývky hlavy.
Karel a Milda si pořizují nové pokrývky hlavy.


Romca nevybral zatáčku při nočním přesunu a hrdě se k tomu hlásí.
Romca nevybral zatáčku při nočním přesunu a hrdě se k tomu hlásí.


Již jen poslední zachovalý exemplář speciální edice pohlednic.
Již jen poslední zachovalý exemplář speciální edice pohlednic.


Posádka velorexu č. 1: pýchou dmoucí se Milda a Pavel.
Posádka velorexu č. 1: pýchou dmoucí se Milda a Pavel.


Posádka velorexu č. 2: Karel a Radovan.
Posádka velorexu č. 2: Karel a Radovan.


Posádka velorexu č. 3: Michal a Romca.
Posádka velorexu č. 3: Michal a Romca.


Bezpečné předjíždění.
Bezpečné předjíždění.


Ne, ten obytný přívěs není náš...
Ne, ten obytný přívěs není náš...


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 1


Komentáře (2)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

ExppadyceExppadyce
REGISTROVANÝ UŽIVATELLadaS
Špica článek, jen přečteno trochu po létech.
L.

Posláno 9.03.2019 v 19:32

ExppadyceExppadyce
REGISTROVANÝ UŽIVATELLadaS
Špica článek, jen přečteno trochu po létech.
L.

Posláno 9.03.2019 v 19:32


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:841
Celkem fotografií:9449

TOP články

166XII. Film Fest Velor...
132Jarní Boskovice č 26...
115MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
87Převodovky ve Velore...
64Zapalování a seřizov...
61Kampaň - stop zbyteč...
58Maďarsko 2010 aneb s...
57Vrchní, prchní! Velo...
53XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...
53III. VELOREXÁŘSKÝ PL...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama