Pozor na kšeftaře - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Pozor na kšeftaře

autor: velorexmaniak24. 6. 2005Infokomentářů: 5přečteno: 10795 xfoto: 0známka: 1

Milí kolegové,

před časem mě oslovil jistý začínající kolega velorexář P.V., který zakoupil za nemalý peníz Velorex 16/350 ve stadiu takřka porenovačním (chyběly tam nějaké dílčí nedodělky a myslím že napnout zadní bok apod.). Bylo řečeno, že motor je dělaný - generálkovaný asi před rokem a že to prováděl nějaký známý prodávajícího. Pan P.V. už měl za sebou několik neúspěšných výjezdů na inzeráty a tentokrát už to vzal. Po ose se vydal z Chomutova domů do Třeboně. Jenže u Tábora přestal řadit a hadraplán zkolaboval. Tento motor 572 - 3 "po generálce" se mi ocitnul na ponku a já se nestačil divit...

Příčinou neřazení byla povysunutá řadící osa asi o 1,5cm, čímž vystřelili "čertíci" na pružinkách do převodovky. Ukázalo se, že celá hřídel byla zkrácená a zapilovaná z Jawy. Pokud prodávající tvrdil, že byl motor před rokem kompletně generálkován, tak mám dvě vysvětlení: buď netuší, co obnáší GO motoru anebo jednoduše nemluví pravdu (normálně lže). Jen namátkou zmíním, na co jsem narazil při opravě tohoto motoru:

  1. Šrouby M6, které drží bloky motoru byly "dotaženy" tak, že jsem je povolil levou rukou a naprosto nevhodným šroubovákem typu "kopyto".
  2. Vidličky řazení byly vydřené s hranami.
  3. Nefunkční kontaktnice neutrálu.
  4. Ulomený kus řadícího automatu,tam kde se mají opírat misky pružin - ty byly ohnuté a vůbec neseděly kde měly.
  5. Nedotažená a nezaaretovaná matka spojkového koše.
  6. Druhé, pravé ložisko řetězky v hrozném stavu nebylo vůbec zajištěno segerovkou, při sundavání tamní hydraulické součásti zůstalo navlečeno na výstupní hřídeli.
  7. Použito neoriginální podivně nasazené řetězové kolečko.
  8. Naprosto nedotažené hlavy
  9. Použit naprosto nevhodný bílý silikon, který vůbec netěsnil, všechny spoje byly poteklé olejem, ne náhodou se z motoru nevydojilo víc jak 3dl oleje...
  10. Zřejmě kvůli odvodu tepla onen mechanik nadělal flexkou zářezy do pístů po jeho stranách.


Každopádně celý motor byl složen horkou jehlou, tak akorát na prodej, prostě špatně. Nemůžu se zbavit dojmu, že už bohužel některé podnikavce a spekulatny napadlo vydělávat na kšeftování z hadráky. Toto tvrzení opírám o informaci od napáleného pana P.V., který mi sdělil, že nyní se ze stejného zdroje (jednoduše dle shodného telefonu) nachází v inzerci další inzerát mluvící za vše:

" Prodam 3ks 3kolovych velorexu v ruznych renovacnich stavech ceny dle dohody tel.604433988 chomutov"

Co k tomu dodat, všechno je otázka nabídky a poptávky. Buďme obezřetní, především začínajícím kolegům doporučuji se při nákupu poradit se zkušenějšími hadroletáři.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 2, Známka: 1


Komentáře (5)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

motor po GOmotor po GO
REGISTROVANÝ UŽIVATELMarte190923212
Pred par lety tata kopupil velorex s timl, že motor je po GO.
Zacal jsem ho davat dohromady, udelal jsem ram a vsechno okolo, tata me presvedcil že motor báude slapat, tak jsem ho dal do ramu. Ale ouha, nechtel se ani otocit když se zařadilo..
tak jsem ho vyndal a pricinou toho vseho bylo to, že ten "opravář" dal do prevovovky jedno kolecko, ktere melo misto 19 zubu zubu 20!! motor sel dat dohromady kdyz se trochu zmohla tyčka na vidličky... pak jsem na to jeste musel i tak dokoupit a ddelat dalsi veci, takže od te doby, vsechny motory delat SÁM.
navic se nam neco podobnýho stalo i u motorky

Posláno 26.06.2005 v 11:42

Re: motor po GORe: motor po GO
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
z toho plyne poučení důvěřuj ale prověřuj a tak je to se všim

Posláno 26.06.2005 v 11:48

Re: motor po GORe: motor po GO
REGISTROVANÝ UŽIVATELMarte190923212
vis ono se lehko rekne ale do motoru nevidet.
treba ten motor do motorky me delal jeden clovek co delal mechanika 40 let, jenom dobrý reference, znamýmu delal zavodni ESA. Navic ochotnej, nijak jsme na to nespechali, sehnali jsme mu cokoli si rekl d sroubu, ložisek... co šlo
a totalně to posral. Jediný co se znova nedelá je klikovka takže věřim a doufam že je v pořádku..
dyt treba dal do motoru spojku že z lamel vypadavaly korky. Přitom stačilo říct "spojka je špatná, nechte nekde udelat korky". Nic. Je to na po..... ale s tim clovek nic nenadelá.

Posláno 26.06.2005 v 16:33

Re: motor po GORe: motor po GO
AUTOR ČLÁNKŮMeloun
To naštve, mně se stalo něco podobného, ale s natažením plachet

Posláno 26.06.2005 v 18:02

KšeftařiKšeftaři
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
Pravdou je že je hodně lidí, kteří vydělávají na "hladu" druhých. Zakazat se jim to nedá. To je proste trh "Poptávka>Nabídka" . Já před 10 lety koupil motor sice měl uplně vše, ale stál někde pod okapem bez sviček. Tudíž byl rezavej .Motor jsem potřeboval tak jsem ho koupil .A o tom to je

Posláno 26.06.2005 v 11:45


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

137Jarní Boskovice č 26...
135XII. Film Fest Velor...
101MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
77Převodovky ve Velore...
67Zapalování a seřizov...
66Maďarsko 2010 aneb s...
59Vrchní, prchní! Velo...
57III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...
55XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama