Hranatá kyvka 350-tky a přístup ke spojce v rámu - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Hranatá kyvka 350-tky a přístup ke spojce v rámu

autor: Brťka3. 10. 2007Poznatkykomentářů: 2přečteno: 12765 xfoto: 11známka: 1

Nevím čím to je, ale moje zkušenosti se spojkou vzhledem k intervalům GO motoru nejsou moc dobré. Za dobu co jezdím s velorexem, tedy těch cca 7 let, jsem byl nucen kuchat a řešit spojku z různých důvodů aspoň 10x. Naposledy o víkendu v Bukovanech na srazu kolegů VTPL.

Objevila se mi opět loňská závada z čundru, když při dotahování šroubu na ovládání spojky z pravé strany se zvedne délka jejího chodu, tudíž se při sešlápnutí pedálu lamely dostanou z koše. Loni se mi to stalo kvůli příliš dlouhé tyčce spojky, letos zřejmě díky přismahlým "ferodům" při dlouhém popojíždění a "stání na spojce". Navíc při GO jsem nově použil převodovku z 634ky, ta má delší vývod u "řetězky", ovládání spojky je v jiné pozici a i tyčka tomu musí být uzpůsobena, aby poloautomat správně chodil. To asi ještě nemám správně odladěno.

Kolegové s hydraulikami řeknou: "to je lehké, sundáš dekl spojky a je to". Při mé odpovědi: "já mám hranatou kyvku", však leckdo "otočí oči v sloup" a ozve se výmluvné "a jéje". U hranaté kyvky není místa nazbyt a když už není problém sundat řadičku, tak se alespoň narazí při sundávání deklu, který nejde protáhnout, tudíž se musí vyndat celý motor, buď samotný, nebo se zadním úchytem, takže to každopádně představuje více úsilí a hlavně práce a času.

Nejen kvůli tomuto využívám několik let přednosti nůžkového heveru, který místo toho klasického vozím pod sedadlem. Vyplatí se to!.

Blíže k věci tedy, po známém postupu: vypuštění oleje, demontáži táhel a startovačky, řemenice, vymontování šroubů deklu, ještě uvolním sání filtru od držáku a vyndám oba zadní šrouby držící motor v rámu, který podepřu zmíněným heverem. Motor pak postupně zvedám, jde to o ty potřebné cca 1-2 cm. Chce to nepřepínat, spíš postupně zkoušet přizvedávat. Dekl se pak sundá dolů a ze segmentu řazení se stáhne zvedáním jeho přední části nahoru a natáčením, až se to podaří. Ušetří to snad slušný čas a hlavně námahu s taháním se s motorem či spotřebu solviny :o).

Třebas tento poznatek leckomu pomůže, či naopak, když to zde zveřejním, nenaštvu znalce :o). Závěrem přeji, aby vás takové trable míjely.

PS: jinak ten hever často asi jako mnozí využívám třeba i tehdy, když motor při montáži nechce sednout na "své místo". :o)

PS2: Velké poděkování patří Honzovi za nabídnutou a poskytnutou pomoc, díky níž se Rudolf navíc ocitl v Praze, byť jen na jejím okraji a na letmý okamžik :o)). Cestou zpět spokojeně brblal a při míjení závodiště v Chuchli měl chuť si s koňmi zazávodit :))))).

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 2, Známka: 1


Komentáře (2)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

Jak na toJak na to
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
Já mam také hranatou kyvku. Problém co tu popisuješ, řeším dvěma způsoby a to vyndám oba zadní čepy zadního držáku motoru a pomocí nůžkového heveru přizdvihnu motor stejně jako ty. Druhej způsob je že nejdříve dotáhnu zadní brzdu aby bylo zabržděno kolo a pak vyndám čepy kyvného ramena pak trochu drknu do velouše za zadu a kyvka jde dolů . Po opravě zas zatlačím velorex ze předu a kyvku vrátím zpět do původní polohy a vsunu čepy případně si pomohu nůžkovým heverem a povolím brzdu zadního kola. Obojí je o trochu čisčí práce , nežli vyndávat dva zadní šrouby M 8 a pak je tam dávat zpět a k tomu ještě sundávat filtr. Velorexům zdar

Posláno 5.10.2007 v 16:04

dík za tipdík za tip
REGISTROVANÝ UŽIVATELhujerOsobní WWW stránkawww.motodebils.cz
taky už jsem kvůli spojce párkrát vyndaval motor - příště vyzkouším (snad to u 350/632 půjde stejně) - ušetřilo by se tím spousta práce (o Solvině nemluvím

Posláno 3.10.2007 v 22:31


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

139XII. Film Fest Velor...
134Jarní Boskovice č 26...
105MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
78Převodovky ve Velore...
67Maďarsko 2010 aneb s...
66Zapalování a seřizov...
59Vrchní, prchní! Velo...
56XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...
56III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama