Jako další krok po opískovaní kostry následuje natření barvou. Možností jaký druh
barvy použít existuje mnoho, připomeňme si alespoň nejrozšířenější:
- syntetickou základovou barvu a synteticky vrchní nátěr (originální provedení)
- dvousložkovou epoxidovou základovou barvu a synteticky vrchní nátěr
- barvu přímo na kov například Hammerite
- automobilová akrylátová barva-stříkací
Každá z těchto kombinací má svoje výhody i nevýhody, já jsem se nakonec rozhodl
pro barvu Hammerite aplikovanou přímo na kov. Dalším důležitým rozhodnutím je
jaký odstín vybrat, jestli originální hnědou č. barvy 2340, nebo třeba červenou,
černou, bílou atd… Já jsem se rozhodl pro černou, můj stroj není žádná rarita
a nebudu jej renovovat do 100 % originálu, proto si myslím že černá barva bude
více univerzální a bude vhodná k většině barev plachet.
Příprava:
Před samotným natíráním ještě doporučuji celou kostru odmastit například Acetonem
nebo Perchloretylenem, pokud kostru natíráte hned po opískování není to až tak
kritické ale pokud někde stála několik dní nebo jste ji přepravovali, je na
ni určitě nachytán prach a bude nutné ji minimálně oprášit tak proč to rovnou
nespojit s odmaštěním. Stejný postup platí pro přední nápravu, navíc POZOR pokud
jste si nechali po opískování nalisovat nové pouzdra svislých a vodorovných
čepů, nové vodorovné čepy a osy kol, tak jako já, tak bude náprava v okolí pouzder
a čepů umaštěná a je nutné ji v každém případě odmastit.
Postup:
Jako první jsem otočil kostru na “střechu“ , kostra postavená na střeše je poměrně
dobře stabilní a není nutné ji nijak podepírat. Začal jsem s natíráním všech
vodorovných spodních trubek, natřel jsem i část svislých trubek, a všechny trubky
čumáku zespoda a z boku. Více se můžete podívat na prvních fotografiích. Tyto
spodní trubky jsou velmi důležité protože jsou nejvíce vystaveny špatným vlivům.
Barvu jsem nechal schnout cca 14 a až poté jsem otočil kostru zpět “kolama“
dolu. Kostru jsem postavil na dřevěné špalky, vzadu jsem jí opřel o držák zadního
blatníku a v předu o úchyty přední nápravy. Poté jsem natřel všechny zbývající
trubky, přední nápravy, zadní nápravy, řízení a spojovačku řízení. Jak vše dopadlo
je vidět na posledních fotografiích. Jenom malá poznámka, střešní konstrukce
a rám okna se ještě bude upravovat proto není ani opískovaný ani natřený to
bude muset počkat až do jara.
Spotřeba barvy:
Kostra + nápravy + řízení 2 plechovky Hammerite 750 ml.
Ostatní (dveře+koš+střecha) 1 plechovka (zatím pouze odhad)
|