Jaké to bylo "V pátek v Pátku"? - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Jaké to bylo "V pátek v Pátku"?

autor: cervik24. 8. 2004Srazykomentářů: 2přečteno: 9167 xfoto: 52známka: -

Sraz ,,V pátek v Pátku“

Toto setkání mělo původně vypadat úplně jinak. Chtěli jsme se jenom projet po okolí s více velorexy. Jenže kamarádi v tom chtěli mít i nějakou soutěž a tak začali přípravy. Protože to všechno běhání, telefonování a prošení po úřadech zůstalo na mě (manžel na to nemá nervy), byla to někdy docela slušná zabíračka, ale vše dopadlo na výbornou. Trasu jsme už měli vybranou (asi 65km), jen to nějak skloubit do sebe, aby vše zapadalo.

Už název napovídá, kdy a kde setkání proběhlo. V pátek přijelo 9 velorexů, ale někdo musel druhý den do práce, tak odjel. Večer jsme strávili jak jinak než v hospodě.

V sobotu jich ještě pár dorazilo. Přidali se k nám i pan a paní Bělinovi z Čelákovic a nejstarší účastník p. Šafr (74 let) z Cerhenic. Ti nám dělali doprovod po trase,ale k soutěži jsem je nepřemluvila. Prý to nechají mladším.

Vyráželo se postupně, aby na prvním stanovišti nevznikl zmatek. Jiným způsobem to udělat nešlo, protože jsme měli vždy po trase jedno stanoviště a potom menší prohlídku ve městech (v Nymburce, v Lysé n/Labem, v Sadské a Poděbradech). Někomu se tenhle způsob líbil, někomu ne, protože to prý je zbytečné zdržování, ale bylo to zase něco jiného. V Budiměřicích měli podle čichu poznávat kapaliny. Byl tam jeden chyták (resistin-car), ten poznalo jen velmi málo lidí (asi 2). Do Nymburka byly menší problémy (Čapkovi došel benzín a na silnici byla havárie), tak jsme se trochu opozdili. Po prohlídce v Nymburce, asi v 11,30hod. se vyrazilo na Lysou. Parta z Pardubic to z nezjištěných důvodů vzala z druhé strany a neprojela stanovištěm 2 a do Lysé vůbec nedorazila. V Kostomlatech na stanovišti 2 se měli soutěžící trefit mincemi do skleničky, která byla umístěna v kbelíku s vodou. Na první pohled lehký úkol, ale zkuste si to sami.

Z Lysé se jelo na Přerov n/Labem, kde je muzeum Moto-velo. Za vstupenku byly připisovány body, takže záloželo na každém, jestli se tam zastaví nebo ne. Další zastávka byla na cestě do Sadské v Kersku u motorestu Ohio. Protože to pořádali červíci, došlo i na vrtání kolovrátkem.Tam prý měla největší problémy dívčí posádka Gabča s Jiřkou z Liberce. Pro ně by prý bylo lepší vyšívání (v tom případě bych chtěla vidět mužské posádky). V Sadské na náměstí jsme se konečně setkali i se ztracenými posádkami z Pardubic.

V Kostelní Lhotě čekal další úkol od dřeva a to poznávání druhů dřeva. Na tom si vylámali zuby skoro všichni. Když jsme připravovali prkýnka pro tento úkol, i já jsem s tím měla velké problémy to poznat a přitom dělám z mužským v truhlárně. Do Poděbrad jsme se začali sjíždět okolo 16 hodiny. Pan Čapek tam byl přitažen, velorex vypověděl službu (to je ta údržba). Někteří odtud odjeli domů, my ostatní se přesunuli do Pátku a večer zakončili večeří a posléze zábavou v místním hostinci. V neděli po snídani jsme odjeli na malé letiště, kde bylo vyhlášení výsledků soutěže.První se umístila posádka Trumpety, kteří vyhráli pohár ze skla s motivem velorexu. Druhý byl p. Kubeček z Náchoda a třetí p. Matucha z Velkého Oseka. Soutěž elegance vyhrál Tomáš z Liberce před panem Pilařem z Pardubic s picapem. Pak byla volná zábava, kde si každý mohl vyzkoušet rychlost svého i cizího velorexu. Hlavně rychlost Tomášovýho (má tam motor z jamahy 1200). Zkoušel to i můj syn a přiznám se, že jsem měla strach. Já na to v tu dobu neměla ani pomyšlení, protože jsem byla ráda, že mám vše za sebou. Bála jsem se hlavně kvůli počasí, které si se mnou dost pohrálo. Ale všechno dobře dopadlo. Nebylo ani teplo ani zima a déšť z nás jenom smyl prach.

Díky všem, kteří se letos zúčastnili. Doufám, že se příští rok sejdeme znova a já se v té organizaci pokusím zlepšit.