Renovační anketa - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Renovační anketa

autor: Tomáš2. 4. 2004Infokomentářů: 13přečteno: 9485 xfoto: 0známka: -ANKETA

Chci jen tak orientačně zjistit, jak by jste renovovali své tříkolové miláčky.

Renovovali byste Velorexe do originálního stavu nebo dáváte přednost vlastním úpravám a zlepšovákům?
Renovoval bych jedině do originálního stavu.
103
Dávám přednost vlastním úpravám.
6
Zpracoval bych obojí dohromady.
28
Nesouhlasím s jakýmikoliv úpravami.
5
 Celkem hlasů: 142
Anketa skončila: 1. 5. 2004, typ: pro všechny, autor: Tomáš

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

nehodnoceno


Komentáře (13)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

renovacerenovace
AUTOR ČLÁNKŮraticate324671481Osobní WWW stránkawww.hydrant-rock.com
Kdo z nás ví co je original ??? Já jsem nezažil tu dobu, kdy tyhle vozítka vyjížděla z výrobní haly, takže aji kdybych viděl tisíc fotek, na kterých jsou jako nové, nikdy bych nemohl 100% tvrdit, že jsem velouše udělal do originálu. Já si myslím, že každý jejich majitel si je chtěl vylepšit a doba si to vyžádala. Souhlasím s vašimi názory, že když velouše někdo používá do všedního provozu, tak ho musí upravit, protože v době kdy byly vyráběny, jezdilo po cestách 5 aut (když byl svátek) a dnes jich jezdí denně milióny. Kdo však velorex bere jak kus historie, ten ať se pokusí jít do tzv. original. stavu. Já osobně si myslím, že původní stav není špatný, pokud to podmínky dovolí

Posláno 3.04.2004 v 20:49

renovacerenovace
AUTOR ČLÁNKŮHonzaBK
hlasoval jsem pro první variantu, ale nevím, jaký je rozdíl mezi první aposlední odpovědí. Vždyť renovace do půvoního stavu je totéž jako žádné úpravy. já jsu zastánce renovace do původního stavu, ale pokud někdo jezdí různá velká expedice, souhlasím s úpravymi takovými, aby se do budoucna dalo opět všechno předělat zpět.

Posláno 2.04.2004 v 10:22

Re: renovaceRe: renovace
AUTOR ČLÁNKŮsuk pepa
Pěkný den. Velorex mám v nepůvodním stavu.Rád bych si pořídil ještě jeden ve velmi zachovalém původním stavu aby renovace proběhla jen oprášením. Kdybych totiž musel renovovat od základu podle mých představ tak bych se hned tak nesvez. Zjistit jak původně stroj vypadal a technologické postupy výroby asi není žadná sranda. Zinkovaná kostra stříknutá akrykátem,pneumatiky Mitas,doutniky od Turka,.. prostě není to pravý vořechový
Renovacim zdar Velorexum zvlášť
Poslední možnost je možná myšlena v nálezovém původním stavu.

Posláno 3.04.2004 v 12:40

renovacerenovace
Zdenda
nejde davat vsechny velorexy do jednoho pytle (ankety, kdyz budu mit napriklad Os-kara z roku 53 tak je jedina mozmost - a to dat ho do originalu. U klasicke 16/350 bych drobne upravy toleroval ,ale to je samozdrejme jenom muj osobni nazor

Posláno 2.04.2004 v 09:34

Re: renovaceRe: renovace
AUTOR ČLÁNKŮMe2dd
Dovolím si také trošku přisolit Jsem zastánce toho vozítko nechat co nejdéle v původním stavu ( pokud to samozřejmě jde, že?), chápu že nikdo nebude běhat s orezlou kostrou na kolech po srazech, ale naprosto souhlasím s Viktorem, řkl to jasně a pěkně, představte si za nějakých 50 let už těch i nejobyčejnějších 16/350 bude velice málo a možná by bylo vhodnější, když Vás někdo zastaví a vy se budete chlubit jakožto vetchý starci, odklopit koš a tam nabídnout třeba původní 100 letý motor s najetým milionem km? No nebilo by to hezčí než mu nabídnout pohled na alernátor ze Š 120 a vrtule z trabanta apod. ( mám jednu vrtuli z trabanta, stydím se:!) Konec filosofie, každý dělejte co umíte a hlavně jezděte ať se o nás ví! Je lepší špatně renovovaný živý Velouš než mrtvý původní na šroťáku ne?

Posláno 3.04.2004 v 11:57

věčné a vděčné téma renovacívěčné a vděčné téma renovací
AUTOR ČLÁNKŮHonza
Já myslím, že tady platí rčení "pes je obrazem svého pána".
Každý musí vědět, zda chce mít Velorex na ježdění a tím pádem přizpůsobený současným nárokům pro provoz, nebo výstavní kus. Žádná anketa se bohužel nedá postavit tak, aby každý našel přesně svoji odpověď. Hlasoval jsem z výše uvedených důvodů pro vlastní úpravy. K těm mně dovedly zkušenosti z provozu původního stroje (16/250/1962), který jsem převzal sice pojízdný, ale sobě i okolí nebezpečný. Vnější původní vzhled se však snažím maximálně zachovat.

Posláno 2.04.2004 v 09:11

Re: věčné a vděčné téma renovacíRe: věčné a vděčné téma renovací
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
Jasne...

Ja jsem take nenasel mezi odpovedmi tu, ktera by uplne vyjadrovala svuj nazor.

Ja mam tri stroje. Velorex 16/350 - v nem nejake upravy mam - jina barva kostry, vysilacka, zesilena zadni kyvna vidlice apod. Dalsi strojem je Oskar 16 - ten jsem chtel udelat uplne do originalu, ale nepovedlo se - se znalostmi, ktere jsem v dobe renovace mel to bylo nemozne. A poslednim mym strojem je Oskar 53 - ten chci mit v naprosto originalnim stavu.

Posláno 2.04.2004 v 09:17

Re: věčné a vděčné téma renovacíRe: věčné a vděčné téma renovací
Luděk
to jsem zvědav, jak to s dostupnými informacemi(lépe nezjistitelnými) dokážeme:!

Posláno 2.04.2004 v 23:02

Renovace ?Renovace ?
REGISTROVANÝ UŽIVATELviktor
Ja jsem hlasoval pro první variantu. Podle mého názoru jinak odpovědět ani nelze. Vsechny typy Velorexe jsou dnes historická vozidla a mluvíme-li o RENOVACI HISTORICKÉHO VOZIDLA, jak jinak než do ORIGINÁLNÍHO STAVU by jste ji chtěli provést. Už jste někdy viděli Tatrovku z roku 1930 s upraveným (nebo dokonce jiným) motorem, prknem pod sedačkou a podobně ?

Posláno 2.04.2004 v 09:28

RozdilRozdil
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz


Tatrovka z roku 1930 a velorex z roku 1970 je trochu rozdil. A to dost podstatny. Tatrovku z roku 1930 asi nikdo nepuziva jako svoje normalni vozidlo. Hadrak takhle pouziva spousta lidi.

A strasne dulezite je to, ze cena hadraka je mnohem nizsi nez te tatrovky. Tudiz si koupi hadraka muze dovolit skoro kazdy. A skutecnost je takova, ze z toho poctu vsech majitelu hadraka je jen cast tech, kteri ho chapou jako ty - tedy jako veteran. Ja kdybych napriklad neupravil zadni kyvku, nevydal bych se po lonskych zkusenostech znovu na expedici..V roce 2002 mi totiz za jizdy skoro upadlo zadni kolo..utrhlo se oko kyvky. Kdybych se choval podle pravidla renovovat pouze do originalu, tak bych na podobne expedice vubec nemohl vyrazet...Podobne je to s kolama. Behem expedice nam v jeden den odesly dva bubny kol. Proto spousta lidi dava kola panelkova...Coz uplne chapu.

Podle meho se musi striktne odlisovat to, zda v kontretnim pripade jde o 350 z roku 1966 nebo Oskara 53 z roku 1953...u toho Oskara je odpoved na otazku jak renovovat jednoznacna.

Posláno 2.04.2004 v 09:35

Re: RozdilRe: Rozdil
REGISTROVANÝ UŽIVATELviktor
Rozdíl mezi Tatrovkou z roku 1930 a Velorexem z roku 1970 je právě a jen v tom roce výroby. Od toho se též odvíjí cena. Že si Velorex může dovolit každý je jen a jen dobře. Nic z toho nemění fakt, že je to především veterán.
Smysl expedice s historickým vozidlem z roku 1930 nebo 1970 chápu jako důkaz toho, čeho všeho je takto staré autíčko schopné a dle zápisů z nejen Vašich cest si myslím, že to tak chápou i jejich účastníci (kam všude se dá dojet / vyjet, střed pozornosti okolí apod.) Jestliže ale stav vozidla neodpovídá stavu z roku 1930/1970, je to trochu někde jinde. To samé platí i o používání jako normální vozidlo. Buď ho používám se vším všudy, nebo mám "dnešní nároky na provoz" a používám "dnešní" vůz.
Těžko říct kde je ta hranice pro úpravy "snesitelné" a "nesnesitelné". Podle mne je zavádějící už výměna hydraulické spojky za mechanickou a podobně. Když vidím hadráka z roku 1970, tak v něm mechanická spojka nemá co dělat.
K tomu rozdělení podle typu a roku výroby. Za 50 let bude Velorexů určitě méně než dnes. Velorex z roku 1968 (ten mám například já) bude už pěkně starý a nebude o moc méně zajímavější než Velorex z roku 1955. Můj syn (dnes je mu 6 měsíců, ale doufám, že z něj vyroste pravověrný Velorexář) bude svému dítěti ukazovat jaký motor se vyráběl v roce 1968, zvedne koš a tam budou úplně jiné hlavy, mechanická spojka nebo alternátor z trabanta ? Ne, to ne.

Posláno 2.04.2004 v 12:02

Re: RozdilRe: Rozdil
AUTOR ČLÁNKŮVlasta69929881Osobní WWW stránkawww.vavru.cz
V zasade souhlasim a cenim si Tveho prispevku.

Ale i za 40 let bude mit velorex z roku 1955 mnohem vetsi cenu nez ten z roku 1968. Tristapadesatek se totiz vyrobilo asi 12000 a 250 jenom 2000.

Jinak se vsim souhlasim.

Ale jeste k ovladani spojky...Uz se nam pri expedicich nekolikrat stalo, ze hydraulicka spojka vypovedela sluzbu. A to v nejnevhodnejsich situacich - pri vyjezdech sedel, na rusne krizovatce v italii apod. Ja osobne mam 350 1969 a minuly rok jsem predelal hydraulicke ovladani spojky na mechanicke a mam svaty klid...Ostatne tu hydrauliku tam muzu kdykoliv vratit...mam ji doma pod ponkem.

A gratuluji k synovi. Take doufam, ze z nej az budu nejakeho synam mit bude dobry velorexar...

Posláno 2.04.2004 v 12:08

Re: Renovace ?Re: Renovace ?
AUTOR ČLÁNKŮHonza
Ono je však trochu nedopátratelné co je a co není původní stav, zvláště u nejstarších Oskarů, které právě za restaurování stojí. Ta vozítka vznikla z nouze a ne pro obchodní účely jako jiné automobily a motocykly, v tom je rozdíl.

Posláno 2.04.2004 v 11:54


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

125Jarní Boskovice č 26...
120POTKALI SE U KOLÍNA
90MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
69Zapalování a seřizov...
66Převodovky ve Velore...
55Vrchní, prchní! Velo...
53Maďarsko 2010 aneb s...
51Kampaň - stop zbyteč...
47III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
4325. Jarní sraz Velor...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama