O problémů vymačkaných karterů
Oprava je zaměřena na vypouzdření částí kde jsou uložena ložiska (klika, převodovka). Lepení ložiska do karteru sice chvilku vydrží, ale jde použít jen je-li v karteru ložisko jen volné z důvodu vlisování ložisek bez nahřátí karteru. Případně je-li místo kde je ložisko značně namáhané a to je uložení ložisek kliky a ložisko výstupního kolečka co je na něm řetěz. Tady lepení tmelení dlouho nevydrží. Klikový mechanizmus pak vlivem volných ložisek trpí a životnost motoru se značně zkrátí. Rychleji odchází středové ložisko a ne jen to.
Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)
V případě že jde o ložisko co je v něm uloženo výstupní kolečko u motorů typu 572 je značně namáhané z důvodu velkého zatížení od řetězu, který je mnohdy přepínán, aby se zamezilo přeskakování řetězu při rozjezdu velorexu. Což stejně moc nepomáhá. Tato místo se nedá kludně vylepit ani jinak vytmelit.
Je-li volné toto ložisko hrozí poškozeni převodovky, jelikož se kříží hlavní hřídel s výstupním kolečkem ve kterém je bronzové pouzdro a je v něm uložena hlavni hřídel. Toto pouzdro se dá také vyměnit. Je li toto pouzdro opotřebované dochází ve většině případů k vylomení trojkového kolečka v místech čtyřech unašecích kolíčků co při zařazení čtvrtého rychlostního stupě zapadají do vedlejšího kolečka. Při křížení hlavní hřídele s výstupním kolečkem je to to jedna z lepších poruch co se muže stát, že se jen vylomí jeden zoubek zboku šestnácti zubového kolečka. Může dojít k úplné destrukci převodovky a neopravitelného poškození karterů.
Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)
Roman Sandleiter nabízí
Opravu karterů na motory Jawa a ČZ případně po domluvě i jiné.
Místo kde je uloženo ložisko se odfrézuje na určitý rozměr a zvětší se tím průměr. Takto upravený karter se pak ohřeje v peci na 90°C a vlisuje se tam hlinikovej kroužek, který byl podchlazen na – 25°C. Potom se prostruží na rozměr ložiska.
Další co se dá opravit jsou pouzdra předlohové hřídele (většinou okolo volného pouzdra prolíná olej z převodovky) .Oprava spočívá ve výrobě rozměrově atypického pouzdra, které je stejným způsobem vlisováno do karterů a prostruženo na požadovaný rozměr.
Přehled nabízených služeb
- opravu karteru v místech vymačkaných od ložisek
- výrobu atypického pouzdra ve kterém je uložena předlohová hřídel a přestružení po nalisování do karteru na patřičný rozměr
- výměnu pouzdra ve výstupním kolečku z převodovky
Ceny nabízených služeb
- Cena vypouzdření jednoho otvoru na klice je 1000 Kč
- Cena vypouzdření jednoho otvoru na výstupu a u spojky je 600 Kč
- Cena pouzdra s nalisováním a vystružením je 160 Kč
- Cena pouzdra atypického s nalisováním a vystružením je 210 Kč
- Cena pouzdra ve výstupním kolečku + vystružení a nalisování pro motor typ 572-01 je 220 kč a pro motor typ 572-03 případně 04 je 160 Kč)
Kartery a díly se dají na opravu poslat poštou. Případně dopravit osobně.
Kartery musí být očištěny od šmíru a bláta jinak bude účtováno i čištění.
Dá se domluvit i celková GO motoru (go kliky, výbrusy + písty kroužky a čepy, případně výměna poškozených dílů „pokud budou“ atd,) Cena za go je invidualni
Kontakt
Roman Sandleiter, Telefon: 604 320 460,E-mail: rr.kovo@seznam.cz
Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)
|