Roman Sandleiter nabízí opravu velorexích karterů - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Roman Sandleiter nabízí opravu velorexích karterů

autor: Beton1. 11. 2006Infokomentářů: 4přečteno: 28934 xfoto: 3známka: 1

O problémů vymačkaných karterů

Oprava je zaměřena na vypouzdření částí kde jsou uložena ložiska (klika, převodovka). Lepení ložiska do karteru sice chvilku vydrží, ale jde použít jen je-li v karteru ložisko jen volné z důvodu vlisování ložisek bez nahřátí karteru. Případně je-li místo kde je ložisko značně namáhané a to je uložení ložisek kliky a ložisko výstupního kolečka co je na něm řetěz. Tady lepení tmelení dlouho nevydrží. Klikový mechanizmus pak vlivem volných ložisek trpí a životnost motoru se značně zkrátí. Rychleji odchází středové ložisko a ne jen to.

Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)
Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)


V případě že jde o ložisko co je v něm uloženo výstupní kolečko u motorů typu 572 je značně namáhané z důvodu velkého zatížení od řetězu, který je mnohdy přepínán, aby se zamezilo přeskakování řetězu při rozjezdu velorexu. Což stejně moc nepomáhá. Tato místo se nedá kludně vylepit ani jinak vytmelit.

Je-li volné toto ložisko hrozí poškozeni převodovky, jelikož se kříží hlavní hřídel s výstupním kolečkem ve kterém je bronzové pouzdro a je v něm uložena hlavni hřídel. Toto pouzdro se dá také vyměnit. Je li toto pouzdro opotřebované dochází ve většině případů k vylomení trojkového kolečka v místech čtyřech unašecích kolíčků co při zařazení čtvrtého rychlostního stupě zapadají do vedlejšího kolečka. Při křížení hlavní hřídele s výstupním kolečkem je to to jedna z lepších poruch co se muže stát, že se jen vylomí jeden zoubek zboku šestnácti zubového kolečka. Může dojít k úplné destrukci převodovky a neopravitelného poškození karterů.

Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)
Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)


Roman Sandleiter nabízí

Opravu karterů na motory Jawa a ČZ případně po domluvě i jiné.

Místo kde je uloženo ložisko se odfrézuje na určitý rozměr a zvětší se tím průměr. Takto upravený karter se pak ohřeje v peci na 90°C a vlisuje se tam hlinikovej kroužek, který byl podchlazen na – 25°C. Potom se prostruží na rozměr ložiska.

Další co se dá opravit jsou pouzdra předlohové hřídele (většinou okolo volného pouzdra prolíná olej z převodovky) .Oprava spočívá ve výrobě rozměrově atypického pouzdra, které je stejným způsobem vlisováno do karterů a prostruženo na požadovaný rozměr.

Přehled nabízených služeb

  1. opravu karteru v místech vymačkaných od ložisek
  2. výrobu atypického pouzdra ve kterém je uložena předlohová hřídel a přestružení po nalisování do karteru na patřičný rozměr
  3. výměnu pouzdra ve výstupním kolečku z převodovky

Ceny nabízených služeb

  • Cena vypouzdření jednoho otvoru na klice je 1000 Kč
  • Cena vypouzdření jednoho otvoru na výstupu a u spojky je 600 Kč
  • Cena pouzdra s nalisováním a vystružením je 160 Kč
  • Cena pouzdra atypického s nalisováním a vystružením je 210 Kč
  • Cena pouzdra ve výstupním kolečku + vystružení a nalisování pro motor typ 572-01 je 220 kč a pro motor typ 572-03 případně 04 je 160 Kč)

Kartery a díly se dají na opravu poslat poštou. Případně dopravit osobně.

Kartery musí být očištěny od šmíru a bláta jinak bude účtováno i čištění.

Dá se domluvit i celková GO motoru (go kliky, výbrusy + písty kroužky a čepy, případně výměna poškozených dílů „pokud budou“ atd,) Cena za go je invidualni

Kontakt

Roman Sandleiter, Telefon: 604 320 460,E-mail: rr.kovo@seznam.cz

Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)
Detail opravené karteru (jedná se motor ČZ 175 typ 505)



Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 1


Komentáře (4)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

pouzdropouzdro
AUTOR ČLÁNKŮjiřík
Proč se to pouzdro dělá opět z hliníku ?
Nebylo by výhodnější jej udělat železný ?

Posláno 1.11.2006 v 20:14

Re: pouzdroRe: pouzdro
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
No aby kdy6 dojde k dalšímu vymačkání se toto pouzdro dalo znovu vyměnit . Ono udělat ho ze želaza tak se ti vymačká nad tim pouzdrem a ty kartery by se dali už jen vyhodit

Posláno 1.11.2006 v 20:48

Oprava karterůOprava karterů
AUTOR ČLÁNKŮHonza
Ahoj Martine, je nutné poslat na opravu oba kartery, kvůli společnému svrtání, když vyvložkovat potřebuje jen ten pravý?

Posláno 1.11.2006 v 10:54

Re: Oprava karterůRe: Oprava karterů
AUTOR ČLÁNKŮBeton605820940
Potřeba to není jelikož se to odměřuje dle puvodni díry, ale je to lepší jelikož to proměří obojí. Tobě se to může zdát dobré ale nemusí tomu tak bejt. Většinou jsou otvory kde jsou uložena ložiska kliky vymačkaná do oválu tak že je stejně kolikrat lepší dělat obě strany

Posláno 1.11.2006 v 11:07


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

137Jarní Boskovice č 26...
135XII. Film Fest Velor...
101MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
77Převodovky ve Velore...
67Zapalování a seřizov...
66Maďarsko 2010 aneb s...
59Vrchní, prchní! Velo...
57III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...
55XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama