Plášt chlazení na Velorex 16/350 | |
autor: 14. 3. 2004přečteno: 43813 xfoto: 4známka: -ANKETA |
Jde o masivní plášť, plně vyvařen, já ho mám a osobně si myslím, že nemůže nikdy prasknout a určitě přežije můj Velorex.
Upozorňuji, že toto není ještě hotová fáze, musí se ořezat kraje, vyvrtat díry a celé to pěkně přebrousit a přeleštit leštící pastou
V ceně je plášť a vnitřní hřídel zhotovená také z nerezu.
Co se týče ceny jde spíše o průzkum. Když vezmeme v úvahu cenu materiálu + je to plně vyvařeno, skroužení materiálu a vyřezání díry na výfuková kolena myslím, že cena není tak přemrštěná.
Zde je vidět vyvaření: nikde žádná dírečka
Někomu se může zdát cena za tento výrobek přemrštěná, ale zkuste se podívat na ceník dvojky nerezi a spotřebu materiálu na tento plášť chlazení
Vyřezání takového otvoru do skroužené roury z nerezu o síle 2 mm není žádná legrace a pěkně to užírá kotouč u brusky
|
| Uvítali byste výrobu pláště chlazení na velorex 16/350 z nerez plechu tl. 2 mm, cena zhruba 4500,- Kč |
|
| měl bych zájem 21 | nyní nemám zájem 17 | nemám zájem ani ho mít nebudu 14 | udělal bych to sám a levnější 23 |
|
| Celkem hlasů: 75 | |
|
| Anketa skončila: 10. 4. 2004, typ: pro všechny, autor: |
Oznámkujte článek jako ve škole: nehodnoceno
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | výroba chlazení | |
| |
| Já se omlouvám, že asi nepotěším autora, ale za 4500,- by to chlazení muselo být i s generálkou motoru abych do toho šel a navíc pokud je to z nerezu, tak to bude asi moc pěkný lesklý a dobře se to bude udržovat, ale s původností to nemá nic společného. Můj názor a přeji ti aby si sehnal hodně renovátorů, protože asi skutečně přežije celýho velouše. Přivez to ukázat do Boskovic Posláno 15.03.2004 v 07:02 |
|
|
| | Re: výroba chlazení | |
| |
| Já teda nevím jak jste motor generálkoval, ale já si myslím, že za cenu 4500,- máte co dělat, aby jste provedl opravdu skutečnou generálku. Když spočítáte vyvážení klikovky nové ložiska, lamely, popř. výměnu převodovky, písty, válce ...
Někdo totiž nazývá GO motoru jen to, že vymění pístní kroužky a ty mu pak pěkně zvonijou o kanálky než se vyběhají, ale nevím jaké máte vy zkušenosti s GO motoru tak se Vás nechci dotknout, ale kdyby jste věděl o něčem levném, tak se mi pochlubtePosláno 15.03.2004 v 16:55 |
|
|
| | | Re: výroba chlazení | |
| |
| Nic se neděje to byla jenom prča, a když vzpomenuls ty pružiny, tak se mně zdá, že když někdo prodává pružinu do sedačky kus za 20,- tak je to hodně nadsazený, já mám od Němce za 12,- kus, ale teď se můj otec informoval kolik by stála taková výroba pružin přímo v drátovnách Bohumín : při nákladu 1000 ks by to stálo zhruba 5 nebo 6,- Kč / kus při vyšším nákladu i méně Posláno 15.03.2004 v 22:30 |
|
|
| | Re: výroba chlazení | |
| |
| Zkusil bych to z nějakýho hliníku či pozinku, jenže hliník špatně odolává vlivům teplot ( má velkou teplotní roztažnost ) tak nevím jestli by to hodně nepracovalo a nepružilo, možná už to máš odzkoušený tak mi můžeš poradit, já s tím zkušenost nemám, ale je pravda, že se používá na kártry motoru, fakt nevím, vsadil jsem na nerez Posláno 15.03.2004 v 22:37 |
|
|
| | Re: výroba chlazení, generálka | |
| |
| Ohledně té generálky: Dělali jsme tento týden "pologenerálku", spočívající ve výbrusu válců + nové písty, kroužky, čepy, segerovky a pouzdra v ojnicích. Pokud nepočítám vlastní práci (rozborka a sborka motoru), cenově to vyšlo na 1400 Kč. Samozřejmě, že pokud by byla "vylágrovaná" klika, byla by cena tak odhadem o 1200 Kč vyšší. Ale kliky u těchto motorů mají poměrně vysokou životnost.
