Kotoučové brzdy na Velorex - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Kotoučové brzdy na Velorex

autor: Honza31. 5. 2004Vaše strojekomentářů: 6přečteno: 42752 xfoto: 13známka: -

Myšlenka kotoučových brzd nepochází z mé hlavy, toto provedeni je “okoukané” z jiného Velorexu.

Nově vypletené 16" kolo. Chybí jen poklička náboje, na které se t.č. pracuje.
Nově vypletené 16" kolo. Chybí jen poklička náboje, na které se t.č. pracuje.


Přestože jsem v minulosti své původní brzdy opakovaně zrenovoval, nikdy se mi nepodařilo docílit účinku, který bych považoval za uspokojivý. Několik kritických situaci v provozu mě pak přesvědčilo o tom, že účinné brzdy jsou priorita.

Pravý třmen. Jeho držák je tvarově odlišný od levého.
Pravý třmen. Jeho držák je tvarově odlišný od levého.


Nejprve se mi nechtělo narušovat jinak celkem originalni vzhled mého stroje, uvažoval jsem o kompromisu - hydraulicky ovladané bubnové brzdy - avšak toto řešení bylo poměrně složitější. Bylo by nutné vyvinout a vyrobit nový štít a zapasovat do sebe válečky a čelisti.

Třmeny, použité z Jawy 350/640 nejsou totiž rozlišeny jako pravý a levý.
Třmeny, použité z Jawy 350/640 nejsou totiž rozlišeny jako pravý a levý.


Zároveň by bylo výhodné použití původních kol. U kotoučů jsem musel kola sice přeplést, avšak montáž třmenu byla v zásadě jednoduchá a spočívala ve vyřezání držaku z pásoviny 5x50 a jeho přivaření na kyvné rameno.

Materiál držáku - pásová ocel 5x50. Po prvních 1300km se jeví dimenzovaná s velkou rezervou. Svařováno CO2.
Materiál držáku - pásová ocel 5x50. Po prvních 1300km se jeví dimenzovaná s velkou rezervou. Svařováno CO2.


Ovládání zadní brzdy zůstalo lankové, beze změny, stejně jako ruční brzda. Tyčka tlačíci od pedálu do vahadla, tlačí nyni do hlavního válce.

Zde je vidět obrácené umístění třmenu na pravém kole. Držák je tu podstatně nižší. Před třmenem ční do výpletu snímač tachometru.
Zde je vidět obrácené umístění třmenu na pravém kole. Držák je tu podstatně nižší. Před třmenem ční do výpletu snímač tachometru.


Nakonec tedy dostal přednost pokrok před historii, v současnosti sám nevím, zda se mi výsledek líbí, či ne. Jisté je však jedno - můj Velorex brzdi perfektně - a o to mi šlo.

Ovládání od pedálů zůstalo principově beze změn. Včetně vahadla ruční brzdy.
Ovládání od pedálů zůstalo principově beze změn. Včetně vahadla ruční brzdy.


Značně neoriginální pedály, že?
Značně neoriginální pedály, že?


Hlavní brzdový válec. Pumpa je spojková ze š120.
Hlavní brzdový válec. Pumpa je spojková ze š120.


Rozvodové trubičky by mohly být kratší, ale seriově se nevyrábějí. Nechtěl jsem je na koleně pertlovat. Délka navíc v zásadě nepřekáží.
Rozvodové trubičky by mohly být kratší, ale seriově se nevyrábějí. Nechtěl jsem je na koleně pertlovat. Délka navíc v zásadě nepřekáží.


Původní zarážka bovdenu (rám 16/250) použita jako držák šroubení hadičky.
Původní zarážka bovdenu (rám 16/250) použita jako držák šroubení hadičky.


Pro nafocení bylo potřeba pořádně otevřít tlamu a vypláznout jazyk...
Pro nafocení bylo potřeba pořádně otevřít tlamu a vypláznout jazyk...



Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

nehodnoceno


Komentáře (6)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

??
REGISTROVANÝ UŽIVATELSeszo
Nazdar ! S čeho sú tam špice ? Díky za odpoveď.

Posláno 26.02.2013 v 21:40

Kotoučové brzdyKotoučové brzdy
Dan
Opravdu dobrý řešení a po dlouhý době - fakt rozumný a inteligentní řešení, jak se v dobově zastaralým Velouškovi na dnešních silnicích plných moderních aut při cestě na výlet nezabít... Jen by mě zajímalo, na kolik baj vočko tahle úprava vyjde? Díky

Posláno 10.06.2004 v 14:32

Re: Kotoučové brzdyRe: Kotoučové brzdy
AUTOR ČLÁNKŮHonza
Dane, ani se neptej...
Rozpočet na díly se blíží částce 10tis.kč. Práce svépomocí.

Posláno 10.06.2004 v 17:00

Super !Super !
gRRuby
Yes!
It something for me

btw
Have you now any on-line translator czech-english ?
It will be very, very useful for me and every non czech language users.

Posláno 31.05.2004 v 00:36

Re: Super !Re: Super !
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Hi gRRuby,

I have translate the article just now. (but the legend under pictures are still only in czech - write me if it is a big problem)

webmaster

-v-

Posláno 31.05.2004 v 08:10

Re: Super ! (TRANSLATOR CZECH-ENGLISH)Re: Super ! (TRANSLATOR CZECH-ENGLISH)
Dan
Jasně, na www.seznam.cz je slovník anglicko-český či česko-anglický apod. Yeah, at www.seznam.cz you can find a very usefull translator (slovník) (czech-english, english - czech etc.) and than you happilly use it for free. Dan

Posláno 10.06.2004 v 14:28


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

139XII. Film Fest Velor...
134Jarní Boskovice č 26...
105MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
78Převodovky ve Velore...
67Maďarsko 2010 aneb s...
66Zapalování a seřizov...
59Vrchní, prchní! Velo...
56XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...
56III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama