Příjezd - cestopis Ivo Fajmana do Kanady I. - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Příjezd - cestopis Ivo Fajmana do Kanady I.

autor: Eiffel13. 6. 2003Povídkykomentářů: 4přečteno: 11660 xfoto: 4známka: -

V nocnim rychliku z Prahy jsem nejdriv v kupe sedel sam. Pravda, prisel jsem brzo, mel jsem mistenku, tak jsem si blahove rikal ze tech 9 hodin ve vlaku (21:45-6:20) stravim v horizontalni poloze. Jak jsem se mylil! Kdyz se ozvalo piskani z peronu, bylo jiz kupe plne - nejdriv si prisedly dve cestovatelky do Plzne - ceska a brazilka docela obstojne cesky mluvici - a vzapeti priharcovali s ohromnou bagazi dva zamilovani studenti jedouci az do Nemecka jako ja - japonec a chilanka. Takze jsem si zacal rikat, ze se svym ceskym pasem jsem uplny bridil ... Poklidny rozjezd vlaku byl impulsem pro japoncika, aby sundal batoh zacal vytahovat jidlo. Kdyz podaval na stolek ctvrtou lahev s vodou, podotkl jsem neco o tom ze jedou asi ze Sahary, ale kdyz vzapeti postavil na stolek jeste litr dzusu a k nemu kysku z podmasli, lezeli jsme smichy vsichni. O tom jak rybickou krajel chleba a japonsky se chechtal, kdyz vytvarel na podlaze vrstvu smeti, se rozepisovat nebudu. Ale jednu perlicku si neodpustim ... Po vsem tom hodovani se ti dva studentici odhodlali, ze si zdrimnou. On sedel, ona se natahla pres vsechny tri sedacky a ... na hlavou ji spadla operka! Gentleman Japoncik nelenil, prohrabal asi 3 batohy, vitezoslavne po 10 minutach vytahl igelitovy pytlik a jaksi prismudlil tu operku, aby nepadala. Chilanka si spokojene lehla a operka ... BAC ! Vylitla, Japoncim rekl neco jako "Moment, bitte", nasmutlil ten pytlik jako prezervativ na operku, holka lehla a ... no ano, kraplo ji to zas. Zbytek kupe uz se docela dusil, protoze takove kino by se jen tezko nekde videlo, nicmene sikmooky kluk nelenil a misto mezi operkou potazenou igelitem a sedadlem vycpal papirovyma kapesnickama! Krotili jsme hlavama, nicmene chilanka si lehla a operka na hlavu ji nespadla! Ale nez chlaika stihla pochvalit, spadla ji ta druha operka na nohy a to uz cele kupe rvalo smichy. Kdyz jsme trosku uklidnili, rekl jsem te holce z Jizni Ameriky, ze asi sem jezdi Mr. Bean pro napady. Neuvedomil jsem si ale, ze Mr.Bean je svetoznamy muz a tak si japoncik z cesty ve vlaku odnesl novou prezdivku ... Jinak cesta probihala celkem v klidu, s celniky nebyl problem, akorat nad ranem do rozespaleho kupe nakoukla divci hlava a zacala mluvit nemecky. To bylo neco na mne, rozespaly jsem pouzil mongolsky vyraz "Prominte prosim, ja jsem vam nerozumnel, mohla by jste mi to jeste jednou zopakovat" - nastesti studaci pochopili ze si chce jen prisednout. Do Frankfurtu nad Mohanem jsem prijizdel sam, vsichni chteli vystoupit o stanici driv. No, mozna to bylo tim, ze jsem si vyzul boty ... Nadrazi ve Frankfurtu je velike a ja si pomalu zacinal zvykat, ze tam proste cesky nikdo nerozumi. Vybaven slovnikem a odhodlanim v ocich jsem se doptal po uschovne zavazadel, zamkl si svuj kufr a prirucni brasnu a vyrazil do ulic. Ranni mesto me trosku zarazilo - na ulicich velka spousta neporadku a povalujicich se individuji a hloucku, no jeste ted mi beha po zadech husi kuzi. Nemel jsem mapu, tak jsem nahodil vyraz tvrdaka, narovnal se jak to slo (aby me nahodou neprehlidli) a vyrazil mezi tu kapitalistickou luzu. Budil jsem asi respekt, protoze si nikdo krome dvou somraku nic nedovolil. A co Ti dva? Mysleli si o me, ze jsem blbec, protoze jsem jim nutil madarsky vyraz "Nemtudom" jako ze nerozumim ... Mrakodrapy jsou fascinujici, byly to dost neobvykle pohledy, kdyz jsem stal pod nimi. Nepotloukal jsem se ale po meste dlouho - jednak bych se bez mapy ztratil a jednak me vsichni strasili, ze frankfurtske letiste je jedno z nejvetsich na svete a me jako eleva co se tyce letani cekaji pry jakesi terminaly atd, toz sem si rikal bude lepsi si to nastudovat bez batohu nez tam potom litat od certa k dablu s baglama ... Mel jsem dost casu, tak co (6:20 prijel vlak a 19:15 odletalo letadlo) ... Primestskou dopravou, kterou jsem jel budto na FIPku nebo na cerno (to do ted nevim, protoze me nikdo nekontroloval) jsem dorazil az na letiste. Jezdici schody jsem znal, nebyl problem, a hrde jsem se s konverzaci v ruce (bohuzel ne v hlave) postavil do letistni haly. Nekonecne rady obrazovek s leteckyma spolecnostma, nekonecne fronty, proudici davy, lidi vsech ras a nabozenstvi, no poskrabal jsem se na hlave a radeji zamiril k jakemusi panelu hlasicimu Information (coz jsem prelozil i bez slovniku!). Tam jsem si nasel, ze muj vecerni let je z uplne jineho terminalu (no to bych ani nebyl ja) nez kde prave stojim. Casu bylo dost a tak jsem to tam vsechno prosmejdil a dokonce se i diky jakemusi elektrickemu autobusu bez ridice dostal na druhy terminal, tam si nasel misto kam asi pujdu. No a v klidu se tam natahl v letistni hale na lavicku, abych dospal tu rusnou noc ve vlaku ... Vnitrni neklid z toho, cim jeste budu muset projit (komunikace pri odbavovani, trefeni do spravneho letadla, pasova kontrola atd.), mne ale dlouho spat nenechal. Nastesti nereagovala ani hlidka ostrahy, ktera tam chodila - jen potom trosku koukali, kdyz jsem se postavil, krapitku se protahl a zavadil rukou o jakousi tabuli, co visela od stropu ... S myslenkou, ze letiste uz nebude problem, jsem se vratil na nadrazi, koupil si za 50 eurocentu mapu a vyrazil do mesta. Tam uz bylo o poznani rusneji (taky bylo okolo poledne) a tak jsem si to tam docela pekne prosel - nabrezi, mosty, pohledy na stare i moderni stavby, proste jsem se flakal. Mensi fau paux (nebo jak se pise fo pa?) bylo u historickeho muzea, kdy jsem se ruznymi posunky a gesty skamaradil asi se 3 letym ditetem a maminka s tatinkem, ktere to dite "ukecalo" ze chce jit za mnou, si prisedli ... No, ja vim, musim se jeste hodne ucit, hodne ucit ... jazyky ... Kolem druhe hodiny odpoledne jsem dorazil zpet na nadrazi, hladovy vytahl batohy z uschovny a na perone si udelal soukromy piknik. Tady to sice pestuji jako zvyk na travnicich, ale proc ne na nadraznim peronu ... inu, cesky nadrazak se nezapre ... Cesta na letiste uz byla takove male repete, suverene jsem zamiril ke schodum, akorat kdyz jsem se pro jistotu vystal frontu v informacich kam mam jit, dival se na me dotycny informator jako na jedineho s usmevem. Ze by to bylo kduli tomu memu "Dobre den" ? Odbaveni zavazadel probehlo v pohode. No, v pohode ... proste kdyz se neco ptali, pokrcil jsem rameny, ze nerozumim ... tak po chvili mavli rukou a ani jim nevadilo, ze ta zrengenovana bomba v baliku je fotograficky pristroj ... Ale abych se tak nepodcenoval, jeden okamzik jsem zaperlil - to kdyz jsem zaslechl, jak pouzila kdyz se me ptala pri vystavovani letenky na konkretni misto slovo FENSTER (myslim si ze to znamena okno). Rezolutne jsem to zamitl a ukazal ji, ze nejsem zadny trpaslik ... jen se pousmala ... Kdyz me vysvetlila kam mam potom jit, dal jsem ji najevo ze prece nejsem nejaky moula a odesel jsem s pocitem, ze se stejne povesim na nekoho z lidicek, co tam stali taky. No jo, to jsem si dal - privedli me do jakehosi zabavniho destskeho parku na letisti! Nastesti byl u toho Mc Donadls a obrovska hala, z ktere byl vyhled na pristavajici a vzlitajici letadla. Tak jsem posledni hodinu pred nastupem do letadla (to bylo v 18:40) travil pozorovanim letadel a pocitem, co to s tim letadlem udela, kdyz se mu najednou utrhne motor, ulomi kridlo a nemel jsem uplne ty nejlepsi startovni pocity 8-) . Na radu meho kamose z Kanady jsem se rozhlizel po nekom, kdo by umel cesky a padli me do oka takovy starsi manzele - typicky cesky svejkovsky pohodovy usmev, na stole "skopek", no rikal jsem zkusim to. Na jejich zavazadlech byla take nalepka Air Transat (coz je asi spolecnost, ktera leta jen do Kanady, protoze jinak tam vsude lita Lufthansa) a tak jsem se zvedl kdyz sli i oni a povidal: "Good morning, excuse me, ..." kecam, rekl jsem "Dobry den, prominte ze Vas rusim, ale neumite nahodou cesky?" Ten pan se tak na me podival a rika "Umim, a jak to vite? Bydlim uz 30 let v Kanade ..." Tak jsem mu rekl o tom pivu a pohodovem pohledu a bylo to. Dokonce mi po chvili nabidl tykani, takze pruchod pasovou kontrolou a dalsi kontrolou pred odletem uz byl diky "soukromemu tlumocnikovi" za zady docela brnkacka. A pak jsem poprve v zivote vstoupil do letadla. Byl to Air bus, maximalni rychlost 900 km/h, ale to mi bylo v tu chvili jedno, hlavne kdyz nejak preziju ten 8 hodinovy let. Inu coz, letuska byla pekna, ale kdyz videla jak se nemuzu nohama vejit mezi sedadla a hlavou jim tam narovnavam ty prihradky na bagaz, neudrzela se neusmivat. Nastesti si mych kolen v ulicce vsiml jeden ochotny mladik s divkou a sam mi navrhl, jestli bych nechtel radeji jeho misto u dveri (kde je samozrejme dostatek mista pro nohy) a tak jsem se prohodil. Bezva. A navic - kdyby mi bylo za letu spatne, nemusim zvracet do pytlicku a muzu rovnou ze dveri. No dobre ... ja vim ... Jo, odlet se trosku zdrzel - tentokrat ne kvuli me, ale jeden z cestujicich si vsiml, ze jeho batoh se naklada do uplne jineho letadla ... Inu, musi se v tom Nemecku jeste hodne ucit ... Kdyz to vzletnuti srovnam s vyletem na Kokorin, tak nic moc. Mohu- li to prirovnat, je to jak kdyz jedu s Velorexem pres nejaky kopecek - zhoupne se to, nadela to kravalu, otocka doleva, doprava a uz se leti. A pak i dopadne. Takze z novych zkusenosti mohu podotknout jen, ze v mem hadroletu se nepodava svacina, obed, zakusek a nikdo tam nedostane zadarmo kdykoli neco k piti - a o sledovani videa za jizdy ani nemluvim .... Z vaznejsiho soudku - koukal jsem za letu na vzdalujici se zem a je to opravdu zazitek - videt motor (s napisem Rols Roys), kus kridla prohnuteho nahoru (a ne dolu jak na letisti), pod tim vsim plovouci oblaha a sem tam pod nima zemi, na ktere krome hor a jezer temer nic nelze nerozeznat. Sem tam to s nama hazelo, ale my co jsme zvykli na prujezd vlaku pres vyhybky jsme se tomu jen usmivali - rozdil temer zadny. Zajimave bylo pristani, ne proto, ze by se delo neco mimoradneho (krome vychechtane letusky, ktera sedela u dveri naproti a ja jsem ji gesty neustane poucival, jak se ma chovat pri pristani), ale pro tu krajinu okolo. Uz z vysky jsem si vsiml, ze tu jsou cesty strasne rovne - proste kdyz silnice, tak od nevidim do nevidim. No, pak to trosku zuchlo a zacalo tak prudce brzdit, ze mi vypadly doklady z klina na zem. Bylo super pozorovat vytrestene oci letusky, kdyz jsem ji naznacil, ze se jako odpoutam a pujdu si proto. Tak jsem to udelal a tim jsem ztratil jeji prizen nadobro ... 8-) Po pristani jsme sli rovnou takovou dlouhou prosklenou halou na pasovou prohlidku (tam jsem uz byl bez tlumocnika, tak jsem zapojil vsechny sve IQ-bunky a po dotazu FRIEND ? FAMILY ? atd. odpovedel hrde: "Friend!" Pochopila, ze z takoveho mouly uz vic nedostane a tak mi poprala neco GOOD ... co ale to do ted nevim, mozna me poslala k sipku. Nicmene ja zamiril k takovemu dokola jezdicimu pasu, kam padaly kufry z letadla a az vypadl ten muj (neskoncil nastesti nekde v Iraku), pokracoval jsem dal. Kdyz pominu kratke extempore, kdy jsem si spletl cestu a vlezl z druhe strany na celnici, kde prave probihala osobni prohlidka jednoho muslima, vylezl jsem v hale a tam uz se ke me hlasil muj internetovy kamarad. Do ted sice nevim jak me poznal, ale snad mu bylo napovedi me trisko s vysitym obrazkem Velorexu ... Sedli jsme do jeho vozu, oba plni dojmu jsme jeste pomohli nastartovat jednomu ukrajinci jeho vuz, a vyrazili k memu novemu nahradnimu domovu. Co vsechno jsme si povidali cestou uz ani nevim, bylo toho tolik a ze vsech stran, ze to snad ani neni podstatne a hlavne - uz jsem to v tomto textu napsal. Mozna by stalo za to pripomenout, ze ackoliv jsem mel po pristani na hodinkach pul seste rano, tamni hodiny ukazovaly teprve pul desate vecer (odlet v 19:35 a prilet v 20:35 - po deviti hodinach letu ...). A pak ze jsme za amerikou pozadu !!! Ze jsem si jeste vecer prohledl jeho dum, ze jsme stihli jeste navstevu jeho rodicu, ze jsem ten vecer jeste e-mailoval a ze jsme sli spat ve 2 hodiny rano, to uz jsou takove drobnosti, o kterych neni nutno psat. Snad bych mel napsat, ze v mem pokoji je pro mne nachystana fungl nova postel (dokonce manzelska - nenapada me proc?), vse zari cistotou, mam svou koupelnu a krasnou starou vanu, do ktere se sice musim smotat do klubicka abych se tam vesel, ale koupel kterou jsem si pred usnutim dal byla suprova !!!

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

nehodnoceno

Související články:
Garage sale - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XIV.Garage sale - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XIV.
Alarm - cestopis Ivo Fajmana do Kanady II.Alarm - cestopis Ivo Fajmana do Kanady II.
První práce - cestopis Ivo Fajmana do Kanady III.První práce - cestopis Ivo Fajmana do Kanady III.
Svařování - cestopis Ivo Fajmana do Kanady IV.Svařování - cestopis Ivo Fajmana do Kanady IV.
Vietnamci jsou všude - cestopis Ivo Fajmana do Kanady V.Vietnamci jsou všude - cestopis Ivo Fajmana do Kanady V.
Genologie - cestopis Ivo Fajmana do Kanady VI.Genologie - cestopis Ivo Fajmana do Kanady VI.
Veterán burza po kanadsku- cestopis Ivo Fajmana do Kanady VII.Veterán burza po kanadsku- cestopis Ivo Fajmana do Kanady VII.
Záchranná mise - cestopis Ivo Fajmana do Kanady VIII.Záchranná mise - cestopis Ivo Fajmana do Kanady VIII.
Heritage park - cestopis Ivo Fajmana do Kanady IX.Heritage park - cestopis Ivo Fajmana do Kanady IX.
Down town - cestopis Ivo Fajmana do Kanady X.Down town - cestopis Ivo Fajmana do Kanady X.
Pískování - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XI.Pískování - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XI.
Jawa v Kanadě - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XII.Jawa v Kanadě - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XII.
Zachráněný Chevrolet - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XIII.Zachráněný Chevrolet - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XIII.
Videovečer - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XV.Videovečer - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XV.
River cafe - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XVI.River cafe - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XVI.
Prehistorický zoopark - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XVII.Prehistorický zoopark - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XVII.
Čínské hůlky - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XVIII.Čínské hůlky - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XVIII.
Plasterman - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XIX.Plasterman - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XIX.
CRAIGDARROCH CASTLE - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XX.CRAIGDARROCH CASTLE - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XX.
Dekl - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXI.Dekl - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXI.
Bobův prototyp - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXII.Bobův prototyp - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXII.
V kolách mám už stovky mil - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXIII.V kolách mám už stovky mil - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXIII.
MESSERSCHMITT - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXIVMESSERSCHMITT - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXIV
Čalounictví ala Kanada - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXVČalounictví ala Kanada - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXV
Šikovné české ruce - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXVIŠikovné české ruce - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXVI
Poslední den - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXVIIPoslední den - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXVII
Návrat - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXVIIINávrat - cestopis Ivo Fajmana do Kanady XXVIII