Myšlenka kotoučových brzd nepochází z mé hlavy, toto provedeni je “okoukané”
z jiného Velorexu.
Nově vypletené 16" kolo. Chybí jen poklička náboje, na které se t.č. pracuje.
Přestože jsem v minulosti své původní brzdy opakovaně zrenovoval, nikdy se mi
nepodařilo docílit účinku, který bych považoval za uspokojivý. Několik kritických
situaci v provozu mě pak přesvědčilo o tom, že účinné brzdy jsou priorita.
Pravý třmen. Jeho držák je tvarově odlišný od levého.
Nejprve se mi nechtělo narušovat jinak celkem originalni vzhled mého stroje,
uvažoval jsem o kompromisu - hydraulicky ovladané bubnové brzdy - avšak toto
řešení bylo poměrně složitější. Bylo by nutné vyvinout a vyrobit nový štít a
zapasovat do sebe válečky a čelisti.
Třmeny, použité z Jawy 350/640 nejsou totiž rozlišeny jako pravý a levý.
Zároveň by bylo výhodné použití původních kol. U kotoučů jsem musel kola sice
přeplést, avšak montáž třmenu byla v zásadě jednoduchá a spočívala ve vyřezání
držaku z pásoviny 5x50 a jeho přivaření na kyvné rameno.
Materiál držáku - pásová ocel 5x50. Po prvních 1300km se jeví dimenzovaná s velkou rezervou. Svařováno CO2.
Ovládání zadní brzdy zůstalo lankové, beze změny, stejně jako ruční brzda. Tyčka
tlačíci od pedálu do vahadla, tlačí nyni do hlavního válce.
Zde je vidět obrácené umístění třmenu na pravém kole. Držák je tu podstatně nižší. Před třmenem ční do výpletu snímač tachometru.
Nakonec tedy dostal přednost pokrok před historii, v současnosti sám nevím,
zda se mi výsledek líbí, či ne. Jisté je však jedno - můj Velorex brzdi perfektně
- a o to mi šlo.
Ovládání od pedálů zůstalo principově beze změn. Včetně vahadla ruční brzdy.
Značně neoriginální pedály, že?
Hlavní brzdový válec. Pumpa je spojková ze š120.
Rozvodové trubičky by mohly být kratší, ale seriově se nevyrábějí. Nechtěl jsem je na koleně pertlovat. Délka navíc v zásadě nepřekáží.
Původní zarážka bovdenu (rám 16/250) použita jako držák šroubení hadičky.
Pro nafocení bylo potřeba pořádně otevřít tlamu a vypláznout jazyk...
|