Jak to vlastně bylo...
Jedno jarního dne jsem šel s kamarádem ze školy a bavili jsme se o autech až kámoš vyřkl tu větu: „ To by byla baně pořídit si hadroleta!“ Celou cestu na nádraží
jsme se bavili o tomto úžasném vozítku, ale nikdo z nás nevěděl jaký má motor,
výkon... spíše jsme spekulovali. Mě však náš rozhovor zaujal natolik, že jsem se
rozhodl zjistit vše o velorexu.
tak jsem to dovezl, ostatní díly jsou v 1203
natřeno základovkou
natřeno základovkou
natřeno základovkou
bratránek a já
broušení (skoro vše ručně)
broušení
broušení
motor před renovací
rozebraný na šroubky
repasovaná klikovečka
skládání motoru
už to skoro bude
Na internetu jsem si našel všechny informace a postupem času, když jsem prolézal
jednotlivé stránky, chytlo mě to tak, že se ze mě stal maniak, který úplně propadl
kouzlu slova velorex a neméně tak i samotnému vozítku. Hodně velký vliv na mě
měl článek: „ Moje Velorexářské začátky “ kde Vlasta Vávrů popisuje své začátky,
první dojmy a renovaci. Toto vše rozhodlo o tom, že pořídím velouše.
už s vrchním nátěrem 2320
pogumování podlahy, proti kamínkům ...
použil jsem tzv. předpolymer, vytvoří pěknou ochrannou vrstvu
stříkání předních pružin
renovace volantu, okuličkoval jsem ho a pak dobrousil jemným brus. papírem a na závěr lak
takto to uvidí můj pejsek, při výletech (své místo bude mít na koši)
bez plachet a bez motoru
nové pružiny do sedačky od Roberta Němce
Jak jsem k němu přišel...
Po řadě přečtených inzerátu kde nabízeli velorex mi žádný nevyhovoval. Většinou
cena neodpovídala nabízenému zboží. No posuďte sami kdo by z vás dal za zrezlou
kostru bez ničeho 8000,- Kč. Tak jsem se rozhodl, že podám inzerát já. Vyšlo to,
hned první den co byl inzerát otisknut se mi ozval jeden pán z Pěnčína. Hned jsem
s tátou sedli do auta a jeli tam. Velorex byl ? skoro ? kompletní, ale úplně rozebraný
do šroubku. Pán chtěl za něj 4500,- tak jsme si hned plácli. A já jsem jel na
druhý den se strýcem s 1203 pro něj. Tak jsem se 6.8.2002 stal majitelem vozítka.
Bylo mi tenkrát 16 a hned jsem se pustil do renovace.
Renovace...
Nejprve jsem odstranil rez a starý nátěr z kostry a trochu ji vyrovnal a vyvařil.
Všechno broušení trubek jsem dělal ručně šmirglem. Jen sváry jsem přebrousil bruskou.
Tato činnost byla nejhorší na celé renovaci. Kostru jsem pak ošetřil 2x základovou
a 2x vrchní hnědou 2320.
Všimněte si volantu je okuličkovaný, přebroušený a nalakovaný. Už jsem ho chtěl
původně odepsat, ale povedlo se.
takhle jsem si dovolil upravit svůj velorex a přidat k němu svého konstruktéra
(fotomontage)
|