Pokud by někdo chtěl kontakt na člověka, který vám ten výbrus udělá za tuto cenu a v perfektní kvalitě, ozvěte se mi. Je to okres Vyškov.Posláno 2.04.2004 v 13:21 |
|
|
| | Chlazení | |
| |
| Já jsem si chlazení vyrobil sám. V CAD softwaru jsem si nakreslil tři díly pláště ventilátoru - vnitřní usměrňovač vzduchu, vnější obal a výstup vzduchu. Tyto díly jsem si nechal na laseru vyřezat z 1,3 mm tlustého obyčejného plechu. Na CNC lisu nechal nazohýbat a CO zavařit. Poněvadž dělám v nástrojárně, tak mě obal vyšel jen na čas ztrávený výrobou. Cena 4500,- je opravdu vysoká.
Nerezový plech by byl skutečně lepší a to z důvohu lepší tepelné odolnosti. Obyčejný plech se časem tepelně zdeformuje a potom je náchylnější k praskání. Zkoušel jsem jej dělat i z plechu o síle 1,5 mm, ale je zbytečně těžký. Originál je z 1 mm a myslím si, že replika z plechu o síle 1,3 je ideální. Plášť chlazení není třeba provařovat celý, je to zbytečné. Mimochodem, na celý ventilátor je potřeba 0,6 m2 plechu, při ceně 130 kč/m2. Někde bych snad ještě našel i nákresy částí ( v .DWG, .DXF - pro laser). A nebo bych při případném zájmu zajistil výrobu pláště chlazení za hodně nižší cenu.Posláno 18.03.2004 v 13:15 |
|
|
| | Re: Chlazení | |
| |
| Juro, když máš tu možnost si to nechat udělat za hubičku, protože děláš na nástrojárně, tak jen dobře, ale hodně z nás nemá tu možnost. Já vím jak to funguje nějaký materiál se najde na skladě a tak. Ale kdybys měl platit ani né tak ten materiál, ale práci CNC tak tam je tuším okolo 900 - 1200 ,-Kč na hodinu (nevím přesně jsem stavař a né strojař), tak ti to tam udělají kluci při práci, ale nevím jak bys tam vyráběl třeba 10 takovejch kusů. Nevím teda kde pracuješ, možná se pletu, možná tam máte tak volnou ruku, možná ti to patří.
Já nevím jak by se tvářil majitel na to kdymu mu někdo nezaplatil třeba za 20 hodin práce na CNC. Málá fuška jednoho nebo dvou se dá, ale větší sériovka nevím ? Posláno 18.03.2004 v 16:29 |
|
|
| | Re: Chlazení | |
| |
| Na plášť chlazení je zapotřebí 0,6 m2 plechu při cca 130kč/m2. Vypálení jednoho pláště chlazení na CNC laseru 70 - 90 kč. Naohýbat a zakružit plechy trvá 15 min. Svařený jsem jej měl za 20 min. Nejvíc práce jsem měl se spodním uchycením pláště k rámu a motoru. Tohle jsou oficiální ceny a čas. Tudíž výroba se musí vejít do 1000 kč a to oficiální cestou. Mohu tady ukázat fotky mého pláště chlazení.
Na druhou stranu chválím, že si někdo našel čas a když už něco vyrábí, myslí i na druhé. Já mám možnosti výroby veliké, ale časově na to nemám a taky mě nějak schází inspirace. Odrazují mne i takové skutečnosti, že i když bych něco nechal vyrobit, na čemž bych neměl ani korunu, našli by se tzv. přátelé Velorexů, kteří by s tím začli kšeftovat. Sílu a zdar při renovacích Posláno 23.03.2004 v 15:15 |
|
|
| | obal chlazení | |
| |
| A kolik by stál z normálního plechu, zkus navrhnout výrobu z normálního plechu a jeho cenu? Posláno 16.03.2004 v 10:09 |
|
|
| | nerezové chlazení | |
| |
| Vzhledem k ceně nerezového plechu ta cena není přemrštěná. Avšak, jak Me2dd správně uvádí, kdo si to dá na "patiňáka"? Neznám podrobnosti, ale nebylo by lepší vyrobit to z pozinku, který je skoro v ceně černého plechu? Takto to asi na dračku nepůjde... Posláno 15.03.2004 v 09:26 |
|
|
| | Re: nerezové chlazení | |
| |
| Podle mě je to z antikora zbytečně drahýa je to zbytečnej luxus.Kdyby se to udělalo z obycejnýho černýho plechu, tak to vyjde mnohem levnějc, doma si to každej nastříká barvou (třeba podle barvy velorexe a nebo originální kladívkovou barvou). Posláno 16.03.2004 v 09:38 |
|
|
| | plášť chlazení | |
| |
| Nevim já bych do toho nešel, já měl plášť pomuchlanej a orezlej, takže nejdřív jsem opískoval, pak mě pomohl klempíř no a nakonec se to stříklo kladívkovou barvou ( aspoň jsem tam zbytky kladívkové objevil Posláno 15.03.2004 v 23:07 |
|
|
| | Re: plášť chlazení | |
| |
| Mě na výrobu tohoto nerezového pláště přivedla nutnost, protože můj původní plášť byl už tak látanej a pořád praskal, že jsem se rozhodl s tím skoncovat, protože nemusím nikomu vysvětlovat jak je nepříjemné jet v létě bez ventilátoru, když Vám praskne. To defakto ani nejedete, ale spíše se snažíte motor chladit vším možným, aby se náhodou nezadřel Posláno 15.03.2004 v 23:23 |
|
|
| | plášť chlazení | |
| |
| Chci jen dodat k fotkám, že takto to samozřejmě v závěrečné fázi nevypadá. Ještě to příjde ořezat, přebrousit a pořádně přeleštit do zrcadlového lesku a vyvrtat díry na svíčky a ukotvení. Nové fotky se budu snažit dodat hned jak mi půjde foťák Posláno 15.03.2004 v 16:35 |
|
|
| | Re: plášť chlazení | |
| |
| Být to před 2 lety, objednával bych to hned. Tehdy jsem horkotěžko sehnal zrezlé, ale kompletní chlazení a s novými vrtulemi a ložisky vyšlo skoro na 1500. Navíc jsem u 632ky musel ubrat krajní žebra. Takhle bych to měl na zakázku a "voňavý"... Posláno 15.03.2004 v 16:55 |
|
|
| | Re: plášť chlazení | |
| |
| Myslím, že jsem Váš příběh o úpravě žeber někde četl nebo to byl někdo s podobným problémem. Určitě by to šlo vyrobit přesně na míry a tím by se také určitě zlepšilo chlazení na 632, protože by tam zůstalo více žeber, které by mohli lépe ochlazovat válce. Nevím jestli se mnou budete souhlasit. Já jsem mladý Velomaniak a tak se ty zkušenosti snažím pochytit od těch zkušených mazáků Posláno 15.03.2004 v 17:18 |
|
|
| | Jestli to dojedu ukázat | |
| |
| No nevím jestli to tento rok do Boskovic stihnu a hlavně musím přemluvit tatu, aby jel se mnou, protože já ještě nebudu mít řidičák, 18 mám až 25.5., ale když tak by jsme se mohli potkat na jiném setkání přes léto, protože veloušem doslova žiji od svých 16 a teď jen vyčkávám až dostanu řidičák a budu ho větrat na co nejvíce akcí ( pokud to veloušek vydrží ) Posláno 15.03.2004 v 16:42 |
|
|
| | Vel. chlazení | |
| |
| Máte pravdu, že z hlediska originálního stavu není nerez zrovna vhodná, ale na druhou stranu je věčná a ještě malá otázečka: kdo z Vás má skutečně originál stav ? Co tak sleduji tak jich moc není, vidím samé vymoženosti, různé páčky z favoritů, plestové blatníky ...
Ale je to věc názoru každéhoPosláno 15.03.2004 v 16:30 |
|
|
| | plášť | |
| |
| a to je cena jen za ten plášť,či komlet,včetně celého chlazení? Posláno 15.03.2004 v 12:58 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 841 | Celkem fotografií: | 9449 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|