autor: 13. 5. 2005přečteno: 17900 xfoto: 10známka: 1 |
Tuhle sadu fotografií tříkolky Krejbich mi nedávno zaslal Jiří Šetina.
Cituji z e-mailu:
Potkal jsem takovouhle "nádheru" tak jsem jí vyfotil a posílám. Moc toho o ní nevím. Zaujala mě především konstrukce a její podobnost Velorexu. Snad to stojí za zveřejnění - je to vážně příbuznej!
Nezbývá než souhlasit, že tříkolka Krejbich nádherná skutečně je. Rád bych k tříkolce uvedl více informací, leč vím pouze pár útržkovitých drobností.
Podle mých informací se tříkolka Krejbich prodávala jako stavebnice v padesátých letech minulého století. Posádku mohli tvořit až tři pasažéři sedící vedle sebe. Budu vděčný, pokud se mi ozve nějaký znalec "krejbichů".
|
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 1, Známka: 1
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | Burák | |
| |
| Tak klucí mám ho, tuto tříkolku o které je tady psáno. Nu a teď podařilo se vám prosím zjistit, o jakou výrobu šlo, či kdo mohl být konstruktér. Budu rád za každou vaší odpověď, radu či nazor. Předem děkuji Pavel. Posláno 27.05.2020 v 18:59 |
|
|
| | štítek | |
| |
| a všimli jste si té fotky štítku?
o JLO WERKE jsem našel, ze zvědavosti, na netu zatím jen toto:
http://www.htl-steyr.ac.at/htlde/ak/3proje/2003/2z2t_motor/unterlagen/werk.htm
ale jen pro němčináře :0)Posláno 17.05.2005 v 10:11 |
|
|
| | Je to Krejbich? | |
| |
| Po prohlídce fotek mě napadlo, jak vlastně víte, že je to Krejbich? Já toho teda o těch tříkolkách moc nevím, ale podle dobových fotek to byly všechno kabriolety (může být i vyjímka, připouštím) a pan Krejbich si sám odléval komplet hliníkový závěs zadního kola - a býval tam i originál jawácký motor. Tím nechci říkat že to Krejbich není, jen mě zajímá, kde se vzala ta informace a co je na ní pravdy ... Posláno 15.05.2005 v 09:34 |
|
|
| | Re: Je to Krejbich? | |
| |
| Já jsem toho přesvědčení, že je to Krejbich. Jestli máte zájem mohu zaslat podrobný článek o tříkolkách Krejbich z časopisu Mladý Technik... Posláno 15.05.2005 v 12:07 |
|
|
| | Re: Je to Krejbich? | |
| |
| Nedalo mi to a zavolal jsem Jirkovi Soukupovi - a shodou náhod náš net včera viděl a řekl, že to Krejbich není. No, každopádně je to zajímavé vozítko. Vlastíku, škoda že když máš na Jirky kontakt, neověříš si to před zveřejněním článku "Tříkolka Krejbich" - není to osobní útok, máš perfektní (myslím si že o Velorexech ty nejlepší) stránky a pro velorexáře toho děláš opravdu hodně. Já prostě nemám rád zveřejňování neověřených informací ... Posláno 16.05.2005 v 20:42 |
|
|
| | Re: Je to Krejbich? | |
| |
| Neni v mych silach overovat vsechno co mi lide poslou. Ivosi dekuji, ze jsi Jirkovi zavolal. Jak jsem napsal v textu clanku - o trikolkach Krejbich toho moc nevim, a tak jsem rad, zes na to pomohl rozlousknout. Posláno 16.05.2005 v 21:10 |
|
|
| | | Re: Je to Krejbich? | |
| |
| Popravde jsem nezkoumal jestli to je opravdu krejbich. kazdopadne at je to cokoliv, tak je to velmi zajimave. jirku soukupa z tabora znam a kontakt na nej mam. Bohuzel se s nim skoro nevidam a tusim, ze na internet pristup nema. Takze jenom velmi tezko mu budu ukazovat fotky tohoto stroje. Posláno 15.05.2005 v 20:46 |
|
|
| | Odborník na Kreibichy | |
| |
| O krejbichovi bylo psáno v některém ze starších VelorexKurýrů, byly tam i detailní fotky. Každopádně několik krejbichů vlastní a s panem Krejbichem osobně se zná Jirka Soukup z Tábora, kterého osobně považuju za největšího odborníka přes tyto stroje. Pokud má někdo zájem o kontakt na něj, nechť se mi ozve na tel. 723 273 105 Posláno 15.05.2005 v 09:26 |
|
|
| | Re: Odborník na Kreibichy | |
| |
| Přikládám ještě jedno foto té rezaté tříkolky z boku. S kolegou Jirkou Soukupem jsem navštívil jiného prodávajícího zaručeného Kreibicha na základě inzerátu na www.veteran.cz v březnu 2004 tohoto znění: Kreibich, r.v.1950, výroba ČR, 3-kolové vozidlo, 2 dv., otevrená kar., aerodynamická, platěna strecha, orig. hlinik paprskova 19 kola, Al zaves zadního kola s motorem, motor atypický - komponenty Ogar, 350 ccm, 2V, komplet nozni ovladani jako v automobilu, vyrobeno celk. 50-70ks, cena dohodou, nutno videt. Přikládám fotku, posuďte sami. Dle mých informací se Kreibichy vyráběly kus od kusu na základě dokumentace, kterou jeho tvůrce zpracoval a zasílal zájemcům. Původní motor byl vlastní konstrukce, vycházející z Jawa/Ogar. Zajímavostí litá kola z lehké slitiny - viz přiložený obr. Kola i snad kusy podvozku pan Kreibich též dodával. Kreibichy se tedy pochopitelně dost lišily dle toho, jak konečný "stavitel" pozměnil původní konstrukci, co měl k dispozici atd. Jinak největší borec na vozítka a také majitel tuším 2 Kreibichů je opravdu J.Soukup (cca 20 vozítek včetně velouše, toho jsem viděl těsně před koncem superpečlivé renovace). Koneckonců jsem ho poprosil o konzultace před koupí Bonbona. Počítač natož přístup na internet nemá, je to sympatický staromilec, byť o dvacet let mladší než já... Posláno 16.05.2005 v 13:02 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 841 | Celkem fotografií: | 9449 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|